Weergeven resultaten 1 tot 7 van 7

Onderwerp: Vaccinatie vernietigt borstkanker

Redactie Premium + Account

Standaard Vaccinatie vernietigt borstkanker

Vaccinatie vernietigt borstkanker

Gemiddeld 1 op de 9 vrouwen krijgen in hun leven een keer te maken met borstkanker. Ongeveer 20 procent van deze kankers ontstaat door een mutatie in het HER2-gen.

Tumoren die HER2-positief zijn bevatten cellen die door HER2 in grote hoeveelheden aangemaakt worden en waardoor vervolgens de tumoren ongeremd kunnen doorgroeien.

Onderzoekers hebben witte bloedcellen uit lichamen van patiŽnten gehaald en vervolgens ingespoten met het HER2-eiwit (dit eiwit veroorzaakt de groei van de tumor). Hierdoor werden de witte bloedcellen getraind om HER2 te herkennen.

Deze getrainde witte bloedcellen werden vervolgens teruggespoten in het lichaam van de patiŽnt waarna zij direct begonnen met de aanval op de HER2-cellen en deze vernietigden.

Onderzoekers proberen nu dezelfde techniek toe te passen op andere tumoren die op dezelfde manier groeien met behulp van het HER2-gen.

Wat denken jullie? Is dat een doorbraak op het gebied van kankerbestrijding of zal dit slechts af en toe werken?

Standaard Re: Vaccinatie vernietigt borstkanker

Ik denk dat deze therapie zeker waardevol kan zijn - maar slechts tegen deze ene vorm van kanker.

Desalniettemin zeer waardevol, ook als het toepassingsgebied beperkt is. Je zal maar net deze ene vorm van borstkanker hebben - dan ben je nu prachtig geholpen.

Het vermoeden bestaat overigens dat deze vaccinatietherapie tegen meerdere soorten kankers kan worden gebruikt. Hier wordt hard op gestudeerd.

Al enkele jaren is bekend dat vaccinatie in ieder geval uitstekend werkt tegen baarmoederhalskanker. Helaas heeft de antivaccinatielobby zoveel angstverhalen verspreid, dat veel vrouwen te bang waren om zich tegen deze vaak voorkomende kanker te laten beschermen. Hopelijk geldt deze angst niet voor een curatieve vaccinatie tegen borstkanker, en blijft het beperkt tot de preventieve vaccinatie tegen baarmoederhalskanker.

Banned Premium + Account

Uiteraard is vaccinatie tegen kanker fantastisch alleen een ding begrijp ik niet:
    *
    Waarom zitten o.a. de volgende hulpstoffen in het vaccin merk ďCervarixĒ
    tegen baarmoeder halskanker HPV vaccinatie:
    *
    Aluminium:
    Aluminium is een neurotoxische stof die giftig is voor het zenuwstelsel en de hersenen.
    De concentratie van het aluminium in Cervarix is 36.000 maal hoger dan de Amerikaanse FDA veilig acht
    voor vloeistoffen die worden geÔnjecteerd.
    Aangetoond is dat Aluminium gedrags- en geheugenstoornissen geeft die een gevolg zijn van de dood
    van motorneuronen in dieren bij een dosis van 10 Ė 11 microgram/kg24.
    Vaccinatie met Cervarix zal bij 11 jaar oude meisjes gemiddeld een belasting geven van ongeveer
    34 microgram/kg! Neurologische bijwerkingen zijn dan ook te verwachten.
    *
    Bij Gardasil vermeldt de fabrikant: aluminiumhydroxyfosfaat sulfaat (225 microgram Al),
    natriumchloride, L-histidine, Polysorbaat 80, Natriumboraat en water voor injectie.
    Deze hoeveelheid is weliswaar minder dan bij Cervarix maar nog altijd 18.000 maal de norm van de FDA.
    *
    Natriumchloride kennen we als zout. Polysorbaat 80 zit ook in antivries.
    Natriumboraat, ook bekend als borax, is giftig voor zenuwstelsel, nieren, lever, kan vruchtbaarheid en het ongeboren kind schaden
    en wordt gebruikt als gif tegen kakkerlakken.
    In 2005 heeft de National Library of Medicine (NLM) van de National Institutes of Health (NIH) gesteld dat natriumboraat
    bekend is als gevaarlijk gif en niet langer wordt gebruikt in medische preparaten. Toch is het een hulpstof bij Gardasil.
    *
    Als je mij niet geloof stel ik voor om hier zelf een onderzoek naar in te stellen.

