Weergeven resultaten 1 tot 22 van 22

Onderwerp: Voel je beter door te 'Aarden'

Standaard Voel je beter door te 'Aarden'

Voel je beter door te 'Aarden'

‘Aarden’ is het direct contact maken van je blote huid met het oppervlak van de aarde om je op een natuurlijke manier te ontladen van stress, pijn en ontsteking.

Wat kan Aarden voor u doen?
    - Verminderen van ontstekingen en elimineren van de sypmtomen van veel onstekings gerelateerde aandoeningen
    - Verminderen of elimineren van chronische pijn
    - Verbetering van de nachtrust
    - Toename van energie
    - Minder stress door kalmering van het zenuwstelsel en stresshormonen
    - Verbetering van het immuunsysteem
    - Normaliseren van het bioritme
    - Verdunt het bloed, verbetert de bloeddruk en stabiliseert het hartritme
    - Verminderen van spierspanning en hoofdpijn
    - Sneller herstel van wonden en voorkomen van doorliggen
    - Sneller herstel na intensieve sportprestaties en sneller herstel van blessures
    - Verminderen van hormonale en menstruele problemen
    - Gaat vroegtijdige veroudering tegen
    - Verminderen van jetlag
    - Ontlading van straling van o.a. computers en mobiele telefoons

De beste tijd om te aarden is terwijl je slaapt. Gedurende de nacht herstellen al je lichaamsfuncties en je hersenen zich en balanceert je hormoonspiegel. Juist dan te Aarden zorgt voor een optimaal herstel van je totale lichaam.

Het lijkt te mooi om waar te zijn: Slapend gezonder worden.

www.earthyourbody.nl

.
    Laatst aangepast door Jeroen : 08-03-12 om 15:37

Standaard Re: Voel je beter door te 'Aarden'

Dit is een commerciële advertentie. Mag dat op deze site?

Banned Premium ++ Account

nee, klopt, adverteren mag niet,
    moeten door moderator verwijdert worden......dus miss. iemand tippen of christel benaderen.

Als ik het goed begrijp, is Sylvia93 moderator van dit onderwerp. Ik heb haar gevraagd hier een blik op te werpen, en deze draad zonodig te verwijderen.

Ik hoor wel van Sylvia93 of dit inderdaad een niet-toegestane vorm van reclame is.

Premium ++ Account
    Sylvia93's Avatar

Het delen van informatie over een bepaalde 'geneeswijze' is gewoon toegestaan hier. Enkel het plaatsen van links naar eigen websites en/of producten niet.

De informatie over het 'aarden' is puur informatief en mag blijven staan, de link is verwijderd
    Het krachtigste medicijn voor ellende is loslaten!

Talking Re: Voel je beter door te 'Aarden'

OH dus syl doet de reclames
    weer wat geleerd!

Bedankt, Sylvia, voor je uitleg!

Premium ++ Account christel1's Avatar

Moet ik dat nu echt geloven deze uitleg over aarden, ik loop een hele dag op blote voeten rond dus zal wel "aarden" genoeg zijn.... en toch heb ik last van allerlei kwaaltjes, quasi alles wat er staat, was het leven maar zo eenvoudig en met simpele dingen op te lossen, we hadden geen dokters meer nodig dan...
    Leef vandaag, morgen komt wel

Wat het helemaal leuk maakt is dat er eerst staat dat je direct huidcontact moet hebben met de aarde, en dat er een paar zinnen verder staat dat je goed kunt aarden door op een bepaald laken te slapen.

Jaja... heel geloofwaardig, echt...

haha.............soms is het hier zooooo leuk!ik geloof er echt helemaal niets van!

Premium ++ Account christel1's Avatar

Ja misschien kan ik op de grond gaan slapen zonder lakens en dekens en doorligwonden krijgen en die kunnen dan meteen zo gaan helen se door het "aarden"....
    Leef vandaag, morgen komt wel

whahaha, die chris.........deze is echt leuk!
    succes vannacht op de grond!

