Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 51 tot 100 van 103

Onderwerp: Begin overgang of iets anders?

Banned Premium ++ Account

Standaard Re: Begin overgang of iets anders?

had na een week clonidine waanvoorstellingen in mn dromen, nooit eerder gehad, het zou wel een psychotische waanvoorstelling kunnen zijn.................... ben dus accuut gestopt en ondanks de capsules en salie{tegen overmatig zweten} werd het weer een drama.
    ik had nog femeston in huis en ben daar gi avond weer mee begonnen, zal HA niet leuk vinden daar ik zelf weer aan t dokteren ben.
    vannacht weer een opvlieger nacht gehad, dus nu doodmoe, ws moet de femeston weer inwerken.
    ik weet het...................hormonen zijn niet goed.........maar ik leef liever iets korter dan al die klachten al jaren.
    maar dat is mijn keuze, mijn levensvisie, die gekomen is door alles wat er in mijn leven gebeurd is....................

Oei Sietske, dat klinkt heftig !
    Nee, ik hoef echt geen hormonen meer, begin er niet meer aan.
    En weet je, het went die nachten.....
    Heb woensdag een slechte uitslag gehad van mijn lonfunctieonderzoek, ik heb astma en moet elk jaar op controle in het ziekenhuis. Het verschil voor en na medicatie was bijna 17% longinhoud dus moet nu mijn hele leven sowieso aan de medicatie voor mijn astma.
    Dus daar baal ik gigantisch van. En die opvliegers, en slapeloze nachten heb ik nu ongeveer tien jaar, dus ik denk maar misschien ben ik er bijna vanaf !!!

Liefs, Elly

ha bregje............
    zo erg is het niet........
    heb ook door mijn beroep heel veel oude eenzame mensen gezien, zo verdrietig, dus ik leef vandaag en wil me goed voelen, dus als ik koppijn heb neem ik een aspirien en als ik slecht slaap een slaappil, ik zou dus nooit hier in dit leven voor niets ""lijden"" en mijn eerste man leefde zo gezond en is met 33 jaar overleden,
    zodoende...............(en daarnaast nog een grote rugzak} vandaar dat dit mijn levensvisie is.......niet iedereen begrijpt dat, maar gelukkig snap ik mezelf wel en mij HA ook....
    sterkte met je astma klachten!!! en je hormoonhuishouding!

Wat erg voor je, om je man te moeten verliezen. En nog maar 33 jaar.... wat is het leven toch oneerlijk.
    Jij ook sterkte met alles !!!

Groetjes,
    Bregje

ach ja..............het is alweer bijna 20 jaar geleden dus is het stukken minder pijnlijk,
    en ben alweer heel veel jaren echt gelukkig met een nieuwe partner.

Premium ++ Account ikke64's Avatar

Door verlies en ziekte heb ik ook knop omgezet en probeer ook bij de dag te leven. Zonder de toekomst helemaal uit het zicht te laten verdwijnen natuurlijk. Vandaar ook mijn handtekening.
    Zolang de dood niet wordt afgeschaft is het op aarde levensgevaarlijk.

Citaat Origineel gepost door bregje Bekijk Post
    Hallo dames,
    Ik zou nog even een update geven inzake de teunisbloemolie capsules.
    Ik gebruik ze nu ongeveer 4 weken en er is geen enkele verandering. Ik drijf nog elke nacht mijn bed uit..... Dus die verdwijnen ook weer in de prullenbak. Heb nu besloten om te stoppen met dingetjes proberen, bij mij helpt helaas niets :-(

Ik wens jullie alle fijne Kerstdagen toe en een gezond en gelukkig 2012 !!!!

Groetjes,
    Bregje
    Hoi Bregje, heb je wel eens gekeken op www.hormonale disbalans? LDN wordt ook gebruikt: www.blaasdarmforum.forumup.nl of natuurlijke progesteron crème. Sterkte, Annette

Sommige dingen in het Leven wennen " NOOIT" en zeker niet dat gezeik met de menopauze, en andere dingen/zaken/ziekte's...ik houd niet van zeuren, maar wel van "ACTIE".......

bij flinke klachten ben ik ook een voorstander om pillen te gebruiken...dit is zo verschillend voor iedereen, maar je moet ook nog leven!!!....

