Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergeven resultaten 101 tot 137 van 137

Onderwerp: Schizotypische persoonlijkheidsstoornis

Standaard Re: Schizotypische persoonlijkheidsstoornis

Het gaat niet goed hier.
    Ik ben echt een wrak ik huil veel.heb het zwaar
    Morgen krijgt hij een brief wat me allemaal dwars zit en mijn gevoel daarbij.
    Dan ligt de keus bij hem.
    Ergens deze week hoor je meer

Hoe gaat het met jou?
    hier wel goed naar omstandigheden.we hebben samen besloten om te gaan scheiden.

Hoi, ik voel me goed. Hoewel ik vandaag wel mijn laatste werkdag heb, dat is minder.
    Scheiden, dat is jammer. Helaas heeft het praten niet geholpen. Maar als dit voor jullie beiden de beste oplossing is, dan geeft het voor beiden meer rust.

En wat is de reden(en) voor jou en die van hem om te gaan scheiden?

We zijn uit elkaar gegroeid. En kunnen elkaar niet geven wat de ander wil.
    Dat is balen voor je.
    Het is niet makkelijk maar wel de beste keuze. Ik was erg ongelukkig.
    Dit is nu een erg emotioneel gebeuren

Ja, dan is het lijkt me wel de juiste oplossing. Leven jullie nu wel nog bij elkaar ? Zal straks ook weer wennen zijn apart te leven. Ja, als jullie al die jaren gedeeld hebben, is niet niks lijkt me. Hopelijk blijft hij er ook goed onder. Maar in ieder geval veel sterkte beiden en misschien blijft er nog wel een vriendschap bestaan.

We gaan als vrienden uit elkaar.
    We gaan nu ook veel beter met elkaar om.
    De eerste stappen zijn gezet. Over een maand of drie zijn we definitief gescheiden.
    We leven nog met elkaar in één huis.
    Ik ben wel regelmatig een paar dagen en nachten weg

Oké. Fijn om te horen en gelukkig. Gaat dat scheiden zo snel? Ja, een ander onderkomen vinden is weer een ander ding. Gelukkig dat jullie nog wel door één deur kunnen, anders was dat helemaal geen pretje.

Ja tegenwoordig kan scheiden snel gaan.
    Al komt er nog veel regelwerk bij kijken.
    Het gaat met vallen en opstaan.
    Ik heb regelmatig dat ik instort. Soms ook echt letterlijk.
    Dan ben ik boos op mezelf.
    Het lijkt wel of het nu pas echt langzaam begint door te dringen.
    Ik heb soms ook.echt dat ik bijna niet kan stoppen met huilen.
    Ben uiteindelijk bij huisarts geweest. Ik heb toen paar dagen pillen geslikt om rustig te worden.
    Ik slik ze al tijd niet meer. Maar heb ze nog wel voor klappen die komen gaan, ik ben er nog lang niet.
    Heb ook een gesprek gehad met soort maatschappelijk werkster.
    Heeft me goed gedaan.
    En .u sport ik weer regelmatig dat doet mij ook erg goed.
    En af en toe ontspannen met vrienden en familie.
    Maar niet meer zo veel net huis ontvluchten.
    Dat was niet goed voor mij merkte ik.achteraf toen kwam er een harde klap.
    Maar thuis tussen ons gaat het goed. Kunnen goed praten.

Ja, is niet niks lijkt me. Bent toch lang bij elkaar geweest en lief en leed gedeeld en nu komt er een omslag.
    Sporten helpt altijd ja, ook gaan als je eigenlijk geen zin hebt. En af en toe tijd voor jezelf, jezelf kietelen is altijd goed, genieten van de kleine dingen.
    Wel fijn dat het contact nog normaal cq goed is. Ja, weglopen/vluchtgedrag is ook niet goed, dan kom je jezelf toch een keer tegen. Ik heb periode gehad dat ik vluchtte in sporten.

Ik nu weer thuis. Kan nu bijstand aan gaan vragen. WW verloopt over een maand. Maar mss dat ik nog werk vind in die periode. Maar weet nu eigenlijk niet goed wat wijsheid is en welke kant ik op moet. Ik weet wat ik nodig heb en wat bij me past, alleen dat past niet echt in huidige arbeidsmarkt. En daarbij heeft die persoonlijkheidsstoornis ook neveneffecten op sociaal gebied, en dat speelt ook nog parten bij werk en dat kan nog averechts werken.