Ik vind het heel fijn dat afra1213 zo goed aangeeft hoe streng de FDA is. En gelijk hebben ze met hun strengheid! Het is heel belangrijk dat wij geen rotzooi in ons lichaam krijgen.

De FDA is dan ook de schrik van elke farmaceut. Het is al meermaals voorgekomen dat een farmaceut veel geld had geÔnvesteerd in een nieuw medicijn - en dan niet zomaar een paar miljoen, nee, honderden miljoenen, soms zelfs meer dan een miljard! Dan komen ze uiteindelijk met hun mooie nieuwe medicijn bij de FDA, en dan verbiedt de FDA de marktintroductie omdat er teveel van een bepaalde stof in zit.

Farmaceuten beven echt voor de FDA, want de FDA kan een veelbelovend medicijn zomaar breken.

Zo ook bij aluminium. De FDA heeft daar een strenge limiet aan gesteld, omdat aluminium heel gevaarlijk kan zijn.

Maar zoals bij elke stof, hangt het sterk van de chemische vorm af of een stof gevaarlijk, neutraal, of gezond is. Als voorbeeld noem ik chloor. Iedereen weet dat chloor enorm gevaarlijk is, en dat je het het beste helemaal mijdt. Toch gebruiken we dagelijks meerdere grammen van een stof die voor maar liefst 50% uit chloor bestaat.

Ik doel op gewoon zout. Chemische naam: natriumchloride. 50% natrium (ook extreem gevaarlijk), 50% chloor.

Waarom is zout dan toch niet zo gevaarlijk als chloor? Dat komt door de chemische vorm waarin het chloor in zout voorkomt. Die chemische vorm zorgt ervoor dat chloor in zout ongevaarlijk is.

Een tweede voorbeeld (en dan houd ik op) is ijzer. Als je ijzertekort hebt, kun je bij wijs van spreken aan een spijker knagen. Je zult dan wel ijzer binnenkrijgen, en in principe zelfs voldoende, maar nuttig is dat niet, want in die chemische vorm kan je lichaam er helemaal niets mee. Neem je het ijzer daarentegen in een andere chemische vorm, dan kan je lichaam het wel verwerken, en dan helpt het ineens wťl tegen je ijzertekort. Tenzij je tegelijk met het goede ijzer ook zuivelproducten nuttigt, want die zetten het ijzer weer om in een vorm waar het lichaam bijna niets mee kan.

Twee voorbeelden, beide illustreren dat de vorm waarin we iets binnenkrijgen van wezenlijk belang is. Hetzelfde bestanddeel kan in de ene vorm uitermate giftig zijn, in de andere vorm heel gezond, en in een derde vorm indifferent.

Zo ook met aluminium. De FDA, waarvan zo treffend is geÔllustreerd hoe enorm streng ze (terecht!) zijn, heeft de hulpstoffen van vaccinaties toch goedgekeurd. Dat komt doordat het aluminium dat daar inzit, in een ongevaarlijke vorm voorkomt.

- - - - -

Trouwens, zeg nu zelf - als je borstkanker hebt, zou je je dan niet graag laten vaccineren als je daardoor van je kanker afkomt? Zelfs als het vaccin een klein risico zou hebben, dan nog wegen de voordelen heel duidelijk op tegen de kleine nadelen. Als die nadelen zelfs niet bestaan, dan lijkt de keuze mij al helemaal duidelijk!

