Weergeven resultaten 1 tot 3 van 3

Onderwerp: Vergroot hart

  1. #1

    Standaard Vergroot hart

    Hoi, ik ben een vrouw van 68 jaar oud , en heb een vergroot hart en chronische hartritmestoornissen.
    Is hier iets aan te doen? de medicijnenwerken niet echt,

    groetjes, Dini.

  2. #2

    Standaard Re: Vergroot hart

    Hallo Dini,

    Als medicijnen niet voldoende of niet meer werken zou de cardioloog kunnen overwegen om een catheterablatie uit te voeren. Hierbij worden catheters via de liezen ingebracht tot in het hart. Er worden ritmestoornissen opgewerkt zodat de ritmecardioloog kan zien waar ze vandaan komen. Hij kan op deze manier de zieke hartspiercellen wegbranden. Er worden op kleine littekens gemaakt. Het slagingspercentage van deze behandeling is groot.

    Heel veel sterke.

    Groet van een 'ervaringsdeskundige'.

  3. #3

    Standaard Re: Vergroot hart

    Bij mijn vader is een 'vergroot hart' geconstateerd op een röntgen foto. Vervolgens is er bloedopname gedaan en daaruit is gebleken dat er weinig hormone zijn geconstateerd ( ik weet even niet de juiste benaming, maar positief). Eigenlijk 2 gebeurtenissen die elkaar tegen spreken. Als het aan de doktor ligt is er geen verder onderzoek nodig. Maar ik heb er geen fijn gevoel bij, want als je een vergroot hart hebt, dan is er een grote kans dat er hartziekte(spier) aanwezig is. Wachten tot de hart zijn functie verzwakt en hartfalen optreedt is ook niet slim lijkt mij? Wat denken jullie? Moet ik me nu wel zorgen maken en verdere onderzoek eisen naar de oorzaak van het vergroot hart? En is een vergroot hart te genezen of gaat dit alleen maar verslechteren tot er een hartfalen optreedt?

Soortgelijke onderwerpen

  1. Alcohol vergroot kans op mondkanker
    By Mark in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 4
    Laatste Post: 05-09-12, 23:29
  2. Vergroot hart
    By CH59463 in forum Bloedvaten en hart
    Reacties: 1
    Laatste Post: 29-12-11, 00:22
  3. Vergroot hart
    By hespan in forum Bloedvaten en hart
    Reacties: 1
    Laatste Post: 23-06-11, 21:16
  4. Vergroot hart
    By bea48 in forum Bloedvaten en hart
    Reacties: 7
    Laatste Post: 25-11-10, 00:52
  5. Kennis vergroot therapietrouw - Kennislink
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 22-02-07, 00:21