Bregje: Sterkte met je Astma...Kloten natuurlijk als je 17 procent minder longinhoud hebt...dat is erg veel....ik realiseer mij natuurlijk dat je continue je leven en je energie moet verdelen, en "weer" moet je iets inleveren....dag dappere....groeten....

Ik ben moe en voel mij opstandig.....zeker de menopauze....pfffffffff grrrrrrrrrrrrr
    Liefde overwint alles, het geeft ons "de kracht" om verder te gaan!

Premium ++ Account christel1's Avatar

He meiden, ik denk dat ik ook in de menopauze beland ben maar tot hier toe nergens last van, ja maandstonden blijven uit, vorig jaar 7 maanden, dan een paar maanden wel, nu terug al 5 maand niks... hopelijk blijft het zo hoor. Heb geen opvliegers, geen stemmingswisselingen, ik slaap goed wel met medicatie en alles werkt nog prima.... maar moet zeggen, mijn oudste zus heeft ook nergens last van gehad, hopelijk lijk ik op haar.....
    Leef vandaag, morgen komt wel

Thumbs up Re: Begin overgang of iets anders?

Ik ben een paar maanden geleden naar een voorlichtingsavond geweest over; vrouwen in de overgang, deze werd gegeven door een vrouwelijke gynaecologe.
    Op nummer 1 stond, opvliegers. Op nummer 2 stond; slapeloosheid. Maar liefst 60% van de vrouwen heeft last van slapeloosheid tijdens de overgang. Dat vond ik best veel. Ze vertelde dat gemiddeld; eenderde van de vrouwen nauwelijks klachten ondervind, eenderde van de vrouwen veel klachten ondervind en dat eenderde van de vrouwen heel erg veel klachten heeft. Met name deze laatste catagorie vrouwen ondervind zoveel klachten dat zij niet meer normaal kunnen functioneren en bij deze vrouwen wordt dan het gebruik van hormonen aangeraden. (dit mag echter niet bij vrouwen die ooit borstkanker gehad hebben).
    Ook vertelde zij dat homeopatische middelen meestal alleen in de beginfase van de overgang helpen. Als je echt "flink" in de overgang zat dan was dat volgens haar niet meer afdoende.
    Zij vertelde ook dat deze periode voor een vrouw heel heftig is, vergelijkbaar met de puberteit. Dat je een erg kort lontje kunt hebben, en je heel down kunt voelen, en dat dat er allemaal bij hoort.
    Het beste is om maar wat liever voor jezelf te zijn, rust in de natuur zoeken, een flinke wandeling maken. Datgene te doen waar jij je beter bij voelt.
    Ook zijn er tegenwoordig consulente's die je kunnen ondersteunen.
    Ik hoop dat je iets aan deze informatie hebt.
    Succes voor iedereen.

Ha die Christel: ik heb het 2 jaar later gekregen dan jij nu oud bent.... offfffffffffff je hebt mazzel, of je krijgt het nog...ach je merkt het vanzelf wel en anders is het een zegen!!!!

Jolanda: Interessant zo'n voorlichtingsavond.....bedankt voor de informatie....nuttig....doegie

Thanks Jolanda, lief van je....
    Ik heb vannacht best goed geslapen, durf het bijna niet hardop te zeggen.....
    Een omaatje van in de tachtig zei tegen mij: Ach meiske toch, je moet elke dag een paar gewelde abrikozen eten, dan weet ik zeker dat je weer kunt slapen.
    Heb dat nu drie dagen gedaan en vannacht voor het eerst in jaaaaaaaaaaaaren maar 2 keer !!! wakker geweest.
    Zou dit dan de gouden tip zijn ????

Liefs,
    Bregje

nou, op naar de abrikozen!
    maarre....................hoe kom je eraan.????? een potje.??..........................

ben echt doodmoe, ondanks een paar dagen femeston nog nachtelijke opvliegers,
    ik ga me aanmelden bij de FEM_poli.

Gewoon bij de C1000 of de Jumbo, doorzichtig pakje (ligt bij de dadels/noten en zo), gewelde abrikozen zonder pit 250 gr. Een stuk of vier/vijf per dag zou het moeten doen volgens ons omaatje !!!!

