Beste …
In de zomer van 2008 (op mijn veertiende) heb ik een week ge-leliekopt in Flevoland. Aan het eind van die week werd ik echter erg ziek (misselijkheid, braken, diaree) en heb ik de daarop volgende week in bed gelegen. Op de eerste dag van het ziek zijn heb ik ’s middags gemasturbeerd (ik voelde me ’s middags al een stuk beter dan ‘s ochtens). Die avond kreeg ik opeens een vervelende pijn in mijn penis. Het ging om een branderig gevoel in het puntje van mijn penis, daar waar de plasbuis eindigt. Er was ook een grote drang om te plassen, terwijl eenmaal op de wc er niets uitkwam. Na een half uurtje stopte de pijn en heb ik verder nergens last van gehad. Ik ben toen ook niet naar de huisarts geweest.
Het daarop volgende jaar kwam de pijn af en toe terug, vooral na masturbatie. Net als de eerste keer verdween de pijn vaak na een half uurtje. Vanwege schaamte en het weinig voorkomen van de pijn (ongeveer één keer per maand) ben ik niet naar de huisarts geweest.
Na ruim een jaar veranderde er wat. De hevige pijn (vaak na masturbatie) bleef, maar ik had ook vaker last van irritatie aan het puntje van mijn penis. De pijn was dan niet zo erg als de eerder beschreven klachten, maar zorgden nog steeds voor de nodige irritatie. Ook was het sperma na ejaculatie vaak geler van kleur en wateriger. Ik heb in deze periode voor het eerst seksueel contact gehad met een meisje, het ging hier alleen om orale seks.
Ik ben uiteindelijk, ongeveer drie jaar na de eerste klachten, toch maar naar de huisarts gestapt. Tegen deze tijd had ik geen seksueel contact meer. De huisarts kon weinig vinden, het enige wat ze opmerkte was dat het puntje van mijn penis er wat rood uitzag. Uit een test bleek dat mijn urine helemaal schoon was. Ze zei me dat ze niet wist wat het was en als de klachten aanhielden dat ik dan maar terug moest komen.
De klachten bleven inderdaad aanhouden en werden zelfs wat erger. De irritatie kwam steeds vaker voor en bleef langer aanhouden. Mij is opgevallen dat de pijn vaak erger is na het plassen. Een tweede huisartsen bezoek volgde, deze keer bij een andere huisarts. De beste man kon ook niets vinden en dacht dat het probleem tussen mijn oren zat. Een tweede urinetest toonde opnieuw aan dat mijn urine helemaal schoon was.
Op dit moment ben ik van plan om weer een keer naar de huisarts te gaan, ik ben echter bang dat ik dezelfde reactie als voorheen krijg. Is een afspraak met een uroloog een goed idee?
Ik heb vaak dagenlang last van de pijn. De ene dag is de pijn echter wel wat minder dan de andere. De pijn kan omschreven worden als het gevoel dat iemand in je plasbuis zit te porren. Bij erge pijn heb ik vaak het gevoel na de wc te moeten, ook als ik eigenlijk niet moet plassen.
Wel is het sperma weer de normale witte kleur als voorheen.
Extra informatie:
Ik masturbeer ongeveer sinds mijn tiende en heb voor mijn veertiende nooit problemen gehad. Ik masturbeer ongeveer één keer per dag en heb altijd op dit ‘niveau’ gezeten.
Ik heb nooit gebruikt gemaakt van zalfjes of andere middelen om de pijn te verlagen.
Ik heb wel een paar rare plekjes op mijn penis, maar volgens de huisarts waren dit normale (talg) bultjes. Het probleem kan hier dus niet aan liggen.
Ik zit erg met het probleem in mijn maag en kan vanwege de klachten moeilijk van de alledaagse dingen genieten. Ik weet niet goed wat ik aan het probleem kan doen. Als de oorzaak tussen de oren zit, zoals de huisarts mij vertelde, wat kan ik dan hieraan doen? Ik heb geprobeerd er simpelweg niet meer aan te denken, maar dit lukte mij niet.
Tips en ideeën worden erg gewaardeerd.