Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 1 tot 50 van 137

Onderwerp: Schizotypische persoonlijkheidsstoornis

  1. #1

    Standaard Schizotypische persoonlijkheidsstoornis

    heeft iemand ervaring met schizotypische persoonlijkheidsstoornis?
    ik heb een man met deze stoornis, ik heb zelf een aanpassingsstoornis.
    onze relatie loopt nu niet echt zo lekker, het komt door van alles zoals wachtlijst penisprothese veel irritaties, ik die moeilijk kan praten over gevoel en irritaties etc.
    daarom loop ik nu ook bij de psyg en heb ik trainingen ervoor, met kleine stapjes ga ik vooruit.
    hij slikt geen medicijnen, en die dippen worden de laatste tijd vaker achter elkaar en heftiger, en ik denk dan steeds dat het door mij komt etc.
    ik zou graag tips horen of er gewoon over praten met jullie!

  2. #2

    Standaard Re: schizotypische persoonlijkheidsstoornis

    Mag ik vragen waarom je man geen medicatie slikt ?
    Medicijnen, vooral antipsychotische medicijnen, kunnen zeer behulpzaam zijn. Zij kunnen goed gecombineerd worden met psychotherapie. Van haloperidol zijn namelijk positieve resultaten beschreven bij Schizotypische ppersoonlijkheidstoornisen.

  3. #3

    Standaard Re: Schizotypische persoonlijkheidsstoornis

    hij heeft altijd verschillende pillen geslikt heel veel jaren, maar hij vond ook dat ze goede gedachtes weg gingen door de medicijnen.
    hij is nu bijna vier jaar gestopt.
    en dat hij heel veel was aangekomen door de medicijnen was ook niet leuk.
    hij is even 1 of 2 weken erg ziek geweest toen hij gestopt was.
    maar daarna geen erge dips gehad, hooguit een klein uurtje ofzo.
    de laatste maanden gaat het wat minder, voornamelijk een paar weken geleden zat hij erg tegen een grote dip aan, dat hij geestelijk en lichamelijk niks meer zou kunnen.
    maar gelukkig is het niet gebeurd, hij is er weer bovenop gekomen

  4. #4

    Standaard Re: Schizotypische persoonlijkheidsstoornis

    In je 1e post schrijf je het volgende : die dippen worden de laatste tijd vaker achter elkaar en heftiger, en ik denk dan steeds dat het door mij komt

    Allereerst wil ik zeggen dat je nooit jezelf de schuld mag geven op het moment dat je man weer in een dip beland.
    Je geeft aan dat jij zelf een aanpassingsstoornis hebt, en je bent daar zelf voor in therapie. Dat vindt ik heel goed van je. Dus daar mijn complimenten voor.

    Echter, je man slikt nu dus al een tijd lang geen medicatie meer, maar zijn dip's worden langzaam aan erger. Ik begrijp dat het niet leuk is als hij in gewicht aan komt door medicatie, en dat hij vond dat zijn goede gedachtes weg gingen etc etc.
    Maar ik denk dat het afwegen is, wat is goed en wat niet.
    Als zijn dips erger worden, en hij zelfs enkele weken geleden al tegen een grote dip heeft aangezeten, dan lijkt het mij in 1e instantie verstandig opnieuw te starten met passende medicatie, al dan niet in combinatie met therapie.
    Heeft je man wel al therapie ??

  5. #5

    Standaard Re: Schizotypische persoonlijkheidsstoornis

    nee me man heeft geen therapie, heeft hij wel aantal jaren gehad.
    en is ook opgenomen geweest.
    het ging nu heel goed met hem, tot kort geleden.
    maar het zit hem ook niet echt mee, hij komt moeilijk aan een baan, hij wil graag werken, krijgt geen waardering etc.

    ze worden nu niet steeds erger, het gaat nu weer aardig met hem, alleen een paar weken geleden toen werd het wel erg heftig.

  6. #6

    Standaard Re: Schizotypische persoonlijkheidsstoornis

    Misschien is het goed dat je man weer eens therapie gaat volgen. Zodat hij kan praten over hoe hij het ervaart om geen baan te kunnen vinden, geen waardering krijgt etc etc.
    Op het moment dat dit soort zaken tegenzit dan ligt een dip gigantisch op de loer bij STPS.
    Ik denk dat praten op dit moment heel erg goed zou zijn. Zowel voor jou, als voor je man.
    Jij loopt nu bij een pschyg. en dat vind ik zeer knap en moedig van je !!

