Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergeven resultaten 51 tot 84 van 84

Onderwerp: Antidepressiva en afvallen

Premium + Account Adike's Avatar

Standaard Re: Antidepressiva en afvallen

Ik heb geen zin in de verzinsels van FLogiston over wat ik zou schrijven en beweren volgens hem en ik geef daar geen commentaar meer op.

Als familieleden bij extreem geweld van een cliënt mijn hulp in roepen, leg ik contact met de plaatselijke politie. Deze hebben de mogelijkheid om een cliënt zijn vrijheid in te binden en een psychiater in te schakelen. Dan blijkt dat een cliënt zelden wordt platgespoten. Na een aantal uur kan de cliënt dan op eigen gelegenheid het bureau verlaten. Zo niet dan verdwijnt de cliënt op een gesloten afdeling en is men verzekerd van observatie tijdens het "platspuiten". Zomaar platspuiten uit tijdgebrek en er dan niet meer nar omkijken s onverantwoord.

Zou je willen stoppen met deze beschuldigende taal?

Je kiest één woordje en hangt daar een negatieve interpretatie aan vast. Vervolgens doe je net alsof de ander die negatieve dingen heeft gezegd.

Maar dat klopt niet. De ander heeft slechts een bepaald woord gebruikt. JIJ maakt er iets negatiefs van. JIJ doet net alsof de ander negatief is geweest.

Maar dat zijn slechts JOUW gedachten, gebaseerd op JOUW interpretatie van een woordje.

Ik verzoek je daarom, vanaf nu in te gaan op wat er is geschreven. Niet op jouw gedachten daarover, maar op de gedachten van de schrijver.

Ik verwijs naar het programma Schepper en co van afgelopen maandag en het onlangs afgeronde onderzoek van het VU in Amsterdam. Geleid door psychiaters en psychologen welke stellen dat medicatie geen meerwaarde heeft op cognitieve therapie. Bij Schepper en co bevestigde 2 psychiaters dat er vele stromingen binnen de psychiaters is welke eerst met (zware) medicatie beginnen en uit bescheidenheid pas na langdurige toediening van medicatie toekomen aan het vragen naar de onderliggende oorzaken van de depressie. Meestal na ruim een half jaar tot 2 jaar. Therapeuten beginnen direct met bijv. cognitieve therapie.

Tot nu toe ga ik in op wat er geschreven wordt als het niet beledigend is. Platspuiten en vastbinden is altijd negatief, het is de onmacht van een behandelaar en zijn omgeving. Medicatie die zo zwaar is dat het het normale functioneren belemmerd ook. Ik pak niet op woorden, maar op behandelmethodes die mensonwaardig zijn. Platspuiten en alleen achter laten, zonder professionele hulp is onverantwoord.

Je blijft doen alsof er sprake is van "zomaar platspuiten". Dat is onjuist.

Je verzint nu iets nieuws: vastbinden. Daarmee leg je een niet-bestaand verband tussen de ander en een negatieve handeling. Dat is een bekende truc om je tegenstander onderuit te halen. Zoiets is een verfoeibare steek onder de gordel.

Je blijft doen alsof de platgespoten patiënt eenzaam achter wordt gelaten. Ook dat is iets dat je zelf bedenkt. Je beschuldigt zo de ander van jouw eigen bedenksels. Stop daar alsjeblieft mee.

Het enige inhoudelijke dat je zegt is dat medicatie geen meerwaarde heeft op cognitieve therapie. Dat klopt. Maar ook daarvan is geen sprake bij de hier genoemde crisis-situaties.

Beste Adike, houd je alsjeblieft bij het onderwerp van de discussie. Verzin er geen dingen bij. En gebruik geen trucs die je normaal alleen ziet bij politici die een cursus "hoe zaag ik mijn tegenstander onderuit" hebben gevolgd.

