Hallo,
Ik heb in 2007 mn eerste depressie meegemaakt met angstaanvallen. Ik was heel erg tegen het nemen van AD. Maar ben toen naar een psychiater gegaan omdat het echt niet meer ging. Ik wilde echt stoppen met leven. Die had me dan Sipralexa voorgeschreven. Ik heb dit AD vijf jaar lang genomen. Tot ik terecht kwam in een atypische depressie. Ik heb vorig jaar echt een rotjaar meegemaakt. Ontslag wegens het feit dat het slecht ging bij de firma, twee overlijdens op nog geen maand tijd van mn tante en nonkel, zelf een ernstig auto ongeval gehad maar de auto zag er erger uit dan ik en dan nogeens mn vader die kanker kreeg. Ik heb dan mn automatische piloot opgezet om de dagen door te komen, denk ik, zonder naar de signalen van mn lichaam te luisteren. De psychiater stelde me voor om Serlain te gebruiken, dus op twee weken tijd afgebouwd en onmiddellijk naar Serlain overgestapt, 1st 50 mg dan na een paar weken 100 mg. Maar het heeft voor mij niet de uitwerking die het zou moeten hebben. Na maanden gebruik, voel ik me nog steeds depri, angstig en heb ik soms nare gedachten. Voor de angsten heb ik nu Xanax retard 0,5 mg, die ik 's morgens en 's avonds moet nemen. Nu heeft de psychiater mij Efexor 75 mg voorgeschreven. Ben met de Serlain aan het afbouwen, neem nu al bijna een week 50 mg. Huilbuien, angstig echt het leven niet meer aankunnen.
Maar veel mensen zijn echt niet goed van Efexor, dus heb ik een beetje schrik om het te beginnen gebruiken. Mijn psychiater zegt dat het een goed medicijn is. Maar ik heb al veel reacties gelezen dat stoppen bijna onmogelijk is.
Zijn er nog mensen die ervaringen hebben met het gebruik van Efexor.
Alvast bedankt.
Groetjes.
Mona