Weergeven resultaten 1 tot 4 van 4

Onderwerp: Energie drankjes vergiftigen het lichaam van onze kinderen

  1. #1
    Banned Premium + Account
    Lid sinds
    27-11-2011
    Posts
    225

    Standaard Energie drankjes vergiftigen het lichaam van onze kinderen

    De Australian Medical Association roept op tot een beperking van de consumptie van energiedrankjes. Dat melden diverse Australische media maandag.
    Een groep die de industrie vertegenwoordigt verwerpt de uitspraken van de artsenvereniging en zegt dat energiedrankjes niet gevaarlijker zijn dan koffie.

    Hulpdiensten zagen in zeven jaar tijd een verviervoudiging van het aantal oproepen dat gerelateerd is aan drankjes met een hoog suikergehalte. Experts zeggen dat tieners worden ‘vergiftigd’ door de drankjes als gevolg waarvan ze last kunnen krijgen van hallucinaties, beroertes en hartproblemen.

    Vicevoorzitter van AMA Victoria Dr. Stephen Parnis zei dat mensen zich niet realiseren hoe gevaarlijk energiedrankjes zijn. Sommige bevatten net zoveel caffeïne als 10 of 20 koppen koffie. Volgens hem moeten de blikjes worden voorzien van waarschuwingen. Bovendien wil hij overwegen de verkoop van de drankjes aan jongeren onder de 18 jaar te verbieden.

    “Ik heb tieners op de spoedeisende hulp gezien met een hartslag van 200 of die zorgwekkend gedrag begonnen te vertonen,” zei Dr. Parnis. Hij merkte op dat sommige tieners Red Bull drinken als ontbijt.
    De Australian Beverages Council (ABC) is van mening dat meer regulering niet nodig is. Directeur Geoff Parker van de raad vindt dat mensen zelf hun verantwoordelijkheid moeten nemen als het gaat om de overconsumptie van een ‘perfect veilig product’. Hij voegde toe dat in Australische energiedrankjes net zoveel caffeïne zit als in een kop koffie.
    Woordvoerder Jess Robinson van het Poisons Information Centre zei dat het aantal meldingen van vergiftiging door energiedrankjes is gestegen van 12 in 2004 tot 46 in 2011.

    Symptomen van een overdosis caffeïne zijn: overgeven, diarree en irritatie. Robinson noemde onder meer Red Bull en V als merken die de meeste problemen veroorzaken bij jonge mensen.
    Bron: Heraldsun.com.au

    Gerelateerd:*Pepsi zegt in wezen accuzuur te verkopen

  2. #2
    Premium ++ Account
    Lid sinds
    15-04-2010
    Posts
    1.625
    Dagboek berichten
    12

    Standaard Re: Energie drankjes vergiftigen het lichaam van onze kinderen

    dag Afra 1213,
    weer die cola he... nu pepsi he...
    Geniet van het leven, het is later dan je denkt!

  3. #3
    Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar
    Lid sinds
    13-02-2007
    Locatie
    Gent
    Posts
    7.749

    Standaard Re: Energie drankjes vergiftigen het lichaam van onze kinderen

    Energiedrankjes kunnen idd zéér gevaarlijk zijn.
    Ik krijg er hartkloppingen en slapeloosheid van ... en een zware 'cola-verslaving' heb ik ook gehad ... en dat was zwaar afkicken van die cafeïne; Amai!!
    Ik wist niet eens dat je daar aan verslaafd kon raken
    Nu drink ik soms nog een glas cola of pepsi; voor 17u uiterlijk, anders kan ik niet slapen.
    Energiedrankjes mijd ik als de pest!
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

    Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

  4. #4
    Premium ++ Account christel1's Avatar
    Lid sinds
    14-09-2010
    Locatie
    Buggenhout, België
    Posts
    2.806

    Standaard Re: Energie drankjes vergiftigen het lichaam van onze kinderen

    Gewoon van die energiedrankjes afblijven als ze je niet nodig hebt.... zeker zaken zoals als ik het merk hier mag zeggen "redbull" en die genres, daar zit een dosis cafeïne in van 20 X een straffe tas koffie en als je dat dan regelmatig drinkt dan kan je hart wel eens gaan overslaan en de reclame die ze rond al die drankjes maken mogen ze van mij gerust verbieden en het wordt ook in reclame aangeprezen als "zogenaamd gezond" en geeft je een boost als je moe bent. Gewoon op tijd gaan slapen geeft me ook een boost als ik moe ben.
    Het enige dat ik soms eens drink in de zomer als ik op stap ga dan is aquarius maar dat is niets in vergelijking met redbull of andere energiedrankjes en daar word je ook niet hyper van, ik heb dit leren drinken toen ik opgenomen was met ME/CVS, alle patiënten dronken dat daar en ik vind de citrus nog lekker ook.... Cola drink ik enkel in de pepsimax versie maar verder niet, ik moet wel zeggen, ik ben zo geen brubbeldrinker ah ja een lekker glasje cava gaat er bij mij wel in of een glaasje champagne (enkel op feestjes hoor) maar geen cola, limonade (alles op basis van brubbels), ik krijg daar direct een opgeblazen gevoel van, drink liever natuurlijke fruitsappen op basis van water...
    Leef vandaag, morgen komt wel

Soortgelijke onderwerpen

  1. Duizelig,geen energie,e.d.-Wat kan dit zijn?
    By Willem1 in forum Kanker Forum
    Reacties: 13
    Laatste Post: 10-12-11, 18:08
  2. Steeds verkouden en geen energie?
    By martria in forum Keel, neus, oor
    Reacties: 4
    Laatste Post: 09-02-11, 18:53
  3. Van onze medisch redacteur - De Telegraaf
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 04-11-08, 11:00
  4. Onze liefde
    By Déylanna in forum Gedichten
    Reacties: 0
    Laatste Post: 28-03-08, 20:12
  5. Nachtwerk:zit het in onze genen? - Artikel
    By Agnes574 in forum Welness en gezondheid
    Reacties: 0
    Laatste Post: 14-02-08, 15:35