Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergeven resultaten 51 tot 87 van 87

Onderwerp: Metanor/Flupirtine 100mg - Bijsluiter en ervaringen gevraagd!

Standaard Re: Metanor/Flupirtine 100mg - Bijsluiter en ervaringen gevraagd!

Je kan ook om Tramadol vragen, een opiaat, werkt meteen en is erg pijnstillend.

vrgr
    Petra

Premium ++ Account dotito's Avatar

@Sjimmie,

Tramadol werkt dat direct dat je dat inneemt?

Ik ben ook iemand met chronische rugklachten en neem al een hele tijd pijnpleisters(transtec)laagste dosis wel, maar word er zo moe van en krijg er nu een druk in mijn hoofd van. Ben al een tijdje op zoek naar een ander pijnmedicatie. Na nieuwjaar heb ik een afspraak in de pijnkliniek dan zullen wel verder zien hoe het gaat/moet.

groetjes do
    Alleen je eigen denken maakt je bewust van geluk of ongeluk

Elke betere wereld begint met jou en in jou.
    Niet morgen bij een andere, maar vandaag bij jezelf

Dag Do,

Het duurt ongeveer een half uur. Mijn man gebruikt de vloeibare vorm van Tramadol (per druppel is dat 2,5 mg). De tabletvorm duurde voor hem te lang voordat die gaat werken nml na 1 uur. Deze is wel te verkrijgen in de retard vorm, dus geleidelijke afgifte. Je moet zelf even uitzoeken wat het beste bij je past. Af en toe gebruikt hij er ook nog 2 paracetamol a 500 mg bij om het te versterken. Hij heeft chronische zenuwpijn dus....
    Om 8h, 12h, 16h, 20h en 23.30h neemt hij zijn druppels in. Het is even zoeken. Wij hebben er ook heel lang over gedaan. We hadden al 2 plastic zakken vol met medicijnen geprobeerd in overleg met Prof Zuurmond. Pleister is voor mijn man ook geen optie. Tramadol heeft bijna geen bijwerkingen. Alleen bij hem werkt dus de vloeibare vorm het beste waardoor je wel genoodzaakt bent om de 4 uur je druppels te nemen om het niveau in je bloed qua pijnstilling optimaal te houden.
    Je kan kijken op farmaceutisch kompas: http://www.fk.cvz.nl
    Ik hoop dat je hier iets aan hebt anders vraag je het aan je huisarts. Dan hoef je niet zolang te wachten tot nieuwjaar.

Groetjes,
    Petra

Premium ++ Account dotito's Avatar

@Sjimmie,

Hartelijk dank voor je uitgebreide uitleg
    Alleen je eigen denken maakt je bewust van geluk of ongeluk

Elke betere wereld begint met jou en in jou.
    Niet morgen bij een andere, maar vandaag bij jezelf

ik heb katadolon nu 3 weken en ik moet zeggen dat het nu pas enigszins begint te werken. Ben er wel behoorlijk moe van (is het niet van de pijn dan is het wel van het medicijn zelf). Dus ik hoop dat dat een beetje wegtrekt. Ik voel de laatste tijd wel pijn in mijn darmen (behoorlijk druk soms) en heb dunne ontlasting. Ik weet niet of dit een bijwerking kan zijn. In maart heb ik pas een afspraak met dokter de vulder uz gent maar die levert geen retard tabletten. Tot dan toe moet ik ze uit duitsland laten komen en het zelf betalen ( ongeveer 3 euro per pil !!! maar je moet wat als je vergaat van de pijn).

In vergelijking met tramadol valt op dat dat katadolon minder snel werkt maar op langere termijn constanter werkt. Bij tramadol heb ik na 2 dagen al dat de werking minder wordt en meer moet pakken. Ik zal beide medicijnen maar niet gaan combineren, dan ga ik me denk ik als een zombie voelen

Ik heb 5 j metanor 100 mg 2x per dag genomen en was er ook altijd moe van, ergens logisch want het is een spierontspanner.
    Heb een tremor (bevingen) van mijn rechterhand en ben moeten stoppen met deanxit en metanor. Nu na 5 maanden is mijn tremor beter en neem ik lyrica 150 en dit 2x per dag. Vroeger was ik 90 à 95 % pijnvrij met deanxit en metanor maar de lyrica vangt dat niet op. Vandaag in de pijnkliniek terug metanor gevraagd en mag hier nu met starten in combinatie met lyrica. Echter prof Hans vond die combinatie geen goed idee maar voor mijn pijn te bestrijden wil ik alles proberen. Hij denkt dat ik er duizelig van zou kunnen worden . Mijn neuroloog zag hier echter geen probleem in. Heeft er iemand ervaring in de combinatie lyrica / metanor ?

veerle,dan heb ik geluk dan,want ik neem er 3 per dag en voel me er niet meer moe van dan voor de behandeling.heb je mijn berichtje gekregen met mijn mailadres ?

