Weergeven resultaten 1 tot 8 van 8

Onderwerp: Is hier niets aan te doen?

Question Is hier niets aan te doen?

Er worden de laatste tijd regelmatig mensen lid die blijkbaar als enig doel hebben mensen naar een commerciele verkoopsite te lokken.

Aan de deur wordt niet meer gekocht, en sinds het bel-me-niet register is er aan telefonische colportage ook geen droog brood meer te verdienen, dus komen ze via internet.

Hoe mooi hun praatjes ook zijn, en hoezeer ze misschien ook in hun eigen produkten geloven, het blijven verkopers en reclamemakers, en vaak doen ze zich voor als gewone forumleden die goede ervaringen hebben met een produkt.

Ik probeer steeds op dit soort berichten te reageren, en heb al diverse priveberichten ontvangen met bedankjes van mensen die niet doorhadden dat het om reclame ging en er bijna ingestonken waren.

Hoe zijn de forumregels ten aanzien van reclame voor een bedrijf of produkt, en is het misschien verstandig om die regels wat harder te handhaven of desnoods te verscherpen?

Ik zou zelf het liefst zien dat reclame voor een bepaald produkt of een link naar een verkoopsite alleen in een speciaal reclamehoekje zou staan, en dat mensen die lid worden om reclame te kunnen maken ervoor betalen om hun boodschap in dat hoekje te mogen plaatsen.
    Op die manier dragen de internetcolporteurs ook een steentje bij aan het runnen van dit forum. Ze willen ervan profiteren, dus laat ze er dan ook maar voor betalen.

Premium ++ Account dotito's Avatar

Standaard Re: Is hier u niets aan te doen?

@Missmolly,

Ik heb ook de indruk dat er meer zo van die verkoopsite zijn op forum. Is soms verschrikkelijk hoe ze sommige mensen in de val lokken, wel niet met zoveel woorden, maar mensen die echt naïef zijn. Is nu wel zo dat Agnes er altijd op ingaat en die laat dat meestal niet zo.

Ja verkopers proberen hé ze doen het langs alle wegen, en het zijn mensen met vooral"geen blad voor de mond". Ach je moet je eigen daar niet zo druk over maken komt wel goed hoor. Agnes is nu met verlof, vandaar dat ze er niet kan op reageren.

Ik vind dat een heel goed idee van je dat verkopers er zouden moeten voor betalen. Tenslotte maken ze toch "reclame". Als je op tv reclame wil moet je er ook voor betalen.

Vind wel heel lief van je dat je er zo op ingaat en dat je de verkopers op hun plaats zet en andere(naïeve) mensen wil beschermen.

lieve groetjes

do
    Laatst aangepast door dotito : 12-08-11 om 15:09
    Alleen je eigen denken maakt je bewust van geluk of ongeluk

Elke betere wereld begint met jou en in jou.
    Niet morgen bij een andere, maar vandaag bij jezelf

Premium ++ Account
    Leontien's Avatar
    Dagboek berichten
    2

Standaard Re: Is hier u niets aan te doen?

Reclame op MediCity is alleen mogelijk tegen betaling. Wanneer jullie dus leden tegenkomen die reclame maken, kun je mij of Agnes hun naam doorgeven. Dan halen wij de link weg en als te vaak gebeurd verwijderen we hen als spam.

In ieder geval bedankt voor jullie oplettendheid.

Groetjes, Leontien
    Je kan de wind niet veranderen, maar hoe je zeilen staan bepaal jezelf.

Premium ++ Account
    Sylvia93's Avatar

Standaard Re: Is hier niets aan te doen?

@ MissMolly,

Dit soort 'sneaky reclame makers' zijn soms moeilijk tegen te houden, Leontien hierboven mij heeft al uitgelegd hoe het precies zit met reclame, reclame door leden is gewoon niet toegestaan, maar helaas glipt er afentoe nog wel eens iemand door. Vooral nu in de zomermaanden waarin veel mods/administratoren op vakantie zijn. We hebben zelf al een geprobeerd dit soort reclamemakers tegen te houden met een smsregistratie, alleen bleek dit weinig effect te hebben. Dit soort sneaky reclamemakers zul je altijd tegenkomen, hoe duidelijk je ergens ook neerzet dat het niet toegestaan is! Het enige wat wij als mods ertegen kunnen doen is deze links en/of berichten verwijderen en het lid hier een waarschuwing voor geven, het gebeurd ook dat deze leden zich hier niets van aantrekken en gewoon doorgaan, in dat geval wordt dit lid gebanned. Wij proberen hier dus wel op te letten! Mocht je ergens dit soort reclamemakers tegenkomen kun je deze gewoon als spam rapporteren, de moderatoren krijgen hier dan bericht van en zullen het bericht verwijderen en eventueel leden die positief op de reclame gereageerd hebben in te lichten dat dat bericht reclame is.
    Als we elkaar dus een beetje helpen kunnen we de stiekeme reclamemakers tegenhouden!

