Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 1 tot 50 van 103

Onderwerp: Begin overgang of iets anders?

Question Begin overgang of iets anders?

Hallo

Ik ben een vrouw van 41j bijna 42j en ik heb een vraagje ? mss dat hier me iemand kan zeggen wat ik zou kunnen hebben en wat ik er aan zou kunnen doen .

Het is al bijna twee maanden dat ik warmteopwellingen heb en niet alleen overdag maar ook s'nachts ik lig dan gewoon te zwemmen 'bewijze van spreken )' in mijn bed. het is als of mijn lichaam in brand gaat vliegen ....... en dan na eer korte tijd daar achter heb ik het ijskoud .

Ik heb me laten wijsmaken dat ik wel eens in de menopauze zou kunnen zitten 'maar is dat niet wat vroeg'? ofwel dat het van mijn schildklieren kan zijn. Ik ben niet echt een pers. die vlug naar de dokter loopt 'ik hou niet van dokters'. weet mss iemand van jullie wat dit zou kunnen zijn mss heeft iemand van jullie het zelfde probleem. Kan er me iemand helpen aub.
    Alvast bedankt groetjes Ikke

Standaard Re: Hallo lieve mensen

Hoi ikke,

Het lijkt me toch echt dat het de voorbode is van de overgang, dat wil niet zeggen dat je al gelijk in de overgang komt. Dat kan best nog een jaar of 8 duren.
    Ik kreeg zelf ook van die verschijnselen in mindere mate. Later was het zomaar weer een half jaar weg. En dan ineens had ik het weer een paar keer, dat begon ook op die leeftijd.
    Koop er een natuurlijk middel voor als je er veel last van hebt, b.v. Promensil. Probeer uit wat het beste bij je past. Eet minder vlees waar antibiotica in zit. Wissel het af met vleesloze dagen en af en toe iets vegetarisch, dus wat meer soja, als je daar tenminste niet allergisch voor bent. Ga gewoon door met sporten, werken e.d., maar neem wel je rust.
    Mocht dit na een half jaar niet werken, dan zou je altijd nog naar de huisarts kunnen gaan. Maar die schrijft dan vaak weer 'de pil' voor en dat moet je dan maar willen.
    Maar zoals je het aangeeft: die extreme warmte en dan die kou die erop volgt wijst er toch echt op. Menstrueer je nog regelmatig? Meestal begint dat ook te 'rommelen'.

succes,
    Annette

janenbea
    Guest

Standaard Re: Hallo lieve mensen

echt niet vroeg in de overgang lucifera. mijn schoonzus had dit al op 32 jarige leeftijd. allerlei problemen: warm, koud, moe, humeurig. ze is nu 38 en weer een vrolijke meid. sterkte
    bea

Smile Re: Hallo lieve mensen

Citaat Origineel gepost door A.Mels Bekijk Post
    Hoi ikke,

Het lijkt me toch echt dat het de voorbode is van de overgang, dat wil niet zeggen dat je al gelijk in de overgang komt. Dat kan best nog een jaar of 8 duren.
    Ik kreeg zelf ook van die verschijnselen in mindere mate. Later was het zomaar weer een half jaar weg. En dan ineens had ik het weer een paar keer, dat begon ook op die leeftijd.
    Koop er een natuurlijk middel voor als je er veel last van hebt, b.v. Promensil. Probeer uit wat het beste bij je past. Eet minder vlees waar antibiotica in zit. Wissel het af met vleesloze dagen en af en toe iets vegetarisch, dus wat meer soja, als je daar tenminste niet allergisch voor bent. Ga gewoon door met sporten, werken e.d., maar neem wel je rust.
    Mocht dit na een half jaar niet werken, dan zou je altijd nog naar de huisarts kunnen gaan. Maar die schrijft dan vaak weer 'de pil' voor en dat moet je dan maar willen.
    Maar zoals je het aangeeft: die extreme warmte en dan die kou die erop volgt wijst er toch echt op. Menstrueer je nog regelmatig? Meestal begint dat ook te 'rommelen'.

succes,
    Annette
    Hallo Annette

Bedankt om me te antwoorden. Veel vlees eet ik zo wie zo niet veel (want ik eet dat niet graag eigenlijk. Sporten doe ik niet (vanwege mijn slechte rug en achillispezen.....soja daar ben ik niet allergies aan want ik eet al boter enz met soja goe he . En de rest heb ik al altijd onregelmatig gehad zelf nu, 1 maand wel en dan weer niets en het is niet zoals voorheen dat ik ze overvloedig heb 1 a 2 dagen..... Promensil is dat een medicatie en kan je dat vrij krijgen bij de apotheek want ik ken het niet :-(

Groetjes Mireille

Standaard Re: Begin overgang of iets anders?

