Weergeven resultaten 1 tot 8 van 8

Onderwerp: 'Ongezonde leefstijl zorgt voor haarverlies'

Premium ++ Account
    Leontien's Avatar
    Dagboek berichten
    2

Standaard 'Ongezonde leefstijl zorgt voor haarverlies'

Wat maakt het dat je haarverlies hebt? Dat het bij de mannen vaak in de genen zit is al gebleken. Maar hoe zit dat bij de vrouwen?

"Verschillende leefstijlfactoren zoals stress, roken, overmatig drinken en blootstelling aan zonlicht kunnen leiden tot haarverlies. Dat tonen de eerste resultaten van een onderzoek onder tweelingen." -NU

Lees verder

Wat vind jij van dit onderzoek? Maak jij je zorgen over haarverlies? Beschrijf hieronder je mening en je ervaring!
    Je kan de wind niet veranderen, maar hoe je zeilen staan bepaal jezelf.

Banned Premium ++ Account

Standaard Re: 'Ongezonde leefstijl zorgt voor haarverlies'

alle leefstijlfactoren die hierboven staan daar voldoe ik aan,
    roken, zon etc etc
    en toch heb ik verschrikkelijk dik haar, moet echt iedere 4 weken goed uitgedunt, anders is het niet meer te hanteren.
    dus voor mij gaat het niet op.

Ik heb veel stress, drink (meestal) niet overmatig, maar wel regelmatig, heb in het verleden gerookt, en zat als tiener de hele zomer in het zwembad of aan het strand.

Toch heb ik een fikse bos haar, altijd gehad.

Ik merk het direct aan mijn haren als ik gestresst ben. Dan zit het voor geen meter, en hangt het er slap en futloos bij. Helaas ben ik niet gezegend met een bos haar.
    Overigens kunnen medicijnen ook zorgen dat je haren uitvallen, of dat er niets mee te beginnen is. Narcose is ook heel slecht voor het haar.

Premium ++ Account dotito's Avatar

Ik moet zeggen dat ik daar ook enorm last van heb als ik gestrest ben. Jaren geleden toen ik met heel veel zorgen aan mijn hoofd zat en toen ik geopereerd moest worden aan beiden voeten(teennagels versmallen)kon ik een tijdje niet lopen. Toen in die periode heb ik mij enorm opgeboeid en met resultaat een tijd later echt serieus haaruitval van de stress. Ook toen ik mijn depakine moest verhogen kreeg ik meer last van dun haar.

Nu een paar jaar later heb ik weer het haar dat ik vroeger had(dik en gezond)waar ik zeer blij mee ben. Want ik vond dat heel erg dat mijn haar dunner werd. Is ook zo dat ik een paar jaar geleden ook begonnen ben met weight wachters en veel gezonder eet als toen, dat ik persoonlijk wel denk dat een gezonde leefstijl er toe doet en dat je haar er ook gezonder van word.
    Alleen je eigen denken maakt je bewust van geluk of ongeluk

Elke betere wereld begint met jou en in jou.
    Niet morgen bij een andere, maar vandaag bij jezelf

Toen ik anorexia had is mijn haar veel dunner geworden. Nu zit ik alweer 6 jaar op een gezond gewicht en gelukkig is mijn haar ook weer mooier en gezonder geworden, maar ik vind dat ik nog steeds (te) veel haarverlies heb.

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Ook een dieet , eenzijdig of te zwaar kan haaruitval geven!
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

Premium ++ Account Luuss0404's Avatar

Vele oorzaken voor (tijdelijk) haaruitval, heb er zelf (nog) weinig last van

Gezond en gevarieerd eten en goede haarverzorging is belangrijk in elk geval
    Verlies nooit de moed: soms gaat de deur pas open met de laatste sleutel van de bos

Soortgelijke onderwerpen

1. Haarverlies bij vrouwen
    By Gast: gast in forum Haar
    Reacties: 47
    Laatste Post: 20-09-19, 11:51
  2. Slaapgebrek zorgt voor overgewicht bi... - Elsevier
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 26-08-09, 18:30
  3. Ongezonde leefstijl is 'veenbrand' - De Telegraaf
    Laatste Post: 03-11-08, 22:50
  4. 'Gamen' zorgt voor betere chirurgen - Nursing
    Laatste Post: 21-02-07, 08:05
  5. Ongezonde menstruatiecyclus?
    By toke in forum Menstruatie
    Reacties: 1
    Laatste Post: 17-08-06, 20:59