Premium ++ Account christel1's Avatar

Al was er maar 1 % kans dat ik minder risico zou hebben op het onstaan van borstkanker ik zou de kans met mijn 2 handen grijpen.
    Als je de impact van chemo bekijkt op ons lichaam, daar zit ook rotzooi in en toch wordt het het meeste gebruikt voor het genezen van allerlei soorten kankers.
    En het tast ook de gezonde cellen aan wat merkbaar is aan de haaruitval en andere meer ernstige zaken maar daardoor zijn de overlevingskansen wel heel hard gestegen ook waar je vroeger geen kans had om te genezen en was je ten dode opgeschreven.
    Het vaccin waar je van spreekt afra is nog nieuw op de markt en bestaat nog maar enkele jaren, de ene is voor, de andere is tegen. Ik ben voor vaccinatie want er sterven nog altijd te veel vrouwen aan de gevolgen van baarmoederhalskanker ook al is de efficiŽntie er nog niet van bewezen. Hier in Belgie worden de vaccins gratis toegediend aan meisjes tussen de 14 en 18, voor ze sexueel actief zijn daarna kan je je nog laten vaccineren maar moet je wel 400 euro ophoesten en dat is voor sommige mensen onbetaalbaar en het vaccin geeft ook geen levenslange garantie maar volgens mij geeft geen enkel medicijn dit al. Ik zit in een risico groep omdat mijn tweelingzus gestorven is aan borstkanker en geloof me, had zij de kans gehad om dit nog relatief nieuw medicijn tegen borstkanker te proberen niettegenstaande de producten die erin zitten die niet gezond zijn, ze zou het geprobeerd hebben....
    En ben je op de hoogte dan het virus dat baarmoederhalskanker veroorzaakt veel minder voorkomt in landen waar de mannen besneden zijn ? http://www.hln.be/hln/nl/33/Fit-Gezo...op-soa-s.dhtml , mijn zoon is op zijn 5de ook besneden en door een joodse dokter omdat hij leed aan een aandoening hypospadie (vroegtijdig sluiten van de ureter zodat het plasgaatje niet vooraan de penis staat maar onderaan en bestaat ook in verschillende graden) en de uroloog vond dat hij de voorhuid voor niets nodig had en dat het gezonder was voor zijn toekomstige vrouw of partner en dit is nu al bijna 20 jaar geleden gedaan dus daar werd de link ook al gelegd tussen baarmoederhalskanker en besnijdenis.
    En ook het terugkomen van bepaalde ziektes die bij ons uitgeroeid waren en waarvoor kinderen niet meer worden ingeŽnt is flink in de opmars door het groot aantal immigranten die nu in onze landen toestromen en die in hun thuisland niet werden ingeŽnt en daarover maak ik me wel zorgen dus
    Leef vandaag, morgen komt wel

Dat bepaalde ziektes nu meer voorkomen dan vroeger, komt ook doordat veel autochtone inwoners weigeren hun kinderen te laten vaccineren. Dat komt doordat ze bang werden gemaakt met berichten dat vaccinatie in verband zou staan met autisme. Pas later werd bekend dat zo'n verband niet bestaat, en dat alle berichten waren ontstaan door fraude - een onderzoeker was omgekocht door een letselschadeadvocaat.

In Engeland heeft deze onterechte angst ertoe geleid dat enkele honderden onschuldige kinderen zijn gestorven aan kinkhoest, en dat enkele kinderen levenslang zwaar geestelijk gehandicapt zijn geraakt door een verkeerd afgelopen mazelen.

Ik wil maar zeggen: het ligt niet alleen aan de immigranten, ook de oorspronkelijke bevolking laat zich minder inenten dan voorheen - met rampzalige gevolgen voor de volksgezondheid.