Verschrikkelijk dat doodmoe, ik herken het maar al te goed. Op een gegeven moment ben je helemaal op, leeg gezogen. Ik hoop dat bij jou de abrikozen ook helpen, zou het zeker proberen. Sterkte ermee !!!

Liefs, Bregje

ben direct op stap gegaan en heb alvast maar 3 kilo gekocht {vers bij groenteboer}
    maar zal nog niet weten of het werkt want heb vanmorgen ook mn femeston verhoogd, van 1 naar 2x1 tablet.
    kon niet overleggen met HA omdat hij vak. heeft,
    hij zal het zeker niet eens zijn met deze actie

Hahahaha Sietske, jij maakt mijn dag weer goed !!!!
    Als het niet helpt koop ik ze wel over van jou.
    Misschien je femeston afbouwen/verlagen en over naar de abrikozen ??

Liefs, Bregje

nou tot nu toe [19.00 uur} maar 1 opvlieger gehad vandaag........dus hoppa vanavond weer een femoston en wat abrikozen!
    zo gaat ie goed...............zo gaat ie beter!!!!(liedje}

Whoehoe, laten we hopen dat het zich zo voortzet !!!
    Het zou toch geweldig zijn als de abrikozen helpen, ik durf het bijna niet te geloven......

ik geloof er eigenlijk geen bal van...............maar ben zo wanhopig dat ik ze ook maar eet hahahaaa
    en ze zijn best goed te pruimen,
    maar vertrtouw eerder mn femeston............

Baat het niet, schaadt het niet......

hey bregje,
    zoals eerder vermeld door ikke, ben ik gaan googelen op abrikozen en soja producten in de overgang.
    abrikozen staan ook vermeld onder dit onderwerp maar ook de soja {alpra soja} blijkt heel goed te werken, dus ga dat ook zometeen even kopen, net zoals je zegt; baad het niet schaadt het niet.....

heb weer een vreselijke nacht achter de rug, dus ga vanmiddag nog ff pitten, niet goed, weet ik....maar wil oudejaarsavond wel uitzitten......en niet zoals vorig jaar om 23.00 uur naar bed moeten van moeheid.
    heb mn eerst portie abrikozen al op.....lekker ontbijt!!

hoe was jouw nacht??

Hoi hoi Sietske,
    He bah, niet leuk om te horen dat je weer zo'n nacht achter de rug hebt.
    Soja producten helpen bij mijn nul komma nul, heb van alles geprobeerd met soja erin en het hielp niet.
    Ik heb mijn eerste 2 abrikozen ook weer op! Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ben wakker geworden om 3 uur van het onweer !!! (anders was ik volgens mij niet eens wakker geworden) en om half zeven van de wekker.
    Dus jij snapt wel dat ik voorlopig aan de abrikozen blijf !!!

Liefs, Bregje

fijn voor je!!!!
    er is dus nog hoop......................!!
    heb voor ik ging shoppen eerst nog ff gekeken in mn :""overgangs mandje:"" ,
    blijkt dat er in mijn ""fit for me"" capsules ook soja zit, en rode klaver en hop.
    ik bellen natuurlijk!
    blijkt dat je het toch 4 weken moet gebruiken voor resultaat, dus geen soja gekocht.
    had ook nog salie caps. tegen overmatig zweten en heb daar ook over gebeld{ja ja was erg druk!!}
    ook druk met slikken!!
    heb nu dus 3 capsules op met verschillende plantenextracten en abrikozen........ik neem dus geen 2x femeston in, veel slechter en helpt ook niet.
    maar jij bent mn grote voorbeeld dus ik volg je op de voet.
    morgen moet ik me dus beter voelen want zit dan aan mn 3e abrikozendag!

Hulde aan de abrikozen !!!!
    Ik hoop zo voor je dat het bij jou werkt .....
    Liefs, en een fijne avond

Bregje

de derde abrikozen dag.............................
    ha lieve bregje,
    dit lijkt ons forum wel...............hahahaa,
    heb gi overdag echt minder opvliegers gehad,
    vannacht was het nog wel drama, airco aan, airco uit enz enz,
    maar we houden goede hoop!!
    en jij...................weer heerlijk geslapen??
    hoop het voor je!
    liefs.

