Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 1 tot 50 van 87

Onderwerp: Metanor/Flupirtine 100mg - Bijsluiter en ervaringen gevraagd!

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Standaard Metanor/Flupirtine 100mg - Bijsluiter en ervaringen gevraagd!

METANOR(werkzame stof = 100mg Flupirtine)... word maar in 3 ziekenhuizen in België voorgeschreven en is ook enkel maar verkrijgbaar in de ziekenhuisapotheek zelf ...

De bijsluiter was volledig in het portugees??!!! Nu kan ik wel een beetje spaans,portugees... maar zéker niet de medische vak-jargon.

Als er iemand is die voor mij de bijsluiter vind in het engels of nederlands en me die wil doorsturen; héél graag!!!

Verder hoop ik 'mede-gebruikers' te vinden die hun ervaringen met dit medicijn met me willen delen!

Xx Ag
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

Banned Premium ++ Account

Standaard Re: Metanor/Flupirtine 100mg - Bijsluiter en ervaringen gevraagd!

@agnes,
    waar is dat middel voor?

Premium + Account Ronald68's Avatar
    Dagboek berichten
    1

@ Agnes,

een c/p van een automatisch vertaalde pagina van Wikipedia. Hopelijk kun je er iets mee.

Flupirtine , een aminopyridine is een centraal werkend nonopioid pijnstiller . Het is beschikbaar in Europa sinds 1984 en voornamelijk verkocht onder de namen Katadolon, Trancolong en Metanor. Het is uniek als een niet- opioïde , niet- NSAID , niet-steroïde analgeticum.
    is een selectieve neuronale kaliumkanaal opener die ook NMDA receptor antagonist eigenschappen. Flupirtine is een niet-opioïde, niet-NSAID, niet-steroïde, pijnstillend. Flupirtine werd oorspronkelijk ontwikkeld door Asta Medica en is goedgekeurd in Europa sinds 1984 voor de behandeling van pijn, hoewel het is nooit ingevoerd om de Verenigde Staten markt voor een indicatie. In 2008, Adeona verkregen een optie om vergunning, uitgegeven en uitstaande octrooiaanvragen met betrekking tot de flupirtine aanduidingen worden gebruikt bij de behandeling van deze oogheelkundige.

Het wordt gebruikt als een pijnstiller voor acute en chronische pijn, vooral voor matige tot ernstige pijn. Spierverslappende eigenschappen maken het populair voor rugpijn en andere orthopedische gebruiken, maar het wordt ook gebruikt voor migraine, in de oncologie, postoperatieve zorg en gynecology.It is een selectieve neuronale kaliumkanaal opener die ook NMDA receptor antagonist eigenschappen.

Het is bekend om zijn neuroprotectieve eigenschappen en mogelijke toepassingen voor de ziekte van Creutzfeld-Jakob, de ziekte van Alzheimer en multiple sclerose wordt onderzocht.

Het is voorgesteld als een mogelijke behandeling voor de ziekte van Batten

Het is momenteel in een klinische studie (werving fase) als een behandeling voor multiple sclerose en Fibromyalgie in de VS.
    It's nice to be important, but it's more important to be nice....

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Citaat Origineel gepost door sietske763 Bekijk Post
    @agnes,
    waar is dat middel voor?
    Tegen de zenuwpijnen die alleen maar erger worden (niet meer leefbaar momenteel) lieve Sietske!
    Xx Ag
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Thanks Ronald!!!!

Ik zoek echter ook naar de bijwerkingen en wisselwerkingen met andere ****...

Ik heb de apotheek gevraagd om werk te maken van een bijsluiter... ze hebben naar MEDA in België gebeld en daar zouden ze kijken of ze een engelse,franse of nederlandse bijsluiter konden bekomen van hun bedrijf in Portugal .. ben nog aant wachten op reactie van de apotheek .

Superlief van je Ronald ... dat je dit hebt opgezocht voor me!! Dikke knuffel daarvoor!!

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

METANOR

100 mg flupirtine malcaat per capsule

Voor behandeling van acute en chronische pijn
    *3 tot 4 per dag, maximale dosis 6 bij hevige pijn (4u tussen de innames minimaal)
    *mag geopend worden om in te nemen maar is zeer bitter
    *metabolisatie via de lever

Wat doet het;
    *heeft een ontspannend effect op de spieren
    *heeft ook een effect op chronische pijn > verlaagt de pijngevoeligheid (pijnprikkels naar de zenuwen)
    *pijnstillend
    *verlicht de spierspanning.