  7. #7

    Standaard Re: Schizotypische persoonlijkheidsstoornis

    we gaan volgende week donderdag naar de spyg, voor mij, maar hij gaat altijd mee.
    mijn psyg wil ook de kant van mijn man horen of ik vooruit ga.
    hij vond altijd dat therapie niet helpt.maar dat was ook allemaal voor ze ongeluk.
    nu heeft hij ook een ander leven etc.
    hij heeft me er ook een beetje toegezet dat ik naar de psyg ga, ik kon het zelf niet meer oplossen!

  8. #8

    Standaard Re: Schizotypische persoonlijkheidsstoornis

    Maar ik denk dat ik nu iets niet goed begrijp.
    Heeft jouw man nu de grootste problemen, om het zo maar even te zeggen.
    Of jij ??
    Je gaf in je eerste post aan dat jullie relatie niet zo lekker loopt.
    Maar ligt dat dan aan jullie beide, of ligt het aan 1 van jullie ?
    In ieder geval goed van je man dat hij mee gaat met je naar de psycholoog.
    Maar daar word over jou gepraat. Ik denk dat het ook een optie is als je man eens praat met een psycholoog.

  9. #9

    Standaard Re: Schizotypische persoonlijkheidsstoornis

    de problemen in onze relatie ligt aan ons beide.
    en het is misschien wel een goed idee dat hij gaat praten over zichzelf met een psycholoog.
    ik hoop dat hij dat zelf ook gaat inzien!

  10. #10

    Standaard Re: Schizotypische persoonlijkheidsstoornis

    Ik hoop ook echt voor je dat je man zelf eens gaat praten met een psycholoog.
    Het zou niet alleen voor hem goed zijn, maar ook zeker voor jullie relatie.
    De relatie lijdt er nu onder, en jij bent diegene die in therapie is gegaan, dus vindt ik dat je man dat ook zou moeten doen. Zodat hij kan praten over de zaken die hem tegenstaan of hem bezig houden etc etc.
    Heb je er ooit weleens met je man over gepraat en hem voorgesteld naar een psycholoog te gaan ??

  11. #11

    Standaard Re: Schizotypische persoonlijkheidsstoornis

    ik heb het wel eens met hem voorgesteld een paar maanden geleden ofzo, maar hij vind dat hun ze niet kunnen helpen, hebben ze toen ook niet gedaan!

  12. #12

    Standaard Re: Schizotypische persoonlijkheidsstoornis

    Vindt het een lastige situatie.
    Aan de ene kant begrijp ik dat je man geen psychologische hulp meer wil, omdat ze hem toen ook niet geholpen hebben. Maar aan de andere kant denk ik : zo kan het ook niet.
    Jij bent in therapie, en om de relatie soepel te laten verlopen, moet niet alleen alle werk van jou kan af komen. Beide moeten zich er voor in zitten. Althans, dat is mijn mening.
    Ik denk persoonlijk dat het niet verkeerd is als je man toch weer gaat praten met een psycholoog. Hij heeft er moeite mee, zit er mee in de knoop, dat hij niet meer kan werken, niet wordt gewaardeerd etc. En dat is toch iets wat aan een mens kan vreten.

  13. #13

    Standaard Re: Schizotypische persoonlijkheidsstoornis

    Als je man geen hulp zoekt, wordt hij zeker niet geholpen.
    Als hij wel hulp zoekt, komt hij dit keer hopelijk bij iemand die hem WEL kan helpen. Je kan altijd wel eens pech hebbenn met je behandelaar, maar dat wil niet zeggen dat NIEMAND je kan helpen..

    En als ik heel eerlijk ben vind ik geen medicijnen willen en geen behandeling willen, terwijl je een serieuze stoornis hebt en wel degelijk aan het afglijden bent, erg onverstandig. Moeten er eerst ongelukken gebeuren voordat hij hulp aanvaardt?

    Hoe vindt hij jouw psych? Heeft hij het idee dat die wel goed is? Dan zou hij misschien kunnen proberen om daar ook bij terecht te komen.....