In de tussentijd heeft hij een woning en is hij binnen een paar weken echt weg hier.
    Ergens moeilijke emotionele momenten gehad. Maar ook goede momenten.
    De klap komt nog als ik echt alleen ben.
    Het gaat allemaal veel sneller dan er dachten.
    Maar daarna kunnen we wel allebei verder en hebben we onze rust.
    En we blijven vrienden. Daar doen wij ons best voor

Oké, gaat inderdaad snel! Die momenten hebben is logisch. Ja, als jullie alleen zijn en er meer rust komt en het bezonken is dan kan idd nog klap komen denk ik.Maar als contact nog steeds goed is , is mooi om te horen.

In de tussentijd is er veel gebeurt.
    Hij zou eigenlijk dit weekend gaan over verhuizen. En dan een paar dagen later echt weg zijn.
    Ik had mij nu echt gericht op dit weekend eerst zat ik er echt op tegen. Maar nu had ik er mijn rust in gevonden.
    En nu heeft bij allemaal lichamelijke klachten aan zijn voet maar niet over gaat wordt het uitgesteld.
    Laatste dagen alles financieel geregeld. Zodat we in eind deze maand echt los van elkaar zijn.
    Nu dus afwachten hoe het afloopt net zijn voet. Nu nieuwe kuren. Kijken of dit helpt anders opname.
    Dit geeft mij allemaal stress. Gisteren barstende hoofdpijn.

Hoe gaat het met jou?

Citaat Origineel gepost door v2nes Bekijk Post
    In de tussentijd is er veel gebeurt.
    Hij zou eigenlijk dit weekend gaan over verhuizen. En dan een paar dagen later echt weg zijn.
    Ik had mij nu echt gericht op dit weekend eerst zat ik er echt op tegen. Maar nu had ik er mijn rust in gevonden.
    En nu heeft bij allemaal lichamelijke klachten aan zijn voet maar niet over gaat wordt het uitgesteld.
    Laatste dagen alles financieel geregeld. Zodat we in eind deze maand echt los van elkaar zijn.
    Nu dus afwachten hoe het afloopt net zijn voet. Nu nieuwe kuren. Kijken of dit helpt anders opname.
    Dit geeft mij allemaal stress. Gisteren barstende hoofdpijn.

Hoe gaat het met jou?
    Oké. Dan heeft ie toch vrij snel wat gevonden. Maar dat hij nu niet weg kan, geeft dat geen problemen met zijn nieuwe woning?
    Wel fijn dat alvast financieel alles geregeld is. Kan me voorstellen dat je weer ven om moe schakelen als je je geriocht had op zijn vertrek. Maar het is uitstel, geen afstel he. Maar accepteren dat situatie nu is zoals ie is, geeft rust.
    Wat heeft ie aan zijn voet ? Je zegt kuur, dan bacteriële infectie ?

Met mij gaat het verder goed, z'n gangetje. Dinsdag is laatste WW-dag, dus daarna bijstand. De aanvraag hierfvoor is al ingediend en loopt. Net weer lekker gesport en sauna genomen. Morgen even naar de markt en zondagmorgen hardlopen, zoals het er nu naar uitziet.

Geeft geen problemen voor zijn woning.
    Hij had wondroos maar die kuur hielp niet. Was weg dachten we niet dus. Weer een kuur.
    Hielp niet nu twee kuren .denken soort bacterie in het bloed.
    Als dat het niet is. Een.opname als het niet verbetering geeft.
    Hij baalt ook dat het voor mij nu ook niet leuk is zo

Fijn dat het goed gaat met je. Mij. Man heeft wajong uitkering.
    Ik ga zondag een wedstrijd hardlopen.

OKé. Wondroos, ja, dat is geen pretje. Hoe lang heeft ie het al? Daar is ie even zoet mee, heb het zelf ook gehad. I had zalf, als ik het goed heb cortisonezalf. Heeft toch paar weken geduurd, kon ook niet/amper lopen en het was erg pijnlijk. Hoop idd dat hij er geen extra ontsteking bij heeft.

Heeft je man Wajong-uitkering? Op basis waarvan ?