Hoi Mireille,

Promensil kan je gewoon bij de drogist of apotheek kopen. Het is wel duur vind ik.
    Maar er zijn ook andere middelen hoor, b.v. Famosan.

groetjes,
    Annette

Citaat Origineel gepost door A.Mels Bekijk Post
    Hoi Mireille,

Promensil kan je gewoon bij de drogist of apotheek kopen. Het is wel duur vind ik.
    Maar er zijn ook andere middelen hoor, b.v. Famosan.

groetjes,
    Annette

Hoi Annette,

Volgens dat ik al opgezocht heb op google enz zou het een begin van de overgang zijn maar ik ben dan ook geen dokter he . Hoe bedoel met met (of iets anders) nu begin ik toch te panikeren hoor. Promensil is idd. duur. en Famosan is dan stukken goedkoper en van een goed merk want dokter Vogel ken ik, ik gebruik soms nog producten van hem .

Ik zal nog maar wat verder zoeken dan. Wat denk je dat het toch nog kan zijn?

In elk geval bedankt voor je inlichtingen

Groetjes Mireille

hellemina
    Guest

Hallo Lucifera,

ik heb hetzelfde probleem gehad en ben ermee naar de gynecoloog geweest, die heeft me theunisbloemolie aangeraden, e kunt ditbij de drogist kopen en het werkt fantastisch, ik heb het al vele malen doorgegeven en bij iedereen die ik er over hoor zijn de klachten sterk afgenomen of zelfs vedwenen
    met vr.gr. Hellemina

Citaat Origineel gepost door lucifera18 Bekijk Post
    Hallo

Ik ben een vrouw van 41j bijna 42j en ik heb een vraagje ? mss dat hier me iemand kan zeggen wat ik zou kunnen hebben en wat ik er aan zou kunnen doen .

Het is al bijna twee maanden dat ik warmteopwellingen heb en niet alleen overdag maar ook s'nachts ik lig dan gewoon te zwemmen 'bewijze van spreken )' in mijn bed. het is als of mijn lichaam in brand gaat vliegen ....... en dan na eer korte tijd daar achter heb ik het ijskoud .

Ik heb me laten wijsmaken dat ik wel eens in de menopauze zou kunnen zitten 'maar is dat niet wat vroeg'? ofwel dat het van mijn schildklieren kan zijn. Ik ben niet echt een pers. die vlug naar de dokter loopt 'ik hou niet van dokters'. weet mss iemand van jullie wat dit zou kunnen zijn mss heeft iemand van jullie het zelfde probleem. Kan er me iemand helpen aub.
    Alvast bedankt groetjes Ikke

Hoi Mireille,

Ik denk nog steeds dat het vroege overgangsklachten zijn. Je hoeft er niet in paniek van te raken hoor. Je hebt kans dat het ook weer een hele tijd weg blijft. Blijf rustig je dingen doen. Eet je gezond? Want dat zou er ook mee te maken kunnen hebben.
    Het gebruik van veel suikers werkt zweten in de hand. Een glas cola bevat al 7 klontjes suiker. Ga je voedingspatroon eens na....
    Sport/beweeg je voldoende, dat helpt om te reguleren. Doe je leuke dingen? Probeer er zo weinig mogelijk aandacht aan te schenken.

Andere middelen vind je gewoon bij de drogist, probeer eens iets uit. Teunisbloem is inderdaad ook goed. Je hebt ook nog Don Quai, dat is ook om je menstruaties te reguleren. Of Cimifuga, Zilverkaars, vaak is er een combinatie van. Ymea ook goed. Soja isflavonen tabletten werken ook goed, is weer wat duurder.

Mocht je toch denken dat het je schildklier is probeer dan een aantal maanden Spirulina of Kelp tabletten. Dat zijn algen met goede voedingsstoffen en jodium voor de schildklier.
    Helpt dit allemaal niet laat dan even je bloed testen bij de huisarts.

Ook al ben jij en ik geen dokter, je kunt zelf toch een goede oplossing zoeken en vinden.
    Er zijn veel huisartsen, waar je niks aan hebt, ze werken allemaal volgens 'het boekje' en luisteren slecht. En van goede voeding weten ze helemaal niets. En daar ontstaan juist ziekten door. Ik zeg maar zo: je hebt goede bakkers en slechte bakkers, goede dokters en slechte dokters enz.
    Hopelijk heb jij een goede dokter.

lieve groet,
    Annette

Hallo,
    Ik lees ook het bericht en kan zeker wel een begin zijn van overgangsklachten. Het is vaak vlak voor 50 jr of daarna. Zijn ook genoeg vrouwen die het op jongere leeftijden krijgen. De klachten , zouden best overgang kunnen zijn hoor.
    Ook kan het zo weer een tijd weg zijn en dan weer komen. Dit is ook in het begin van de overgang .

Dan is het net als Annette schrijft , er zijn genoeg natuurlijke middelen die je kunnen helpen. Famosan heb ik in begin ook vaak geslikt en daarna Klimaktolan.
    Let op je voedingspatroon en zorg goed voor vitaminen en gezonde voeding!!
    Teunisbloem wil ook weleens helpen en ook een vitamine B wel.

