Weergeven resultaten 1 tot 2 van 2

Onderwerp: Anticonceptie en longembolie

  1. #1

    Standaard Anticonceptie en longembolie

    Hallo,

    Het is (wellicht) absurd om een onderwerp als dit genoemd wordt door een man. Wellicht. In 2011 is namelijk mijn vrouw overleden aan een longembolie, waarvan de medici tot op heden niet weten wat de oorzaak is. Eigenlijk was een combinatie van factoren. Vanwege trombosebenen diende mijn vrouw zich dagelijks een injectie Fragmin toe. Daarnaast had zij - naast een reeks andere medicijnen - ook de anticonceptiepil. Helaas kan ik op dit moment niet reproduceren welk merk het was.
    Het vreemde aan het geheel was wel dat na onderzoek bleek dat onze dochters niet de anticonceptiepil kunnen nemen, want.... het is nu eenmaal bekand dat dit kan zorgen voor trombose. Waar dit weer toe kan leiden is ons helaas volkomen duidelijk. Ik realiseer me dat dit bericht noch kant noch wal raakt. Wat ik echter van belang vind is dat er schijnbaar beter gelet moet worden op anticonceptie. Eigenlijk schrijf ik dit bericht voor mijn dochters, maar ook voor andere dames (zonder dat dit mij iets aan gaat).

    Dat een "pil" voor complicaties kan zorgen is dus niet nieuw. Dank voor jullie die dit bericht hebben willen lezen.

    Met vriendelijke groet

    varilux

  2. #2

    Premium ++ Account
    Leontien's Avatar
    Lid sinds
    12-09-2002
    Locatie
    Nijmegen
    Posts
    2.676
    Dagboek berichten
    2

    Standaard Re: Anticonceptie en longembolie

    Hallo Varilux, bedankt dat je jouw ervaring wat betreft de pil hier met ons wilt delen. Ook al betreft het niet direct jou, maar je dochters. Indirect betreft het jou natuurlijk wel. Dan kunnen andere meiden en vrouwen beter nadenken als ze de pil willen gaan gebruiken en zich er beter over laten informeren.
    Je kan de wind niet veranderen, maar hoe je zeilen staan bepaal jezelf.

Soortgelijke onderwerpen

  1. Column: Lage glycemie koolhydraten dieet vermindert de kans op longembolie
    By gerard1977 in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 6
    Laatste Post: 07-07-12, 10:13
  2. Longembolie wie kent de kenmerken ervan?
    By dolfijntjemonique in forum Ademhaling en longen
    Reacties: 5
    Laatste Post: 22-06-09, 23:49
  3. Trombose en Longembolie - Artikels
    By Agnes574 in forum Ademhaling en longen
    Reacties: 3
    Laatste Post: 09-04-09, 14:36
  4. Longembolie,bloedverdunners en Mirena
    By blue crystal in forum Anticonceptie
    Reacties: 14
    Laatste Post: 09-03-09, 19:02
  5. Anticonceptie en acné
    By tamaratjuhh in forum Anticonceptie
    Reacties: 2
    Laatste Post: 16-11-07, 18:19