Premium ++ Account christel1's Avatar

Volledig mee akkoord Flogiston, soms draaien de wetenschappers een beetje door want als je dan mijn generatie bekijkt wij zijn allemaal ingeŽnt bijna ook tegen de koeienpokken nog dan zouden er van mijn generatie ook heel veel mensen met autisme moeten rondlopen, inenting tegen bof, mazellen en rubella bestond er nog niet de BMR inenting en ja ja ik heb ze alle 3 gehad en toen ik bof had dan moest ik in quarantaine dat mijn broers het niet kregen want anders konden ze later geen kindjes meer krijgen werd me verteld (wat wist ik daar nou van).....
    Er zijn ook praktiserende gelovigen maar vraag me nu niet van welke godsdienst die weigeren om hun kinderen te laten inenten en ik vind het erg dat geloof boven gezondheid komt te staan.
    Waar ik niet voor ben is dat men iedereen zo maar gaat inenten tegen griep, bij mensen met een verlaagd immuumsysteem, die zouden daar wel verkeerd kunnen op reageren, dit zou ik enkel doen bij risicopatiŽnten maar niet gaan veralgemenen, als je een gezonde 65+ bent zie ik geen enkele reden om dan ineens een vaccinatie te gaan halen.
    Maar er zijn ook ziektes die hier terug opduiken zoals pokken met nefaste gevolgen en deze komen niet uit de westerse wereld, ook TBC waar we vroeger op school elk jaar op gecontroleerd werden nu bestaat dit ook niet meer.... (ha die controles he)
    Natuurlijk kan een kindje wel eens ziek zijn na het krijgen van een vaccinatie meestal wat koorts maar dit is volgens mij een gezonde reactie, is een teken dat het kind vecht tegen de virussen die later misschien dodelijk kunnen zijn.
    En waarom wordt autisme nu meer vastgesteld dan vroeger ? Vroeger werd hier allemaal zo geen onderzoek naar gedaan bv een hyperactief kind ging wat meer buiten spelen en kreeg geen stempel van ADHD en moest niet aan de rilatine om zich een beetje kalmer te houden, kinderen moeten in de pas lopen gelijk soldaatjes en er wordt van jongsaf aan een veel te hoge druk op gelegd en dit wordt uitgebuit door de psychiatrische wereld.
    Ik weet niet hoe het in NL gaat maar ze moeten in de creche op 2,5 jaar al een testje afleggen of ze schoolrijp zijn (hier mogen ze met 2,5 naar school) dan elk kleuterklasje testen of zo wel snel genoeg zijn of vaardig genoeg met zelfs al oudercontacten voor een kleuter, dat dit in de 3de kleuterklas gebeurt vind ik logisch omdat ze het jaar daarop naar het 1ste leerjaar gaan en ze dan wel schoolrijp moeten zijn maar in het 1ste, 2de kleuterklasje, sorry dat vind ik erover mijn dochter kleurde nog niet in de lijntjes toen ze 5 was, gewoon omdat het haar niet interesseerde.... mijn zoon deed het op 2,5... dus je kan kinderen niet in hokjes gaan duwen en een stempeltje geven en ouders zijn ook niet echt realistisch meer over het "kunnen" van hun kind, iedereen wil tegenwoordig een universitair diploma en veel kinderen zijn door de enorme druk al schoolmoe als ze 12 zijn.... dit was even off topic....
    Leef vandaag, morgen komt wel

Soortgelijke onderwerpen

1. Wel of geen vaccinatie?
    By afra1213 in forum Stellingen
    Reacties: 17
    Laatste Post: 06-03-12, 14:53
  2. Borstkanker ervaringen
    By Sylvia93 in forum Vrouwen
    Reacties: 18
    Laatste Post: 30-12-10, 15:35
  3. Borstkanker bij mannen - Artikel
    By Sylvia93 in forum Mannen
    Reacties: 7
    Laatste Post: 21-01-10, 14:35
  4. HPV-vaccinatie op 26 maart - Delta FM
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 14-03-09, 12:10
  5. Deodorants en borstkanker - Artikel
    By Agnes574 in forum Transpiratie
    Reacties: 0
    Laatste Post: 26-06-08, 13:03