Ik heb nergens gesteld dat er zomaar platgespoten wordt. Maar dat dat deskundig moet gebeuren en dat er niet platgespoten mag worden zonder achterlating van geschoold personeel. In dit forum werd gesteld dat men platspuit en dan direct wegloopt naar "de volgende patiënt. Ook ik heb dit vele malen meegemaakt. Deze werkwijze is bevestigd door dokterFlip, Schepper en co en gesprekken met instanties die instellingen bezoeken om deze misstanden op te heffen. Vastbinden is een bekende behandeling bij de psychiatrie. Ik kan er ook niets aan doen dat mijn woorden verdraaid worden en ik dan met voorbeelden kom die werkelijk gebeurd zijn. Terwijl het anders kan.

Het onderwerp is antidepressiva en afvallen. Afvallen wordt wel degelijk tegenwerkt door deze medicijnen. Cognitievetherapie doet niet onder voor medicatie en maakt onafhankelijk van hulverleners en een gelijkwaardig leven.

Als je goed leest zie je dat het hier gaat om een noodsituatie. Afvallen is leuk, cognitieve therapie is ook leuk, maar eerst moet de patiënt in leven worden gehouden.

Je kunt wel leuk aankomen met allerlei "betere" behandelingen, maar als je vergeet dat je allereerst moet zorgen dat de patiënt überhaupt blijft leven, ben je totaal verkeerd bezig.

Bewezen is dat cognitievetherapie geen slechter resultaat geeft dan het voorschrijven van antidepressiva, onderzocht door het VU. Wie zegt overigens dat afvallen en cognitivetherapie "leuk" is, ik niet.

Platspuiten en zonder deskundige begeleiding achterlaten is onverantwoord en levensgevaarlijk.

Je vergeet opnieuw een essentieel puntje. Namelijk dat cognitieve therapie pas mogelijk is wanneer de patiënt in staat is cognitieve therapie te ontvangen. Zodra dat het geval is, kun je beter cognitieve therapie toepassen dan medicatie gebruiken. Maar dat is niet de situatie waar we het hier over hebben.

Ook het "platspuiten" en zonder begeleiding achterlaten is niet goed. Gelukkig ben jij de enige die het daar steeds over heeft.

Voor de vraagsteller voldoet het bestrijden van het overgewicht en depressie cognitieve therapie, eventueel aangevuld met andere disciplines. Ik ben o.a. aangesloten bij de Nederlandse Academie voor Eetstoornissen, dus degelijk geschoold in de gewicht- en eetproblematiek. Eén ding werkt tegen namelijk AD-medicijngebruik bevordert het aankomen. Door deskundige afbouw van de AD-medicatie in combinatie met therapie vang je 2 vliegen in 1 klap. Natuurgeneeskundige middelen kunnen daarbij een aanvullende rol spelen naar een gezonder leven. Ik werk altijd in samenwerking met de nu behandelend arts en huisarts.

Als je je beperkt tot de situatie van alleen de vraagsteller en niemand anders, dan zou cognitieve therapie prima kunnen werken.

Maar dat is een uitvlucht. Ten eerste is deze discussie al lang in een veel breder verband getrokken. Ten tweede moeten we er rekening mee houden dat niet alleen vraagsteller deze teksten leest, maar ook heel veel anderen.

In dat bredere verband is het onverantwoord om AD categorisch af te wijzen. Antidepressiva zijn in veel gevallen levensreddend. Letterlijk!

Vergeet dat alsjeblieft niet!

Ik hoop dat wat je schrijft klopt, en dat je de medische zaken aan een kenner overlaat. Die zal jou in dergelijke gevallen echt wel duidelijk maken dat de prioriteit ligt bij het redden van de patient. Pas nadat een echte deskundige daarin is geslaagd, kunnen we kijken of de patient al toe is aan de volgende stap.

