Weergeven resultaten 1 tot 2 van 2

Onderwerp: moeheid na sport activiteit

  1. #1

    Standaard moeheid na sport activiteit

    Hola!

    Ik heb vroeger altijd vrij fanatiek gesport (hockey). Maar inmiddels al weer zon 8 jaar gestopt. Ik heb wel
    een hond waar ik die periode 4 x per dag een eind mee ging wandelen. Maar echt sporten/fitness heb
    ik niet gedaan. Nu ben ik 2 maanden geleden begonnen met kung fu. Vrij intensief: 3 dagen in de week 3 uur per dag
    met een trainer. En de overige 4 dagen, 2 uur per dag voor mezelf. Veel techniek, maar er zitten zeker
    ook kracht oefeningen bij.

    Nu ben sinds ik begonnen ben met trainen overdag (de trainingen zijn savonds) ontzettend moe. Het begint eigenlijk direct
    al bij het opstaan. Alsof ik de vorige dag een marrathon heb gelopen. Moeheid hou de hele dag aan. Tot ik weer
    met trainen begin, en dan merk ik het niet meer zo. Nu heb ik een keer door omstandigheden 3 dagen niet kunnen
    trainen, en de moeheid was direct een stuk minder.

    Nu is mijn vraag: moet ik gewoon ergens doorheen. Zal mijn lichaam naar verloop sterker worden en aan deze
    inspanningen wennen, en zo doende overdag niet meer zo veel terug slag vertonen. Of put ik mijn lichaam nu
    te veel uit, en zal ik ook dagen rust moeten nemen?

    Alvast bedankt voor de tips!

  2. #2

    Standaard Re: moeheid na sport activiteit

    Het lijkt mij dat je het sporten mag opbouwen. Daarnaast heb ik altijd geleerd dat je beter om de dag aan krachttraining kan doen, om je spieren te laten rusten. Dan geef je ze de ruimte om vervolgens weer sterker te worden. Al weet ik natuurlijk dat topsporters wel elke dag trainen, maar zoals ik bij jou lees, ben je na een hele tijd intensief weer begonnen. Daarom denk ik dat je beter kan opbouwen en wellicht kun je dan wel elke dag.

Soortgelijke onderwerpen

  1. Activiteit op Nationaal Gezondheids Forum 2013
    By Leontien in forum Ontspannings-kletshoek
    Reacties: 1
    Laatste Post: 06-05-13, 17:31
  2. Wanneer is moeheid een ziekte? - Artikel
    By Agnes574 in forum Vermoeidheid
    Reacties: 11
    Laatste Post: 10-11-09, 16:15
  3. Moeheid:wat kun je er tegen doen - Artikel
    By Agnes574 in forum Vermoeidheid
    Reacties: 20
    Laatste Post: 09-10-09, 16:54
  4. Moeheid,futloosheid en een depressief gevoel - Artikel
    By Agnes574 in forum Vermoeidheid
    Reacties: 1
    Laatste Post: 09-10-09, 00:35
  5. Moeheid
    By boomer in forum Vermoeidheid
    Reacties: 3
    Laatste Post: 08-10-09, 23:22