Weergeven resultaten 1 tot 3 van 3

Onderwerp: Bloeduitslag voor mij onduidelijk - Help! - toch B12 tekort?

Standaard Bloeduitslag voor mij onduidelijk - Help! - toch B12 tekort?

Hallo,

ik voel me al jaren niet lekker, dus leek het me dus een goed idee om te testen op de vitamines. Vooral een gebrek aan vitamine B12 leek me voor de hand liggend. Na het prikken, kreeg ik de uitslag.

Als ik deze uitslag zie, ben ik eerlijk gezegd toch geneigd te zeggen dat ik een tekort B12 heb. De dokter deed er een beetje raar over van: ja, het is wat aan de lage kant.

Iemand ervaring hiermee en kan iemand zien of tekort heb? Of moet die dan echt onder 0,15 nmol/L liggen?

Standaard Re: Bloeduitslag voor mij onduidelijk - Help! - toch B12 tekort?

Je B12 is idd erg laag. Ik weet niet wat je gezondheidsklachten zijn maar een te lage B12 kan o.a tintelingen in armen veroorzaken, vermoeidheid, concentratie problemen en depressieve klachten geven.

Een huisarts zal bij aan waarde van 200 p/mol niet zoveel aandacht schenken omdat dit binnen de norm ligt maar er zijn zat mensen die bij deze waarde echt klachten hebben. Kijk eens op de volgende site http://stichtingb12tekort.nl/ Hier vind je veel informatie. Als je de symptomen van B12 tekort heb zou ik zeker aktie ondernemen. Probeer eerst eens extra B12 te slikken. Dit is verkrijgbaar bij een drogisterij. Neem wel een hoge dosis. En let op je voeding.

Standaard Re: Bloeduitslag voor mij onduidelijk - Help! - toch B12 tekort?

Ik vind ook wel dat je B12 waarde aan de lage kant is. Je kan bij te laag ook genoeg klachten krijgen.
    Ja kijk maar eens op die site van Jetske , staat erg veel info over B12 tekort.
    Jammer dat er niet geprikt is op vitamine D3 want daar kun je ook wel klachten van krijgen bij een tekort.
    http://www.vitamined-forum.nl/
    Ik krijg nu B12 injectie's en slik vitamine D en voel me toch veel beter nu .
    Maar ik vraag me af , is je ferritine niet iets aan de lage kant?
    Ferritine geeft een maat voor de hoeveelheid ijzerreserve in het lichaam.
    Misschien ook wel verstandig om even iets van ijzer te nemen.
    Floradix (ijzerdrankje) of Roosvicee Ferro.

Soortgelijke onderwerpen

1. Vitaminen tekort?
    By merel2 in forum Voeding, vitamines en mineralen
    Reacties: 24
    Laatste Post: 26-07-11, 17:38
  2. 'Aansprakelijkheid EPD onduidelijk' - De Telegraaf
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 14-05-09, 14:30
  3. Voor veel patiŽnten toch een normaal leven - Gelderlander
    Laatste Post: 01-04-07, 13:01
  4. Onderzoek voorspelt tekort aan zorgverleners - Tijdschrift voor Verzorgenden
    Laatste Post: 17-12-06, 23:42
  5. Artsen Millecam mogelijk toch voor de rechter - Medisch Contact
    Laatste Post: 09-12-06, 11:52