  14. #14

    Standaard Re: Schizotypische persoonlijkheidsstoornis

    hij heeft het niet echt zo met me behandelaar, hij gaat er echt heen voor mij.
    ik ga binnenkort maar even met hem praten over dat hij toch er met een buitenstaander me moet praten.
    ik hou jullie op de hoogte!
    donderdag voor mezelf naar de psyg , man gaat mee!

  15. #15

    Standaard Re: Schizotypische persoonlijkheidsstoornis

    Hou ons idd op de hoogte.
    Ik hoop echt dat je man ook een psycholoog gaat zoeken, want jij gaat wel in therapie, en hij niet, dat is niet echt fair tegenover jou.
    Bovendien heeft je man toch hulp nodig met deze bovengenoemde stoornis, meid.
    Succes en sterkte.

  16. #16

    Standaard Re: Schizotypische persoonlijkheidsstoornis

    Als het goed is ben je vandaag weer bij de psycholoog geweest, en zou je man mee gaan.
    Hoe is het verlopen ?

  17. #17

    Standaard Re: Schizotypische persoonlijkheidsstoornis

    ik ben naar de pyg geweest, voornamelijk over onze relatie dat niet zo lekker loopt.
    we hebben er goed over gepraat, was erg heftig, we gaan er thuis nog verder over hebben. en de volgende x hebben we dan besloten of we het met hulp gaan doen of het zelf op te lossen!
    het niet alleen het geestelijk vlak, waaeom onze relatie niet zo lekker loopt ook het lichamelijke vlak.
    hij heeft een incomplete dwarsleasie, en heeft daardoor ze beperkingen.
    eerst ging het sexleven wel mert wat hulp, maar nu lukt het niet meer met hulpmiddelen, en hebben we al anderhalf jaar of iets langer geen sex gehad.
    het zal gewoon fijn zijn als dat weer normaal is en we sex kunnen hebben wanner we willen!

  18. #18

    Standaard Re: Schizotypische persoonlijkheidsstoornis

    Goed dat jullie het er nog over gaan hebben. Al denk ik dat wat hulp nooit overbodig is.
    Jullie relatie loopt niet lekker door 2 vlakken. Het lichamelijke en het geestelijke.
    Dat is niet niets, en zeker niet iets om te onderschatten.
    Je schrijft ook dat jullie al lange tijd geen sex meer hebben gehad. Ik neem aan dat dit mede komt door de incomplete dwarslaesie ?
    Jim Bender (revalidatieseksuoloog) en Thilde Rol (revalidatie-arts) werken in revalidatiecentrum Den Haag van de Sophia-stichting. Zij begeleiden mensen met een ernstige handicap bij het (her)vinden van hun seksualiteit. Ook mensen met een dwarslaesie. Misschien een idee daar eens inlichtingen te vragen.

  19. #19

    Standaard Re: Schizotypische persoonlijkheidsstoornis

    bedankt voor de tip.
    we hadden altijd heerlijke sex, hij werd hard doordat hij hem met een injectie inspuitte.
    na een jaar wetkte het niet meer helaas.
    ze penis wordt wel hard, maar niet hard genoeg voor penitratie.
    hij staat op een wachtlijst voor een penisprothese, maar ja dat duurd nog wel een tijdtje,
    eerst een half jaar nu, nog een half jaar, niet echt bevorderend voor relatie dus.

  20. #20

    Standaard Re: Schizotypische persoonlijkheidsstoornis

    Hallo,

    Ik heb zelf schizotypische persoonlijkheidsstoornis (STPS). Het is al positief dat hij een relatie heeft!
    Penisprothese heeft in dit geval niets te maken met de PS, maar deze noem je als voorbeeld voor irritatie ?
    Heeft je man ook hulpverlening ? Heeft hij wel medicijnen geslikt en zo ja welke ? De oorzaken van die dippen kan hij het beste aangeven, hij zal wel weten wat de oorzaak is.

    Gr.