Naar Aarden is 12 jaar wetenschappelijk onderzoek gedaan. Waar het om gaat is dat de negatief geladen elektronen die we zo via onze huid opnemen een natuurlijke anti-oxidant oftewel ontstekingsremmer vormen. Natuurvolken wisten intuitief al dat het contact met de Aarde essentieel is. Helaas zijn de meeste mensen in deze tijd al het contact met hun intuitie en de natuur verloren.
    Ga wanneer je bijvoorbeeld inspanningshoofdpijn hebt eens een half uur met je blote voeten op het gras of de Aarde zitten en ervaar zelf wat er gebeurt!
    In de USA is een reeks producten ontwikkeld waarmee je je binnenshuis gemakkelijk kunt Aarden.
    Decubitus (doorligwonden) worden trouwens ook voorkomen wanneer je geaard slaapt!

De elektronen die je op die manier opneemt, kun je goed voelen wanneer je bijvoorbeeld in de winter uit de auto stapt en daarna het portier dichtdoet. Je krijgt dan soms een flinke optater: pure elektronen.

Zijn die gezond? Nee.

Hebben die iets te maken met anti-oxidanten? Nee.

Heb je spanningshoofdpijn en ga je een half uur lang ontspannen, dan zal dat goed helpen. Dat verbaast ons hopelijk niet - iemand die er *wel* van staat te kijken dat ontspanning helpt tegen spanningshoofdpijn, moet nog veel leren over zijn lichaam en zijn geest.

Maar ook die ontspanning heeft niets met elektronen te maken, en ook niet met 'aarden' - wat dat dan ook moge zijn. Het heeft, zoals het woord al zegt, met ontspanning te maken.

Dit heeft niets met de niet nader genoemde "12 jaar wetenschappelijk onderzoek" te maken - dit is heel gewoon 12 duizend jaar oude zelfkennis.

Beste Flogiston, genoemde informatie komt uit het boek "Earthing". Ik kan u aanraden dit boek te lezen om zo een echt gefundeerde uitspraak te kunnen doen over dit onderwerp.
    Mijn intentie is mensen een natuurlijk en bewezen middel te bieden om op natuurlijke wijze hun gezondheid te verbeteren.
    Verder onthoud ik mij van deelname aan deze discussie, niemand is gebaat bij een welles nietes spelletje.
    Gezonde groet!

Dat is (helaas) een vaakgebruikte tactiek: nog even snel je zegje doen, en dan fluks de discussie sluiten. Maar als jij je zegje mag doen, mag een ander dat ook.

Zomaar een willekeurig boek, dat zegt natuurlijk niets. Je zult zelf toegeven dat er veel, heel veel boeken zijn, en dat er eveneens veel boeken zijn waarin onzin staat geschreven.

Je kunt nu wel een boek noemen, maar zolang je niet aangeeft waarom dat boek beter zou zijn dan een willekeurig ander boek, is dit boek even goed of slecht als een bewering van buurman Teun in de kroeg (wie weet heeft buurman Teun verstand van zaken en heeft hij groot gelijk - zou best kunnen, toch?).

Het zou beter zijn als je controleerbare bronnen zou noemen. Wat je hier roept is tamelijk revolutionair, zou het waar zijn. Als het echt zo revolutionair is, dan moet er iets over te vinden zijn uit betrouwbare bron. Het feit dat je geen betrouwbare bronnen wenst te noemen, spreekt voor mij boekdelen.

Ik vind het jammer dat je je op deze manier terugtrekt. Het zou fijner zijn geweest als je jouw inzichten had willen delen, zodat we samen onze kennis hadden kunnen uitbreiden.

