Weergeven resultaten 1 tot 2 van 2

Onderwerp: Kinderen van ouders ouder dan 35 hebben meer kans op autisme

  1. #1
    Redactie Premium + Account
    Lid sinds
    30-01-2012
    Locatie
    Arnhem
    Posts
    219

    Standaard Kinderen van ouders ouder dan 35 hebben meer kans op autisme

    Kinderen van ouders ouder dan 35 hebben meer kans op autisme

    Onderzoekers uit Denemarken die samenwerkten met de Cambridge University in Engeland geven aan dat de kans op een autistische baby 27 procent hoger is bij ouders die ouder zijn dan 35 vergeleken met ouders beneden die leeftijd.

    Volgens de onderzoekers maakt het niet uit welke ouder de 35 gepasseerd is, eerder werd nog gedacht dat alleen de leeftijd van de moeder ertoe deed. Als beide ouders boven de 35 zijn is de kans op een autistische baby nog groter.

    De resultaten zijn gebaseerd op onderzoek naar 1,3 miljoen kinderen die tussen 1980 en 2003 zijn geboren.

    Wat vinden jullie, moeten ouders die al over de 35 zijn geen kinderen meer nemen vanwege de grote risico's? Of is het ethisch ongepast om te zeggen wanneer ouders moeten stoppen met kinderen krijgen?

  2. #2

    Standaard Re: Kinderen van ouders ouder dan 35 hebben meer kans op autisme

    Moeilijke kwestie! Zelf ben ik blij dat ik op mijn 26ste mijn eerste kindje kreeg. Ik merk dat nu ik 36 ben niet meer met deze vraagstukken zit. Echter heb ik twee vriendinnen van 35 die nog geen kinderen hebben. Zij voelen hun klokje tikken en willen wel graag kinderen. Ik vind het dan moeilijk om te zeggen dat ze dat beter niet meer kunnen doen, vanwege risico's. Iedereen heeft zijn eigen redenen om dan aan kinderen krijgen te denken en er zijn tal van voorbeelden van moeders boven de 35 met gezonde kinderen.

Soortgelijke onderwerpen

  1. Kinderen delen mantelzorg voor ouders
    By Leontien in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 1
    Laatste Post: 22-09-11, 13:23
  2. Koffieleuten hebben minder kans op Parkinson
    By MissMolly in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 4
    Laatste Post: 10-09-11, 14:39
  3. 'Ouders onderschatten kans verbranding kinderen' - Algemeen Dagblad
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 23-04-07, 12:12
  4. Veel stress bij kinderen van een ouder met kanker - Telegraaf
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Kanker Forum
    Reacties: 0
    Laatste Post: 28-11-06, 16:40
  5. IVF-kinderen hebber meer kans op kanker en autisme - Telegraaf
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Kanker Forum
    Reacties: 0
    Laatste Post: 27-10-06, 13:51