  21. #21

    Standaard Re: Schizotypische persoonlijkheidsstoornis

    Het is zeker positief dat hij een relatie heeft.
    Die pennisprothese was een irritatie omdat het zo lang duurde vlot operatie. Dat had allemaal te maken met zijn incomplete dwarslaesie.
    Pennisprothese heeft bij nu al een jaar.
    Ik heb geen idee wik elke pillen hij slikte. Hij slikt ze al vijf naar niet meer.
    Hij heeft geen hulpverlening.
    Het gaat best wel goed net hem. Hij heeft het nog wel vaak moeilijk maar ik man ben meestal rustig maken.
    En hij praat er welleens over.
    Ik kan er nu beter mee omgaan. Maar door allemaal ellende de laatste tijd gaat het nu lichamelijk en geestelijk wat minder met hem.
    Vind ik soms moeilijk. Ik wil alles voor hem doen. Het moet goed met hem gaan. Dan gaat het ook met mij goed. Maar ik moet nu ook meer aan mezelf gaan denken.ik loopt zelf niet meer bij de psycholoog. Heb een jaar daar gelopen en net heeft me goed gedaan. Ik moet aan sommigen dingen nog blijven werken maar dat komt goed

  22. #22

    Standaard Re: Schizotypische persoonlijkheidsstoornis

    Zeker positief, want mensen met deze persoonlijkheidsstoornis hebben meer moeite dan anderen om relatie aan te gaan. Hij heeft dus wel hulpverlening gehad. Welke soort hulp heeft hij gehad en heeft hij ook goede hulp gehad ? Is hij nu meer wantrouwend of hoe uit zich het geestelijk minder gaan ?
    Fijn om te horen dat het met jou beter gaat. Alles heeft zijn tijd nodig en bij de een duurt het wat langer als bij de ander. Ligt aan karakter en wat die persoon allemaal heeft meegemaakt. Het voordeel van lichamelijke klachten is dat je kunt zien hoe de status is en het kan vaak gericht verholpen/behandel;d worden, bij psychische klachten is dat vaak niet zichtbaar.
    Ook hij zal wel beter uit deze moeilijkere periode komen.

    Valt me op dat er bijzonder weinig te vinden is m.b.t. deze PS op forums, heb 2 berichten kunnen vinden. Wel info wat het inhoudt maar bijvoorbeeld niet of en waar praatgroepen zijn. Maar ja, deze PS komt ook niet veel voor en is onbekend bij de mensen.

  23. #23

    Standaard Re: Schizotypische persoonlijkheidsstoornis

    Hij heeft hulp gehad van een psychiater. Hij was daar niet zo tevreden over. Hij heeft iets van vier of vijf verschillende pillen gehad. Anti psychose en nog een paar.
    Hij kan slecht tegen groepen dan is hij erg wantrouwend. Als hij zich niet lekker voelt is hij erg stil en moe. Meestal gaat hij dan een tijd rusten. Dat lukt niet altijd.
    Ik vind het ook jammer dat er niet echt praatgroep zijn. Weinig ervaring uitdelen. Ik ben benieuwd hoe andere er mee om gaan. Hoe zit dat met jou en relaties?

  24. #24

    Standaard Re: Schizotypische persoonlijkheidsstoornis

    Ik heb 2e-lijns psycholoog gehad, meerdere. Eentje hield me aan lijntje, dus zelf gestopt. Bij andere moest ik stoppen omdat ze stopten met particuliere hulp. Ik heb één soort gehad, risperdal/resperidon (anti-psychose) maar mee gestopt, niet gewenste effect en daarnaast behoorlijke bijwerkingen, zeer stramme spieren (leek wel blok beton), kromme vingers (parkinson-achtig) en zin in sex totaal weg.
    Als ik dipje heb ben ik ook minder spraakzaam, wil dan liefts ff op mezlef zijn (of liefst bij partner, maar die heb ik niet ) , ben niet meer moe. Voorkeur gaat bij mij ook naar individfueel, maar leine groepen he ik ook wel een sgehad en dat ging toch goed, dat was bij zogenaamde opstellingen.
    Zelf geen relatie momenteel en nooit gehad. Momnenteel bij maatschappelijk werk, kijken of ik nog wat hulp kan krijgen wat betreft sociale omgang en kan ook mijn ei kwijt.
    Bij anderen lastig, heb vaal gevoel dat ik niet serieus genomen en gehoord wordt. Anderen kennen het niet en kunnne er niks mee en houden er ook geen rekening mee.

  25. #25

    Standaard Re: Schizotypische persoonlijkheidsstoornis

    Hij heeft ook die medicijnen gehad. Hij heeft ook dat hij zich niet serieus genomen wordt. Weinig waardering wat hem nog meer naar beneden haalt. Zit bijna hele dag binnen werkt niet. Kan wel zijn ei kwijt op computer maar zal fijn zijn als hij waardering krijgt. Verjaardag kan hij ook niet altijd even goed tegen. Hij ziet mensen dan naar hem kijken en haalt van alles in zijn kop.

