Weergeven resultaten 1 tot 4 van 4

Onderwerp: Afvallen ondanks antidepressiva.

  1. #1

    Standaard Afvallen ondanks antidepressiva.

    Zijn er hier op dit forum mensen die ook antidepressiva gebruiken en er heel veel van aangekomen zijn, en waar het afvallen heel moeilijk gaat?

  2. #2

    Standaard Re: Afvallen ondanks antidepressiva.

    Ja, Hier een!
    Ik word bijna radeloos. Heb ernstig overgewicht, hoge dosis antideressiva , 30mg,
    Heb al van alles geprobeerd om af te vallen, hooguit een beetje vocht.. en de kiloos komen er weer rustig aan.

  3. #3
    Administrator
    Lid sinds
    03-01-2014
    Locatie
    Amsterdam
    Posts
    32

    Standaard Re: Afvallen ondanks antidepressiva.

    Dit schijnt inderdaad wel een bijwerking te zijn..

  4. #4

    Standaard Re: Afvallen ondanks antidepressiva.

    De meeste mensen met een depressie grijpen gedurende hun depressie vaak naar ongezonde voeding zoals zoetigheid en kant en klaar maaltijden. Tijdens de depressie zijn de hersenen behoorlijk actief en verbranden de hoeveelheden suikers als een stoomtrein (suikertrein) je word niet snel dik. De antidepressiva zorgt voor rust in het hoofd maar de gewoonte van de voeding gaat vaak gewoon door waardoor er overtollige suikers achterblijven. Daar word je dus dik van en behoorlijk ook, de geraffineerde suikers hebben geen functie meer in het lichaam als ook de fructose en lactose, de lever en de insuline zet ze om in vet en slaat deze op. De hersenen gebruiken eigenlijk glucose maar om de een of andere reden draaien zo ook op andere suikers ( maar niet echt goed). Het verbannen van geraffineerde en toegevoegde suikers helpt bij het afvallen ( en hoe) dus geen suiker en melk meer in je koffie of thee, geen vruchten sappen en maar 1 stuks fruit per dag, geen zuivel/melkproducten maar alleen nog maar complexe koolhydraten uit groenten, noten, eieren, vis, zaden voorlopig, voorlopig want een streng dieet helpt ook niet omdat dit niet is vol te houden. ik heb een ernstig vertraagde schildklier en daar word ik ook dik van maar door de suikers te beperken blijf ik op een normaal gewicht, natuurlijk ook de groentes en vitamine rijke voeding helpt hierbij maar pas op met fruit. O ja, alcohol is ook een suiker .

Soortgelijke onderwerpen

  1. Zwanger ondanks pil
    By koekje in forum Zwangerschap
    Reacties: 2
    Laatste Post: 15-03-12, 12:43
  2. Gewichtstoename ondanks gezond dieet
    By FRANCOIS580 in forum Artikelen van Francois
    Reacties: 5
    Laatste Post: 02-03-12, 23:49
  3. Libido en antidepressiva
    By supershiva in forum Antidepressiva
    Reacties: 20
    Laatste Post: 12-08-11, 05:17
  4. Overstappen antidepressiva
    By andrelf in forum Antidepressiva
    Reacties: 4
    Laatste Post: 13-03-11, 14:29
  5. Weer naar school ondanks Mexicaanse griep - Gezondheidsnet
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 07-08-09, 12:30