Weergeven resultaten 1 tot 2 van 2

Onderwerp: Nieuws: Reisziekte voor kinderen één van de minst leuke dingen aan vakantie

  1. #1

    Premium ++ Account
    Leontien's Avatar
    Lid sinds
    12-09-2002
    Locatie
    Nijmegen
    Posts
    2.676
    Dagboek berichten
    2

    Standaard Nieuws: Reisziekte voor kinderen één van de minst leuke dingen aan vakantie

    Nog ruim een week en dan vieren de eerste kinderen in Nederland alweer hun zomervakantie. Voor veel gezinnen hét moment om eropuit te trekken. Als het aan de kinderen ligt, gaan we massaal op vakantie met het vliegtuig. De auto is een stuk minder populair onder hen (56% vs. 19%), zo blijkt uit onderzoek van Primatour. In de top 3 van vervelende bijkomstigheden van op vakantie gaan, staat op nummer 1 volgens de kinderen ‘het missen van huisdieren’, gevolgd door ‘het lang stil moeten zitten tijdens de reis’ en op ‘reisziekte’. Ruim een derde van de huishoudens met kinderen heeft last van reisziekte (wagen-, zee- en luchtziekte). Dat terwijl met de juiste voorbereidingen een reis niet verstoord hoeft te worden door reisziekte.

    Het merendeel van de mensen die binnen het huishouden te maken hebben met reisziekte weet niet wat de oorzaak van reisziekte is en nog eens een derde weet ook niet wat je eraan kunt doen. 57% van de gezinnen, waarbinnen een gezinslid wel eens last heeft van reisziekte, treft dan ook géén voorzorgsmaatregelen bij het op reis gaan. Enkele eenvoudige maatregelen, zoals frisse lucht, afleiding en voldoende pauzeren kunnen al helpen bij reisziekte. Daarnaast kan een reistablet uitkomst bieden.

    Oorzaak reisziekte
    Hoewel reisziekte vaak voorkomt bij kinderen, kunnen ook volwassenen er last van hebben. Je hoeft niet op vakantie te gaan om last te krijgen van reisziekte. Zowel bij korte als lange reizen kan reisziekte optreden, met meestal duizeligheid, misselijkheid en braken als gevolg.

    Reisziekte heeft te maken met het evenwichtsorgaan. De hersenen zijn in de war omdat het evenwichtsorgaan beweging registreert, terwijl de ogen stilstand waarnemen. Dat kan bijvoorbeeld op zee gebeuren.

    Heb jij last van reisziekte?
    Je kan de wind niet veranderen, maar hoe je zeilen staan bepaal jezelf.

  2. #2

    Standaard Re: Nieuws: Reisziekte voor kinderen één van de minst leuke dingen aan vakantie

    Mijn zoontje en ik kunnen beiden niet lezen in de auto. Dan voel ik me draaierig en wordt ik misselijk. Het helpt dan wel als het raampje iets open staat. Vaak zit ik naast mijn man en dan heb ik er niet zo'n last van als ik maar niet lees. Maar als ik achterin zit, kies ik ervoor om achter de bestuurder te zitten. Dan blijkt dat ik er ook het minst last van heb.

Soortgelijke onderwerpen

  1. Column: Voor de eerste keer met de baby op vakantie
    By FRANCOIS580 in forum Artikelen van Francois
    Reacties: 2
    Laatste Post: 12-09-12, 12:25
  2. Vakantie is goed voor mijn seksleven
    By Leontien in forum Peilingen
    Reacties: 8
    Laatste Post: 23-09-11, 16:09
  3. Vakantie: voor de mensen die thuis blijven
    By Tess71 in forum Ontspannings-kletshoek
    Reacties: 50
    Laatste Post: 22-07-11, 22:54
  4. Wat zijn jullie plannen voor deze vakantie?
    By dotito in forum Ontspannings-kletshoek
    Reacties: 16
    Laatste Post: 11-06-11, 13:23
  5. Meerderheid kinderen wil geen griepvaccin - Nieuws.nl
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 08-11-09, 21:50