  26. #26

    Standaard Re: Schizotypische persoonlijkheidsstoornis

    In wat voor zin wordt hij naar beneden gehaald ?
    Hij kan toch wel ergens naartoe of iets doen met dit mooie weer ?
    Waar op computer kan hij ei kwijt ? Daarvoor kan ie mss ook naar maatschappelijk werk gaan.
    Die mensen op verjaardag, kennen die zijn achtergrond? Of is bekend dat ie PS heeft ? Ligt er aan waarom ze naar hem kijken he, Als ze tegen hem of zijn buur praten is dat logisch.

  27. #27

    Standaard Re: Schizotypische persoonlijkheidsstoornis

    Doordat hij geen waardering krijgt voelt bij zich naar beneden gehaald. Hij heeft waardering erg nodig.
    Hij kan er ook wel uit met het mooie weer maar hij had een onsteking aan been dus dat ging niet. Nu gaat hij er wel eens uit voornamelijk om boodschap te doen dokter afspraak. En samen erop uit.
    Op de computer kan hij ze hobby kwijt. Grafische dingen maken zoals ontwerpen spelletjes maken.
    Sommige mensen weet wat dat hij psychisch iets heeft. Maar de meesten niet. En mensen die niet bij gesprek zijn kijken hem dan erg aan. Ook mensen uit verleden.

  28. #28

    Standaard Re: Schizotypische persoonlijkheidsstoornis

    Oké. Ontsteking, dat is minder. Gaat ie niet eens wandelen/fietsen of zomaar door de stad/dorp lopen? Of Sporten ? Samen er op uit is sowieso leuk!
    Oh, creatief type dus . Dan is ie wel bezig en hangt dus niet op de bank. En hoe gaan de mensen ermee om die het weten ? Waar in NL wonen jullie ergens ?

  29. #29

    Standaard Re: Schizotypische persoonlijkheidsstoornis

    dat lopen etc. dat gaat allemaal niet zo makkelijk hij heeft incomplete dwarslaesie.
    De mensen erom heengaan er wel oke mee om. We wonen in noord holland. Ontsteking is nu weg dus het gaat wel weer. Hij is alleen erg moe. Dat vind ik best wel moeilijk. Er is nou niet echt veel leuke dingen te doen. Saaie boek dus.
    Om dat nu lichamelijk is om deels geestelijk geen idee. Maar hoop dat snel voorbij is. Vroeger was het leuker.

  30. #30

    Standaard Re: Schizotypische persoonlijkheidsstoornis

    Oh, oké. Ik weet niet wat dat precies inhoud en wat ie dan wel of niet kan.
    Er voor elkaar zijn en genieten van kleine dingen, als is het maar ergens koffie met gebak nemen, kan ook al wat uitmaken. Er komt heus wel weer een punt dat het omslaat. Kan beide he, maar geestelijk kan ook leiden tot lichamelijke moeheid.
    Wat is vroeger, hoe lang is dat geleden ? Wisten jullie toen al van elkaar of was het al bekend dat jullie die beperkingen hadden?

  31. #31

    Standaard Re: Schizotypische persoonlijkheidsstoornis

    We zijn nu zo vijf jaar samen. Maar laatste jaar is het helaas niet meer zo leuk als vroeger. Daar bedoel ik dus de eerste paar jaar. We zijn drie jaar getrouwd. Laatste jaar wilt het dus niet zo anderhalf jaar. Is best moeilijk voor me. Ik heb ook zo mijn behoefte maar net hoor. Soms denkt ik ben ik niet belangrijk meer. Je hebt een vrouw waar je ook.aan moet denken en niet alleen aan jezelf. Ik probeer echt te genieten van de kleine dingen. Maar sexleven hoort er ook bij. Vind ik erg belangrijk.

