Weergeven resultaten 1 tot 5 van 5

Onderwerp: Nieuws: Nederland beste gezondheidszorg van Europa

  1. #1

    Premium ++ Account
    Leontien's Avatar
    Lid sinds
    12-09-2002
    Locatie
    Nijmegen
    Posts
    2.676
    Dagboek berichten
    2

    Standaard Nieuws: Nederland beste gezondheidszorg van Europa

    Nederland heeft het beste werkende gezondheidszorgsysteem. Dat blijkt uit de donderdag in Brussel gepresenteerde European Healthcare Index 2013 van een Zweedse onderzoeksbureau.

    De onderzoekers beoordeelden het zorgsysteem in 35 landen en gaven punten. Van de maximaal te scoren 1000 punten kreeg Nederland er 870. Daarmee laat het Zwitserland (851), IJsland (818), Denemarken (815) en Noorwegen (813) achter zich. Servië, Roemenië, Letland en Polen kregen de laagste scores.

    De studie roemt het Nederlandse systeem onder meer wegens het hoge aantal onafhankelijke verzekeraars en zorgaanbieders dat om de gunst van de patiënt strijdt. Ook de hoge patiëntbetrokkenheid en de beperkte inmenging door de politiek karakteriseren het Nederlandse systeem.

    Ben jij het eens met deze uitslag?
    Je kan de wind niet veranderen, maar hoe je zeilen staan bepaal jezelf.

  2. #2
    Premium ++ Account Raimun's Avatar
    Lid sinds
    09-09-2011
    Locatie
    Hasselt
    Posts
    1.913
    Dagboek berichten
    1

    Standaard Re: Nieuws: Nederland beste gezondheidszorg van Europa

    ""De studie roemt het Nederlandse systeem onder meer wegens het hoge aantal onafhankelijke verzekeraars en zorgaanbieders dat om de gunst van de patiënt strijdt. Ook de hoge patiëntbetrokkenheid en de beperkte inmenging door de politiek karakteriseren het Nederlandse systeem""....

    Bovenstaande motivatie voor bedoelde studie ...stemt mij , Belg , tot nadenken en zet mij aan 'n beetje verder te zoeken
    naar het reilen en zeilen binnen deze Nederlandse commerciële sector !!

    Wanneer onafhankelijke verzekeraars en zorgaanbieders om de gunst van de patiënt gaan "" strijden ?? "" ,
    is er altijd 'n reukje aan !!!! ( in Nederland alsook in België ..en elders !!! )

    cfr. art. "" Ook zorgverzekeraars too big to fail "" , zie Volkskrant .nl . 09/11/2013 Bron NRC Handelsblad .

    Ik hoop dat de modale 'zorgbehoevende' Nederlander op z'n twee oren kan blijven slapen betreffende zijn zorgverzekering !!

    Eén voordeel hebben jullie wel :: je kan op Internet gaan shoppen naar de ideale verzekeraar aan de laagste prijs .
    Nomaden begeven zich daarheen waar het leven bloeit !

  3. #3

    Standaard Re: Nieuws: Nederland beste gezondheidszorg van Europa

    Tja, het is maar hoe je het bekijkt.

    Ik ken alleen Spanje goed omdat ik daar woon en ken die andere landen onvoldoende.
    Maar die konkurrentie geldt alleen voor een steeds meer uitgeklede basisverzekering en wordt steeds duurder, de winsten van de verzekeraars ook.

    En is alleen goedkoop voor mensen met een laag inkomen want die krijgen ondersteuning uit de belastingpot.

    Als je ziet wat mensen met een wat ruimer inkomen aan zorgkosten moeten betalen vraag je je af: waar zijn we mee bezig?
    Bovenop de zorgpremie die op loon wordt ingehouden, komt daar nog eens solidariteits heffing bij en nog eens een groot bedrag voor de AWBZ.
    Vooral het PGB is een geldverslinder die toelages verstrekt die zelfs autos met chauffeur mogelijkmaken.
    De totale zorgkosten in Nederland:
    1/3 Ziektekosten en 2/3 AWBZ
    Tja, het is maar hoe je het bekijkt!!!

    Samengevat: ik weet niet waar die Zweden naar gekeken hebben en hoe.
    Laten we niet vergeten dat ook zij een sociale heilstaat zijn die de kosten nauwelijks kunnen opbrengen omdat de belastingdruk zo hoog is
    dat bedrijven en mensen met geld wegvluchten. (IKEA, etc)

    Ik vind die hele zorgstelsel wijziging een flop die uitsluitend de verzekeraars in de kaart speelt.
    Met dank aan de VVD die dit zo fijn erdoor drukte.

  4. #4

    Standaard Re: Nieuws: Nederland beste gezondheidszorg van Europa

    ik heb soms diarree maar dan doe ik dat in bad snap u wel?
    Toi toi toi !!!

  5. #5

    Standaard Geestelijke gezondheid.

    Is het mogelijk om geestelijke gezondheidsproblemen te genezen zonder enige vorm van behandeling of therapie?

Soortgelijke onderwerpen

  1. Nieuws: Beroemdheden steunden Europa’s eerste ‘Dag van de ex-roker’
    By Leontien in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 1
    Laatste Post: 01-10-13, 12:12
  2. Nieuws: Nederland wil informatie terug op zelfzorgmiddelen
    By Leontien in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 25
    Laatste Post: 06-09-13, 15:15
  3. Nieuws: Hoe staat het met de donorstand van Nederland?
    By Leontien in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 1
    Laatste Post: 19-06-13, 10:59
  4. Griepepidemie weer in Nederland - Blik op Nieuws
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 17-01-09, 15:11
  5. Beste kankermedicijn voor ziekenhuis te duur - RTL Nieuws
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 22-02-07, 10:11