Dit kan het afbouwen van de antidepressiva zijn, en als het even kan dan zal dat natuurlijk gebeuren. Maar zoals je ongetwijfeld hebt gelezen, zijn er mensen die door een afwijking gewoon niet zonder antidepressiva kunnen. Of je dat nu fijn vindt of niet, dat is nu eenmaal de situatie. Ik hoop dat je de getuigenissen die hier op dit forum zijn gedaan kunt accepteren, en dat je je inderdaad houdt aan de richtlijnen van een echte arts.

Ik verwijs naar het onderzoek van het VU over cognitieve therapie en AD. Net als het VU wijs k geen enkele behandelingswijze of geregistreerd geneesmiddel af en sta open voor iedere behandelingsvorm en mogelijk verbeteringen.

Mooi zo, eindelijk komen we ergens!

Laat ik eens op een rijtje zetten wat we tot nu toe hebben geconstateerd:

• Bij niet-urgente psychische problemen is over het algemeen (dus niet altijd) een therapie de beste behandelvorm. CGT scoort daarbij heel hoog, maar er zijn ook andere vormen van therapie.
    • Bij levensbedreigende psychische problemen moet je allereerst doen wat je kunt om de patiënt te redden, zodat hij het overleeft. Daartoe zijn AD vaak de enige oplossing, ondanks al hun nadelen. Zelfs als het gebruik van AD de latere therapie bemoeilijkt, zul je toch AD moeten gebruiken, omdat de patiënt anders nooit aan de therapie zal toekomen, als je begrijpt wat ik bedoel.
    • Bij enkele aangeboren of opgelopen hersenaandoeningen zijn AD of andere vormen van medicatie vaak de enige manier om die mensen een acceptabele levenskwaliteit te kunnen bieden.

Ik geef o.a. cognitieve therapie, schematherapie en hypnotherapie. Dus zeer goed in staat mijn eigen vak uit te oefenen. Het VU heeft een vergelijkend onderzoek gedaan naar AD en cognitieve therapie. Ik wil niet in discussie treden over wat wel of niet behandeld zou moeten worden met cognitieve therapie. Ook niet over wat wel of niet urgent of levensbedreigend is. AD, isolatie, platspuiten en vastbinden kan een cliënt doen besluiten zijn leven te beëindigen.

Klopt helemaal. Het niet toepassen van AD kan een cliënt doen besluiten zijn leven te beëindigen.

Voor isolatie en vastbinden geldt natuurlijk hetzelfde, maar die komen uit jouw koker. Ik houd ze liever buiten de discussie.

Nee, AD, isolatie, platspuiten en vastbinden kan een cliënt doen besluiten zijn leven te beëindigen. Deze behandel methodes kunnen zo kwetsend zijn dat mensen besluiten niet verder te willen leven. Ongenuanceerd is het om geen rekening te houden als je tot deze maatregelen beluit, zeker als dit gebeurt uit tijdgebrek. Dat deze consequenties niet zo in de publiciteit komen, is jammer. Voor een psychiatrische cliënt kan het te vernederend zijn. Bijv. het vastbinden van anorexiacliënten heeft tot nu toe volgens de wetenschap nog nooit tot een positief resultaat geleid, wel tot de dood.

Leuke theoretische overwegingen. Heb je enige cijfers om jouw beweringen te onderbouwen, of spui je hier slechts jouw vooroordelen?

Nogmaals, en hopelijk ben je nu wel in staat te lezen wat hier staat:
    We hebben het hier over het toedienen van AD in een acute zware crisis. In een noodsituatie moet je noodmaatregelen nemen. Net zoals de brandweer bij een brand de blusspuit gebruikt, zelfs als dat het dure parket beschadigt.

Het heeft er alle schijn van dat je je in de meest vreemde bochten wringt om maar onder die waarheid uit te komen. Kennelijk is deze waarheid voor jou onaangenaam.

Je haalt er nu zelfs een verhaal bij over het vastbinden van anorexiapatiënten. Leuk verhaal. Is het ergens op gebaseerd, of is het een nieuw bedenksel om de aandacht af te leiden van waar het om gaat, en om jouw vijand, de levensreddende psychiatrie, in een kwaad daglicht te stellen?