Een wedstrijd hardlopen zelfs, hoeveel kilometer? Als het weer het toelaat ga ik morgen ook hardlopen, lokale bosloop.

Wondroos kuur heeft tot twee x toe niet geholpen.
    Nu heeft hij twee zware kuren. Het lijkt aan te slaan.en hij heeft nu een kous. Daardoor wordt nu ook langzaam zijn voet minder dik.
    Donderdag controle.

Hij heeft wajong uitkering vanwege psychische klachten waar deze forum over gaat en tijdens de aanvraag of net erna kreeg hij die ongeluk met zijn rug.

Ik ga vandaag 5 km lopen.
    Als het goed is,volgend jaar de10 km dat is,ons doel. Doe het samen met vriendin.

Wondroos kuur heeft tot twee x toe niet geholpen.
    Nu heeft hij twee zware kuren. Het lijkt aan te slaan.en hij heeft nu een kous. Daardoor wordt nu ook langzaam zijn voet minder dik.
    Donderdag controle.

Hij heeft wajong uitkering vanwege psychische klachten waar deze forum over gaat en tijdens de aanvraag of net erna kreeg hij die ongeluk met zijn rug.

Ik ga vandaag 5 km lopen.
    Als het goed is,volgend jaar de10 km dat is,ons doel. Doe het samen met vriendin.

Oké. Heeft ie een kous? Dat ie dat kan verdragen aan zijn been. Mijn onderbeen was zo opgezwollen en rood dat ik nog geen paperclip kon verdragen op mijn been!!!
    Waar heeft hij die aangevraagd, want ik heb zelfde en ik had er geen recht op. Ik heb het bij UWV gevraagd.
    Ik heb vandaag slechts 3,5 km gelopen. Had tijdje niet gelopen en dan iet direct grotere afstand lopen. Maar die 10 km kun je al veel sneller bereiken, over paar maanden al als jullie regelmatig gaan lopen. Succes met het lopen !

Hij is vandaag voor controle geweest. Kuur slaat goed aan.
    Hij mag er nu langzaam aan weer op lopen.
    Dikte gaat al goed weg en roodheid ook.
    Hij had het aangevraagd bij Uwv.
    Ik ga straks weer lekker een rondje hardlopen.
    Lekker ontspannen

Hij is vandaag voor controle geweest. Kuur slaat goed aan.
    Hij mag er nu langzaam aan weer op lopen.
    Dikte gaat al goed weg en roodheid ook.
    Hij had het aangevraagd bij Uwv.
    Ik ga straks weer lekker een rondje hardlopen.
    Lekker ontspannen

Gelukkig. Want het is absoluut geen pretje.
    Vreemd dat hij het wel krijgt en ik niet. Heeft hij het aangekaart bij een werkcoach ? Mijn werkcoach zei na navraag, geen recht omdat ik capabel ben om zelfstandig te werken en dus zelf 70% van minimuminkomen kan verdienen. Verder heeft ze nergens naar gevraagd hoe of wat het inhoudt.
    Is nu lekker weer om hard te lopen. En hardlopen doet altijd goed. Ik heb vanmiddag afspraak op sportschool voor update van schema.
    Hoe gaat het voor de rest met je (ex)man?

Geen idee hoe dat precies zat.hij had ook gelijk dat gedoe met zijn rug. Ongeluk gebeurde toen. dus het kwam allemaal samen.
    Dat hardlopen is echt een uitlaatklep voor mij.
    Hoofd leeg maken en gaan en genieten van de omgeving zover het kan.
    Gisteren tijdens rondje een hert gezien. Zo mooi
    Morgen lekker een lesje bootcamp. Anderhalf uur training met hardlopen en krachttraining.
    Heerlijk voor buik billen en benen en je conditie en je armen.
    Is voor mij weer te lang geleden.
    Met hem gaat het wel redelijk zover ik merk en weet.
    We zijn allebei druk bezig om op eigen benen te staan en hij snel in zijn huisje kan trekken