Ja, normaal gezien stuur ik het je morgen door. Vanavond heb ik avondschool. Het is allemaal zo druk met die feestdagen maar het ligt in het klad klaar hoor.

Hello
    aan mensen die fibromyalgie hebben en pijnstillers nemen
    probeer eens een glutenvrij dieet te volgen maar dan ook strikt Géén
    Gluten ,ontstekingswaarden zullen dale ,ik spreek van ervaring
    Het is geen gemakkelijk dieet maar indien het u van de pijn af helpt ,beter dan pijndtillers
    Labo Pro Health in Nederland doet onderzoeken naar intolerantie op voeding ,een aanrader!
    Vriendelijke Groeten aan iedereen
    Ronny

''pijnstillers '' bedoel ik ,getijpmetdikkevingers

Kan het zijn metanor ook. Beetje u geheugen aantast? Want ik ben veel verstrooid en als ze me s,morgens iets zeggen dan ben ik het soms in de namidag vergeten. En ben ook veel verstooid enzzz de laaste tijd,net of ik alsheimer krijg,dit is begonnnen na een tijdje ik metanor neem,kan dit de oorzaak zijn? Ik neem ook nog s,avonds tegen de chronische pijn redomex difucaps 50Mg .

Ik zou toch oppassen met die medicatie ; eindelijk na 7 j zoeken hebben ze me over 14 d bevestigd dat ik parkinson heb . de medicatie die ik nam zou dat proces misschien uitgelokt maar zeker vervroegd hebben. Ik heb ook kort geheugenverlies maar weet niet aan wat ik dat te wijten heb. Weet het dat het bijna onleefbaar is zonder medicatie maar houdt in je achterhoofd dat het spijtig genoeg altijd wel voor iets anders slecht is. Mij hadden ze nochtans gezegd dat de medicatie voor niks kwaad kon.

Kan het zijn dat metanor zijn werking verliest na een tijdje,of dat er gewenning ontstaat?ik neem het nu 6 maanden 3 er dag, maar sinds eind vorige week merk ik op ik terug meet rugpijn heb,dus ben ik overgegaan naar 4 per dag, de apotheek van de uz zegde me ik er maximaal 6 per dag mag nemen.
    Mijn vraag is dan ook de volgende,treed er lichamelijke gewenning op? En als je u dosis verhoogt,duurt het dan 3 weken voor je terug resultaat hebt?

mag ik metanor samen met tegretol?ik heb tegretol gekregen omdat ik met een zenuuw ontsteking zit aan het rechter aangezicht!wie kan me helpen?

Citaat Origineel gepost door mamalien Bekijk Post
    Agnes574 ik ben daar ook super moe van ik neem het nu de tweede week).
    ze hebben me gezegd dat je pas na twee weken weet of het werkt of niet.
    ik hoop dat die moeheid bij mij ook vermindert want het is niet evident met vier kindjes. voor de rest heb ik er eigenlijk geen neveneffecten van buiten soms wel maagzuur dan.

het is wel jammer dat het medicijn volle pot is van prijs en dat je het alleen maar in ziekenhuis apotheken kunt verkrijgen.
    hallo,
    ik zou binnenkort ook na gent moeten voor metanor.
    vraag is nu hoeveel dit medicijn kost? heb invaliditeit en ben alleenstaand met kinderen dus kan niet teveel geven zonder terugbetaling
    grtjs

hallo,
    vraag is nu hoeveel dit medicijn kost? heb invaliditeit en ben alleenstaand met kinderen dus kan niet teveel geven zonder terugbetaling
    grtjs

hallo, ik heb geen idee wat ze in de handel kosten dus kan er geen prijs op zetten. wat heeft u ervoor betaald? u kunt me ook een privé bericht sturen hierover

ik heb er zelf geen idee van , zal het eens moeten opzoeken. Kan je me uitleggen hoe ik een privé bericht stuur aub ? Ik vind echt mijn weg niet op deze site.

op edser klikken, u vindt dan de optie : stuur een privé bericht naar edser; dan komt u op nieuwe pagina en ziet u hoe u bericht stuurt. vrij gemakkelijk, u zult zien dat het zichzelf uit wijst
    mvg petra

Wink Re: Metanor/Flupirtine 100mg - Bijsluiter en ervaringen gevraagd!