Alcohol/andere medicatie en metanor
    *alcohol versterkt het effect van metanor
    *samen met diazepam > versterkt het slaperig effect
    *niet combineren met paracetamol en carbamazepine
    *vertraagt de reactiesnelheid

Bijwerkingen:
    Vooral in begin behandeling;
    -vermoeidheid,
    -duizeligheid, zure oprispingen , misselijkheid, braken, constipatie, slaapstoornissen, verlies van eetlust, depressie, tremor (trillen), transpireren, hoofdpijn, buikpijn,droge mond, zenuwachtigheid, diarree

Dit heeft mijn apotheekster gekregen van MEDA in België (Metanor word gemaakt en gedistributeerd in MEDA Portugal).
    Hierbij deel ik het met eventuele medegebruikers!
    Xx Ag
    Laatst aangepast door Agnes574 : 01-04-11 om 00:24

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Ik heb van de bijwerkingen het meeste last gehad van vermoeidheid ... de eerste 3 'opbouwweken' was ik echt supermoe...
    Dit is gelukkig overgegaan ... denk dat de slaapstoornissen van de afgelopen weken mss ook wel door de metanor kwamen?? Weet ik echter niet zeker!
    Constipatie; ja, dat merk ik wel, maar daar neem ik dan gewoon een dulcolax voor, voor ik ga slapen .

Premium Account mamalien's Avatar
    Dagboek berichten
    1

Post Re: Metanor/Flupirtine 100mg - Bijsluiter en ervaringen gevraagd!

Agnes574 ik ben daar ook super moe van ik neem het nu de tweede week).
    ze hebben me gezegd dat je pas na twee weken weet of het werkt of niet.
    ik hoop dat die moeheid bij mij ook vermindert want het is niet evident met vier kindjes. voor de rest heb ik er eigenlijk geen neveneffecten van buiten soms wel maagzuur dan.

het is wel jammer dat het medicijn volle pot is van prijs en dat je het alleen maar in ziekenhuis apotheken kunt verkrijgen.

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Ik heb een positief effect ervaren van metanor in de eerste en tweede week; derde week (dosis 3; 1 s'mo,1 s'mi, 1 s'av) begon de pijn terug te komen en nu ga ik de 4de week in met héél veel pijn... Ik ga dinsdag (heb ik een thermografie) 's vragen of ik naar 400mg mag; 2 s'mo en 2 s'av, want die van s'mi vergeet ik 7 op de 10x!! 18€ voor 60 caps is nog te doen vind ik; als het hélpt!!

Hou jullie op de hoogte!!
    Xx Ag

Banned Premium ++ Account

Citaat Origineel gepost door Agnes574 Bekijk Post
    Tegen de zenuwpijnen die alleen maar erger worden (niet meer leefbaar momenteel) lieve Sietske!
    Xx Ag
    meid meid meid,
    wat moet jij veel verdragen......
    sterkte lieverd!
    hopelijk wordt de situatie eens verbetert

Thumbs down Re: Metanor/Flupirtine 100mg - Bijsluiter en ervaringen gevraagd!

Ik neem sinds 5 j Metanor 100 MG 2x pd en Deanxit 2x pd voor hypertoniciteit en vertoon hierdoor weinig pijnklachten. Gisteren bij de neuroloog geweest omdat mijn rechterhand sinds een jaar kleine bevingen (tremor) vertoont.
    Nu zou ik de deanxit moeten laten omdat die de ziekte van parkinson uitlokt. De voortekenen zijn al aanwezig zoals beving; vertraagd reactievermogen en evenwichtsproblemen. Dinsdag moet ik onder de DAT scan om verder de ziekte van parkinson te evalueren.
    Heeft iemand dezelfde ervaring met Deanxit of Metanor ?

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Ik zit nu op 600mg per dag ...

Ik zit ook met bevingen van de handen; maar ik hoop dat dit komt door het afbouwen van OxyContin ... anders zal het idd door de Metanor komen

Angry Re: Metanor/Flupirtine 100mg - Bijsluiter en ervaringen gevraagd!