Verder bestaat er dus inderdaad al een hoekje waar je tegen betaling in reclame kunt maken, alleen trekken de meeste zich hier niets van aan

Groetjes Sylvia
    Het krachtigste medicijn voor ellende is loslaten!

Ik zou het bericht van sneaky reclamemakers daar naartoe verplaatsen en een rekening presenteren......

U heeft reclame voor produkt ..... geplaatst op Medicity. Reclame op dit forum is alleen toegestaan met toestemming van het beheer en tegen betaling van het geldende tarief, conform onze forumvoorwaarden, die u heeft geaccepteerd bij uw aanmelding.
    U bent Medicity derhalve ....... euro verschuldigd voor Uw reclame-uiting.
    Gelieve dit bedrag binnen 14 dagen over te maken op rekening ......
    Bij wanbetaling geven wij onze vordering in handen van incassobureau.....

Als het duidelijk is dat het bedrijf zelf die reclame maakt, kan je domweg een rekening naar het bedrijf zelf sturen.

Premium ++ Account
    Sylvia93's Avatar

Citaat Origineel gepost door MissMolly Bekijk Post
    Ik zou het bericht van sneaky reclamemakers daar naartoe verplaatsen en een rekening presenteren......

U heeft reclame voor produkt ..... geplaatst op Medicity. Reclame op dit forum is alleen toegestaan met toestemming van het beheer en tegen betaling van het geldende tarief, conform onze forumvoorwaarden, die u heeft geaccepteerd bij uw aanmelding.
    U bent Medicity derhalve ....... euro verschuldigd voor Uw reclame-uiting.
    Gelieve dit bedrag binnen 14 dagen over te maken op rekening ......
    Bij wanbetaling geven wij onze vordering in handen van incassobureau.....

Als het duidelijk is dat het bedrijf zelf die reclame maakt, kan je domweg een rekening naar het bedrijf zelf sturen.
    Dat kan inderdaad ook, maar hier ga ik verder niet over
    Het komt overigens niet altijd voor dat het bedrijven zijn die reclame maken over een product. Het 'aanprijzen' voor eigen websites etc komt ook voor. Maar hoe dan ook, als we met zijn allen een beetje opletten moeten wij deze personen kunnen uitsluiten!

Citaat Origineel gepost door Sylvia93 Bekijk Post
    Dat kan inderdaad ook, maar hier ga ik verder niet over
    Het komt overigens niet altijd voor dat het bedrijven zijn die reclame maken over een product. Het 'aanprijzen' voor eigen websites etc komt ook voor. Maar hoe dan ook, als we met zijn allen een beetje opletten moeten wij deze personen kunnen uitsluiten!
    Als er op die website produkten verkocht worden, is dat ook een bedrijf in de zin van de wet, en is het ook reclame.
    En waar ligt de grens bij het noemen van websites?
    Mag iemand bij voorbeeld wel op een lotgenotenforum worden gewestn (iemand met gevolgschade van antidepressiva wees op een (Engelstalig) lotgenotenforum voor deze patienten, en dat lijkt me erg nuttige informatie. Maar mag je, als dat niet gelinkt is aan een verkoopsite, naar een ander forum verwijzen?
    Laatst aangepast door MissMolly : 23-08-11 om 10:16

Premium ++ Account
    Sylvia93's Avatar

@ Missmolly,

Wij hebben liever niet dat er links in het wilde weg geplaatst worden. Wanneer het forum van jouwzelf zou zijn mag je zoiezo geen link plaatsen in een bericht. Bij je eigen account is er een optie om een link naar je eigen website te plaatsen. Mocht je iemand een ander forum willen adviseren kun je dat via de privéberichten doen. Zo is het de keuze aan het lid zelf om een ander forum te bezoeken. En valt het via onze regels niet onder reclame maken! Uiteraard moet het wel met goede bedoelingen zijn, het is dus bijvoorbeeld niet de bedoeling dat iemand een forumlink zou sturen aan honderden leden

Soortgelijke onderwerpen

1. Moet ik naar de dokter of is het niets
    By sharifa in forum Menstruatie
    Reacties: 0
    Laatste Post: 18-11-10, 06:04
  2. Zomaar uit het niets flauwvallen
    By charisma in forum Algemene medische vragen
    Reacties: 2
    Laatste Post: 03-08-10, 14:11
  3. Ouderen niets meer waard?
    By Agnes574 in forum Gedichten
    Reacties: 3
    Laatste Post: 31-07-08, 21:29
  4. „Nee mevrouw, ik weet niets van kannetjes” - Reformatorisch Dagblad
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 21-02-07, 09:09