Als je erg twijfeld ja even bloed prikken op schildklier. Ben het helemaal met Annette eens , zelf kun je heel goed naar een oplossing zoeken. Alle huisartsen zijn niet gelijk.

Koffie en scherpe kruiden kunnen die warmte aanvallen doen verergeren.
    Lotgenoten forums van dames in overgang kun je ook veel tips gaan lezen.
    www.vrouwenindeovergang.nl
    www.vrouwenovergang.nl

Gr. Merel

Ik ben sinds kort gestopt met de pil, en ben 42, ik heb nu een 2 mnd normale menstruatie gehad en nu heb ik 14 dagen erna zit ik weer te menstrueren, en heel erg hevige bloedingen is dit normaal of moet ik me zorgen maken.

Grtjes Ikke

Premium ++ Account ikke64's Avatar

Lucifera. Alles wijst op de overgang. Wist je dat er in soja producten vrouwelijke hormonen zitten die ook verlichtend kunnen zijn bij je klachten.

Ikke 69, Zeker de eerste maanden kan de menstruatie beduidend sterker, anders zijn dan je gewent bent tijdens je pil gebruik. Je hele hormoon huishouding moet zich weer herstellen. En dat kan nogal wat voeten in aarde hebben. Ook kan de menstruatie een tijdje weg blijven. Mag ik vragen wat de reden is dat je gestopt bent met de pil. Want je bent nog wel vruchtbaar natuurlijk.

Gr Ikke
    Zolang de dood niet wordt afgeschaft is het op aarde levensgevaarlijk.

Bevestig je registratie in je mail! Premium Account

Hoi Mireille,

Dat klink wel als de aanzet voor de overgang. Wel wat vroeg, maar het komt wel vaker voor, hebben we gehoord. Toch maar even naar de HA, want de symptomen kunnen wel verzacht worden.

Succes Willemien

Mijn Vrouw was 39 toen ze een zware chemo keur heeft gehad. Daardoor stopte ook haar cyclus. Het was even de vraag, gezien haar leeftijd of dit terug zou komen. En dat gebeurde inderdaad. Bij circa 50% komt het niet meer terug op deze leeftijd.

Gr Ikke

Lucifera18:

Hallo,.. volgens mij kun jij nog niet in de menopauze zijn....eerst komt er de overgang en ons vrouwenlichaam doet dat in fases...vanaf je 40e jaar wordt je vruchtbaarheid minder en het lichaam gaat langzaam veranderen...er kunnen verschijnselen optreden zoals jij dat zegt....je kunt òòk meer gaan menstrueren, moe worden of anders....het kan tevens zo zijn dat het na enige tijd of maanden weer kan afnemen, dat je lichaam weer vrij normaal reageert...dit is voor "elke" vrouw anders...slikt iemand de pil lang, heeft iemand zijn baarmoeder al kwijtgeraakt, of is er sprake van kanker èn behandelingen zoals Ikke64 zegt! er kan van alles zijn....

"IK" zit nu in de menopauze...ik heb hèèl lang de pil geslikt ivm bepaalde klachten..toen ik echter stopte vorig jaar december kwam ik onverbiddellijk in de menopauze terecht waar ik het moeilijk mee had/nog steeds heb.. met al die verschijnelen....dit heeft met mijn leeftijd te maken....ik slik er nu Famosan Salvia voor....het helpt mij niet voldoende maar het is een prima product en ik slik het pas 10 dagen dus wil ik het hele potje legen!!!, dus doorgaan met deze natuurlijk middelen...hiervoor slikte ik wat anders en daarvoor andere pillen van Dr Vogel....ik reageer er normaliter prima op en heb er vertrouwen in en zoniet dan zoek ik wat anders....

Teunisbloem is er gezegd....ik zal het noteren...bedankt.....
    Zilverkaars las ik, maar dat zit ook in de Famosan!
    Ik heb/slik Tyrax voor de schildklier en blijf dat altijd nu slikken...daar kwamen ze per toeval achter...

mocht je meer willen weten dan raad ik je toch de huisarts aan....zelf maar blijven googelen is "geen" oplossing...iedereen heeft een bepaalde ervaring èn mening, dus kies voor de "juistë" beslissing!!!! schildklier moet soms verschillende keren geprikt worden om een juist beeld te krijgen, bij een ander kan dat misschien wel in 1 x gebeuren....zoek het uit...Weten is beter dan in onzekerheid blijven zitten...en van alles maar klakkeloss slikken is ook geen optie....
    letten op je voeding hoor ik zeggen...dat is een prima idee ( òòk voor mij)..sporten is leuk maar niet iedereen kan dat...wandelen is ook prettig......

Sterkte ermee, Groeten van Elisa....
    .
    Liefde overwint alles, het geeft ons "de kracht" om verder te gaan!

