Weergeven resultaten 1 tot 23 van 23

Onderwerp: Vinden van de juiste plek voor mijn vraag

Standaard Vinden van de juiste plek voor mijn vraag

ik vind het moeilijk hoe ik een bericht moet plaatsen ,weet nog niet goed hoe het moet,
    ook een vraag stellen of beantwoorden begrijp ik nog niet goed ,wie kan mij wat uitleg geven groetjes anja

Standaard Re: best moeilijk

Je heb hier al je eerste vraag geplaatst, dus met het posten op het forum zelf heb je geen probleem...
    Waar zit je precies mee?
    In welke rubriek je vraag hoort?

inderdaad ,in welke rubriek je het bericht moet plaatsen,gr anja

Waar wil je iets over vragen, dan?
    Geef eens een korte beschrijving, misschien kunnen we je helpen..

mijn man moet een zware operatie ondergaan ,er moeten nieuwe sluitkleppen aan de urine leiders gemaakt worden omdat de urine terug naar de nieren loopt .
    ook zit er een ventikel aan de blaaswand die weg moet.
    ook heeft hij 1 schrompelnier die misschien er uit moet ,dat horen we volgende week ,de operatie is 5 october .
    ik zou zo graag hier iets meer van willen weten of het een zware operatie is en of de nasleep moeilijk is ivm het weghalen van de nier.gr anja

Premium ++ Account
    Sylvia93's Avatar

Hoi Anja,

Je geeft zelf aan dat de vraag over nieren/blaas etc gaat. Het plaatsen van een bericht heb je zo te zien onder de knie. Nu is het dus nog even op zoek naar de juiste rubriek! Wanneer je de homepage van het forum bekijkt zie je een heel gedeelte met 'ziektes en aandoeningen', daar hoort jouw vraag sowieso bij! Nu moet je dus alleen nog op zoek gaan naar de juiste subrubriek. Aangezien jouw vraag over 'nieren' gaat zul je dus goed zitten in de subrubriek: Lever, Nieren en Blaas hier: http://medicity.nl/forumdisplay.php?f=61. Een nieuwe post aanmaken doe je door bovenaan de subrubriek te klikken op: new thread. Daar kun je je vraag kwijt!
    Ik zal deze post verplaatsen naar de Helpdesk, deze kun je vinden onderaan de homepage. Ik zal je zo nog even een PB sturen voor het geval je deze post niet meer terug kunt vinden!
    Heel veel succes!
    Het krachtigste medicijn voor ellende is loslaten!

Standaard Re: Vinden van de juiste plek voor mijn vraag

ik had een vraag over vodaxan

Premium ++ Account
    Sylvia93's Avatar

Standaard Re: Vinden van de juiste plek voor mijn vraag

Citaat Origineel gepost door hengelo Bekijk Post
    ik had een vraag over vodaxan
    Bedoel je misschien Valdoxan? Zo ja, dan kun je je vraag hier stellen: http://www.nationaalgezondheidsforum...splay.php?f=64
    Het krachtigste medicijn voor ellende is loslaten!

Mitxas hoeven zijn nu opeens errrgg aan het brokkelen. Dus het is nu weer uitkijken geblazen. Veel in rijbak en weinig op t harde deed ik toch nog niet echt, alleen uitstappen.
    De silicea tabletjes ga ik in overweging nemen. Waar zijn deze te koop???

Er wordt hier on topic over het onderwerp gediscussieerd, of anders splits ik de laatste berichten af
    naar een nieuw topic. Dan kunnen daar verder hatelijkheden geuit worden die NIETS met de vraag
    van de topic starter te maken hebben. Is dat duidelijk?

hey,

Toen lag het idd echt aan het warme beslag. Tenminste, met de andere hoefsmid die koud besloeg ging het altijd super

Is het geen idee om de ijzers eronderuit te halen, zodat de voeten weer wat kunnen groeien en aansterken? In de winter liep hij bij mij altijd ijzerloos en dat ging prima.