Citaat Origineel gepost door veerle1 Bekijk Post
    Ik heb nog 2 nieuwe dozen metanor 100 mg 60 capsules per doos goed tot 04/2016 die ik niet meer mag nemen aangezien het niet matcht met mijn medicatie voor parkinson. Ik wil die eventueel wel verkopen en opsturen zodat je niet speciaal naar het UZ moet waar deze enkel te verkrijgen zijn. Hoeveel wil je er voor geven ?

op 20 april heb ik voor de eerste keer metanor 100mg 60 capsules voorgeschreven gekregen uit de pijnkliniek uz gent
    ben om men medicatie (metanor) in k12 in de kelder bij de aptheek moeten gaan en heb die dag 17.08€ moeten betalen...

grtjes kessy...

ik heb de bijsluiting gevonden op het internet in het portugees en zo heb ik het gekopieerd naar een vertaler.

hier de site van de vertaler: http://www.elanlanguages.com/nl/online-vertalen/#

hier de bijsluiting van metanor: http://www.diagnosia.com/pt/droga/metanor

http://terapeutico.indice.eu/INDICEe...g2/Metanor.pdf

hiermee hoop ik jullie een beetje te kunnen helpen

grtjes kessy...

net nieuwe gebruiker
    heb wel veel last van nachtmerries. 3de dag dat ik het gebruik.
    Laatst aangepast door eurocell : 10-10-12 om 09:51

Citaat Origineel gepost door kessy006 Bekijk Post
    op 20 april heb ik voor de eerste keer metanor 100mg 60 capsules voorgeschreven gekregen uit de pijnkliniek uz gent
    ben om men medicatie (metanor) in k12 in de kelder bij de aptheek moeten gaan en heb die dag 17.08€ moeten betalen...

grtjes kessy...
    de prijs voor de medicatie is nu 20.72 euro. ik hoop jij er beter van zal worden. hoeveel moet jij er van nemen per dag?ik moest er 4 per dag nemen om beetje leefbaarder te maken. medicatie is ook voorgeschreven door prof de vulder in de UZ Gent.maar ik vond dit zeer duur 41.44 euro per maand en steeds naar de uz om die medicatie. ik heb dat besproken met men huisarts en heb nu pijn pleisters gekregen. matrifen 25ug/h deze kosten me per maand maar een goeie 7 euro en ik heb veel minder pijn dan met die metanor. ik ben niet de enige want ik ken een vriendin en die heeft ook dat medicijn gekregen en dat hielp ook niet voor haar rugpijn.

Ik hoor graag hoe de pleisters matrifen 25 ug/h je bevalt. Ik had er nog niet van gehoord. Gr. Petra

Citaat Origineel gepost door Sjimmie Bekijk Post
    Ik hoor graag hoe de pleisters matrifen 25 ug/h je bevalt. Ik had er nog niet van gehoord. Gr. Petra
    Ik heb er weinig last van,maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.de pijn is veel minder dan toen ik metanor neem. Ok als ik werk dan voel ik nog pijn,maar denk er geen enkele medicatie is u pijn vrij krijgt 24/24 maar als ik in de zetel lig en ik rust dan gaat de pijn weg,terwijl dit met de metanor niet het geval was.de enige bijwerking is ik sneller zweet en ik last heb om naar het toilet te gaan. Je moet weten ik ook lijd aan PDS.

Marian, hoeveel betaal jij voor je metanor? ik heb dat ook genomen 4 per dag om het beetje leefbaar te maken,maar is een dure medicatie. ik heb met de huisarts gesproken en deze geeft me nu matrifen pleisters 25mg/u gegeven is veel goed koper en ik heb minder pijn. voor het slapen geen neem ik nog ibrufen en redomex voor de zenuwpijn in mijn rechterbeen.

Citaat Origineel gepost door veerle1 Bekijk Post
    Ik neem sinds 5 j Metanor 100 MG 2x pd en Deanxit 2x pd voor hypertoniciteit en vertoon hierdoor weinig pijnklachten. Gisteren bij de neuroloog geweest omdat mijn rechterhand sinds een jaar kleine bevingen (tremor) vertoont.
    Nu zou ik de deanxit moeten laten omdat die de ziekte van parkinson uitlokt. De voortekenen zijn al aanwezig zoals beving; vertraagd reactievermogen en evenwichtsproblemen. Dinsdag moet ik onder de DAT scan om verder de ziekte van parkinson te evalueren.
    Heeft iemand dezelfde ervaring met Deanxit of Metanor ?

Hoi. Ik neem deze medicatie ook maar heb nog steeds geen zekere diagnose gekregen... daarom mijn vraag, mag ik eens weten welke diagnose u/jullie heeft/hebben??

Alvast bedankt!!!

Datscan is negatief dus geen parkinson volgens scan maar geen normaal beeld volgens klinisch onderzoek en veel verstijfde spieren + tremor + veel pijn. Wie herkent mijn ziektebeeld ?

Citaat Origineel gepost door Lenron Bekijk Post
    Hello
    aan mensen die fibromyalgie hebben en pijnstillers nemen
    probeer eens een glutenvrij dieet te volgen maar dan ook strikt Géén
    Gluten ,ontstekingswaarden zullen dale ,ik spreek van ervaring
    Het is geen gemakkelijk dieet maar indien het u van de pijn af helpt ,beter dan pijndtillers
    Labo Pro Health in Nederland doet onderzoeken naar intolerantie op voeding ,een aanrader!
    Vriendelijke Groeten aan iedereen
    Ronny

Hoi. Vraaggje, kun je nog steeds glutenintolerantie hebben als ze na maagonderzoek zeggen dat je t niet hebt?
    Of is er labo waar je kan testen of je allergisch bent voor bepaalde voedingsstoffen?
    Alvast bedankt!!

Citaat Origineel gepost door edser Bekijk Post
    hallo,
    grtjs

Ik betaalde tegen de 18eur vr doos v 60 capsules..... niet zo goedkoop, maar heb al duurder gehad...

Hallo Agnes,

ik ben op zoek voor een bevriende Engelse fibromyalgiepatiënte die binnenkort naar Hasselt verhuisd. In Londen wordt zij met Metanor behandeld en voelt er zich veel beter mee. Weet jij of Metanor nu al gebruikt wordt in België of is dit nog maar in beperkte mate? En indien je antwoord "ja" is, mag/kan jij me dan ajb zeggen waar zodat zij haar behandeling hier gewoon kan verderzetten, ajb?

Alvast hartelijk dank!

FPP

Metanor is in België enkel te verkrijgen als patiënt van de pijnkliniek Uza of uz Gent

Ik vernam vandaag van een arts dat de pijnkliniek van UZ Leuven (Pellenberg) het ook voorschrijft.

Weet iemand of het in de Pijnkliniek van het Jessa Ziekenhuis in Hasselt ook verstrekt wordt?

Dank!

jullie kunnen de gegevens van metanor via deze link opvragen.
    een bijsluiter is niet echt te vinden maar wel al veel antwoorden op jullie vragen...
    http://en.wikipedia.org/wiki/Flupirtine

vriendelijke groeten

cin

Mijn behandelende arts in het UZA (Antwerpen) heeft me gisteren Metanor voorgeschreven, zonder veel uitleg over de innamewijze. Ik lees hier in de thread dat sommige mensen het product al jaren gebruiken, terwijl er in de (Portugese) bijsluiter staat dat je het niet langer dan twee weken mag gebruiken (A duração do tratamento não deve ultrapassar 2 semanas). Bovendien wordt afgeraden om het samen met paracetamol en/of carbamazepina te gebruiken.

Erik B,
    ik zag jouw berichtje en dacht hier moet ik op reageren.
    Ik ben gisteren zelf begonnen aan Metanor (duizelig / moe / geeuwen) maar heb dezelfde bedenking als u, nl metanor zou voorgeschreven worden voor acute pijn maar niet goed zijn voor chronische pijn gezien het metaboliseert in de lever en deze tot lever falen kan lijden.
    Dit is de reden waarvoor de dokter zal vragen om geen andere lever bezwarende medicatie te nemen zoals paracetamol, oxycontine, ...
    Ik deel echt wel uw bezorgdheid wat ik las een paar maanden geleden een EU document dat data aanlevert voor de invoerders van het bestanddeel Flupirtine binnen de EU.

zie link: http://www.ema.europa.eu/docs/nl_NL/...C500155310.pdf

Hierin staat duidelijk dat het de bedoeling is om max 14 dagen te gebruiken, het is mij ook voorgeschreven voor mijn chronische pijn tgv Dunne Vezel Neuropathie DVN. Ik denk dat ik dat ik dit asap nog een ga bespreken met mijn apotheker en dokter.
    FYI in het UZ Leuven gebruiken ze deze medicatie niet meer, ik heb het recent laten meebrengen uit Portugal (100mg 60 tab aan 20€)
    Het is dus heel zeker belangrijk om de bloedwaarden te controleren bij inname.

Zijn er mensen die Metanor/Flupirtine langdurig gebruiken? Wat is de status van jullie lever?

gr-Hans

.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Soortgelijke onderwerpen

1. Ervaringen met Zyprexa gevraagd aub!
    By krekeltje in forum Medicatie en pijnbestrijding
    Reacties: 9
    Laatste Post: 09-03-17, 13:11
  2. OxyContin,ervaringen gevraagd
    By Agnes574 in forum Medicatie en pijnbestrijding
    Reacties: 14
    Laatste Post: 19-07-16, 01:41
  3. Gevraagd: ervaringen met bronchoscopie