Ikke69

Met hevige menstruatíe's zou je eens naar de dokter kunnen gaan...doen meid,ze zijn er niet voor niets deze artsen...soms heb je gewoon hulp nodig al is het maar in de vorm van een bezoek afleggen bij de arts...hèèl belangrijk....wees zuinig met je lichaam....je kan er ook nog eens een ijzertekort door oplopen....
    Succes ermee...

Groejes Elisa

Hallo Lucifer,
    Ik gebruik altijd al soja producten, de reden is, dat ik als het allemaal nog erin zit, graag nog zwanger wil worden.
    Maar tja ben 42 en weet niet als het allemaal mogelijk is, daarom gestopt met de pil , dan ben ik tenminste hormoonvrij, Maar hevige menstruatie heb ik 2x normaal gegaan en nu na 14 dagen alweer, en hevige bloedingen, dus ik weet niet hoe en wat mijn lichaam nu aan het doen is.

Citaat Origineel gepost door ikke64 Bekijk Post
    Lucifera. Alles wijst op de overgang. Wist je dat er in soja producten vrouwelijke hormonen zitten die ook verlichtend kunnen zijn bij je klachten.

Ikke 69, Zeker de eerste maanden kan de menstruatie beduidend sterker, anders zijn dan je gewent bent tijdens je pil gebruik. Je hele hormoon huishouding moet zich weer herstellen. En dat kan nogal wat voeten in aarde hebben. Ook kan de menstruatie een tijdje weg blijven. Mag ik vragen wat de reden is dat je gestopt bent met de pil. Want je bent nog wel vruchtbaar natuurlijk.

Gr Ikke

Overgangsklachten kunnen heel goed al voor je 40e beginnen, maar dat wil niet zeggen dat je dan ook echt niet meer vruchtbaar bent. Pas als je in de overgang bent en een jaar geen mensetruatie meer hebt gehad, ben je hoogstwaarschijnlijk niet meer vruchtbaar.
    Maar de vruchtbaarheid vermindert al wel voor je echt opvliegers krijgt, vaak ben je al vanaf je 30e duidelijk over de top van je vruchtbaarheid heen.

De meeste middeltjes die hier genoemd worden helpen wel tegen de overgangsklachten, al kom je er niet helemaal vanaf. Je lichaam verandert enorm, en dat merk je.

Achteraf gezien had ik de eerste overgangsklachten ook al rond mijn 40e, alleen werd dat gemaskeerd door de pil. In de pilvrije week kreeg ik steeds meer stemmingswisselingen en opvliegers, tot ik uiteindelijk maar met de pil gestopt ben. Toen had ik het wel constant, maar een hele periode lang wel beduidend minder erg.
    Ik werd ook gelijk niet meer ongesteld, ben het ook nooit meer geweest.
    Ja, af en toe een paar druppels, net genoeg om niet zeker te weten of ik echt niet meer vruchtbaar was.

Ik heb toen een hormoontest laten doen, en daaruit bleek dat ik zoveel FSH produceerde dat ik zeker niet meer vruchtbaar kon zijn.

MissMolly

2 mnd na het stoppen normaal na 21 dagen gemenstrueerd, en na de 2de keer zat er maar 14 dagen tussen.
    En heel erg hevig.
    Dus denk wat is dit allemaal met me aan de hand, kmt dat omdat het hormoonhuishouding weer normaal zijn weg moet zoeken, of ben ik in de overgang, verder heb ik geen klachten van opvliegers, dus moet kijken hoe het vlg x met mijn menstruatie zal gaan, en dan moet ik maar eens bij de huisarts langs gaan.

Ikke69: Jaaaaaaaaaaaaaaa ga maar naar de huisarts toe....je wilt zwanger worden...."Ga ervoor" Klinkt Super, maar dan moet je dus snel uitzoeken hoe het gesteld is met je lichaam!!!! mijn arts zei ooit eens dat ik nog wel zwanger kon worden t/m mijn 45e levensjaar....Helaas is het er niet van gekomen maar dat heeft anderen redenen....verder kan ik je nog van alles vertellen maar ach dat doen we hier allemaal al!!! ...ik wens je succes èn geluk met het zwanger worden...laat het onderzoeken en plan een leuke avond/weekend met je man/vrouw/vriendin....òf anders!!!...ja tegenwoordig kan alles.....beetje romantiek kan wonderen verrichten...maar enfin nu draaf ik door, haha, ....Warme groet van Elisa ..

Smile Re: Begin overgang of iets anders?