Maar laat ook maar, het doet er niet toe of jouw verhaaltje over de anorexia wel of niet ergens op gebaseerd is. Het heeft namelijk niets, helemaal niets, te maken met het onderwerp van deze "discussie".

Wat overblijft is het onderwerp:
    Er zijn helaas mensen die in een acute, zware crisis raken. Die mensen kunnen zichzelf elk moment iets aandoen. De enige manier om dat te voorkomen is het toedienen van AD. Een andere manier is er helaas niet. Je kunt dat ontkennen omdat je het jammer vindt, maar daar help je deze mensen niet mee.

Er zijn in dit land nog vele misstanden in de gezondheidszorg door ondeskundigheid. Helaas zit ik aan een beroepsgeheim vast en ga ik verder niet meer in op reacties van mensen met een schuilnaam. Ik heb geen enkele behoefte om dingen te verzinnen. Dus een prettige jaarwisseling en het beste.

Fijn dat je je uit de discussie terugtrekt.

Wel wat jammer dat je als afscheid alleen maar zegt "ik heb helemaal gelijk, echt waar hoor!" en verder totaal niet ingaat op alle argumenten die hier zijn genoemd.

Hoe dan ook, het feit dat je er nu mee stopt is alvast positief.

Flogiston ik heb op alles al 10 keer antwoord gegeven, dus wat mij betreft einde discussie. Ik zou tegen een cliënt zeggen zoek een andere hulpverlener. Soms willen mensen niet horen en zien wat je zegt en uitlegt. Ik wens veel je succes en wees een "man" en gebruik je eigen naam. Dit is mijn laatste antwoord aan een stalkend persoon. Ik wil mij richten op de vraagsteller en niet op de onzin die een ander uitkraamt over iemands vak.

Als je al tien keer antwoord hebt gegeven, heb je die tien antwoorden verdraaid goed verstopt. ;-)

Ik wil voorstellen dat je niet de boodschap aanvalt, maar eens luistert naar de boodschap. Zoals ze in het voetbal zeggen: speel op de bal, niet op de man.

Tot nu toe zie ik twee mogelijkheden. Ofwel de boodschap is niet overgekomen, ofwel je ontkent de boodschap. Welke van deze twee het ook is, het is een houding waarmee je niet verder zult komen.

Accepteer gewoon dat je niets aan een discussie met mij hebt. Bovendien wil ik me aan het onderwerp houden van de pagina.

Je draagt inderdaad vrij weinig bij, inhoudelijk gezien.

Ik probeer je al een hele tijd te vragen wat er volgens jou verkeerd is aan de "homeopathische zelfmoord", maar je weigert erop in te gaan. Je kent het achterliggende idee niet eens.

Ik heb wel eens met een homeopaat gesproken over dit onderwerp. Hij wist in ieder geval waar het over gaat. Dat was natuurlijk te verwachten, want het ging tenslotte over zijn vakgebied, de homeopathie, en daar had hij zich natuurlijk in verdiept.

Hij kon er prima over praten. Hij was het niet eens met de conclusies, en hij kon aangeven waarom hij het er niet mee eens was.

Kijk, dat was een prima gesprek. Hij en ik waren het niet met elkaar eens, maar we konden inhoudelijk over het onderwerp praten, en we wisten allebei waar we het over hadden. Dat we het niet eens werden is dan acceptabel.

Met jou is het anders. Je doet wel alsof je veel van homeopathie weet, maar deze basiskennis heb je kennelijk niet. Je weigert zelfs om je daarin te verdiepen. Daardoor kun en wil je geen gesprek aangaan.

Dan heb ik liever die echte homeopaat. Met hem was tenminste een waardig gesprek mogelijk.

