Weergeven resultaten 1 tot 8 van 8

Onderwerp: 'Roddelen op het werk leidt tot vriendschap'

Premium ++ Account
    Leontien's Avatar
    Dagboek berichten
    2

Standaard 'Roddelen op het werk leidt tot vriendschap'

Het roddelen blijkt iets positiefs bij te dragen. Wat dat is kun je lezen in een onderzoek. Hier een voorproefje.

"Roddelen op de werkvloer is niet per definitie negatief. Integendeel, het leidt tot vriendschappen onder werknemers binnen een organisatie. Dat blijkt uit onderzoek van sociologe Lea Ellwardt, die op 30 juni promoveert aan de Rijksuniversiteit Groningen." -NU

Lees verder

Kun je je voorstellen dat het roddelen tot vriendschap kan leiden? Of heb je daar een andere mening over? Deel hieronder je mening en je ervaring!
    Je kan de wind niet veranderen, maar hoe je zeilen staan bepaal jezelf.

Premium + Account Ronald68's Avatar
    Dagboek berichten
    1

Standaard Re: 'Roddelen op het werk leidt tot vriendschap'

Nou dat is bij mij op het werk niet het geval.
    Roddels vaak uiterst negatief met als doel iemand echt zwart te maken. Niet mijn ding, maar je wordt er wel alerter van.
    It's nice to be important, but it's more important to be nice....

Premium ++ Account

Roddelen .....begint eerst stilletjes onder collega's ....en niet ieder ....maar velen weten op de duur niet waar de grenzen liggen ....Door ondervinding eindigt dit altijd in onmin , is er altijd iemand de dupe van .......Zoals Ronald schrijft ....'men is alerter' / voorzichtiger.....

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Ik vind roddelen nergens goed voor! Heb je iets te zeggen of ligt er iets op je maag; bespreek het met desbetreffende persoon!
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

Premium ++ Account dotito's Avatar

Ik vind roddelen ook niet mijn ding. Oké, je kan wel is iets zeggen over een ander, zolang het in de positieve zin is. Roddelen doe je volgens mij als je niet gelukkig echt bent. En het maakt je ziek, je kwetst er mensen en het maakt van jezelf ook niet echt een goed mens. Als je iets te zeggen hebt zegt het dan gewoon op de man af, of anders ZWIJG.....
    Alleen je eigen denken maakt je bewust van geluk of ongeluk

Elke betere wereld begint met jou en in jou.
    Niet morgen bij een andere, maar vandaag bij jezelf

Ik zou dat hele onderzoek wel eens willen lezen. Ik geloof er namelijk niet zo veel van.
    Ik denk dat mevrouw de onderzoekster onvoldoende onderscheid maakt tussen 'over mensen praten' en 'over mensen roddelen'.

Als iemand bijvoorbeeld zijn zorg uitspreek over de gezondheid van een collega die vanwege onderbezetting veel te veel werk naar zich toetrekt, is dat geen roddelen, maar een dergelijke betrokkenheid bij elkaar versterkt wel de collegialiteit.

Maar roddelen, negatief praten over mensen, intrigeren, is altijd ALLEEN maar negatief. Je kan inderdaad bepaalde collega's aan je binden op die manier, maar dat is dan vooral omdat die je stroop om de mond smeren om niet je volgende slachtoffer te worden.

Ik heb echte roddelaars meegemaakt op mijn werk, en ze maken de sfeer op een afdeling totaal kapot.

Premium + Account Ronald68's Avatar
    Dagboek berichten
    1

Citaat Origineel gepost door MissMolly Bekijk Post
    Ik zou dat hele onderzoek wel eens willen lezen. Ik geloof er namelijk niet zo veel van.
    Juist zo denk ik er ook over. dus even zoeken en kwam dit tegen. Gelukkig ook de bevestiging van "onze" gedachten.
    Laatst aangepast door Ronald68 : 16-09-11 om 20:09 Reden: Dislexie?
    It's nice to be important, but it's more important to be nice....

Premium Account

Citaat Origineel gepost door MissMolly Bekijk Post
    Maar roddelen, negatief praten over mensen, intrigeren, is altijd ALLEEN maar negatief.
    Inderdaad, het woord roddelen is in genoemd artikel verkeerd gebruikt. "Negatief" roddelen gebeurt door mensen met een negatief zelfbeeld, net als pesten, agressiviteit, jalouzie etc. Daar zul je niet zo snel echte vriendschappen mee opbouwen...

Soortgelijke onderwerpen

1. Stotteren en werk
    By Adrie1945 in forum Oproepen
    Reacties: 3
    Laatste Post: 07-06-11, 10:52
  2. Werk met een visuele beperking
    By sita30 in forum Ogen
    Reacties: 0
    Laatste Post: 11-05-11, 21:04
  3. 'Borstkanker door nachtelijk werk' - Blik op Nieuws
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Laatste Post: 05-01-09, 13:50
  4. Testosteron leidt tot spijbelen - Algemeen Dagblad
    Laatste Post: 31-01-07, 15:12
  5. Verlies van kleefstof leidt - Brabants Dagblad
    Laatste Post: 13-11-06, 22:38