  32. #32

    Standaard Re: Schizotypische persoonlijkheidsstoornis

    Je denkt dat je niet belangrijk bent, maar heb je het er met hem over gehad ? Communiceren is belangrijk, als ik vriend heb zal ik dat ook belangrijk vinden, maar dan ook pas echt. Sexleven hoort er idd bij. Maar als ie medicijnen slikt zal libido helemaal verdwijnen. Maar als de klik echt goed is kun je ook op andere manieren intiem zijn. Hij heeft ook fysieke zaken die daarin nu niet meehelpen. En je wist bij begin van relatie dat ie schizotypisch was, dan kun je bepaalde zaken/gedragingen verwachten en zult er in die zin ook wat rekening mee moeten houden. Sommige gedragingen zullen nooit kunnen veranderen, is per persoon verschillend. Wat dat betreft hebben we levenslang, is niet zo dramatisch as het klinkt, val;t mee te leven hoor.

  33. #33

    Standaard Re: Schizotypische persoonlijkheidsstoornis

    Ja we hebben het al tijden erover. in heb van hem vernomen dat hij dus geen sex wilde omdat hij er geen behoefte aan had.
    Nu sinds een paar weken weet ik dat hij nu geen kinderen en of dat in de toekomst gaat gebeuren dat weet hij niet. Dus hij was ook bang dat ik zwanger raakte vandaar ook weinig sex dus. het loopt dus niet helemaal lekker. Ik joop echt dat hij bijdraait. Nu de laatste paar dagen is er weer langzaam lichamelijk contact. Ik kan/ kom er echt niet tegen. Laatste x sex mei daarvoor januari en daarvoor september. Daarvoor ben ik niet getrouwd. Vroeger ging het super. De passie is nu weg. En ik wil zo graag ik heb passie genoeg en probeer van alles om hem mee te krijgen maar nee. Hij weet dat ik er echt behoefte aan heb. Gelukkig wordt de mooiheid nu minder dus zal het binnenkort hopelijk beter worden. Vroeger hadden we ook lichamelijk contact zonder sex dat is er nu dus ook helemaal niet. Leven echt als broer en zus. Hij weet dat ik de oude man weer terug wil. Binnenkort lekker op vakantie zou ons goed doen. We communiceren de laatste tijd steeds beter. Ik was altijd moeilijke prater. Gaat nu stukken beter. In weet dat bij ze dingen heeft maar in het begint had ik me daar niet zo in verdiept.
    We komen er wel.

  34. #34

    Standaard Re: Schizotypische persoonlijkheidsstoornis

    Dan heeft ie idd lang geen zin in sex. Maar ja, als ie medicijnen gaat nemen dan krijgt ie het ook niet. Nu spelen mss ook die andere factoren mee, lichamelijke klachten. Als hij begrijpt dat jij ook je behoeftes hebt, dan staat ie er mss open voor dat je de sex ergens anders gaat halen, in overleg, Niet zwanger raken, daar hebben ze anticonceptie voor he. Lichamelijk contact / intimiteit is ook zeer belangrijk, maar dat ie zelfs daar geen zin meer in heeft. Of je moet ergens hulp bragen hoe je hem op kunt beuren of kunt ondersteunen.
    Gelukkig gaat het nu wel beter.

  35. #35

    Standaard Re: Schizotypische persoonlijkheidsstoornis

    Er is nu ook langzaam weer lichamelijk contact. We komen er wel.
    Heb nu ook condooms in huis. Dus ik zie net wel. Ik heb het er al een x met hem er over gehad dat dit moet veranderen en dat ik de sex dan regende anders ga halen. Ik wil het niet ik wil het met hem, maar op den duurt als ik niks krijg verlang ik er erg naar.en wordt ik lichamelijk en geestelijk een wrak.
    Hij wil niet meer aan ze medicijnen.
    Hij heeft pas alle soorten persoonlijkheidsstoornissen bekeken. Hij heeft van alles wat. Maar vroeger werd dus dit geconstateerd.
    Geestelijk gaat het nu wel aardig met hem.
    De intimiteit is heel erg belangrijk in een relatie. Gelukkig komt dat nu beetje bij beetje terug.
    Binnenkort lekker op vakantie. Zou ons goed doen. En dan mee nemen naar huis. Weg die sleur.
    Hoe gaat het verder met jou?