Hoi ELisabeth,
    Ik vindt het zo super van je.
    Dat ik iemand , heb gevonden die me begrijpt.
    En ik hoop dat het me gaat lukken, ben een super positief persoon.
    Maar schrijf je straks verder ben op mijn werk en het is druk hihi xx

Citaat Origineel gepost door Elisabeth9 Bekijk Post
    Ikke69: Jaaaaaaaaaaaaaaa ga maar naar de huisarts toe....je wilt zwanger worden...."Ga ervoor" Klinkt Super, maar dan moet je dus snel uitzoeken hoe het gesteld is met je lichaam!!!! mijn arts zei ooit eens dat ik nog wel zwanger kon worden t/m mijn 45e levensjaar....Helaas is het er niet van gekomen maar dat heeft anderen redenen....verder kan ik je nog van alles vertellen maar ach dat doen we hier allemaal al!!! ...ik wens je succes èn geluk met het zwanger worden...laat het onderzoeken en plan een leuke avond/weekend met je man/vrouw/vriendin....òf anders!!!...ja tegenwoordig kan alles.....beetje romantiek kan wonderen verrichten...maar enfin nu draaf ik door, haha, ....Warme groet van Elisa ..

Premium ++ Account dotito's Avatar

Citaat Origineel gepost door Ikke69 Bekijk Post
    Hoi ELisabeth,
    Ik vindt het zo super van je.
    Dat ik iemand , heb gevonden die me begrijpt.
    En ik hoop dat het me gaat lukken, ben een super positief persoon.
    Maar schrijf je straks verder ben op mijn werk en het is druk hihi xx
    VEEL GELUK MET HET ZWANGER WORDEN!!!

do
    Alleen je eigen denken maakt je bewust van geluk of ongeluk

Elke betere wereld begint met jou en in jou.
    Niet morgen bij een andere, maar vandaag bij jezelf

Banned Premium ++ Account

ben blij dat ik dit topic gevonden heb...............opvliegers s,nachts, bijna ieder kwartier...overdag ook wel maar dan ben je gewoon wakker en is het gewoon zo, hoort er toch bij...?
    gelukkig heb ik geen stemmings wisselingen, alleen vaak slaaptekort...
    heb een voedingssupplement site gevonden en had een dieetiste aan de telefoon,
    zei zij het volgende;geen vlees, omdat daar hormonen inzitten>ik word nu dus vegetarier,
    nooit gewild, maar heb nu geen keuze....
    zij raadde aan overgangscapsules van ""fit for me"" te proberen,
    daar zit in;
    1>soja isoflavonen (een plantaardig oestrogeen hormoon)
    2>hop, om beter te slapen
    3>rode klaver(schijnt beter te werken dan sali)
    er waren veel goede recenties over dit middel, het schijnt bijna direct te werken.
    ik slik het nu 2 dagen en ik merk wat verschil, de opvliegers duren minder lang...

(en zoals bij velen bekend, geloof ik niet echt dat natuurprodukten goed werken)
    dus ben sceptisch.....maar er lijkt hoop te komen...
    een verpakking van 90 stuks kost ong 25 euro, je hoeft maar 1 caps per dag te nemen, als het erg ernstig is begin je met 2, en als het dan beter onder controle is kan je naar 1 voor het slapen.
    dus valt de prijs wel mee....

Thumbs up Re: Begin overgang of iets anders?

Citaat Origineel gepost door sietske763 Bekijk Post
    ben blij dat ik dit topic gevonden heb...............opvliegers s,nachts, bijna ieder kwartier...overdag ook wel maar dan ben je gewoon wakker en is het gewoon zo, hoort er toch bij...?
    gelukkig heb ik geen stemmings wisselingen, alleen vaak slaaptekort...
    heb een voedingssupplement site gevonden en had een dieetiste aan de telefoon,
    zei zij het volgende;geen vlees, omdat daar hormonen inzitten>ik word nu dus vegetarier,
    nooit gewild, maar heb nu geen keuze....
    zij raadde aan overgangscapsules van ""fit for me"" te proberen,
    daar zit in;
    1>soja isoflavonen (een plantaardig oestrogeen hormoon)
    2>hop, om beter te slapen
    3>rode klaver(schijnt beter te werken dan sali)
    er waren veel goede recenties over dit middel, het schijnt bijna direct te werken.
    ik slik het nu 2 dagen en ik merk wat verschil, de opvliegers duren minder lang...

(en zoals bij velen bekend, geloof ik niet echt dat natuurprodukten goed werken)
    dus ben sceptisch.....maar er lijkt hoop te komen...
    een verpakking van 90 stuks kost ong 25 euro, je hoeft maar 1 caps per dag te nemen, als het erg ernstig is begin je met 2, en als het dan beter onder controle is kan je naar 1 voor het slapen.
    dus valt de prijs wel mee....
    Hé Sietske,
    Wat vervelend al die opvliegers. Ik heb er vooral s'nachts last van.
    Ik moet zeggen, ik heb voor het slapen gaan als alternatief, valeriaanwortel, met ook hop als toevoeging. Ik neem er dan twee in s'avonds, en het gekke is, ik ben ook niet zo van natuurlijke dingen. Maar het helpt toch. En als ik echt heel weinig geslapen heb neem ik een halve oxazepam. Maar dat doe ik zo min mogelijk.
    Ik heb wel vaak last van die stemmingswisselingen, en ik kan je zeggen, dat vind ik heel vervelend. Ben blij voor jou, dat jij ze in ieder geval niet hebt.
    Sterkte, probeer dat anders ook eens. Het kan geen kwaad.
    Liefs, Jolanda