Bedankt Agnes voor je antwoord.
    Hoelang neem je al metanor en na hoeveel tijd kwamen de bevingen? Ooit bij een neuroloog geweest ? Volgens mijn neuroloog werkt voornamelijk Deanxit Parkinson in de hand. Metanor kende hij niet en ging dat nog opzoeken.
    Het probleem is dat ik niet kan zonder mijn medicatie en niemand weet hiervoor een alternatief van een ander geneesmiddel .
    mvg Veerle

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Metanor is een veel beter medicijn dan bijv morfineachtigen ... zie post 3 hierboven!
    Hoe lang neem ik het al.. goh, effe opzoeken!
    Sinds begin dit jaar!
    De bevingen heb ik al lang; al voor de Metanor .. kan ook door andere medicatie komen denk ik; spierontspanners, ontstekingsremmers, morfineachtigen,...
    Ik voel me redelijk goed met de Metanor en ben blij dat mijn pijnartse het me heeft voorgeschreven!
    Ik ben nog nooit bij een neuroloog geweest, dus ik neem alles maar zoals het komt .
    Ik neem spierontspanners (Epsipam/Myolastan) voor m'n hypertonie!

Ik hoop dat de scan je meer duidelijkheid geeft, STERKTE meid en hou me op de hoogte ok?!
    Xx Ag

Premium Account mamalien's Avatar
    Dagboek berichten
    1

ik neem het ook al enkele maanden in nu en ben er ook goed mee.
    alleen ben ik er wel suf van. maar het helpt wel goed.
    veerle1 ik wens je veel sterkte en hopelijk vinden ze snel iets voor je dat werkt.

Angry Re: Metanor/Flupirtine 100mg - Bijsluiter en ervaringen gevraagd!

Ik ben 5j met metanor en deanxit heel goed geweest ! Maar spijtig genoeg lokt volgens de neuroloog deanxit de ziekte van parkinson uit na jaren. Morgen onder de DAT scan en dan kunnen ze zien of ik een Parkinson patiënt ben of ga worden. Maar volgens de neuroloog zijn de parkinson symptonen aanwezig.
    Hoop volgende week als de uitslagen bekent zijn, naar de pijnkliniek in het UZA te kunnen gaan en benieuwd wat de professor gaat zeggen waarbij ik in behandeling ben en die me de medicatie Metanor en Deanxit heeft voorgeschreven. In die 5 j heb ik al verscheidene keren proberen afbouwen met de 2 geneesmiddelen maar het is me nooit gelukt. Hopelijk vinden ze nu een alternatief dat minder bijwerkingen heeft.

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Heel veel sterkte Veerle!!

Smile Re: Metanor/Flupirtine 100mg - Bijsluiter en ervaringen gevraagd!

Beste Agnes ,

Bedankt voor je steun ! Ik heb vandaag het fantastische nieuws gekregen dat ik geen ziekte van Parkinson heb. De resultaten van de DAT scan waren goed. Ik heb wel parkinsonnisme dwz de symptonen van Parkinson die te wijten zijn aan Deanxit volgens de neuroloog. Hiermee moet ik dus liefst onmiddellijk stoppen en mijn professor van de pijnkliniek zal hiervoor een alternatief moeten zoeken om mijn pijn te bestrijden.

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Goed nieuws dus hé Veerle!
    Ben blij voor je!
    Xx Ag

Kent er iemand een alternatief voor Deanxit , dat is voor de zenuwpijnen te bestrijden ?Mijn professor van de pijnkliniek kent geen alternatief en stoppen met deanxit is veel pijn trotseren. Van de neuroloog moet ik stoppen met deanxit ten gevolge van een tremor en dat zou parkinson kunnen uitlokken als ik deanxit blijf nemen.
    Wie kan mij helpen ?

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Ipv Deanxit eens Redomex proberen??
    Of Lyrica?? Ik ben met beide al een tijd gestopt.. deed me niets de Redomex en van de Lyrica veranderde ik in een zombie! Maar... werkt bij iedereen weer anders!!!

Metanor zelf helpt ook zenuwpijn te bestrijden!

Ikzelf ben van 600mg per dag naar 400 gegaan ... ervaar iets meer pijn daardoor,maar is leefbaar (zo kan ik tenminste de preciese pijnplekken aangeven bij de pijnartse!)

Na gister weer een stellatum-behandeling te hebben gehad en voor 27 okt een afspraak voor opnieuw een PRF (benen) te hebben meegekregen wil ik proberen de Metanor te verlagen naar 300 (200 s'morgens en 100 s'avonds) en nog optimistischer naar 100/100 (200mg per dag dus)... ben benieuwd en hou jullie op de hoogte!