  36. #36

    Standaard Re: Schizotypische persoonlijkheidsstoornis

    Een goed teken dus.
    Hoe staat hij er tegenover dat je hem evt ergens ander gaat halen? Kan best dat ie combi heeft van stoornissen of raakvlakken met een andere stoornis. Maar dat kan alleen een psychotherapeut of psychiater vaststellen. Ik heb echter de financiële middelen niet om evt weer naar psycoholoog/psychotherapeut te gaan. Moet er dus zelf uitkomen, stel me dan zelf voor dat ik in gesprek ban met psycholoog en hoe hij zou reageren. Ik weet dat er mensen zijn die misbruik maken van me, ze gebruiken eigenschappen van stoornis als excuus van wat ze me flikken en ze weten ook dat het moeilijker is voor me om sociale contacten aan te gaan en met name te houden. Of ik nu wel of niet gelijk heb, gaat er om hoe er mee omgegaan wordt gegaan en dat is nog wel eens moeilijk.

    Intimiteit is sowieso belangrijk, denk nog belangrijker dan sex in relatie, ik heb echter nog geen ervaring met relatie.
    Lekker, waar gaat reis naartoe ?

    Met mij gaat het nu weer goed. Had korte periode dat oude heftige situaties en gevoelens opspeelden, ik had er nu langer last van als normaal, maar kan altijd.

  37. #37

    Standaard Re: Schizotypische persoonlijkheidsstoornis

    Heb wel probleem met feit dat bekenden (die ik vertrouwde) achter mijn rug om contact met elkaar hebben gemaakt, wat overigens mag, maar dan onderling afspreken dat ze elkaar niet kennen tegenover mij en een spelletje met me spelen en mij buiten spel zette, zo zie ik hget tenmisnte, kan geen positieve gedachte daarbij verzinnen.

    Maar jij zei dat je aanpassingsstoornis hebt, diagnose gesteld door pyscholoog/psychiater? en wat houdt dat in ? Aan je schrijven te zien ben je van oorsprong niet uit Nederland.

  38. #38

    Standaard Re: Schizotypische persoonlijkheidsstoornis

    Heb wel probleem met feit dat bekenden (die ik vertrouwde) achter mijn rug om contact met elkaar hebben gemaakt, wat overigens mag, maar dan onderling afspreken dat ze elkaar niet kennen tegenover mij en een spelletje met me spelen en mij buiten spel zette, zo zie ik hget tenmisnte, kan geen positieve gedachte daarbij verzinnen.

    Maar jij zei dat je aanpassingsstoornis hebt, diagnose gesteld door pyscholoog/psychiater? en wat houdt dat in ? Ben je van oorsprong uit Nederland?

  39. #39

    Standaard Re: Schizotypische persoonlijkheidsstoornis

    De intimiteit is zeker belangrijker dan sex maar vijf x per jaar sex is nou niet echt gezond vind ik.
    We gaan naar tenerife.
    Aanpassingsstoornis heeft psychiater diagnose gesteld. Door al die nieuwe dingen in me leven kom ik moeilijke aan gebeurde ook best veel tegelijk. Een obsessie kinderwens.
    En ik dacht dat dit gelukt tijdelijk is. Omdat bij mij ouders ook fout ging dat soort dingen. Ik was erg negatief. Dat heb ik nu soms ook maar kan er beter mee omgaan en ik kan nu ook beter praten. Heb ik allemaal geleerd. Ook assertiviteit training.

  40. #40

    Standaard Re: Schizotypische persoonlijkheidsstoornis

    Ik kom gewoon uit nederland.

  41. #41

    Standaard Re: Schizotypische persoonlijkheidsstoornis

    Oké, Tenerife. Niet verkeerd . Heb er veel positieve verhalen over gehoord.
    Je gaat dus goed vooruit. Wat heeft assertiviteitstraining opgeleverd en waar heb je die gevolgd ?

  42. #42

    Standaard Re: Schizotypische persoonlijkheidsstoornis

    Ik heb bij een psychiater gelopen en in dat gebouw zijn dit cursussen. Die heb ik daar gevolgd. Ik kan nu praten met mijn man vind het moeilijk. vrouwen praat ik makkelijk mee. Surf weer dingen zoals dingen te vragen in de winkel. En kreeg oefeningen dat ik iets positief zeg tegen mezelf teven de spiegel. En oefenen net man praten enz. heb er veel van geleerd.heb er een jaar gelopen. Nu ben ik er al anderhalf jaar niet meer. We gaan lekker genieten op tenerife en dan hopelijk Thuis verder. Ik doe mijn best in elk geval

  43. #43

    Standaard Re: Schizotypische persoonlijkheidsstoornis

    Hoi, en hoe was de vakantie ? Lekker genoten ? En kunnen genieten ?

