Weergeven resultaten 1 tot 2 van 2

Onderwerp: Gedachten en denken

  1. #1

    Standaard Gedachten en denken

    soms zit men hoofd zo vol met gedachten - dingen die ik niet zelf denk maar die me blijven bestoken altijd negatieve dingen!!!
    is een tijd beter geweest maar nu wordt ik er toch weerwel gek van vooral smorgens ook tegen de namiddag betert het.
    iemand hier ervaring mee?
    It is better to travel well than to arrive.

  2. #2

    Standaard Re: gedachten en denken

    Hoi Ilse,
    Ik herken het. Wat bij mij helpt (geleerd van een psycholoog) is even rustig te gaan zitten (telefoon uit) en jezelf de volgende vragen stellen:

    wat voel ik nu eigenlijk? (wat is de som van die negatieve dingen?) Angst? Paniek, boosheid, irritatie?
    waarom voel ik mij nu zo ....? Te veel te doen? Te veel op je bord? Zie je ergens tegen op? een probleem met iemand? emotionele emmer vol? Moet je ongesteld worden?
    wat kan ik er aan doen? Afspraken verzetten? Prioriteiten stellen? Iets/iemand loslaten? Meer structuur in je dag/week planning brengen?

    Dat het in de namiddag betert is logisch want dan is de dag bijna voorbij en heb je het weer gered, de druk is wat van de ketel. Het komt uit je onderbewustzijn en voor een oplossing moet je daar gaan zoeken...

    Nogmaals, deze wijsheid heb ik niet van mijzelf maar het werkt wel.

Soortgelijke onderwerpen

  1. Seroxat of sipralexa,wat denken jullie???
    By krekeltje in forum Antidepressiva
    Reacties: 6
    Laatste Post: 03-03-12, 14:31
  2. Depressieve gedachten
    By talosa in forum Geestelijke gezondheid
    Reacties: 6
    Laatste Post: 09-06-11, 21:37
  3. In gedachten
    By smoothy in forum Gedichten
    Reacties: 3
    Laatste Post: 30-01-10, 00:22
  4. Depressieve gedachten-wat nu?
    By Petra717 in forum Geestelijke gezondheid
    Reacties: 7
    Laatste Post: 11-01-10, 02:02
  5. Depressie en chaos in het denken
    By nannie45 in forum Geestelijke gezondheid
    Reacties: 1
    Laatste Post: 20-06-09, 17:38