Ik nodig jou nog steeds uit om ook een fatsoenlijk gesprek aan te gaan, net als die homeopaat met wie ik destijds sprak. Over de "homeopathische zelfmoord", en over het aanbod om te laten zien dat de homeopathie van de hoge verdunningen een werkzaam effect heeft.

Flogiston, dit forum is niet ingesteld voor gesprekken, maar om mensen verder te helpen die een vraag hebben. In dit geval antidepressiva en afvallen. Ik heb constant onzin verhalen over homeopathie weerlegt. Begin een andere pagina en val mij verder niet lastig. Weer een foutje: ik hoef je geen antwoord te geven of een discussie met je aan te gaan. Als je andere mensen vindt die dat wel met je willen: heel veel plezier.

Dit forum is juist uitstekend ingesteld voor gesprekken. Bekijk de diverse draden maar eens, daar zie je echt heel goede gesprekken tot stand komen.

Dit forum is bedoeld om mensen te helpen. Dat houdt in dat we de beste informatie met elkaar delen.

Stel je bijvoorbeeld eens voor dat iemand hier vraagt wat ze kan doen tegen een steeds terugkerende verkoudheid, en dat iemand de tip geeft eens flink wat antibiotica te gebruiken. Als ik dat zie, zal ik daar op inspringen, en vertellen dat antibiotica niet werken tegen verkoudheidsvirussen. Misschien dat ik ook nog zal vertellen dat ik helemaal niet zo'n voorstander ben van het zomaar gaan slikken van antibiotica, maar dat terzijde. In dit voorbeeld geeft iemand een verkeerd advies (antibiotica slikken tegen een virus, dat helpt namelijk niet). Ik zal er dan op wijzen dat zo'n advies verkeerd is, en ik zal uitleggen waarom ik dat vind.

Ik denk dat ik de vraagsteller daar beter mee help dan wanneer ik mijn mond houd. Als ik namelijk zwijg, zal de vraagsteller misschien dit foute advies ter harte nemen en antibiotica gaan slikken.

Tot zover het voorbeeld.

In dit geval vind ik dat jij verkeerde adviezen geeft.

Daarom ben ik erop in gesprongen, en heb ik aangegeven wat je volgens mij verkeerd doet. Best mogelijk dat ik het verkeerd zie, maar dan helpt het niet wanneer je boos wordt en er een welles-nietes-gevecht van maakt. Je zou er dan beter aan doen gewoon kalm uit te leggen waarom jij vindt dat jouw advies toch goed is, en wat er verkeerd zou zijn aan mijn redenatie.

Helaas doe je dat niet.

Je blijft bij jouw advies. Je gaat met geen woord in op wat ik zeg. Je wilt dat anderen wel naar jou luisteren, maar zelf weiger je naar een ander te luisteren.

Dat is ongelijkheid. Zo laat je de ander niet in zijn waarde. Je stelt je boven de ander, je stelt je heel gesloten op.

Ik heb al mijn argumenten open op tafel gelegd. Best kans dat ik ergens iets verkeerd zie. Als dat zo is, wijs me daar dan alsjeblieft op. Nu doe je dat helaas niet. Dat betekent dat, voor zover ik kan zien, mijn argumenten nog steeds geldig zijn. En dat ik dus nog steeds een goede reden heb om bij mijn standpunt te blijven, en de vraagsteller te waarschuwen tegen jouw adviezen, die in mijn ogen verkeerd zijn.

Nogmaals, ik vind het prima wanneer jij een andere mening hebt. Maar wees dan in ieder geval zo netjes om te laten merken dat je mijn punten hebt gehoord, en om te vertellen wat je ervan vindt. Praat er niet overheen, doe niet steeds alsof ik niets heb gezegd. Ga gewoon fatsoenlijk het gesprek aan. Dat lijkt mij de enige manier om dit zinloze altijd-maar-doorgaan eindelijk eens te kunnen stoppen.

