Weergeven resultaten 1 tot 2 van 2

Onderwerp: Nieuws: Pilgebruik maakt vrouwen jaloerser

  1. #1

    Premium ++ Account
    Leontien's Avatar
    Lid sinds
    12-09-2002
    Locatie
    Nijmegen
    Posts
    2.676
    Dagboek berichten
    2

    Standaard Nieuws: Pilgebruik maakt vrouwen jaloerser

    In Groningen is onderzoek gedaan naar de effecten van het gebruik van de pil bij vrouwen en hun partners. Er werden echo's in de vagina gemaakt om de verandering na te gaan van niet-vruchtbaar naar vruchtbaar. De vrouwelijke deelnemers kregen een vragenlijst over gedrag en ze werden gevolgd. De mannen werd gevraagd om hun gedrag en het verloop van hun relatie tijdens de cycles en pilgebruik in de gaten te houden.

    Uit de resultaten blijkt dat vrouwen die de pil niet gebruiken, alleen meer jaloezie ervaren tijdens de periode van vruchtbaarheid midden in de cyclus. Vrouwen die de pil wél gebruiken, ervaren die jaloezie in dezelfde mate als tijdens de vruchtbaarheidsperiode in de natuurlijke cyclus. Bij anticonceptiepillen met een hoge dosis oestrogeen vond de onderzoeker meer jaloezie. Vooral deze pillen lijken dus van invloed op intieme relaties door veranderingen in het gedrag als gevolg van jaloezie.

    Tijdens een natuurlijke cyclus zijn vrouwen grotendeels niet-vruchtbaar: alleen midden in de cyclus zijn ze korte tijd vruchtbaar. Bekend is dat vrouwen tijdens deze periode een andere partnervoorkeur of ander gedrag kunnen vertonen. Waarschijnlijk is dit het gevolg van de schommeling in hormonen. De hormonale anticonceptiepil onderdrukt dit mechanisme.

    Mannelijke partners vinden vrouwen aantrekkelijker als ze een natuurlijke cyclus hebben en relatief gezien minder aantrekkelijk als ze de pil gebruiken.

    Zijn deze uitkomsten ook door jou opgevallen nu je erover nadenkt?
    Je kan de wind niet veranderen, maar hoe je zeilen staan bepaal jezelf.

  2. #2

    Standaard Re: Nieuws: Pilgebruik maakt vrouwen jaloerser

    Ik heb lange tijd de pil gebruikt. Ik was er niet van bewust dat als ik jaloers was dat daarmee te maken had. Maar nu ik goed nadenk voel ik me minder snel jaloers nu ik een jaar de pil niet gebruik.

Soortgelijke onderwerpen

  1. Nieuws: Hartklachten wereldwijd bij vrouwen belangrijkste doodsoorzaak
    By Leontien in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 1
    Laatste Post: 31-07-13, 13:20
  2. Pilgebruik en voedingstekorten
    By evitalien in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 06-03-13, 18:18
  3. Migraine door pilgebruik
    By Shelly_1 in forum Anticonceptie
    Reacties: 7
    Laatste Post: 19-06-11, 21:37
  4. Gezonde zwangere vrouwen kunnen ook vaccinatie H1N1 krijgen - Blik op Nieuws
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 18-09-09, 02:12
  5. Mentruatie na pilgebruik
    By Jolanda0015 in forum Menstruatie
    Reacties: 0
    Laatste Post: 05-08-05, 14:23