heb hier ergens nog valeriaan liggen,,,,,,,,,,weet niet waar.......
    (hahah weet beter waar alle ""echte"" pillen liggen dan mn ""alternatieve med"")
    ga morgen eens drastisch op zoek...
    hop zit al in die caps.
    had ergens nog sali liggen(tegen overmatig zweten) ook maar ff erbij in gepropt.
    ben echt doodop............maar ja, je hebt gelijk, ik mag wel heel blij en dankbaar zijn dat ik geen stemmingswisselingen heb..........ben altijd vrolijk!
    enne...........heb vanavond maar 2 korte opvliegers gehad, dus het werkt echt!
    of ben ik weer te voorbarig positief....
    als dit middel ECHT goed is post ik alsnog,
    als het toch niet blijkt te werken, post ik ook, zodat niemand het dan voor niks koopt.

Hoi Elisabeth,

Mijn menstruatie begint nu in een normaal ritme te komen.
    Dus ik hoop dat het er voor mij erin zit, mijn huisarts zei, dat ik moest gaan temperaturen, om zo de eisprong in de gaten te houden.
    Ik hou je op de hoogte, want als je menstruatie schommelt, tja is dit heel moeilijk, maar alles komt goed, en als het niet zo is , is het niet voor me meer weg gelegd.
    xx ikke

@ikke69,
    bij vrouwen die moeilijk zwanger worden geven ze wel hormonen, of is dat op jouw leeftijd geen optie...???? het is maar een gedachte, weet er verder niet veel van.
    heel veel succes, ik duim voor je!

Bevestig je registratie in je mail! Premium Account

Wink Re: Begin overgang of iets anders?

Citaat Origineel gepost door Ikke69 Bekijk Post
    Hoi Elisabeth,

Mijn menstruatie begint nu in een normaal ritme te komen.
    Dus ik hoop dat het er voor mij erin zit, mijn huisarts zei, dat ik moest gaan temperaturen, om zo de eisprong in de gaten te houden.
    Ik hou je op de hoogte, want als je menstruatie schommelt, tja is dit heel moeilijk, maar alles komt goed, en als het niet zo is , is het niet voor me meer weg gelegd.
    xx ikke
    Veel succes...

Ik lees even heel belangstellend mee.
    Ik ben 48 en al bijna tien jaar in de overgang.
    Ik menstrueer al drie jaar niet meer, en dat is ook het enige postitieve.
    Het allerergste is voor mij het nachtelijk transpireren, echt drijven in mijn bed. Vanaf het moment dat ik naar bed ga tot het moment dat ik op sta heb ik één grote opvlieger.
    Gek word ik er van, ben overdag hartstikke moe.
    Heb al van alles geprobeerd, van huismiddeltjes tot dure homeopatische middelen.
    Dus alle tips voor een goede nachtrust zijn welkom !

Citaat Origineel gepost door bregje Bekijk Post
    Ik lees even heel belangstellend mee.
    Ik ben 48 en al bijna tien jaar in de overgang.
    Phhtt Bregje, kan goed geloven dat dit zeker niet gemakkelijk is. Hopelijk kan je hier goede tips vinden.
    Ben net zoals jij 48 jaar en de menstruatie wordt onregelmatig, heb het soms te warm maar verder valt het mee. Maar ik hoorde eerder verhalen van vrouwen dat de overgang soms tien jaar kan duren.
    Falun Dafa / Falun Gong
    Een krachtige methode voor het verfijnen van lichaam en geest

Hoi Karin,
    Als dat waar is dan zitten mijn tien jaren er op !!!
    Het heeft nu wel lang genoeg geduurd....
    Het begon bij mij met nachtelijk transpireren en hartoverslag. Verder ben ik tien kilo aangekomen ! en na heel veel pijn en moeite heb ik er drie kilo af.
    Heb ook last van een hoge bloeddruk, wat ik eerst nooit had, en vaginale problemen zoals jeuk en laatste maand erg droge vagina.
    Ik denk dat ik toch de teunisbloem maar eens ga proberen, hoor daar best goede verhalen over.
    Hoop dat het bij jou bij soms te warm blijft....

Groetjes, Bregje

Ook Soja producten willen vaak helpen. Soja bevat vrouwelijke hormonen, in dit geval als aanvulling op dat gene wat niet meer door het lichaam zelf aangemaakt wordt.