Hoe gaat het nu met je Veerle??
    Xx Ag
    Laatst aangepast door Agnes574 : 16-09-11 om 13:23

Redomex heb ik reeds geprobeerd maar ik was daar zo suf en groggy van dat ik er ben mee moeten stoppen. Ik neem nu inderdaad 2 lyrica 75 mg per dag. Dat helpt voor ongeveer 60% maar vangt niet de werking van de Metanor op natuurlijk. Ik moet nu op 28/9 terug naar de neuroloog om de medicatie te evalueren.

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Kun je de Lyrica niet combineren met de Metanor toch??
    Lijkt me wel kunnen; werkt allebei anders!
    Xx Ag

Ja, waarschijnlijk kan je lyrica combineren met metanor maar het probleem stelt zich bij mij dat ik een tremor kreeg van deanxit of metanor of beiden. Ik ben dan onmiddellijk met beide medicatie gestopt.

Ik neem nu voor mijn rug en zenuuwpijn 4 gr paracetamol per dag,s'avonds voor het slaapengaan 50mg redomex en 1/2temesta van 2,5 mg. Mag ik deze blijven nemen samen met Metanor? Ik heb dit gekregen van de pijnkliniek.
    Bestaat metanor In verschillende mg? Of is het enkel in 100mg?

waar is katadolon / metanor te verkrijgen ???? Schijnt dat het alleen in Portugal en Duitsland te koop is (en behoorlijk duur ook nog eens). In Belgie schijnt het alleen via een anesthesist (uza) te koop te zijn maar die neemt geen nieuwe patienten aan

Ik kreeg ook Metanor voorgeschreven door de pijnkliniek van het UZA te Antwerpen. Ik denk dat het enkel in 100 mg te verkrijgen is en 60 capsules per doos, wel inderdaad vrij duur . Het zou mij verbazen dat de pijnkliniek van het UZA nieuwe patiënten in de kou laat staan. Er zal wel een lange wachttijd zijn. Professor Guy Hans , anesthesist en hoofd van de pijnkliniek is de vriendelijkste en beste dokter die ik ooit gehad heb!

Premium ++ Account dotito's Avatar

@Veerle,

Is dat een goede dokter die professor, Guy Hans, ik leef ook al jaren met chronische pijn en had graag nog eens een andere opinion gehad. Ik ben ook patiënt in UZA in Edegem.
    Alleen je eigen denken maakt je bewust van geluk of ongeluk

Elke betere wereld begint met jou en in jou.
    Niet morgen bij een andere, maar vandaag bij jezelf

@Veerle

Harstikke bedankt voor je snelle informatie. Ik had namelijk al het uza gebeld maar ze nemen daar geen nieuwe patienten aan daar ze een tekort aan artsen hebben , bleek nu volgens de secretaresse. Heel vervelend daarbij is ook dat waarschijnlijk dit medicijn niet vergoed gaat worden door mijn verzekering, maar misschien dat er mbv de arts in hattingen duitsland (pijnkliniek) middels een voorschrift e.e.a. wel te regelen is

Smile Re: Metanor/Flupirtine 100mg - Bijsluiter en ervaringen gevraagd!

Citaat Origineel gepost door dotito Bekijk Post
    @Veerle,

Is dat een goede dokter die professor, Guy Hans, ik leef ook al jaren met chronische pijn en had graag nog eens een andere opinion gehad. Ik ben ook patiënt in UZA in Edegem.
    Ik vind dat de beste dokter van alle dokters die ik bezocht heb en dat zijn er veel hoor! Hij maakt veel tijd voor je, is zéér vriendelijk en doet zeker niet uit de hoogte ook al is hij professor. Hij is diegene die mij van m'n chronische pijn heeft kunnen verlossen. Spijtig genoeg mag ik van mijn neuroloog de medicatie (tijdelijk ?)niet meer nemen ten gevolge van een tremor (beven) tot we weten welke medicatie dit veroorzaakt.

