Weergeven resultaten 1 tot 2 van 2

Onderwerp: Langdurig ongesteld steeds

  1. #1

    Standaard Langdurig ongesteld steeds

    ik ben eigenlijk vanaf mijn twaalde aan de pil geweest omdat mijn menstruatie niet meer stopte. nu heb ik vorig jaar februari een trombose gehad..en mag ik geen pil meer slikken, nu is sinds september me menstruatie onregelmatig duurt het 2 tot 3 weken..ben bij huisarts geweest met advies spiraaltje, maar aangezien ik en me vriend een kinderwens hebben lijkt me dat niet de oplossing. Maar wat moet ik nu lang ongesteld.. hoe weet ik wanneer ik vruchtbaar ben

  2. #2
    Bevestig je registratie in je mail! Premium Account
    Lid sinds
    01-10-2007
    Locatie
    NB
    Posts
    23

    Standaard Re: Langdurig ongesteld steeds

    Als eerste dacht ik gelijk: "even met je huisarts bespreken" maar je kan ook de temperatuur methode gebruiken.

    citaat
    "Hierbij wordt gebruik gemaakt van het gegeven dat na de ovulatie de basale lichaamstemperatuur met 0,2 à 0,3 ºC stijgt tot aan de eerstvolgende menstruatie. De lichaamstemperatuur dient steeds ‘s morgens vóór het opstaan op een vast tijdstip te worden opgenomen om deze betrouwbaar te kunnen interpreteren. Vanaf de tweede dag met de verhoogde temperatuur is het ontstaan van zwangerschap niet meer mogelijk. Bij deze methode kan dus pas achteraf het moment van de eisprong worden vastgesteld. Men dient eerst een drietal maanden dagelijks de temperatuur te meten en dit te noteren om het eigen ritme te kunnen vaststellen."

    Hopelijk heb je er wat aan.
    Willemien

Soortgelijke onderwerpen

  1. Jaar gestopt, nog steeds weinig ongesteld
    By amanda122 in forum Menstruatie
    Reacties: 2
    Laatste Post: 11-02-11, 13:09
  2. Steeds minder ongesteld..
    By xfamkex in forum Menstruatie
    Reacties: 2
    Laatste Post: 16-09-08, 18:41
  3. Pil: steeds iets te vroeg ongesteld
    By even een vraagje in forum Anticonceptie
    Reacties: 3
    Laatste Post: 30-07-08, 20:07
  4. Ik slik de pil maar ben steeds weer ongesteld
    By petradokter in forum Menstruatie
    Reacties: 3
    Laatste Post: 14-05-08, 22:01
  5. Steeds erg lang ongesteld
    By eveline85 in forum Menstruatie
    Reacties: 3
    Laatste Post: 09-12-06, 18:57