Weergeven resultaten 1 tot 7 van 7

Onderwerp: "Second Opinion" Enkelbandletsel

  1. #1

    Unhappy "Second Opinion" Enkelbandletsel

    Hallo allemaal,

    Ik zit al een tijdje met letsel aan mijn enkel en nu is mijn vraag aan jullie wat jullie mij voor advies
    kunnen geven over wat ik eventueel nog zou kunnen doen..

    Mijn situatie is alsvolgt:
    Begin augustus val ik van een hoogte van ongeveer 1,5 meter naar beneden en kom ik vol op mijn rechter enkel
    terrecht. Na een dik uur koelen ben ik naar de huisarts gegaan. Die constateerde dat de enkel behoorlijk
    gekneusd was en dat ik eerst een paar dagen met m'n been omhoog moest zodat de zwelling kon zakken. 3 dagen
    later weer terug gekomen en toen heeft de huisarts het opnieuw bekeken en mij geadviseerd om naar de fysio
    te gaan om de enkel in te laten tapen (zwelling was inmiddels minder). Tape moest 2 weken blijven zitten en
    ik mocht wel lopen maar de enkel niet te zwaar belasten. Na 1 week tape had ik erg veel pijn aan m'n enkel
    en de fysio adviseerde me om opnieuw naar de huisarts te gaan en die te vragen voor een doorverwijzing voor
    de röntgenafdeling van het ziekenhuis. Foto laten maken en de afdeling zag een los botfragment zitten bij de
    buitenste bobbel ban m'n enkel. Vervolgen doorverwijzing gekregen voor chirurg. Week later naar chirurg en
    die gaf aan dat het botfragment geen problemen kon geven aangezien en een vlak stukje bod was en daarom
    waarschijnlijk er al lang zat (een nieuw bodfragment is rafelig?!). Op advies van chirurg weer 2 weken tape
    gekregen ondanks dat enkel nog steeds pijnlijk was. Na 2 weken tape eraf gehaald en het even aangekeken.
    Enkel was wel iets minder dik maar nog steeds pijnlijk. Vervolgens na nog eens 2 weken weer naar chirurg
    gegaan omdat het weer dik begon te worden en de pijn erger werd en deze gaf me om de enkel absolute rust
    te geven loopgips. Tijdens de 2 weken nog steeds pijn. Na de 2 weken gips kon het gips er weer af maar de
    enkel was nog steeds dik en blauw. De chirurg heeft toen contact gehad met een traumatoloog en die wou dat
    ik met m'n enkel door de MRI ging... Een week na de MRI voor uitslag naar de traumatoloog/chirurg en op de
    scan was te zien dat ik in alle 3 de enkelbanden een scheurtje had zitten. Vervolgens weer 2 weken loopgips
    gekregen wat er afgelopen donderdag af is gegaan en wat denk je????? nog steeds dik en wederom nog steeds veel
    pijn! Ik heb nu het medicijn "Meloxicam Sandoz 7,5mg" gekregen en moet vitamine C slikken om de mogelijk
    ontsteking die er zit te bestrijden. Ook moet ik vanaf volgende naar de fysio om m'n enkel weer in beweging
    te krijgen en om dystrofie tegen te gaan.

    Een heel verhaal maar weet eigenlijks niet wat ik er mee moet! Je gaat er vanuit dat een arts weet wat hij doet
    en je gaat op zijn adviezen af maar als ik al vanaf mijn val pijn en zwelling op de zelfde plek heb (boven de
    bobbel aan de buitenkant van mijn rechter enkel) snap ik niet dat ik nu medicijnen krijg tegen de zwelling!

    Heeft iemand hier dus ervaring mee of weet iemand wat ik nu het beste kan doen? Ik zit dus te denken aan een
    Second Opinion.

    Chefke

  2. #2

    Standaard Re: "Second Opinion" Enkelbandletsel

    Hallo Chefke,
    had onlangs 'tzelfde euvel en in 't verleden ook enkele malen. Als niets helpt, neem dan steunkrukken is mijn advies. Het móet uit zichzelf genezen en zonder druk er op is de snelste weg.
    Janfuga

  3. #3
    Premium + Account ikke64's Avatar
    Lid sinds
    05-03-2009
    Locatie
    Weurt bij Nijmegen
    Posts
    999

    Standaard Re: "Second Opinion" Enkelbandletsel

    Hoi Chefke,
    Niet helemaal duidelijk is of de pijn nu komt van het bodfragment of van de scheurtjes in de banden. Beide kunnen ook zwelling veroorzaken. Sterker nog het bodfragment kan zelf de bult veroorzaken. Om dat hij bv door je val verplaatst is. Daar kan ook heel eenvoudig de pijn vandaan komen.
    De scheurtjes van de banden kunnen eenvoudig zelf genezen. Blijf de enkel gebruiken. Alles op pijn geleiding. Dus lopen, probeer op de goede manier te blijven lopen. Als het kan looppassen. Zodra het (meer) pijn gaat doen, koelen en omhoog leggen. Het lopen op enigzins ongelijke ondergrond heeft de voorkeur. Maar overdrijf natuurlijk niet. Een constante pijn wijst trouwens op een breuk. Een second opinie zou dan zeker op zijn plaats zijn. Kies hier voor een orthopedisch chirurg voor. Succes
    Zolang de dood niet wordt afgeschaft is het op aarde levensgevaarlijk.

  4. #4

    Standaard Re: "Second Opinion" Enkelbandletsel

    Na je dood heb je tenminste geen pijn

  5. #5
    Premium + Account ikke64's Avatar
    Lid sinds
    05-03-2009
    Locatie
    Weurt bij Nijmegen
    Posts
    999

    Standaard Re: "Second Opinion" Enkelbandletsel

    O, ben jij aan de andere kant van de regenboog geweest dan? Enne, brandwondjes of prikken met de drietand zijn ook geeen pretje.
    Zolang de dood niet wordt afgeschaft is het op aarde levensgevaarlijk.

  6. #6

    Standaard Re: "Second Opinion" Enkelbandletsel

    zeer geachte ikke64,

    ja, ik kom daar dagelijks; maar je hoeft niet bang te zijn voor vuur en drietanden, want je hebt dan immers geen lichaam meer.

  7. #7

    Standaard Re: "Second Opinion" Enkelbandletsel

    Moet je "bij Nijmegen" aan Weurt binden zoals door jou geschreven, of
    is er nóg een "Weurt"? Eerlijk gezegd kan ik me dát niet voorstellen....

Soortgelijke onderwerpen

  1. Reacties: 7
    Laatste Post: 23-05-14, 08:08
  2. Reacties: 36
    Laatste Post: 15-04-11, 09:14
  3. "Lang bellen met gsm verhoogt risico op kanker" - Het Laatste Nieuws
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 1
    Laatste Post: 23-07-10, 05:20
  4. "Vaccin leidt tot minder controle baarmoederhalskanker" - Blik op Nieuws
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 22-11-08, 03:23
  5. "Omschakeling naar zomertijd beter in de week" - Verpleging en Verzorging
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 26-03-07, 09:51