Hoi hoi Sietske !!!
    Fijn om te horen, misschien dat het bij jou ook gaat werken maar heeft het wat meer tijd nodig. Ik ben vannacht twee keer wakker geworden van het zweten, en als ik je vertel dat het normaal een keer of veertig, vijftig is ........ Abrikozen rule !!!!!

Fijne jaarwisseling.

Liefs, Bregje.

PS: Is dit dan niet ons forum :-)

Hallo Bregje en Sietske,

Succes met de abrikozen, baad het niet dan schaadt het niet.
    Groetjes, en hopenlijk een fijne nacht.

ha bregje,
    na een moeizame nacht beginnen mn opvliegers altijd weer om 12 uur, krijg dus altijd ff rust van mn hormonen (lief he)
    nu..............tis al 18 uur en nog helemaal niets!!!
    wat een vooruitgang! en dat ook nog zonder salie/soja supplementen!
    ging vanmiddag nog ff pitten, je raadt t nooit, had 2 dekbedden nodig, want ik vond het koud.................!
    moet wel zeggen dat ik wel een beetje doorsla in mn abrikozen, eet zeker een pond per dag als t niet meer is....en ja, dan krijg je het 2e voordeel; het werkt goed laxerend, ook mooi meegenomen.
    lieve meid, fijne oudejaars dag/nacht,
    en we gaan ervoor!

leuk he een eigen forum....!

Hoera !!! Niet te geloven zeg ..... Goed zeg, ik hoop zo dat het voor jou ook werkt !
    En onder twee dekbedden geslapen, heerlijk zeg, hartstikke fijn voor je.

Ik durf het toch nog steeds niet hardop te zeggen, want kan het nog steeds niet geloven.

Ik wens jou en mij een slaaprijk 2012 toe !!!!!

Liefs, Bregje

En

Hallo Abrikozen lady's Bregje en Sietske......,

Met belangstelling lees ik jullie verhaal over de Abrikozen, wat de oude dame als goede tip gaf....Klinkt waanzinnig mooi meiden!!!
    wat bijzonder dat het lichaam daar op reageert....veel succes er verder mee, en slaap meer uren dan jullie deden en dat het nachtelijk zweten ook maar weg mag blijven....Hulde aan de Abrikoos!!!
    Liefssssssssssss Elisa

Ik heb weer een heerlijke nacht achter de rug, geslapen van half 3 tot half negen !!!!, aan één stuk !!!!
    @Sietske: Ik ben erg benieuwd hoe jouw nacht was, hopelijk goed .....
    @Elisabeth: Mooi he van die abrikozen ! Ik hoop dat de abrikozen voor andere dames ook gaan werken. En elke nacht is meegenomen !!!

Liefs, Bregje

nou ik lijd aan een abrikozen desilussie...............gi avond begon het gedonder om 23 uur,
    achter elkaar door, alleen maar opvliegers en ook de hele nacht door, het leek wel alsof mn lichaam alle opvliegers van die dag wilde inhalen ofzo.............
    k ga zo mn bed in, ook 1 jan was drama, ben helemaal kapot van slaapgebrek.......
    ik ga maar s pruimen proberen ofzo...........(*o wat grappig)
    ben nu abrikozen van de c1000 aan t eten, deze smaken beter dan die van de groentman.
    krijg mo 2 nachten een slaap EEG, ben benieuwd of deze ook opvliegers registreert.
    hopelijk mo beter nieuws!

hartstikke fijn bregje dat je alweer een goeie nacht hebt gemaakt..........tis je van harte gegund na al die k*t jaren!

Premium ++ Account
    Dagboek berichten
    12

Sorry hoe is het mogenlijk dat Sietske iets meldt op 2 januari, terwijl het nu nog 1jan. is,, misschien nu 2 januari. Sorry Sietske neem me niet kwalijk
    Geniet van het leven, het is later dan je denkt!

hahah ik typte om iets over 24 uur dus is het 2 jan..........!!
    geeft niet meid, oorzaak abrikozen??