Je kunt niet beweren dat homeopathische middelen niet werken, omdat ze wel werken. Jaarlijks worden er 4,5 miljoen verpakkingen verkocht. In driekwart van de huishoudens is een homeopathisch geneesmiddel aanwezig. Slechts 24% van de bevolking gebruikt nooit homeopathica. Vele artsen gebruiken homeopatische middelen net zoals ziekenhuizen. Homeopathie is ingeburgerd in de maatschappij met succes. Is dus een geregistreerd geneesmiddel. Als het een moord middel zou zijn zou het uit de handel genomen worden. Zelf heb ik vele mensen en dieren gelukkig gemaakt met de goede resultaten door homeopathie.

Daarom beweer ik ook helemaal niet dat homeopathische middelen niet werken.

Ik beweer slechts dat de homeopathie kan worden verbeterd. Er zitten namelijk onderdelen in die niet werken. Wanneer we die onderdelen eruit zouden halen, zou de kwaliteit van de overblijvende homeopathie hoger zijn dan nu.

Helaas zijn er nog teveel homeopathen die niet openstaan voor het verbeteren van hun eigen vak.

PS.
    De opmerking over 'moord' aan het einde van je bericht, die begrijp ik niet.

Ten eerste concludeer ik dat Flogiston geen homeopaat is die ervaring heeft met homeopathie en niet kan oordelen of een middel of potentie werkt of niet werkt. Hij zet mensen op het verkeerde been en adviseert potenties uit homeopathie te verwijderen zonder zich druk te maken over mensen die dan niet geholpen kunnen worden. Dus hij adviseert achteruitgang, zonder rekening te houden met de mensen die hij benaderd.

Ik concludeer dat Flogiston vele dingen niet begrijpt en niet wil begrijpen.

Jammer dat je je zo afsluit, Adike.

JIJ bent de expert. Daarom mag JIJ laten zien dat een D30-verdunning van een door JOU gekozen middeltje op een door JOU gekozen manier kan worden onderscheiden van puur oplosmiddel.

Kom nou eens over de brug. Laat zien dat je de expert bent die je beweert te zijn. Of stop met deze onzinnige discussie, dat kan ook.

Verdiep je eens in het aanbod. Beschrijf het eens... al was het maar om ons te laten zien dat je op de hoogte bent van de stand van zaken.

Verdiep je ook eens in de "homeopathische zelfmoord". Een essentieel gebeuren in de homeopathie. Iemand die zo'n belangrijk gebeuren niet eens kent, kan niet serieus worden genomen als homeopaat.

Flogiston lees mijn antwoorden, ik heb antwoord gegeven.

Nee, je hebt de vraag ontweken. Je hebt uitgelegd wat iedereen al wist, namelijk dat een D30-verdunning geen middeltje is maar een verdunning.

Maar daar gaat het niet om.

Lees het aanbod nu eens echt. En beantwoord dan de vraag:
    kun jij laten zien dat een D30-verdunning van een door jou gekozen middeltje op een door jou gekozen manier verschilt van puur oplosmiddel?

Het is geen oplosmiddel.

Je bent echt heel bedreven in het ontwijken van de vraag waar het om gaat, nietwaar?

Vul je eigen woord in en beantwoord dan alsjeblieft de vraag.

Natuurlijke antidepressiva - http://shytоbuy.nl Ik heb de bestеlling zoals beloofd op tijd ontvangen en de pillen wеrken fantastisch.

Natuurlijke antidepressiva - https://shytоbuy.nl Ik heb de bestеlling zoals beloofd op tijd ontvangen en de pillen wеrken fantastisch.
    Natuurlijke antidepressiva

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Soortgelijke onderwerpen

1. Overstappen antidepressiva
    By andrelf in forum Antidepressiva
    Reacties: 6
    Laatste Post: 23-02-19, 09:21
  2. Libido en antidepressiva
    By supershiva in forum Antidepressiva
    Reacties: 22
    Laatste Post: 23-02-19, 08:22
  3. Antidepressiva en/of inslapers