Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergeven resultaten 51 tot 55 van 55

Onderwerp: Wat werkt nou echt tegen puistjes?

Premium + Account Adike's Avatar

Standaard Re: Wat werkt nou echt tegen puistjes?

Allereerst vind ik Flogiston vreselijk onbeschoft dat hij zijn naam niet bekend maakt wel mensen die hun uiterste best doen zwart maakt, zonder zich te verdiepen in het onderwerp wat iemand wil bespreken. Dit heb ik al eerder geschreven, maar als een woordkeuze niet de woordkeuze is van Flogiston dan dringt het niet tot hem door. Bij zeer uiteenlopende onderwerpen ben ik erg geschrokken van het ondeskundige advies wat Flogiston durft te geven zonder iemand uit te nodigen om de klacht serieus te bekijken.

In de link van het artikel van de onderzoeken wordt geen enkel geval uitgewerkt en stelt men dat homeopathie een placebo effect heeft. Geen enkel ziekte wordt naar voren geschoven en ook geen enkel homeopatisch middel wordt met naam genoemd. Vervang in dit artikel het woord homeopatisch met regulier genesmiddel en dan kun je zonder problemen 168 gevallen aanwijzen waarin reguliere geneesmiddelen niet werken omdat ze verkeerd ingezet zijn.

Gisteren naar een crematie geweest van iemand die volledig regulier behandeld is. Dit gebeurt dagelijks, wat iedereen normaal vindt. Meestal is er een informed constent opgesteld en zijn mensen volledig geinformeerd over de risico's, kansen en alternatieven van een behandeling. Ook ik werk daar mee, zodat er achteraf geen misverstanden kunnen ontstaan over de mogelijkheden en onmogelijkheden die iemand heeft.

Ik ben natuurgeneeskundige en ik werk altijd samen met reguliere en complementaire hulpverleners.

Premium + Account Adike's Avatar

Allereerst vind ik Flogiston vreselijk onbeschoft dat hij zijn naam niet bekend maakt wel mensen die hun uiterste best doen zwart maakt, zonder zich te verdiepen in het onderwerp wat iemand wil bespreken. Dit heb ik al eerder geschreven, maar als een woordkeuze niet de woordkeuze is van Flogiston dan dringt het niet tot hem door. Bij zeer uiteenlopende onderwerpen ben ik erg geschrokken van het ondeskundige advies wat Flogiston durft te geven zonder iemand uit te nodigen om de klacht serieus te bekijken.

In de link van het artikel van de onderzoeken wordt geen enkel geval uitgewerkt en stelt men dat homeopathie een placebo effect heeft. Geen enkel ziekte wordt naar voren geschoven en ook geen enkel homeopatisch middel wordt met naam genoemd. Vervang in dit artikel het woord homeopatisch met regulier genesmiddel en dan kun je zonder problemen 168 gevallen aanwijzen waarin reguliere geneesmiddelen niet werken omdat ze verkeerd ingezet zijn.

Gisteren naar een crematie geweest van iemand die volledig regulier behandeld is. Dit gebeurt dagelijks, wat iedereen normaal vindt. Meestal is er een informed constent opgesteld en zijn mensen volledig geinformeerd over de risico's, kansen en alternatieven van een behandeling. Ook ik werk daar mee, zodat er achteraf geen misverstanden kunnen ontstaan over de mogelijkheden en onmogelijkheden die iemand heeft. Ik wil en kan geen oordeel over een persoon hebben zonder het dossier bestudeert te hebben en de persoon gezien te hebben. Hoe triest het ook is als een kind overlijd. Heel vaak komen mensen in het alternatieve circuit terecht als ze regulier zijn uitbehandeld zijn en dan blijken alternatieve genezers zelfs nog succes te kunnen hebben.

Ik ben natuurgeneeskundige en ik werk altijd samen met reguliere en complementaire hulpverleners.

Adike, je noemt mij opnieuw 'onbeschoft'. Maar waarom? Wat is er mis met het geven van informatie? Wat is er fout aan het noemen van 176 gedegen serieuze onderzoeken?

Hoe kom je erbij dat ik mensen 'zwart zou maken'? Waarom maak je mij zwart door mij zomaar 'onbeschoft' te noemen, zonder enige onderbouwing?

Wat is het voor een onbeschoft non-argument om het feit dat mensen nu eenmaal overlijden zomaar te wijten aan de geneeskunde? Verwacht je nu echt dat de geneeskunde mensen onsterfelijk maakt? Of denk je dat homeopathie dat wel zou kunnen?

Hoe kom je erbij dat je niet kunt oordelen over het overleden Spaanse peutertje? De feiten zijn bekend... Ik vermoed dat jij niet eens weet welke homeopathische "behandeling" het jongetje heeft ondergaan...

Maar goed, ik blijf open voor alles. Daarom nodig ik je opnieuw uit om in te gaan op mijn vragen. Of, als je dat niet wilt of niet kunt, aan te geven waarom je niet wenst in te gaan op mijn vragen.

