Bekijk resultaten peiling: Ik eet minder vlees vanwege het risico dat er paardenvlees in zit

Stemmers
26. Om te stemmen moet je je eerst registreren.
  • Ja

1 3,85%
  • Nee

25 96,15%
Weergeven resultaten 1 tot 14 van 14

Onderwerp: Ik eet minder vlees vanwege het risico dat er paardenvlees in zit

Premium ++ Account
    Leontien's Avatar
    Dagboek berichten
    2

Standaard Ik eet minder vlees vanwege het risico dat er paardenvlees in zit

De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) heeft in het onderzoek naar paardenvlees tot dusverre twee overtreders aangetroffen. Het gaat om een partij rundvleessnippers en een gehaktbal.
    nu.nl

Uit onderzoeken blijkt dus dat er paardenvlees zit in producten waarbij dat niet op de etiketten staan. Eet jij daardoor nu minder vlees?

Breng je stem uit en licht eventueel hieronder toe!
    Je kan de wind niet veranderen, maar hoe je zeilen staan bepaal jezelf.

Premium ++ Account dotito's Avatar

Standaard Re: Ik eet minder vlees vanwege het risico dat er paardenvlees in zit

Ik eet daarom niet minder vlees/paardenvlees zou niet weten waarom. Als je moest weten wat er allemaal in andere voedingsmiddelen zitten, en ook niet vermeld staat wat erin zit? Daar zou een mens pas echt van versteld staan!
    Alleen je eigen denken maakt je bewust van geluk of ongeluk

Elke betere wereld begint met jou en in jou.
    Niet morgen bij een andere, maar vandaag bij jezelf

beter helemaaal geen vlees, de wereld is er aan toe !!!!

Hoe spannend kan je het maken...!!!!

Nee, ik heb niks tegen paardenvlees en het is ook nog gezonder als varkens en rundvlees.

Eigenlijk vind ik dat ik als koper/burger ervan uit moet kunnen gaan dat ik krijg wat ik koop. Ik merk dat burgers zich in alle bochten wringen terwijl de frauduleuze verkopers vrijuit gaan. De verkopers moeten aangepakt worden. Nu zijn de bugers de dupe en dat is niet fair

Zoals zo vaak wordt ook hier niet het hele verhaal verteld in de media. Met paardenvlees is op zich niets aan de hand, maar feit is wel dat er veel sportpaarden eindigen in de consumptie (met vervalste papieren) en dat is wel een probleem. Voor sportpaarden geld een heel ander beleid voor wat betreft diergeneesmiddelen en wachttijden er op.
    Ik eet er niet minder vlees om, maar houdt wel in de gaten wat ik eet.

Bedankt voor de update Bart. Dat is dus ook bedrog. Welke verkoper kan je nog vertrouwen?

Ik eet dagelijks vlees en vis. Ik wil wel graag weten van welk dier dit komt. Ook al zit er maar 1 % ander vlees in. Het beduvelen van consumenten (door bijvoorbeeld runderproducten te mengen met andere waren zonder dit op de verpakking duidelijk te vermelden) moet zwaar(der) gestraft worden.
    Ik moet leveranciers kunnen vertrouwen!

Volkomen mee eens vrije jongen. Je zal maar ergens allergisch voor zijn en het staat niet vermeld.Wat gebeurt er dan als je ziek word? leveranciers moeten gestraft worden, want dit is officieel oplichting.

Ik eet minder vlees om dat ik het niet meer kan betalen..!!

zetel
    Guest

Ik eet maar heel weinig vlees uit de supermarkt. Ik ben jager en haal mijn vlees uit de natuur. Zodoende weet ik precies waar het vandaan komt; het dier heeft een vrij leven gehad, er is geen enkele stof aan het vlees toegevoegd, het is mager en het smaakt heerlijk.

paardenvlees? Heerlijk.

Wat is de big deal, behalve dan dat het zonder vergunningen is gemengd met ander vlees.
    Ik denk dat we veel slechtere dingen kunnen eten dan paardenvlees.

Je wordt heus niet ziek van paardevlees hoor!

Soortgelijke onderwerpen

1. Reacties: 4
    Laatste Post: 20-02-13, 11:26
  2. Paardenvlees
    By motorwybe in forum Algemene medische vragen
    Reacties: 0
    Laatste Post: 19-02-13, 14:35
  3. Besmet paardenvlees
    By Jackz in forum Algemene medische vragen
    Reacties: 0
    Laatste Post: 19-02-13, 14:02
  4. Kanker voorkomen: vlees of vis