Citaat Origineel gepost door tarkus Bekijk Post
    @Veerle

Harstikke bedankt voor je snelle informatie. Ik had namelijk al het uza gebeld maar ze nemen daar geen nieuwe patienten aan daar ze een tekort aan artsen hebben , bleek nu volgens de secretaresse. Heel vervelend daarbij is ook dat waarschijnlijk dit medicijn niet vergoed gaat worden door mijn verzekering, maar misschien dat er mbv de arts in hattingen duitsland (pijnkliniek) middels een voorschrift e.e.a. wel te regelen is
    Metanor is ook te verkrijgen via het UZ in Gent . Misschien is dit een oplossing voor U ? Hopelijk raakt U snel gesteld !

@Veerle,

Hartelijk dank voor je reactie en dan zal ik er eens gauw werk van maken om een afspraak te maken. In ieder geval heel veel beterschap toegewenst!

Ik kreeg van het uva dit antwoord:

Dit product kan niet afgeleverd worden aan Nederlanders gezien wij dit via een speciale vergunning importeren en dit geneesmiddel dus enkel voor Belgische patienten mogen afleveren. Ofwel dient een Nederlandse arts dit voor u te importeren ofwel dient de duitse arts dit voor u voor te schrijven vermits dit in Duitsland gecommer******eerd wordt.

jemig, wat een heisa

Dat is een spijtige zaak , ik hoop dat ze je vlug op een andere manier kunnen verder helpen.

Citaat Origineel gepost door veerle1 Bekijk Post
    Ik kreeg ook Metanor voorgeschreven door de pijnkliniek van het UZA te Antwerpen. Ik denk dat het enkel in 100 mg te verkrijgen is en 60 capsules per doos, wel inderdaad vrij duur . Het zou mij verbazen dat de pijnkliniek van het UZA nieuwe patiënten in de kou laat staan. Er zal wel een lange wachttijd zijn. Professor Guy Hans , anesthesist en hoofd van de pijnkliniek is de vriendelijkste en beste dokter die ik ooit gehad heb!
    volgens prof de vulder van de pijnkliniek UZ gent zou het op 1 euro komen per dag voor 3 pilllen.

mag je metanor en redomex samen nemen? mijn prof van de UZ Gent zegt toch van wel?

als men het over prijzen heeft dan moet men wel onderscheid maken tussen de retardcapules (s long - verlengde afgifte voor 24 uur) en de normale capsule

in duitsland kosten die retards 238 euro voor 84 tabletten..nou weet ik niet wat je voor deze versie mbv het ziekenhuis moet betalen

Citaat Origineel gepost door murdock Bekijk Post
    mag je metanor en redomex samen nemen? mijn prof van de UZ Gent zegt toch van wel?
    Ik nam deanxit en metanor samen en deanxit werd vervangen door redomex. Dus waarschijnlijk zal dat wel ongeveer dezelfde werking hebben. Ik heb het wel nooit samen met metanor genomen omdat ik met beiden moest stoppen omwille van een tremor. Ik heb nu lyrica ipv redomex omdat ik van de redomex zo groggy was.

@veerle

hoe lang werkt 1 capsule eigenlijk ? heb je de standaard of de retard (verlengde afgifte) ?

Ik had de standaard 100 mg Metanor denk ik . Moest 1 tablet Metanor + 2 deanxit 's morgens nemen en 1 Metanor 's avonds telkens bij het eten. En daar was ik heel goed mee , zeker 90% pijn vrij. Ik kan natuurlijk geen zwaar werk verrichten of sporten.

ik ben sinds deze morgen begonnen met metanor te nemen,ik neem nu s s'morgens en 1 s'avonds van 100mg. normaal zou ik 3 per dag moeten nemen maar de huisarts zegde me van kalm op te bouwen.
    nu moet ik het 14 dagen nemen zekerst voor ik resultaat zal hebben?

Citaat Origineel gepost door murdock Bekijk Post
    ik ben sinds deze morgen begonnen met metanor te nemen,ik neem nu s s'morgens en 1 s'avonds van 100mg. normaal zou ik 3 per dag moeten nemen maar de huisarts zegde me van kalm op te bouwen.
    nu moet ik het 14 dagen nemen zekerst voor ik resultaat zal hebben?
    Die hoeveelheid heb ik ook 5 j aan een stuk genomen samen met 2 deanxit per dag en hielp zeer goed tegen mijn pijn. Hopelijk bij jou ook !!!
    Het zal inderdaad ongeveer 10 à 14 dagen duren eer je resultaat hebt. Moet je de metanor samen met redomex nemen ? En welke pijn moet bij jou bestreden worden ?