Geen idee hoe dat precies zat.hij had ook gelijk dat gedoe met zijn rug. Ongeluk gebeurde toen. dus het kwam allemaal samen.
    Dat hardlopen is echt een uitlaatklep voor mij.
    Hoofd leeg maken en gaan en genieten van de omgeving zover het kan.
    Gisteren tijdens rondje een hert gezien. Zo mooi
    Morgen lekker een lesje bootcamp. Anderhalf uur training met hardlopen en krachttraining.
    Heerlijk voor buik billen en benen en je conditie en je armen.
    Is voor mij weer te lang geleden.
    Met hem gaat het wel redelijk zover ik merk en weet.
    We zijn allebei druk bezig om op eigen benen te staan en hij snel in zijn huisje kan trekken
    Maar Wajong krijg je alleen op basis van iets at voor je 17e ontstaan is. Of hij heeft net de juiiste persoon getroffen. Wil toch wel eens weten hoe hij dat gegaan is toen.
    Sporten is altijd lekker, je voelt je achteraf altijd goed en is inspannende ontspanning. Nou, 1,5 uur, dan kunnen ze je bij elkaar rapen zeker haha. Bootcamp is buiten of binnen en buiten ? Op sportschool of soort van personal trainer?
    Fijn dat het ook met hem redelijk gaat.

Volgens zijn keuringsarts toen, 12 jaar geleden, was zijn psychische aandoening aangeboren en had hij dus nooit een eerlijke kans op de arbeidsmarkt gehad. Toen hij daarbovenop ook nog zijn lichamelijke problemen kreeg vlak voor de eindkeuring moest gebeuren, kreeg hij de Wajong toegewezen.

Volgens zijn keuringsarts toen, 12 jaar geleden, was zijn psychische aandoening aangeboren en had hij dus nooit een eerlijke kans op de arbeidsmarkt gehad. Toen hij daarbovenop ook nog zijn lichamelijke problemen kreeg vlak voor de eindkeuring moest gebeuren, kreeg hij de Wajong toegewezen.

Oké. Dan heeft hij geluk gehad met keuringsarts. Dat die arts die psychische aandoening toen al kende en die opvatting had is meegenomen.
    Ik zal binnenkort een gesprek hebben bij de gemeente mbt bijstand. Vermeld dan in ieder geval psychische aandoening en de (sociale) gevolgen en dan kijken wat ze zeggen / wat de mogelijkheden zijn. Maar PS komt niet veel voor en is onbekend bij de mensen, helpt vaak niet echt mee. Je moet net de juste treffen die er wat mee doet. En de mentaliteit in het noorden is anders dan hier in het zuiden wat dat betreft.

Maar lekker gelopen weer? Is er nu goed weer voor. Ook weer oppassen dat je niet teveel gaat lopen/sporten, dat het een uitvlucht wordt. Dan sloop je jezelf weer . Spreek uit ervaring . Maar hoop dat nu alles op korte(re) termijn zijn plaats gaat krijgen bij jullie, zowel letterlijk als figuurlijk. Nog een fijne zondag en tot snel.

Hoe gaat het nu met zijn arm/hand, incomplete dwarsleasie en penisprothese ?

Dat bootcamp is buiten.
    Tijd geleden was het ook deels vluchten dat was ook toen ik veel weg was bij een vriendin.
    Nu ben.ik.ook gewoon vaak Thuis. Ook regelmatig weg, maar heb het in evenwicht. Is geen uitvlucht meer.
    Hardlopen ja echt lekker voor lichaam en geest. En bootcamp ook nog goed voor al je spieren. Ik voelt ze nu weer na gisteren lesje bootcamp.
    Ik voelt der ik billen en een buik heb haha.

Zijn arm hand zit nu verbetering in. Heeft lang moeten wachten.
    In juni controle.
    Incomplete dwarslaesie heeft bij nu eenmaal en moet daar mee leren leven.
    Maar is echt een verbetering met lopen enz. in al die jaren. Kost ook allemaal veel energie.
    En ja wat moet ik zeggen over zijn penisprothese het werkt.
    Heeft nergens last van. Fijn dat ze zo kundig zijn dat ze dat kunnen.
    Hij heeft hem nu twee jaar.
    Maar in de jaren minder gebruik van gemaakt als ik zou willen maar ja is verleden tijd.
    Wij gaan scheiden en allebei een nieuw leven beginnen.
    En ik ben daar al deels mee begonnen.
    Lekker genieten van het leven en alles eruit halen wat er in zit.
    Aan mezelf denken en niet meer aan andere.
    Ik ben een leuke jongen sterke vrouw en ik kom er wel.
    Ik heb al veel meegemaakt. Het is niet altijd even makkelijk maar ik kom er sterker uit.
    Toen ik met relatie begon was ik een verlegen onzeker meisje en nu een sterke jonge vrouw.
    Emotioneel zou ik het vast nog wel moeilijk krijgen af en toe. Maar ik heb hele goede vrienden om mij heen die er altijd voor mij zijn en mij steunen