Het zijn gewoon vragen. Niet meer, niet minder. De normale beleefdheidsregels zeggen dat je daar op z'n minst op in zou kunnen gaan, en niet net moet doen alsof je ze niet hebt gehoord.

Naast mijn vragen heb ik jou een voorstel gedaan, waarmee jij op een door jou te kiezen manier zou kunnen laten zien dat homeopathie wel zou werken. Ook op dit voorstel ben je nooit ingegaan - behalve dan door ineens één of andere D3 te verzinnen die ik nooit heb genoemd. Dus ook hier vraag ik je: zou je kunnen reageren op mijn voorstel? Je kunt het accepteren, je kunt het afwijzen, je kunt een aanpassing voorstellen - ik ben voor alles in. Maar ik vraag je wel met klem in ieder geval te reageren, en niet net te doen alsof ik nooit een voorstel zou hebben gedaan.

Dus, nogmaals:
    - Graag reageren op mijn vragen, op welke manier dan ook.
    - Graag reageren op mijn voorstel, op welke manier dan ook.

Flogiston

Beste is om bij puistjes goed voor de binnenkant te zorgen, want daar begint het. Beter zo min mogelijk zuivel en suiker. Verder kan een zinktekort spelen en een tekort aan vitamine B. In biergist bijvoorbeeld zit veel zink en vitamine B en het kan helpen puistjes wat te verminderen. Sowieso goed om eens naar de hormonenboel te kijken.
    In homeopathische middelen zit inderdaad niks meer van de vaste stof maar door het verdunnen zit de informatie van het middel erin. Daarom bevordert het het zelfgenezend vermogen van je lichaam. Wat anders dus dan de figuurlijke mokerslag, zoals reguliere middelen werken. Een homeopathisch middel moet daarom ook individueel uitgezocht worden. Wat bij de één werkt hoeft bij de ander nog niet te werken. Daarom is het wetenschappelijk wat lastiger aan te tonen. De wetenschap is er inmiddels wel achter dat alles uit energie is opgebouwd, toch ontkennen ze de werking van energetische middelen.

Citaat Origineel gepost door Kevertje
    Beter zo min mogelijk zuivel en suiker.
    Zuivel en suiker hebben geen invloed op puistjes.[/quote]

In homeopathische middelen zit inderdaad niks meer van de vaste stof
    Dat is de reden waarom zulke homeopathische middeltjes niet werken.

door het verdunnen zit de informatie van het middel erin
    Dat is de theorie van de homeopathen. Deze theorie is in tegenspraak met al onze natuurwetenschappelijke kennis.

Nu zou het natuurlijk kunnen zijn dat onze natuurwetenschappelijke kennis nog niet ver genoeg ontwikkeld is om dit te weten. In dat geval zou het mogelijk moeten zijn gewoon eens te laten zien dat die informatie toch aanwezig is.

Er zijn vele experimenten gedaan op dit gebied. Geen enkele proef heeft ooit ook maar enige aanwijzing gegeven dat er nog informatie over een middeltje aanwezig zou zijn nadat dat middeltje geheel is wegverdund.

De wetenschap staat open voor nieuwe inzichten, zeker als het om inzichten gaat die in tegenspraak zijn met de huidige kennis. Die zijn namelijk juist het meest interessant! De vraag aan de gelovers in deze "informatie-theorie" is dan ook: kunnen jullie dat nou gewoon eens laten zien?

De wetenschap is er inmiddels wel achter dat alles uit energie is opgebouwd
    Oh, vertel eens? Ik heb natuurkunde gestudeerd, en ik heb sinds mijn afstuderen alle ontwikkelingen op mijn vakgebied bijgehouden. Toch ben ik nergens de theorie tegengekomen dat "alles uit energie is opgebouwd".

Ja, toegegeven, vanuit alternatieve hoek hoor je dit wel vaker. Maar vanuit serieuze wetenschappelijke hoek? Nee, nooit van gehoord.

Flogiston

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Soortgelijke onderwerpen

1. Werkt een Penispomp nou echt?
    By Raikkonen in forum Mannen
    Reacties: 6
    Laatste Post: 04-10-19, 14:29
  2. Tandpasta: welke werkt echt voor witte tanden?
    By summergame in forum Mond en tand
    Reacties: 15
    Laatste Post: 03-05-19, 08:33
  3. Ik wil een eetlustremmer die echt werkt!
    By Danielle in forum Overgewicht
    Reacties: 21
    Laatste Post: 20-04-17, 09:27
  4. Iets tegen puistjes?
    By Frankos in forum Huid - gezicht
    Reacties: 19
    Laatste Post: 18-06-14, 10:37
  5. Champix werkt dus echt!
    By janjul in forum Roken
    Reacties: 21
    Laatste Post: 06-12-11, 20:03