De vraag over silicea tabletjes kan ik wel beantwoorden . Wij hebben deze twee jaar geleden aan Hercule gegeven en dat werkte zo goed. Zijn hoeven gingen zeer goed groeien dus na paar weken daarmee gestopt. We gaven gewoon de korrels in het eten. Dit op advies van onze smid. Daarna zijn we manenvet konden we bij een andere smid kopen op de kootrand gaan doen. Ook dat gaat goed en onlangs zijn we daar weer mee gestopt. Door de korrels zijn de hoeven structureel goed gaan groeien en door het vet wordt te veel droogte voorkomen.
    Nu doen we al een hele tijd niets meer op advies van de smid. en het gaat goed. Koud beslag, daarna silicea korrels, daarna niets, toen weer silicea korrels afgewisseld met weken niets, toen manen vet op de kootrand van de hoef en nu weer niets. Al jaren gaat het heel goed met de hoeven van Hercule aangestuurd door de smid. Mijn smid heeft aangeboden dat als de paarden volgend jaar mee gaan naar Frankrijk dat hij hercule wil overdragen aan de franse smid want hij is bang dat deze van achteren van de hoef "nagel" gaat verwijderen. Mijn smid die erg tevreden is over de hoeven van Hercule gaat dus het nuttige vakantie bij ons op het terrein als dat goed te plannen is voor hem combineren met het nuttige overdragen van paard aan smid.
    Succes met hoeven van Mixta, en tja als ondergrond lemig is of erg nat dan worden de ijzers als het waren van de hoeven gezogen en dan wordt het moeilijk, dus altijd of veel nat staan is ook weer niet goed voor de hoeven.

Vandaag kreeg ik toch wel een kleine schok. Hercule was weken geleden al beslagen door de nieuwe smid waar door velen zeer veel reclame voor was gemaakt. Hij liep stukken beter en de hoefjes zagen er beter uit, zeker voor zijn doen. Vandaag was Polie aan de beurt en daar ben ik liever nog bij vanwege de jeugdigheid. Het ging fantastisch vond de smid. "Dat klopt" zei ik, "maar wacht maar tot het vuur aan gaat". Toen kwam ik er dus achter dat hij niet alle paarden warm beslaat. Als er orthopedisch beslag nodig is dan doet hij dat wel want meestal zit er dan iets tussen het ijzer en de hoef. Ook als mensen persé warm beslag willen dan doet hij dat, hij heeft het gewoon bij zich. Soms heeft hij het nodig als er erg veel aan het ijzer veranderd moet worden, maar dat is zelden. Maar bij Hercule doet hij het liever niet, want de hoeven van Hercule lijden dan nog meer Het ventje heeft geen top hoeven en ze groeien dank zij de silicea tabletjes nu stukken beter en eerlijk is eerlijk , de hoeven van Hercule zien er goed uit en de ijzers zijn er fantastisch onder geslagen. Bij Polie maakt het niet zo veel uit omdat zij zon goede sterke hoeven heeft, maar hij zegt als ik koud besla dan heb ik er weliswaar meer werk aan, maar het is niet nodig warm te beslaan en voor de hoeven is het beter. Ik doe het gewoon liever niet, want ik vind koud gewoon beter. Ook Polie staat beter op haar hoefjes die hij nu aan het corrigeren is, in fases, en dat is nodig. Ze gleed heel veel uit en hij heeft me laten zien dat dit komt door hoe ze op de ijzers is gezet door de vorige smid. Na het beslaan zette ze haar hoeven beter onder zich, de stand is nu wat rechter waardoor ze minder de neiging heeft om te glijden. Ik kon dat heel goed zien.
    Nu vond ik het toch wat schokkend, heb dit ook gezegd want ik heb altijd begrepen dat warm beslag beter is. Dus ik ben heel benieuwd wat hierover de meningen zijn?

