Weergeven resultaten 1 tot 4 van 4

Onderwerp: Oorsuizen/fluittonen/pietoon door kattenverjager Tuin Dierenverjager/Tuinwachter

Standaard Oorsuizen/fluittonen/pietoon door kattenverjager Tuin Dierenverjager/Tuinwachter

Sinds onze buren een kattenverjager van het merk Tuinwachter/Tuin Dierenverjager hebben geplaatst heb ik last gekregen van oorsuizen ook wel tinnitus genoemd. Wanneer ik elders verblijf dan nemen de klachten weer af. Onze dochter van 2 jaar jong heeft haar oren tot bloedens toe open gekrabd nadat zij dit geluid hoorde. In België is een verbod op Mosquito's. In Nederland helaas nog niet. Het apparaat gaat af op beweging en gaat dan om de haverklap af. Hij ziet een mens ook voor een kat aan.

Het apparaat ziet er zo uit:

Schrijven van mijn KNO-arts hierover:

Dank voor uw uitgebreide informatie en toelichting over de mogelijke
    risico’s van de Mosquito kattenverjager. Spijtig dat u en uw dochter hierbij klachten hebben ontwikkeld.

Het gebruik van en onderzoek naar dit soort apparatuur met ultrasoon
    of hoog frequent geluid is relatief nieuw en de onderzoeksgegevens erover zijn nog incompleet of onduidelijk.
    Het staat wel vast dat langdurige blootstelling aan geluid van een niveau van 110 dB risicovol is en schade aan het gehoor kan geven. En die schade aan het gehoor kan gepaard gaan met oorsuizen/tinnitus of andere klachten.
    Overigens is het niet bij iedereen gelijk in welke mate er schade optreedt of dat er wel of niet tinnitus optreedt.
    Hierin zijn individueel grote verschillen, waardoor het ook moeilijk is om stellig te zijn over de effecten van de apparatuur. Zoals u waarschijnlijk bekend zal zijn, is schade aan het gehoor veelal onherstelbaar. Hoortoestellen kunnen soms uitkomst bieden, ook om eventuele tinnitus minder duidelijk te ervaren. De ernst van de tinnitus en de invloed op het functioneren zijn te verbeteren via training/advisering via een audiologisch centrum en/of gedragstherapeutische ondersteuning. Op onze afdeling proberen wij personen met deze klachten zoveel
    mogelijk de gewenste zorg te bieden. (naam KNO arts is bekend bij mij).

Vroeg me af of hier meer mensen last van hebben? Uit landelijk meldpunt in de krant die ik heb gehad blijkt dat mensen wel oorsuizen als klachten ervaren naast hoofdpijn.

De volgende bladen adverteren er mee:

Kampioen, Plus magazine, Privé, 100% NL, Nestor, Weekend, ANBO, Ons, Perspectief, Max magazine, Primero.

De ANWB gaf aan dat ze niet veel klachten hierover hebben ontvangen. Zij zeggen dat ze niks voor mij kunnen betekenen.

Premium ++ Account
    Leontien's Avatar
    Dagboek berichten
    2

Standaard Re: Oorsuizen/fluittonen/pietoon door kattenverjager Tuin Dierenverjager/Tuinwachter

Je bent al goed op onderzoek geweest, zie ik. Wat vervelend dat je door zo'n apparaat oorsuizen hebt gehad. Het klopt wat de KNO-arts schrijft dat natuurlijk iedereen geluid verschillend ervaart. Sommige mensen kunnen hoge frequentie niet horen, omdat deze al beschadigt zijn. Waarschijnlijk kunnen jij en je dochter deze wel goed horen. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik hoop voor je dat er andere mensen hier reageren die er wel last van hebben.

Veel sterkte!
    Je kan de wind niet veranderen, maar hoe je zeilen staan bepaal jezelf.

Standaard Re: Oorsuizen/fluittonen/pietoon door kattenverjager Tuin Dierenverjager/Tuinwachter

Hierbij nog een krantenartikel welke ik tegen kwam.

Het apparaat zou volgens opgave 140 decibel zijn? Dat is ZEER ZEER schadelijk voor je GEHOOR! Bij instanties in Nederland krijg ik geen GEHOOR hiermee.... Dat maakt me verdrietig. Weet hier niet goed mee om te gaan.

Zie ook: http://www.myhomeshopper.nl/sv8/prod...Id=56&pId=376I en http://www.mijnbestand.nl/Bestand-WCRQOZ8N3SVL.pdf

Soortgelijke onderwerpen

1. Oorsuizen/Tinnitus
    By dries in forum Keel, neus, oor
    Reacties: 13
    Laatste Post: 10-12-13, 17:32
  2. Oorsuizen
    By Edelsteen in forum Keel, neus, oor
    Reacties: 5
    Laatste Post: 10-12-13, 17:30
  3. Oorsuizen/Tinnitus - Artikel
    By Agnes574 in forum Keel, neus, oor
    Reacties: 1
    Laatste Post: 08-12-11, 19:17
  4. Oorsuizen/Tinnitus - Artikel
    By Agnes574 in forum Keel, neus, oor
    Reacties: 2
    Laatste Post: 19-10-09, 19:27
  5. VU medisch centrum opereert tijdelijk in tuin - Blik op Nieuws
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 26-02-08, 19:20