Fijn dat je nu evenwicht hebt gevonden. En ja, spierpijn, weet wat het is , vrijdag nieuw schema gekregen.....
    Gelukkig dat het lichamelijke nu naar de omstandigheden goed gaat.
    Ja, je komt er alrtijd sterker uit, alleen de een doet er wat langer over als de ander. En feit dat je goede vrienden hebt is heel fijn en belangrijk.

Ik voel me gezond en fijn. Nog niet helemaal zoals ik wil, wat ik zou willen, Sociale contacten leggen gaat, maar aanhouden is probleem, maar ja, dat weet je van je (ex)man. En als ik weet dat ze wat achterhouden en bewust met me bezig zijn dan gaat de rem er op. En die sociale problemen is vervelend, ben ook bij maatschappelijk werk, kijken hoe ik er mee om kan gaan.
    Heb wel mensen die goed voor me zijn, maar omdat ze bepaalde dingen verzwijgen over mensen die me dierbaar zijn, is vertrouwensband geschaad. En er wordt nogal veel achter de rug geluld hier in de regio en in de gayscene, en dat is niet goed voor me.

Ik begrijp dat het op sociale vlak moeilijk gaat is met hem ook zo.
    Hopelijk heeft u waar hij gaat wonen wat meer contact.
    Zit buurthuis in het pand dus dat is wel fijn.
    Als hij geen behoefte heeft om alleen te zijn kan bij daarheen en andersom ook natuurlijk

Ik begrijp dat het op sociale vlak moeilijk gaat is met hem ook zo.
    Hopelijk heeft u waar hij gaat wonen wat meer contact.
    Zit buurthuis in het pand dus dat is wel fijn.
    Als hij geen behoefte heeft om alleen te zijn kan bij daarheen en andersom ook natuurlijk

Hij was destijds toch zo sociaal vaardig om jou meteen te strikken/houden . Ik kan wel werken, maar op het werk loopt het vaak door achterdocht en daardoor de ontstane sociale moeilijkheden spaak. Ik heb nog moeite met feit dat als ik ergens kom werken dat mensen al voorkennis over me hebben en sitiaties gaan creËren om te kijken hoe ik reageer. Als ik dat merk of voel, dan werkt het bij mij tot nu toe niet meer.

Is wel fijn als ie behoefte aan contact heeft dat ie zo heel dichtbij ergens heen kan gaan. Ik zoek hier niet echt sociale contacten omdat ik heel weinig heb met lokale bevolking, uitzonderingen daargelaten.

Dat heeft toen echt moeten groeien.
    Pas twee jaar later dat we wat kregen. En ik hoorde het van een vriend van hem, en ik merkte het natuurlijk ook wel.
    Maar ik zou hier niet zo veel meer komen want ja dit onderwerp is niet echt meer van toepassing voor mij.
    Hij gaat vanavond verhuizen. Morgen is huis voor mezelf.
    En verder zien we het wel. Over kleine twee maanden officieel gescheiden
    Ik wens je succes met alles.
    En we houden wel contact. Maar weinig

Dat heeft toen echt moeten groeien.
    Pas twee jaar later dat we wat kregen. En ik hoorde het van een vriend van hem, en ik merkte het natuurlijk ook wel.
    Maar ik zou hier niet zo veel meer komen want ja dit onderwerp is niet echt meer van toepassing voor mij.
    Hij gaat vanavond verhuizen. Morgen is huis voor mezelf.
    En verder zien we het wel. Over kleine twee maanden officieel gescheiden
    Ik wens je succes met alles.
    En we houden wel contact. Maar weinig
    Oké, wel goed van je dat je geduld had en er voor open stond. Begrijp dat onderwerp niet echt meer van toepassing is.
    Zou fijn zijn als ik met hem kon praten, ervaringen uitwisselen. Als hij dat wil, graag aangeven hoe.
    Oké, dus nu echt vaart in situatie. Jij ook succes verder en hij ook natuurlijk. Tot een volgende keer. Hoop wel dat je hier nog iets mee doet en reageert.

