Weergeven resultaten 1 tot 3 van 3

Onderwerp: Nieuws: Reumafonds waarschuwt over beperkte fysiotherapie

Premium ++ Account
    Leontien's Avatar
    Dagboek berichten
    2

Standaard Nieuws: Reumafonds waarschuwt over beperkte fysiotherapie

Het Reumafonds maakt zich grote zorgen over het feit dat reumapatiŽnten niet de zorg meer krijgen die ze wel nodig hebben. Zorgverzekeraars hebben namelijk aangegeven dat ze fysiotherapie niet onbeperkt meer willen vergoeden. Het gevolg is dat ernstige reumapatiŽnten bij onvoldoende fysiotherapie meer klachten krijgen en zal de hogere zorgvraag dus op een andere plek terecht komen. Daarnaast zal de arbeidsproductie dalen en meer hulpmiddelen en woningaanpassingen nodig zijn.

Het Reumafonds heeft maandag minister van Volksgezondheid Edith Schippers (VVD) een brief gestuurd met hun uitingen van zorg over dit onderwerp.

Maak jij je ook zorgen?
    Je kan de wind niet veranderen, maar hoe je zeilen staan bepaal jezelf.

Thumbs up Re: Nieuws: Reumafonds waarschuwt over beperkte fysiotherapie

Maak eventueel gebruik van WMO consulenten. Kijk voor meer info op domicare.nl

Premium ++ Account christel1's Avatar

Standaard Re: Nieuws: Reumafonds waarschuwt over beperkte fysiotherapie

In BelgiŽ zijn er ook veel zaken geschrapt, je mag maar zoveel keer meer naar de fysio of kinť oa voor mensen met fybromyalgie en CVS en rugproblemen is dat een ramp, er wordt nog max 18 beurten terugbetaald per jaar, dit is peanuts als je chronische pijn hebt en ook onverantwoord van onze minister van Volksgezondheid Maggie De Block, ga er maar eens op googelen en jullie zien direct wie ik bedoel, ze heeft morbide obesitas, zweet constant door (van het overgewicht dat ze meedraagt, mijn HA denkt dat ze zeker 150 kg weegt grof geschat, denk dat hij er nog onder zit) en dat moet de gemiddelde B dan vertegenwoordigen als het om zo'n zaken gaat en het straffe is dat ze vroeger zelf huisarts is geweest en haar praktijk heeft overgelaten om in de politiek te gaan. Ik heb foto's gezien van toen ze huwde en geloof me, ze was niet obees, ze was misschien een klein beetje te dik maar niet overdreven en zo iemand als dokter moet dan aan andere mensen gaan zeggen, Mevrouw of Mijnheer, u moet dringend vermageren want u bent te dik terwijl ze zelf zeker 90 kg zou moeten vermageren, dat is 2 keer mijn gewicht. En ik krijg door haar ook mijn toelating niet meer voor medicatie die ik nodig heb wegens te duur terwijl mijn immuunsysteem volledig op zijn gat ligt maar zo een zakje of inspuitingen die ik mezelf zou kunnen geven thuis kosten een 1500 euro per maand aan het RIZIV (overkoepeling van onze zorgkassen) en er zijn veel mensen die deze medicatie dringend nodig hebben en ze niet krijgen. Nu hoop ik ze te krijgen via een prof orthopedist want het zou kunnen dat er onder mijn knieprothese in mijn been een infectie zit, een soort staffylokokken en als dat waar is, een test zal het moeten uitwijzen dan moet ik al voor maanden aan speciale medicatie, ze moeten eerst weten welke bacterie het is, mijn knie heeft het voortdurend warm en is pijnlijk, de pijn op zich is niet gevaarlijk, 10 procent van de mensen met een knieprothese blijven pijn houden na het plaatsen, maar de knie die warm heeft maar niet rood ziet is wel niet normaal daar zit er een infectie maar 1 die heel traag mijn bot onder de knie zou aantasten, hopelijk voor mij is het dat niet. Ik ben wel op 6 maand tijd meer dan 10 kg vermagerd, kan niet meer goed eten, slapen is een ramp en ik heb constant pijn, dat ik soms over de grond kruip van de pijn en de pijnstilling die ik daarvoor neem zit al bij de opiaten, zwaarder kunnen ze bijna niet gaan want dan wordt het pure morfine en dat wil ik niet. Nog een beetje afzien. Hopelijk geeft de prof zijn fiat voor de gammaglobulines die ik hard nodig heb, zeker ook met de infectie als er 1 is en ook omdat mijn immuunsysteem plat ligt, zit al van in november vorig jaar aan de 6de doos antibiotica, elke maand een doos van 10 of 20 pillen is ook niet leuk meer te noemen. En de prof sprak ook van epo te geven, niet zoals de sporters ze nemen maar om spiermassa aan te kweken, mijn vetreserves zijn 0, nu worden mijn spieren aangetast omdat de rest geen eten meer vindt kwestie van spreken, duimen dus maar dat het dat niet is maar osteoporose, maar dat geeft een ander beeld, dat had hij direct gezien. Een deel van het bot ziet al lichter en daar zit die bacterie rustig aan te vreten tot het helemaal onder in mijn been zit, oplossing ???? Niemand weet het.
    Leef vandaag, morgen komt wel

Soortgelijke onderwerpen

1. Reacties: 16
    Laatste Post: 18-09-12, 22:19
  2. Inspectie waarschuwt ziekenhuizen - Nos
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 21-08-07, 07:43
  3. Fysiotherapie vermindert scheve babyhoofdjes - Trouw
    Laatste Post: 19-04-07, 12:40
  4. Kankerbestrijding waarschuwt voor 'zelftesten' - Algemeen Dagblad
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Kanker Forum
    Laatste Post: 05-03-07, 10:31
  5. Nederlanders hebben beperkte kennis van hun organen - Ziekenhuis.nl
    Laatste Post: 28-01-07, 11:10