Bekijk resultaten peiling: Goede ontwikkeling dat ziekenhuizen zich gaan spe******eren

Stemmers
18. Om te stemmen moet je je eerst registreren.
  • Goede ontwikkeling

9 50,00%
  • Ik weet het niet

3 16,67%
  • Geen goede ontwikkeling

6 33,33%
Weergeven resultaten 1 tot 10 van 10

Onderwerp: Goede ontwikkeling dat ziekenhuizen zich gaan spe******eren

Premium ++ Account
    Leontien's Avatar
    Dagboek berichten
    2

Standaard Goede ontwikkeling dat ziekenhuizen zich gaan spe******eren

De ziekenhuizen gaan zich vanaf volgend jaar spe******eren en zullen dan niet meer alle behandelingen uitvoeren. Minister Schippers heeft hierover een akkoord met de ziekenhuizen gesloten.
    rtl.nl

Wat vind jij van deze ontwikkeling? Sta je er volledig achter of heb je je bedenkingen?

Breng je stem uit en geef je mening!
    Laatst aangepast door Leontien : 05-07-11 om 09:52
    Je kan de wind niet veranderen, maar hoe je zeilen staan bepaal jezelf.

Standaard Re: Goede ontwikkeling dat ziekenhuizen zich gaan spe******eren

Er verdwijnen hier in de omgeving steeds meer ziekenhuizen ivm fusies. Daardoor heb ik al een langere reisafstand. Als de ziekenhuizen zich dan ook nog gaan spe******eren, wordt dat alleen maar erger. Bovendien zou het dan zo maar kunnen gebeuren dat ik naar een ziekenhuis moet waar ik onder geen enkele voorwaarde naar toe wil gezien eerdere ervaringen/fouten. Wat ik begrepen heb, is dat je wel vrije keuze houdt wélk ziekenhuis je naar toe wilt en dat de zorgverzekering voor de zorg moet gaan onderhandelen. Nog even en mijn zorgverzekering bepaalt naar welk ziekenhuis ik moet omdat ik anders geen vergoeding krijg voor een behandeling. Als het zo doorgaat, hou je alleen nog de universitaire centra over en verdwijnen de streekziekenhuizen volledig of worden buitenpoliklinieken voor de universitaire ziekenhuizen. Of je dan beter af bent??????

Thumbs down Re: Goede ontwikkeling dat ziekenhuizen zich gaan spe******eren

Ik sta volledig achter de mening van Ishbel. Dat wordt flink reizen als je naar een ziekenhuis moet die zich niet in jouw buurt bevindt, ook de wachttijden zullen hiermee oplopen. Ook ik denk dat de macht van de ziektekostenverzekeraars hiermee enorm toeneemt. Deze plannen zijn naar mijn idee geen goede zaak.

Unhappy Re: Goede ontwikkeling dat ziekenhuizen zich gaan spe******eren

Ik vind het voor ons geen goede ontwikkeling!
    Wij zijn tachtig en achten zeventig jaar
    en rijden geen auto du s wij kunnen als het een
    beetje tegenloopt niet op ziekenbezoek gaan.
    Bovendien wordt het volgens mij ook veel duurder
    Groeten Sportvrouw 78.

Bij ziekzijnbeterworden gaat het in de eerste plaats om de kwaliteit van de zorg, m.a.w. je wilt de beste spe******ten aan je bed.
    Dan is een reisje peanuts en er is in de omgeving altijd wel iets te regelen w.b.vervoer voor bezoek. Zelf ben ik geholpen aan m'n ogen door een knoeier, die later tegen een collega ook nog beweerde dat ik tevreden was. had ik maar wat tijd genomen om te informeren !
    Ik weet nu wel beter, maar wel door scade en schande wijs geworden.....

Spe******eren lijkt mij een goede zaak. Beter een ziekenhuis welke alle benodigde up to date apparatuur en kennis in huis heeft dan dure gezondheidszorg door aangeschafte apparatuur die niet volledig benut wordt en dus te duur om te vervangen. Dit geldt echter alleen voor specifieke problemen.
    Door het efficienter inzetten van financieen ontstaat ook de mogelijkheid voor algemenere problemen moderne apparatuur aan te schaffen.
    Samengevat kan spe******atie een win/win situatie voor patienten opleveren, mits er voldoende budgetten overblijven om de zorg zo optimaal mogelijk te maken.
    Of spe******ten hier zo blij mee zullen zijn is maar de vraag want dat houdt voor deze mensen in dat ze mogelijk naar een deel van het land moeten verhuizen waar ze zelf liever niet zouden willen wonen.