Hier weer een berichtje van mij.
    Hij is paar hier geweest en dat was dubbel fijn en emotioneel.
    We hebben geknuffeld dat heeft ons allebei goed gedaan.
    Maar nu door die emotionele avond en andere dingen wat ik nu mee maak.
    Voel.ik mij erg leeg en moe.
    Vannacht ook slecht geslapen. heb de klok wel erg vaak gezien.
    Of het nu een soort eenzaamheid is wat nu in eens opkomt.
    Ik weet het niet.
    Maar ik wou het even kwijt. Met hem gaat het ook met vallen en opstaan.
    Met mij ging het goed tot gisteren.
    gisteren was mams hier heb ik veel gepraat geknuffeld en gehuild
    Dat luchtte toch op.
    Maar nu voel ik mezelf niet meer

Als ik het zo hoor, dan is er toch nog een bepaalde hechte band tussen jullie twee. Lijkt me ook wennen om alleen te wonen na een lange(re) periode samengewoond te hebben. Lijkt me dat toch de intimiteit/aanwezigheid van hem of iemand in algemeen mist. Je zit toch weer in soort van verwerkingsproces en dan heb je nu eenmaal (meer) emotionele momenten/periodes. En iedereen heeft wel eens zulke periodes in algemeen.
    Voor mij geldt tegenovergestelde, ik zou die wederzijdse intimiteit ook vaker willen hebben. Moet niet alleen afhankelijk zijn van een date.
    Maar komt wel goed met je. Je hebt toch van hem gehouden en die gevoelens zijn niet van de ene op de andere dag verdwenen, zolang er niks extreems is voorgevallen.

We zijn nu officieel gescheiden.
    Was even een kleine klap, maar nu gaat het eigenlijk best goed.
    Ben door de ergste zware momenten heen.
    Voel mij weer happy.
    Heb mezelf verwend met foto op canvas ben erg trots.
    Ik kom er wel. Er komen vast nog wel moeilijke momenten aan zoals onze trouwdag. Over een.paar weken.
    Maar daar slaan we ons wel doorheen.
    Heb en wil nu alles afsluiten voordat ik met vakantie ga binnenkort.
    Hoe is het met jou?

Oké. Gelukkig, fijn om te horen.Die moeilijke momenten kunnen er zeker nog komen in het begin of idd met speciale dagen. Maar die vervagen en gaan uiteindelijk en keer weg. Afsluiten is niet iets van dat doe ik vandaag, dat is en blijft een proces.

Lekker, ga je alleen en waar gaat de reis naartoe ?

Ik zit nu in traject van de gemeente vanwege bijstand. Ik zit 4 weken in een leerwerk-centrum, waarbij gekeken wordt wat voor persoon je bent. Hoe je je profileert, hoe je reageert op situaties of je vaak "ziek"bent , op tijd komt etc. Gaat niet om de werkzaamheden, want die zijn heel simpel. Heb wekelijks evaluatiegesprek, krijg een test om te kijken waar je staat en wat capaciteiten zijn. Op basis van alles kan dan gericht gezocht worden. Zelf dien ik uiteraard ook te blijven solliciteren.
    Laat het gewoon over me heen komen en zie wel hoe het gaat lopen, maar ga er nu van uit dat ik hierdoor wel grotere kans heb om weer aan de slag te kunnen en dat ik passend werk vind. Dat vind ik belangrijkste , baan waar ik me prettig bij voel en die me energie geeft, slaaris is dan minder belangrijk.

Ik ga met mijn nichtje naar spanje.
    Lekker ontspannen en genieten van het mooie weer.
    Ik ben niet iemand die alleen op vakantie gaat.

Fijn zo traject voor je.
    Hopelijk gast der je goed doen. En krijg je een leuke baan.
    Nu lekker genieten van mijn vrije dag

Hoi, lekker! En mooi weer. Als ik op vakantie zou gaan dan zou ik ook liefst iemand mee willen.
    Hoop ook dat er wat goeds uitkomt.

Geniet van je dag en weekend! Maar zal wel lukken met dit weer

Hoe gaat het met je ex? Wil hij nog evt contact met me, ik weet waar hij over praat he

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123