Citaat Origineel gepost door veerle1 Bekijk Post
    Die hoeveelheid heb ik ook 5 j aan een stuk genomen samen met 2 deanxit per dag en hielp zeer goed tegen mijn pijn. Hopelijk bij jou ook !!!
    Het zal inderdaad ongeveer 10 à 14 dagen duren eer je resultaat hebt. Moet je de metanor samen met redomex nemen ? En welke pijn moet bij jou bestreden worden ?
    Veerle1 ik moet de metanor nemen voor de pijn in mijn rug en voor de zenuuwpijn in mijn rechterbeen,daarvoor neem ik trouwens ook de redomex.
    Welke pijn bestrijd de metanor bij jou? Ik mag van prof de vulder mijn redomex blijven nemen,maar moest stoppen met paracetomol.ik neem,50mg redomex voor net voor het slaapen.
    Welke pijnstillers mag je dan wel nog nemen voor bv hoofdpijn of koorts?

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Neurofen/Spidifen/Brufen of iets dergelijks ... met bestanddeel IBUFROFEN mag je nemen tegen hoofdpijn ... tegen koorts neem je best niets; koorts moet vanzelf weggaan.

Post Re: Metanor/Flupirtine 100mg - Bijsluiter en ervaringen gevraagd!

Dank u agnes.
    Vandaag dag 2 en nu ben ik na 2 uur ik mijn medicatie nam meer moe dan gisteren.

Citaat Origineel gepost door tarkus Bekijk Post
    @Veerle

Mischien eens proberen in de UZ Gent. Als dat niet te ver voor je is?ik ben toch tevreden van proff de vulder.

Hoi gebruikers,

Ik zit op dit moment met zware rugklachten (onder in de rug) in Portugal en heb na een bezoek aan de dokter Metanor gekregen. Kan ieman mij vertellen hoelang het duurt voordat de medicijnen aanslaan? Zoals ik mij nu voel is donderdag a.s terug vliegen geen optie omdat ik amper kan zitten.

Ongelukkige vakantieganger Dave

tot op heden wil niemand in nederland mij dit medicijn voorschrijven: mijn huisarts zegt dat als ik dit medicijn wil importeren de inspectie voor de volksgezondheid moet raadplegen en dat gaat veel tijd en geld kosten. Zij wil zelf immers geen risiko lopen omdat het hier niet op de lijst staat. De arts van de kliniek in duitsland die mij behandeld heeft en ook dit medicijn heeft geadviseerd doet dit ook niet omdat ik volgens de duitse wet niet verzekerd ben.

wat nu.....

Citaat Origineel gepost door Dbeeren Bekijk Post
    Hoi gebruikers,

Ik zit op dit moment met zware rugklachten (onder in de rug) in Portugal en heb na een bezoek aan de dokter Metanor gekregen. Kan ieman mij vertellen hoelang het duurt voordat de medicijnen aanslaan? Zoals ik mij nu voel is donderdag a.s terug vliegen geen optie omdat ik amper kan zitten.

Ik heb ook dit medicijn genomen 2x per dag 100 mg en het duurde toch minstens 10 à 14 dagen eer dit volledig resultaat gaf. Dit was wel voor zenuw- en spierpijnen in de nek.
    ik wens je alvast snel beterschap !

Citaat Origineel gepost door Dbeeren Bekijk Post
    Hoi gebruikers,

Medicijnen duren altijd een tijdje voor ze aanslaan. Misschien als je zoveel pijn/last hebt een cortisonen spuit vragen werkt ook pijnstillend. Of anders kan je evt om pijnpleisters vragen is iets dat direct in de bloedbaan word opgenomen en daar weet ik zeker van dat het helpt. Is natuurlijk wel zo dat je er tegen moet kunnen tegen de nevenwerkingen. Ik ben er goed mee, maar iedereen is natuurlijk anders. Wens je in ieder geval heel veel beterschap toe.

groetjes do

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Soortgelijke onderwerpen

1. Ervaringen met Zyprexa gevraagd aub!
    By krekeltje in forum Medicatie en pijnbestrijding
    Reacties: 9
    Laatste Post: 09-03-17, 13:11
  2. OxyContin,ervaringen gevraagd
    By Agnes574 in forum Medicatie en pijnbestrijding
    Reacties: 14
    Laatste Post: 19-07-16, 01:41
  3. Gevraagd: ervaringen met bronchoscopie