Nederland is mijn thuis en dat is een gevoel.
    ik vind dat nuchtere wat wij nog hebben een verademing,als wij zeggen tegen iemand
    ik hou van je dat dat dan ook echt gemeend is,want wij zeggen niet te pas en te onpas dat tegen anderen.

Zoals de amerikannen en australiers de godganse dag je dat wijs willen maken en i love you totaal geen betekenis meer heeft.

Wel vind ik het heerlijk om naar het buitenland op vakantie te gaan en ook weer heerlijk om thuis te komen

Yes Van mij ook een paard. Kweet alleen niet waar ik dat nu nog moet gaan vinden met de feestdagen.

Bedankt alleszins voor de hulp. Is een dikke knuffel ook goed?
    Liefs, Nanake

Ik heb geen ervaringen met beslag überhaupt, Quinoa loopt zijn leven lang al op blote voeten . Laatst was een bekapper bij mij om mijn werk te controleren en hij had nog nooit zulke dikke hoefwanden gezien .
    Dus misschien in het geval van Mitxa zou ik misschien de ijzers er ook een tijdje onderweg halen zodat de hoef zich kan herstellen.
    Je moet er altijd wel bij stil staan dat er gewoon flinke gaten worden gemaakt in de hoef, niet elke hoef is daar altijd even goed tegen bestand en heeft soms een herstel periode nodig.

Ben eigenlijk wel zeer benieuwd wat jullie van Nederland vinden qua politiek, maar ook qua cultuur, omgeving, ruimte, milieu, natuur etc.

Zelf kom ik uit het noorden, maar toch merk ik wel dat het hier ook best wel druk aan het worden is.
    Over de randstad hoor en lees ik vaak vele verhalen over de drukte daar, maar volgens mij begint dit steeds meer voor Nederland te gelden.
    Opzicht ben ik hier erg tevreden qua sociale voorzieningen etc, maar ik mis toch vaak wel ruimte en rust hierzo.
    Het lijkt alsof Nederland steeds meer grotendeels bestaat uit snelwegen, anonieme woonwijken, troosteloze industrieterreinen enz.
    Het is niet zo dat ik dit topic wil gebruiken voor doemdenken, want ik zie zeker ook nog wel positieve punten.
    Maar helaas is het ook iets wat je vaak hoort en leest.
    Het lijkt mij zeer leuk om gedachten en meningen uit te wisselen hierover in deze topic.

Nederland is mijn favoriete vakantieland, ik ken meest van natuur en omgeving, van politiek en cultuur weet ik weinig af. Het Koningshuis is veel minder stijf dan dat van België en ze spreken keurig Nederlands zonder dat vervelend frans accentje zoals in België.
    Mijn trouwe pennevriendin we pennen al 12 jaar samen woont in Nederlands Limburg, sommige woorden begrijpen we niet altijd van elkaar maar dan vragen we wat betekent dat
    Fietsen langs akkers en boerderijen vind ik hartstikke leuk, hartstikke, toch wel een eigenaardig woord Ik zou best in Nederland willen wonen, in Friesland of zo waar ik de mensen niet versta maar waar de omgeving zo prachtig is.....

hallo iedereen
    ik ben teun en ik ben nieuw op dit forum
    ik had een vraag:
    ik ga deze vakantie een nieuwe bak met roggen en discus opstarten hoe groot enzo weet ik nog niet
    maar welke visjes zou ik kunnen kweken voor aan mijn roggen waarschijnlijk potamotrygon laticeps te voeren, en eten roggen ook vuurgarnalen ik had op internet gelezen dat discusvissen vuurgarnaaltjes ook lekker vinden dus ik vraag me af of roggen dat ook vinden.

alvast bedankt

grtz teun

Leuke titel dus ik post het hier maar
    Mijn vraag aan Q: Programmeer je delen van het forum zelf of zijn het voorgemaakte mods die je van phpBB kunt downloaden?