Bedankt voor de tip !
    Ik heb er nog wel een vraagje over. Moet je dan elke dag een soja product eten of drinken of een bepaalde hoeveelheid ?
    Alvast bedankt.
    Groetjes, Bregje

@bregje Dat durf ik niet te zeggen. Ik weet alleen dat er volgens de Oncoloog van mijn vrouw, die hormoon gevoelige borstkanker heeft gehad, Soja voor haar dodelijk zou zijn.
    Dus het lijkt me niet gering. Het lijkt me dat bv een beker soja melk een uurtje voor het slapen gaan al aardig zou kunnen helpen. Maar dat zou je moeten uitproberen. Of het helpt en hoe snel na het opdrinken. Normaal werken hormonen, op deze manier ingenomen vrij snel. Maar ik hoop dat je bv kunt zeggen na 1 of 2 uur wordt ik minder opvliegend

in de ""fit for me overgangscapsules"" zitten ook plantaardige soja hormonen in de juiste dosering!
    ik vind dat ze echt helpen,
    en zo min mogelijk vlees eten, daar in vlees verkeerde hormonen zitten, waardoor de opvliegers erger worden (advies van dieetiste)

Bedankt Ikke en Sietske,
    Ik ga zeker iets van soja proberen voor het slapen gaan en dan een tijdje volhouden.
    Vlees eet ik bijna niet, dus dat valt af.
    Tja, overgangscapsules, ik durf niet te zeggen hoeveel geld ik er al aan uitgegeven heb. En aangezien ik het niet zo breed heb kan ik er ook geen meer aanschaffen.
    Van het weekend ga ik een soja product kopen en ik twijfel nog over de teunisbloem.
    Bedankt voor het advies !

Sietske: IK Heb zojuist jou Tip genoteerd....Fit For Me..... ik slik nu van Dr Vogel de Famosan extra sterk.....het gaat redelijk goed.....het schommelt... pff wat een gedoe toch allemaal....Beterschap moppie....

Bregje: als ik zo zou zweten als jij verteld, ging ik "Onmiddellijk" naar de arts toe!!! alles kost veel geld en ik baal daar ook van want we hebben geen geldboom om aan te schudden....sterkte meid.....groeten.....

eigenlijk vindt ik het enorm balen dat wij vrouwen daarmee zitten....ik moest er van de week 's nachts aan denken...gatver... maar enfin effe klagen, ennnn dan maar hopen dat het minder gaat worden....10 jaar??????????? mijn hemel ik mag er niet aan denken....

@bregje en de rest die niet zo goed slaapt. 's avonds een kwartiertje wandelen. Bij weer en wind. Toch even naar buiten. Even frisse lucht snuifen. Ik moet er niet aan denken om voor het naar bed gaan niet even met de hondjes naar buiten te kunnen. Zelfs als ik ziek ben loop ik een klein blokje. Het gebeurt maar hoogst zelden dat dit niets lukt. Wedden dat ook dat positief werkt.

Citaat Origineel gepost door bregje Bekijk Post
    Bedankt Ikke en Sietske,
    Ik ga zeker iets van soja proberen voor het slapen gaan en dan een tijdje volhouden.
    Vlees eet ik bijna niet, dus dat valt af.
    Tja, overgangscapsules, ik durf niet te zeggen hoeveel geld ik er al aan uitgegeven heb. En aangezien ik het niet zo breed heb kan ik er ook geen meer aanschaffen.
    Van het weekend ga ik een soja product kopen en ik twijfel nog over de teunisbloem.
    Bedankt voor het advies !
    ik was ongeveer 25 euro kwijt voor 3 maanden,
    heb veel duurdere dingen geprobeerd,
    ik ben niet zo ""van de planten, zoals do en ik altijd zeggen""maar ik vind dit dus echt een ""koopje"" want soja produkten zijn ook niet echt goedkoop..

Heb vannacht weer een paar uur beneden gezeten, ik drijf gewoon uit bed.
    @ Elisabeth: Ik ben hier al diverse malen mee naar de huisarts geweest, en die stelde voor om weer aan de pil te gaan/hormonen. Ik had voordat ik stopte met de pil elke dag wel hoofdpijn en daar ben ik nu na de pil grotendeels vanaf. Dus voor mij geen hormonen meer in mijn lijf.

@Ikke : Ik heb een hond en wandel elke dag maak ik een flinke boswandeling en dan nog drie keer per dag hier in de buurt inclusief voor het slapen gaan. Dus helaas dat helpt ook al niet.

Ik wil niet pessimistisch zijn, maar na tien jaar denk ik dat het gewoon een kwestie is van "uitzitten".

Fijn weekend allemaal en bedankt voor het meedenken.

Groetjes,
    Bregje

je hebt ook andere med als ""de pil""
    femeston is een hormoon wat je ""uit"" de overgang haalt.
    je krijgt daar geen hoofdpijn van, maar hormonen zijn natuurlijk nooit goed.
    ik heb ze een poosje geslikt en voelde me uitstekend...
    tja, het is een afweging van iets slechters waardoor je je beter voelt en anders ""gezonder"" bezig zijn en alles uitzitten zoals je zegt.