Hallo, ik heb geen tactiek en hoef ook geen gelijk te hebben, daarom vind ik de aard van deze discussie verspilling van mijn tijd. Wat ik wel wens te delen zijn mijn eigen ervaringen met Aarden.
    Als u werkelijk open staat voor kennis die misschien niet aansluit bij uw ideeen over natuurlijke gezondheid verwijs ik u nogmaals naar het boek Earthing en de website www.earthing.com, hier zijn tientallen rapporten te downloaden overaarden en de effecten hiervan. Mijn eigen resultaten
    Met vriendelijke groet.

Kijk, eindelijk een bron - nu kunnen we verder!

Wat ik trouwens niet begrijp is waarom je het gesprek liever ontwijkt. Je schrijft dat je graag wilt dat anderen naar jou luisteren - maar je geeft direct aan dat jij niet naar anderen wenst te luisteren. Dat kan toch niet? En zodra die anderen vragen stellen, trek je je terug - ook dat kan toch niet?

Maar goed, je geeft een bron. Het was even zoeken, maar na wat klikken vond ik een paar artikelen die jouw theorie zouden moeten ondersteunen.

Ik heb zomaar willekeurig twee van de genoemde bronnen bekeken: nummer 3 en nummer 5.

Nummer 3

Van nummer 3 kan ik alleen de samenvatting lezen; het volledige artikel kost vrij veel geld.

Die samenvatting is een mengsel van wetenschappelijke feiten, hypotheses, en onjuistheden. Je ziet dit vaker bij onderzoekers die een bepaald doel hebben, en die net willen doen alsof de metingen hun vooraf bepaalde oordeel bevestigen.

Een onjuistheid is bijvoorbeeld dat het aarden de potentiaal van het lichaam verandert. Normaal gesproken is de potentiaal van je lichaam nul. Door te aarden stel je alleen zeker dat die nul is. Als mijn potentiaal op dit moment echter ongelijk aan nul zou zijn, zou ik een schok krijgen zodra ik een geaard voorwerp zou aanraken, zoals de verwarming of de kraan. Die schok krijg ik niet - en dat betekent dat mijn potentiaal nu al nul is. Door te aarden zou mijn potentiaal nul worden - maar dat is hij dus al.

Ook wordt beweerd dat de potentiaal van de aarde varieert. Dat klopt niet: de potentiaal van de aarde is altijd nul. Als dat niet zo zou zijn, zou je stroom kunnen opwekken via het potentiaalverschil tussen de aarde en de aarddraad van je elektriciteitsleiding - dat zou heel mooi zijn, maar zo'n gratis energiebron bestaat dus niet.

Hier laat ik het maar even bij.

Nummer 5

Dit is een studie van slechts acht personen. Vier werden geaard, vier hielden hun natuurlijke potentiaal. De acht mensen werden gedwongen allemaal hetzelfde dagritme te volgen, allemaal op dezelfde tijdstippen dezelfde hoeveelheden van hetzelfde voedsel te eten, enzovoort.

Het zal duidelijk zijn dat individuele voorkeuren bepalen hoe goed of slecht je je hierbij voelt. Ben je bijvoorbeeld een avondmens, dan slaap je slecht als je gedwongen wordt om heel vroeg je bed in te gaan. Ben je een grote eter, dan heb je honger, terwijl een kleine eter zich juist verplicht moet overeten.

Een testgroep van 4+4 personen is veel te klein om iets zinnigs te kunnen zeggen. Individuele verschillen, zeker in combinatie met het verplichte slaapritme en de verplichte hoeveelheden eten, hebben een veel groter effect dan het wel of niet aarden.

Ook gebeurde het aarden niet eenvoudig via een polsbandje zoals dat algemeen gebruikt wordt door elektronici, maar via grote matten. Het effect dat een wel of niet geaarde mat heeft op de kamer (stof, bacteriën, luchtstroom) is niet in het onderzoek meegenomen.

Hierdoor weet je al vooraf dat zo'n onderzoek geen resultaat kan geven - zelfs niet als aarden wél een effect zou hebben. Hier is onderzoek gedaan naar de uitkomsten van acht worpen met een dobbelsteen - soms zie je daar een patroon in, soms niet. Maar al zie je een patroon, dat blijft zuiver toeval.

