Weergeven resultaten 1 tot 5 van 5

Onderwerp: Huisartsen willen eigen bijdrage voor bezoek huisartsenpost

  1. #1
    Redactie Premium + Account
    Lid sinds
    30-01-2012
    Locatie
    Arnhem
    Posts
    219

    Standaard Huisartsen willen eigen bijdrage voor bezoek huisartsenpost

    Huisartsen willen eigen bijdrage voor bezoek huisartsenpost
    Een bezoek aan de huisartsenpost is veel duurder dan een gewoon bezoek aan de huisarts en is eigenlijk alleen bedoeld voor spoedeisende gevallen. Echter blijkt dat ongeveer 80 procent van de bezoeken aan de huisartsenposten uiteindelijk toch niet spoedeisend zijn.

    Uit een enquête van HuisartsVandaag onder 1022 huisartsen blijkt dat 77 procent van deze huisartsen voor een eigen bijdrage is van patiënten voor een bezoek aan de huisartsenpost. Zij verwachten dat hierdoor het aantal bezoeken aan de huisartsenpost dat niet spoedeisend is sterk zal teruglopen. Dit zou dan ook weer kostenbesparend werken.

    Zou het een goed idee zijn om mensen een eigen bijdrage te laten betalen voor een bezoek aan de huisartsenpost?

  2. #2
    Premium ++ Account christel1's Avatar
    Lid sinds
    14-09-2010
    Locatie
    Buggenhout, België
    Posts
    2.806

    Standaard Re: Huisartsen willen eigen bijdrage voor bezoek huisartsenpost

    Ik vind dit geen goed idee, ik heb de indruk dat in NL mensen worden verondersteld om ziek te worden op afspraak, naar wat ik al begrepen heb zijn de reguliere huisartsen bereikbaar van 9 tot 17 uur en als je 's avonds ziek van je werk komt dan kan je eigenlijk alleen maar meer terecht in een huisartsenpost.. HA krijgen daar bij jullie ook een loon van de overheid, hier in B bestaat dit niet, zij moeten werken om hun patienten te kunnen overtuigen om bij hen te gaan en bij hen te blijven gaan, HA is hier geen bureaujobke van 9 tot 17 uur maar een job die nooit stopt.
    Mijn HA begint zijn werkdag om 7 uur 's morgens, dan gaat hij al bloed prikken bij mensen die zich niet kunnen verplaatsen, dan begint zijn praktijkspreekuur om half negen tot half 12, dan kan hij misschien snel iets eten en dan begint hij terug aan zijn huisbezoeken, mensen die te ziek zijn om naar de praktijk te komen en om 18 uur begint hij terug aan zijn spreekuur bij hem thuis tot 20 uur of later want als je om 19u55 nog binnenkomt dan word je nog geholpen en ook op zaterdagvoormiddag heeft hij nog raadpleging van 9 tot 11 en hij werkt ook alle dagen aan dat tempo en hij heeft er een 2de dokter in opleiding bij omdat HA die afgestudeerd zijn eerst 2 jaar stage moeten lopen in een HA praktijk eer ze zich zelf mogen vestigen.
    Vrouwen vestigen zich meestal in een groepspraktijk zodat ze toch nog wat tijd kunnen overhouden voor hun kinderen, maar minder werken is ook minder inkomen, mannen kunnen dit meestal niet die werken echt heel veel en dan nog het papierwerk dat er meestal bij komt dat moeten ze ook nog doen want de meesten hebben geen secretaresse.
    Ik vind de belgische manier van werken toch beter dan de NLse en ik hoop dat mijn HA nog lang kan doorgaan met werken, hoe hij het soms doet weet ik echt niet.
    Leef vandaag, morgen komt wel

  3. #3

    Standaard Re: Huisartsen willen eigen bijdrage voor bezoek huisartsenpost

    Absoluut mee ONEENS. Je zal je sávonds doodziek voelen, jij bent geen arts, dus weet niet of er niets aan de hand is, en dan nog extra bijbetalen ook?
    Betalen we nog niet genoeg aan eigen bijdrage iedere maand en jaarlijks, dan ook nog eens medicijnen. Artsen willen slapend rijk worden, maar zo werkt dat niet.
    Denk niet dat mensen voor zweetvoeten naar een praktijk rennen?

  4. #4

    Standaard Re: Huisartsen willen eigen bijdrage voor bezoek huisartsenpost

    Niet doen, misschien voor bezoek telefonisch screnen door verpleegkundigen.p

  5. #5
    Banned Premium ++ Account
    Lid sinds
    17-02-2010
    Locatie
    overijssel
    Posts
    4.083

    Standaard Re: Huisartsen willen eigen bijdrage voor bezoek huisartsenpost

    screenen wordt al gedaan....
    je telefonische aanmelding, waar je voor wilt komen en evt wordt teruggebeld door arts als het niet ernstig genoeg is wordt opgenomen op een bandje.

Soortgelijke onderwerpen

  1. Tip voor mensen die willen afvallen: Dieetfabels.nl
    By Leontien in forum Voeding, vitamines en mineralen
    Reacties: 2
    Laatste Post: 16-05-12, 00:49
  2. Arme Amsterdamse GGZ patiënten krijgen eigen bijdrage vergoed
    By Mark in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 2
    Laatste Post: 10-05-12, 22:53
  3. Ziektekostenpolis premie en eigen bijdrage
    By lspkbm1 in forum Zorgverzekeringen en mutualtiteit
    Reacties: 1
    Laatste Post: 01-03-10, 11:31
  4. Spoedposten vervangen huisartsenpost aan Doezastraat - Sleutelstad
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 12-01-07, 22:34
  5. Dokters willen aandacht voor vergeten crises - Zibb.nl
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 18-11-06, 12:34