Dat bedoel ik Sietske...
    Ik kom er wel doorheen, en aangezien het al tien jaar duurt ga ik er van uit dat het geen tien jaar meer duurt !
    We zien wel waar het schip strandt...
    In ieder geval bedankt voor je reactie.

ik heb wel veel gelezen op overgangs fora.
    er waren zelfs mensen die door de overgang in de psychiatrie terecht kwamen, en soms zelfs maandenlang opgenomen werden......

Wat die overgang allemaal teweeg brengt !
    Ik ben van nature een heel optimistisch persoon, en laat me er door die overgang niet onder krijgen. De aanhouder wint......

@bregje, Je hebt groot gelijk!!! Laat je er niet onder krijgen. Toch hoop ik voor jou dat de klachten snel verdwijnen, mogelijk dat die soja toch helpt. Hou me op de hoogte ajb.

Thanx Ikke !!!
    Ik houd je op de hoogte .....

Ikke: Leuk wat je zegt op twee december....haha... ik "Haat" het om 's avonds nog een blokje met mijn hondje te wandelen....eerst sta ik te verpieteren bij de lift...dan suis ik naar beneden met dat rotding, vervolgens laat "Bhody" mij uit, en mijn gewrichten staan op springen...tjonge jonge....ik ben er helemaal niet blij mee.... vervolgens kom ik "klaarwakker" weer thuis en moet ik eerst een sigaret roken en tv kijken anders kan ik niet in slaap komen...wel een mooi advies maar dat geldt helaas niet voor mij....

Bregje: tien jaar zeg jij? hemellief....ik beklaag ons!!! ik ben een optimistische vrouw maar mijn humeur is soms echt verschrikkelijk.....pfffffffffffffffff en de kosten die je betaald voor een wondermiddel die niet werkt is duur...gatver......bah.....
    Ehhhhhhhhhhhh genoeg gezeurd...prettige avond vrouwen en mannen....

nou, helemaal goed nieuws voor ""de overgangers""
    het med. clonidine helpt erg goede en is niet slecht, geen hormonen, het wordt door meerdere mensen gebruikt die ik ken, het neemt de hormoonhuishouding niet weg, dus emoties ed blijven wisselend maar de transpiraties zijn bijna weg............
    je snapt natuurlijk wel dat ik het alweer geprobeerd heb............
    al 2 nachten geslapen zonder airco en uren achter elkaar,en dat in 4 jaar!! en je slaapt zowiezo beter doordat je geen opvliegers hebt, maar het middel wordt ook gebruikt voor moeilijke slapers die ADHD hebben....
    dus 2x beter slapen, niet warm en niet druk!!!

ps, ik neem ook nog wel mn plantaardige kruidengevallen, maar als ik wat meer lef heb probeer ik het zonder.....want clonidine wordt wel vergoedt

Hallo dames,
    Ik zou nog even een update geven inzake de teunisbloemolie capsules.
    Ik gebruik ze nu ongeveer 4 weken en er is geen enkele verandering. Ik drijf nog elke nacht mijn bed uit..... Dus die verdwijnen ook weer in de prullenbak. Heb nu besloten om te stoppen met dingetjes proberen, bij mij helpt helaas niets :-(

Ik wens jullie alle fijne Kerstdagen toe en een gezond en gelukkig 2012 !!!!

Groetjes,
    Bregje

Dag Bregje....

Bedankt voor de informatie....ja je kunt helaas niet alles proberen het is allemaal machtig duur als de portemonnee wat minder gevuld is
    Sterkte ermee het is heel akelig als jij je bed uitdrijft....heeft de dokter niet een middel voor jou of een centrum voor vrouwen die in de menopauze zijn...
    hou je haaks...ik hoop voor jou dat je op een goede dag nog iets anders kunt proberen wat wel gaat helpen....hou je haaks....bij mij gaat het de ene dag beter dan de andere....

jou wens ik ook een goede en fijne 2e kerstdag toe ( de 1e is alweer voorbij) en een gelukkig en gezonder 2012.....minder opvliegers, minder hitte die uit je ledematen komen....

Hartelijke groeten van Elisa

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Soortgelijke onderwerpen

1. Steeds terugkerende blaasontsteking..Of toch iets anders?
    By Ellemieke Zaal in forum Lever, nieren en blaas
    Reacties: 28
    Laatste Post: 18-11-16, 04:22
  2. Begin Menopauze?
    By helen37 in forum Menstruatie
    Reacties: 3
    Laatste Post: 10-09-10, 15:47
  3. Eisprong of iets anders??
    By Jojo76 in forum Menstruatie
    Reacties: 18
    Laatste Post: 13-06-10, 21:53
  4. Bijholteonsteking,Kinkhoest of toch iets anders?
    By esmee82 in forum Keel, neus, oor
    Reacties: 0
    Laatste Post: 03-12-08, 17:30
  5. Tennisarm of iets anders?
    By porkey in forum Algemeen
    Reacties: 4
    Laatste Post: 11-06-08, 14:07