Conclusie
    • Beide onderzoeken die ik heb bekeken, ondersteunen de stelling niet.
    • Vanuit onze bestaande kennis zijn geen aanwijzingen dat aarden een effect zou kunnen hebben.
    • De website lijkt aan te sluiten op de ogenschijnlijke overeenkomst met het woord 'aarden' in de positieve betekenis, dat echter heel iets anders is dan wat hier bedoeld wordt, namelijk 'een elektrische verbinding tot stand brengen tussen de persoon en de aarde'. Door hetzelfde woord in twee totaal verschillende betekenissen te gebruiken, wordt expres verwarring gezaaid.

Kortom, ik zie nog steeds geen enkele reden om aan te nemen dat deze theorie iets met de werkelijkheid te maken heeft.

Mocht je andere, betrouwbare bronnen hebben, dan sta ik daar natuurlijk voor open.

Premium ++ Account Luuss0404's Avatar

Met interesse en een glimlach las ik al het bovenstaande

Even mijn eigen gevoel hierover:
    Ik loop vaak op blote voeten, want ik vind het prettiger om in contact te staan met de vloer of het gras waarop ik loop dan met sokken/schoenen/slippers ertussen. Klinkt vast zweverig, maar ik voel mij graag samen met de natuur
    Als ik het ineens warm of benauwd krijg en ik heb sokken/schoenen aan dan doe ik die uit, zodat ik terug mijzelf wordt...tenzij het te laat is dan gaat mijn lichtje uit...
    Echter dat ik mij gezonder voel of dat mijn hooikoorts en pijn en overige klachten ineens over zijn door op blote voeten te lopen of op het gras in de zon in slaap te vallen is echter een mooie droom
    Verlies nooit de moed: soms gaat de deur pas open met de laatste sleutel van de bos

Hallo Luuss, fijn te lezen dat jij het directe contact met de aarde op waarde schat.
    Het is met aarden hetzelfde als met de andere "peilers van gezondheid" ;zuivere lucht, natuurlijke voeding, en zonlicht, als je daar te weinig van krijgt zul je dat merken aan je gezondheid en vitaliteit, als je er ruim voldoende van binnen krijgt draagt dat bij aan een optimale gezondheid.
    Blijf geaard!

Premium ++ Account Luuss0404's Avatar

Hallo Earth Your Body,

Ja ik vind het heerlijk om op blote voeten te lopen op gras of door de zee of lekker aan de rand van een meer met mijn voeten in het water te bungelen. Geeft mij rust en eenheid, hoe zweverig dat ook mag klinken voor sommige mensen
    Buitenlucht (zo mogelijk schone lucht), gezonde en zo natuurlijk mogelijke voeding en zonlicht zijn essentieel ook voor onze gezondheid, en dat vind je in de natuur, daarom kom ik ook graag in de natuur en soms eet besjes of andere planten/bloemen waarvan ik weet dat ze niet schadelijk zijn Gratis en voor niks ^_^
    Verlies nooit de moed: soms gaat de deur pas open met de laatste sleutel van de bos

Premium ++ Account Raimun's Avatar
    Dagboek berichten
    1

Om " geaard " te blijven kan je het " blote voeten park " tot jouw favoriete plekjes maken !
    Heerlijke bezigheid ...ontspannend ...opwekkend voor lichaam en geest !!..zalige voetzool massage !! ...
    Nomaden begeven zich daarheen waar het leven bloeit !

Soortgelijke onderwerpen

1. Vandaag voel ik me?
    By Petra717 in forum Ontspannings-kletshoek
    Reacties: 5992
    Laatste Post: 24-01-15, 11:58
  2. Reacties: 4
    Laatste Post: 02-04-14, 12:28
  3. Ik voel me goed als...
    By Agnes574 in forum Ontspannings-kletshoek
    Reacties: 317
    Laatste Post: 02-12-13, 23:34
  4. Re: Vandaag voel ik me?