Leuke site, maar ik vind de achtergrond wel wat te druk met een herhaling van dezelfde foto. Ik denk dat 1 foto als achtergrond wat rustiger staat groot over hele pagina als achtergrond.
    En je linkje naar fotoalbum werkt niet, dan kom ik bij een inlogscherm uit van Mijn Album, dus niet bij jouw album.

Ik vond het eerlijk gezegd lastig te lezen, daar heb ik normaliter niet veel last van.

Een paar vraagjes,

Hoe zou de coaching eruit zien? Want je geeft aan dat je al eerder mensen gecoached hebt op sociale vaardigheden en dan op contact met vrouwen in het bijzonder. Het is mij niet helemaal duidelijk of de nieuwe groep anders gecoached gaat worden. Bovendien, wat is je doelgroep van dit onderzoek, depressieve mannen die succes met vrouwen willen?

Ik vraag mij ook af hoezeer dit een kip en ei verhaal is, wat kwam eerder. MAar daar is jullie onderzoek voor neem ik dan aan. Ik denk wel dat je een samenhang gaat vinden, maar het lijkt mij sterk dat enkel de afwezigheid van succes met vrouwen leidend is voor de depressie.. Iemand zal vast zich beter voelen, waarschijnlijk ook door het toegenomen zelfvertrouwen. Of dit genoeg is om een significant effect te hebben op je depressie?

Misschien ook handig om te melden waar stad de coachingsessies plaats gaan vinden en hoeveel sessies van hoeveel uur men kan verwachten.

Bovendien doet een grammatica check wonderen voor een professionele uitstraling, aangezien je aangeeft ook internationaal bezig te zijn geweest. Geef ik het nog de voordeel van de twijfel mits je niet Nederlands bent.

Bedoel het allemaal als constructieve feedback

Lucia bedankt voor je reactie. Mijn hoefsmid wijt het ook een beetje aan het natte, drassige land. Wij hebben kleigrond hier. Gisteren heeft Mitxa toch een nieuw ijzer gekregen achter de smid dacht eerst dat het niet ging maar het is hem toch gelukt. Maar nu vandaag zag ik dat zijn andere hoef achter ook weer heel slecht is precies boven de nagels van het hoefijzer begint zijn hoef horizontaal te scheuren. Ik meteen vanmiddag de smid weer gebeld. Maandag worden nu zijn ijzers eronderuit gehaald. Dit betekent uiteraard wel dat ik niet meer buiten kan rijden met Mitxa.
    Ook bij mij heeft Mitxa zonder ijzers gestaan van de winter, dus ja erg vervelend. We wachten af hoe het gaat.
    Marjolein, wij realisereren mijn smid zegt ook eigenlijk verzieken wij hoefsmeden de hoeven van paarden door er telkens gaten in te slaan. Hij is er normaal ook absoluut voorstander van om paarden op blote voeten te laten staan. Maar omdat Mitxas hoeven zacht zijn vond hij het toen beter om er ijzer onder te doen. Maar zoals je misschien hebt gelezen worden nu toch aanstaande maandag zijn ijzers er onderuit gehaald.

Ik las hier ook iets over silicea-tablettjes voor harde hoeven ???
    Weet iemand wat het is en of het werkt?

Alvast bedankt groetjes Jeannette

Soortgelijke onderwerpen

1. Slapen op het juiste matras
    By Agnes574 in forum Vermoeidheid
    Reacties: 76
    Laatste Post: 26-08-18, 08:30
  2. Vraag voor vriendin
    By Jojo76 in forum Menstruatie
    Reacties: 10
    Laatste Post: 19-07-11, 09:04
  3. Reacties: 13
    Laatste Post: 20-10-10, 20:15
  4. Belangrijke vraag namens mijn vriendin en ik
    By simplyrednl in forum Zwangerschap
    Reacties: 3
    Laatste Post: 18-11-08, 17:16
  5. Britten vinden een genetische basis voor obesitas - Food Holland
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 16-04-07, 00:32