Wel een goede ontwikkeling dat ziekenhuizen zich gaan spe******eren, maar men kan niet denk ik al de spe******atie van een epilepsiecentrum ook nog eens bij een ziekenhuis er bij geven. Ik denk dat dit gewoon bij de epilepsiecentra moet blijven die daar weer gewoon in gespe******eerd zijn....Dit omdat soms neurologen in algemeen ziekenhuizen wel iets weten van epilepsie, maar niet zo gespecialiciseerd zijn zoals de epileptologen die bij een epilepsiecentra werken...

Liever naar een spe******t met veel ervaring een eindje verderop dan naar een goedwillende om de hoek die wellicht deze ingreep vroeger al eens gedaan heeft, maar de routine mist.

Premium ++ Account Luuss0404's Avatar

Aan de ene kant is het goed dat ziekenhuzen zich gaan spe******eren, want dan weet je zeker dat je goed geholpen wordt en dat een ziekenhuis up-to-date appratuur heeft en hun spe******ten bijschoold indien nodig... en natuurlijk wordt dan ook alle appratuur goed gebruikt en niet beperkt (kostenbesparing en kwaliteit verbetering is altijd goed)
    En je hoeft niet te kijken en vergelijken naar waar je het beste terecht kan.

Aan de andere kant is het niet goed, want mensen moeten dan langer reizen, spe******ten moeten verhuizen en waarschijnlijk komen er dan weer langere wachtlijsten en dus ook weer hogere kosten...

Wat beter zou zijn is als noord, midden en zuid nederland ieder zeker 1 ziekenhuis zou hebben wat gespe******eerd is in bijvoorbeeld kanker, zodat mensen niet tever weg hoeven reizen. Zieke mensen behoren ook niet bv 5 uur te reizen van Groningen naar Maastricht om hulp te krijgen lijkt mij zo...
    Verlies nooit de moed: soms gaat de deur pas open met de laatste sleutel van de bos

Premium ++ Account christel1's Avatar

Ja België is wel kleiner dan NL en de afstanden zijn hier nog goed te overbruggen en er zijn ziekenhuizen die bv gespe******eerd zijn in hartoperaties, dat is bij ons het ziekenhuis in Aalst, mensen met obesitas komen dan wel naar mijn streekziekenhuis dat hierin gespe******eerd is en ja ook NL, die staan dan met hun sleurhut :-) op de parking tot mevrouw of mijnheer terug naar huis mag gaan. Toen ik vorig jaar opgenomen ben met hartklachten hebben ze de onderzoeken gedaan in mijn streekziekenhuis in Dendermonde op 9 km van mijn deur, echter om de stent te steken hebben ze me vandaar wel overgebracht naar Aalst omdat ze daar in Dendermonde niet voor uitgerust zijn, de cardiologen van Dendermonde gaan voor belangrijke hartoperaties soms wel mee om daar de operatie uit te voeren of daarbij te assisteren. Voor mijn rugproblemen ben ik ook naar een ander ziekenhuis gegaan dan mijn streekziekenhuis, een beetje zoeken tot je de juiste prof gevonden hebt dacht ik zo, ja wij in België hebben wel het geluk dat we zelf mogen kiezen waar we gaan en niet streek gebonden zijn. Mijn cardioloog had me zelfs een ziekenhuis aangeraden in de Ardennen na het steken van een stent in mijn kransslagader, hij wou zelfs liever dat ik daar zou gaan in het geval dat er iets zou gebeuren dan eerst 200 km terug te moeten rijden met de angst dat er iets ergs zou gebeuren, had alle papieren afgedrukt en ook al spreken ze frans in de Ardennen, medische termen zijn toch in bijna elke taal hetzelfde en ik kan me heel goed uitdrukken in het frans dus dat was zeker geen probleem.
    Leef vandaag, morgen komt wel

Soortgelijke onderwerpen

1. Spirituele ontwikkeling
    By Felice in forum Alternatieve geneeswijze en spiritualiteit
    Reacties: 24
    Laatste Post: 18-10-12, 22:09
  2. Iemand goede ervaringen met zyban?
    By beccie in forum Roken
    Reacties: 6
    Laatste Post: 17-09-12, 10:29
  3. Op zoek naar een goede orthopeed
    By Hazenbom in forum Algemeen
    Reacties: 5
    Laatste Post: 14-04-10, 20:57
  4. Ontwikkeling vaccin Mexicaanse griep 'niet moeilijk' - NOS.nl
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 23-05-09, 16:00
  5. Patiënten gaan ziekenhuizen becijferen - Elsevier
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 08-12-06, 10:31