  44. #44

    Standaard Re: Schizotypische persoonlijkheidsstoornis

    Hoi
    De vakantie was heerlijk.we zijn nader tot elkaar gekomen. Hopelijk zetten we het Thuis voort.
    Maar dat zal wel los lopen.ik voelde me u echt een getrouwd stel. Dat is een tijd geleden.
    We komen er wel. Over een paar maanden ook weer een weekendje weg. Geestelijk ging het ook best goed op vakantie de laatste paar dagen werden een beetje zwaar voor hem. Ik ben trots op hem.
    En hoe gaat het met jou?

  45. #45

    Standaard Re: Schizotypische persoonlijkheidsstoornis

    Hoi, heel mooi om te horen! Waar gaan jullie dan naartoe ? Mooi zo. Het kan inderdaad zo maar omslaan ja, de geestestoestand.
    Vorige week was ik onrustig, inwendig gespannen. Paar zaken die opspeelden en feit dat ik weer kan werken bracht even spanning, in de zin van hoe ik me dan ga houden. Zit nu bij maatschappelijk werk, maar niet vanwege terugval, maar omdat ik met paar sosiale zaken niet of moeilijk om kan gaan. Houdt wel enigszins verband met STPS. Maar voel me nu weer goed!

  46. #46

    Standaard Re: Schizotypische persoonlijkheidsstoornis

    en nu ik bij maatschappelijk werk zit ben ik toch weer onbewut en bewust meer met zaken bezig in mijn hoofd.

  47. #47

    Standaard Re: Schizotypische persoonlijkheidsstoornis

    Weekendje weg gewoon in nederland. Even een andere omgeving. Dat doet onze relatie er goed.
    Fijn dat je met maatschappelijk werkster kan praten. Het is echt zo de ene week beter dan de andere. Het is een moeilijk iets.
    Sommige nieuwe dingen zijn dan erg moeilijk. Helemaal met situaties met veel mensen.
    Sterkte met alles. Gelukkig ben je nu niet meer zo onrustig. Hij komt ook al aardig weer bij.

  48. #48

    Standaard Re: Schizotypische persoonlijkheidsstoornis

    Dat is ook lekker, andere omgeving is en doet goed zeggen ze ja. Nieuwe dingen zijn voor iedereen even wennen/aanpassen, maar voor autisten of andere mensen met een beperking die valt onder cluster a is dat stuk moeilijker, maar niet ondoenlijk.

    Onduidelijkheid hebben , vooral ook met werk zoeken, geeft ook onrust als het lang(er) duurt. Ik heb aanwijzingen dat bij alle uitzendbureau's al bekend is wat er met me speelt. En dat ze me op de proef stellen. Nu had ik te horen gekregen dat ik ergens kon beginnen, maar ze wisten nog niuet orecies wanneer, maar hoorde maar niks. Vandaag binnengelopen bij uitzendbureau, zeggen ze dat collega mij meerdere keren gebeld heeft. Ik heb echter nooit telefoontjes ontvangen van dat uitzendbureau. En ik zei als ze me te pakken konden krijgen dan hadden ze email kunnen sturen of voicemail in kunnen spreken. En ze hadden me van de lijst afgehaald van beschikbare personen. Zo'n situatie is niet goed voor, dan denk ik meteen, die hebben nooit gebeld, wilden zien hoe ik zou reageren, of kijken of ik wel graag genoeg wil werken.

  49. #49

    Standaard Re: Schizotypische persoonlijkheidsstoornis

    Ja dat is zo. Natuurlijk.is best moeilijk om daar mee om te gaan.
    Gisteren voor controle geweest voor arm / hand. Nu afwachten over negen maanden terug controle en test dan weten we meer. Hij kan alles weer als voor de operatie en nu afwachten of het beter gaat worden.nu nog even bijkomen van de reis etc. maandag weer aan het werk.

  50. #50

    Standaard Re: Schizotypische persoonlijkheidsstoornis

    Je man had last van arm/hand ? Wat was probleem, te maken met incomplete dwarsleasie?
    Over 9 maanden, dat is op zich wel goed teken als controle na zoveel tijd is.
    Zal wel weer wennen zijn na vakantie. Maar realiteit is dat je na kwartier al vaak eer gewend bent

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste