Weergeven resultaten 1 tot 14 van 14

Onderwerp: Hoge hartslag bij fitness

Standaard Hoge hartslag bij fitness

Bij cardio training het volgende.

Ontspannen ca 30 sec
    Maximale inspanning 90 sec
    Ontspannen ca 30 sec
    Nogmaals maximale inspanning 90 sec
    Ontspannen afbouwen 60 sec

Bij de maximale inspanning loopt mijn hartslag op tussen de 170-180
    Ik raak uitsluitend buiten adem en herstel met enkele minuten.

Volgens de tabel in de sportschool mag mijn maximale hartslag bij inspanning niet veel hoger dan 152 worden.

Ik ben man en mijn leeftijd is 62 jaar

Hoe moet ik hiermee omgaan ??

Standaard Re: Hoge hartslag bij fitness

goede middag,, u moet uw training aanpassen, naar minder maximale inspanning, dit i.v.m de leeftijd.
    naarmate u fitter word, kunt uw training langsaam weer aanpassen.
    170 tot 180 slagen is niet zo hoog, maar niet goed meer voor iemand van 62
    ik train zelf ook al 25 jaar en moet helaas ook rustiger trainen als vroeger.

om uw hartslag uit te rekenen, moet u het volgende weten.
    maximale hartslag is 220, trek daar uw leeftijd vanaf.
    dus 220-62=158
    158 hartslagen is dus het maximale wat u mag bereiken.op de leeftijd van 62 jaar.
    om goed af te vallen of fit te worden , moet je op 80 tot 85 % van je maximale hartslag trainen.
    dit is in uw geval 158- 20%=126.4 hartslagen per minuut.
    dus 126 tot 135 slagen per minuut is goed om fitter te worden.
    in het begin is het moeilijk om daar te blijven. meestal is je hartslag dus veel hoger, wat duid op een niet fit lichaam, naarmate u regelmatig traint, zal het steeds lastiger worden om die hartslag te halen en moet je dus steeds meer moeite doen om de juiste hartslag te behalen.
    dit hele verhaal zouden ze u op de sportschool moeten hebben verteld.
    op de meeste home trainers staat ook een tabel.

de juiste manier om fitter te worden of om af te vallen is deze,