He gadverdarrie Sietske !!!!
    En het ging zo goed....
    Misschien dat je er te veel hebt gegeten en dat je dan een overprikkeling krijgt of zo, ik weet het ook niet. Bij mij helpt het fantastisch, vannacht weer heerlijk geslapen. Hoop niet dat het bij mij over een tijdje weer stopt.
    Moet je naar het ziekenhuis voor een slaap EEG Sietske ? Ben inderdaad bernieuwd of die ook de opvliegers registreert. Sterkte met alles en houd me op de hoogte !!!

Liefs, Bregje

Sietske: Je lichaam is van slag.....wat heb je uitgespookt darling? Sterkte....x

Bregje: Heerlijk dat je 6 uren achter elkaar kon slapen....Toppie.... Groetjes....

slechte nacht gehad,
    zit nu van top tot teen onder de plakkers,
    moet hiermee 2 nachten thuis slapen, opvliegers registreren ze niet, wel de evt hartslag verhoging,
    en bregje, fijn meid dat je weer goed geslapen hebt! ik snap dat je voorzichtig blij bent,
    het is toch te mooi om waar te zijn!
    vandaag tot nu toe maar 2 opvliegers.
    maar ben er al wel van overtuigd dat de ellende bij mij snachts is en niet als bij meerdere alleen overdag.

Sterkte met de plakkers.
    Ik heb zelf in het begin veel last gehad van hartoverslag, heb toen ook allerlei onderzoeken gehad. Wat kan de overgang toch veel ontketenen ! Ik hoop dat je vannacht goed slaapt. Sterkte !!!
    Liefs, Bregje

Sietske,

Veel succes met de klevers, hopelijk raken ze niet verward deze nacht of komen ze niet los van het zweten. Bij ons doen ze dit enkel maar onder toezicht in het ziekenhuis dacht ik toch, bepaalde slaapklinieken en dan is er nog een lange wachtlijst.... zou dit normaal ook eens moeten laten doen hoor maar het komt er nooit van eerlijk gezegd en in het ziekenhuis word ik helemaal gek als ik daar een nacht of 2 moet liggen zonder te verroeren.... en slaap daar automatisch al slechter...
    Hopelijk komt er een oplossing voor jou hoor...

in ned. moet je eerst zo 2 nachten slapen, als er afwijkingen op te zien zijn moet je 1 nacht ook met plakkers, proefslapen in kliniek, onder infra rood toezicht.
    heb dit 18 jaar geleden ook gedaan in een ac. ZH, er was genoeg mis maar ze konden mij niet helpen,
    nu 18 jaar later hoop ik dat ze meer kennis in huis hebben en er wel wat aan kunnen doen.
    al met al heb ik niet lang hoeven wachten op een oproep.
    haha zal je net zien dat ik nu uitstekend slaap!
    @bregje, als ik nu goed slaap kunnen ze niets voor me doen, dus moet juist super slecht slapen!
    jij wel een hele goede, opvlieger vrije nacht gewenst!!!!!!!!!!!
    @chris, hoop voor je dat jij ook eens beter gaat slapen!
    Laatst aangepast door sietske763 : 02-01-12 om 23:14

Sietske,
    Veel succes met al die plakkers tijdens het slapen. Hopenlijk komt er een positief advies voor je uit. Sterkte.

Hoi Sietske,

Hoe is het met je?
    Is er iets uit het "plakker"-onderzoek gekomen ?

Met mij gaat het best goed, pak nog maar een paar abrikozen per dag en soms ben ik zo druk dat ik het zelfs vergeet. Wordt gemiddeld 1 of 2 keer per nacht wakker, een verademing! Nu ben ik tenminste uitgerust als ik opsta.

Ben heel erg benieuwd hoe het met je is.
    Ik hoor het wel.....

Liefs, Bregje

ha bregje,
    ik eet nog steeds abrikozen, maar dan voor de stoelgang,
    heb weer hormonen, sinds maandag vorige week de hogere dosering.
    merk nu dat het begint te werken heb nog wel wat opvliegers, maar iedere dag wat minder en ze duren niet meer zolang.
    ik weet heel goed wat de bijwerkingen op termijn kunnen zijn, maar schijnt relatief minder voor te komen dan men denkt.
    en ja...........ik wil normaal leven en als dat dan alleen maar door hormonen kan, dan maar hormonen.
    heel fijn dat het voor jou goed werkt!
    de uitslag van de neuroloog krijg ik geloof ik half feb.
    lieve groetjes terug!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hoi Sietske,

Als hormonen inderdaad het enige is wat werkt, dan maar hormonen !
    Ik geef je daar groot gelijk in.
    Dat duurt nog lang zeg voor dat je de uitslag krijgt! Ben wel heel erg benieuwd wat er uit komt.
    Houd je me op de hoogte ?

Liefs, Bregje

jazeker, ik zal het je ""vertellen""

pffff na 38 maandstonden dacht ik dat ik er eindelijk vanaf ging zijn, eerst 7 maand zonder iets, dan 5 maand wel, nu terug 6 maand niks, deze week patat het is weer van dat, wanneer houdt dit eens op ? Heb er mijn buik van vol hoor, ik heb geen leeftijd meer om kinderen te krijgen maar de leeftijd om oma te worden, voor mij hoeft het niet meer... ik zal blij zijn als ik een paar jaar verder ben

ff tipje chris,
    ws weet je het wel, maar even voor de zekerheid;
    als je een jaar niet gevloeid hebt en dan toch weer een x, moet je naar de gyn.

Heb net volgende week donderdag een afspraak met de gyneacoloog voor mij en mijn dochter, hopelijk kan het doorgaan en ben ik tegen dan van mijn maandstonden vanaf voor het uitstrijkje te laten nemen, normaal wel dus want ik vloei nog al redelijk hevig omdat ik bloedverdunners neem en dat is dus echt geen fun en mijn dochter had ook haar maandstonden net... we wisten niet dat we zo snel terecht zouden kunnen en ik wist nu ook niet dat ik nu nog eens ongesteld ging worden pfff, bedankt voor de info Sietske

Wink Re: Begin overgang of iets anders?

Citaat Origineel gepost door Ikke69 Bekijk Post
    Ik ben sinds kort gestopt met de pil, en ben 42, ik heb nu een 2 mnd normale menstruatie gehad en nu heb ik 14 dagen erna zit ik weer te menstrueren, en heel erg hevige bloedingen is dit normaal of moet ik me zorgen maken.

Grtjes Ikke
    hoi nee hoor als je met de pil stopt is dat normaal het duurt wel een half jaartje voordat je weer regelmatig ongesteld wordt dus je hoeft je geen zorgen te maken

Beste Mensen,

Vorig jaar 08-03-2011 had ik een post gezet met de vraag "Begin overgang of iets anders" . En ik heb een paar reactie gehad van de lezers hier. Waar mijn dank daarvoor. Ondertussen zijn we al weer een jaartje verder en een jaartje ouder . En na veel onderzoeken en testen ben ik toch te weten gekomen wat het nu was. Mijn lichaam is nu aan het zoeken of het nu in de overgang zou gaan of niet erg vervelend is het wel want ik heb alle kwalen ----------> ondertussen heb ik al verschillende medicatie's uitgeprobeerd om de symptomen wat onder controle te hebben . Maar ik ben "nu" voorlopig toch beter af dan met al die medicatie .

Bij deze dank aan de mensen die gereageerd hebben op mijn onderwerp

Groetjes Mireille

Soortgelijke onderwerpen

1. Steeds terugkerende blaasontsteking..Of toch iets anders?
    By Ellemieke Zaal in forum Lever, nieren en blaas
    Reacties: 28
    Laatste Post: 18-11-16, 04:22
  2. Begin Menopauze?
    By helen37 in forum Menstruatie
    Reacties: 3
    Laatste Post: 10-09-10, 15:47
  3. Eisprong of iets anders??
    By Jojo76 in forum Menstruatie
    Reacties: 18
    Laatste Post: 13-06-10, 21:53
  4. Bijholteonsteking,Kinkhoest of toch iets anders?
    By esmee82 in forum Keel, neus, oor
    Reacties: 0
    Laatste Post: 03-12-08, 17:30
  5. Tennisarm of iets anders?
    By porkey in forum Algemeen
    Reacties: 4
    Laatste Post: 11-06-08, 14:07