Weergeven resultaten 1 tot 4 van 4

Onderwerp: Wat nemen de darmen daadwerkelijk op.

Standaard Wat nemen de darmen daadwerkelijk op.

Beste lezers,

Over dit onderwerp kon ik weinig tot niets op het net vinden. Het volgende>>>

Als ik veel bier [alcohol in het algemeen] drink maar daarnaast prima eet {veel groenten en fruit} worden er dan nog wel belangrijke voedselonderdelen, vezels, mineralen en bij voorbeeld. vitamines van genoemde gezonde producten door de darmen opgenomen?
    Ben wel benieuwd.

Met dank voor het lezen en de eventuele reactie! Marc

Standaard Re: Wat nemen de darmen daadwerkelijk op.

Goede vraag.

Voor zover ik weet word alcohol opgenomen door de longen, daarna gaat het naar het bloed en door de darmen en wordt het afgebroken in de lever. Na 1,5 uur is één glas er volledig uit. In je dunne darm wordt vooral Vitamine B12, ijzer etc opgenomen. Dus ja, die worden nog wel opgenomen. Maar als je je darmen kapot drinkt kunnen die niks meer opnemen (geen vtamines etc).

Bedankt M0biel, voor de heldere uitleg. Nee van dat kapot drinken van de darmen is geen sprake, maar wilde het gewoon weten!

Met vr. gr. Marc

Bedankt M0biel voor de heldere uitleg. Wat dat kapot drinken van de darmen betreft is geen sprake, maar wilde uit pure nieuwsgierigheid weten van het hoe en wat.

Met vr. gr. Marc

Soortgelijke onderwerpen

1. Wat te nemen bij intensieve training?
    By pinadrijver in forum Sport en spieren
    Reacties: 10
    Laatste Post: 26-09-11, 19:20
  2. Reacties: 11
    Laatste Post: 17-04-11, 14:17
  3. Afscheid nemen
    By Sylvia93 in forum Gedichten
    Reacties: 1
    Laatste Post: 20-06-09, 00:41
  4. Mens-op-mensbesmettingen in Europa nemen toe - NU.nl
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 02-05-09, 21:50
  5. Huisartsen nemen actieve rol in preventie - Blik op Nieuws
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 28-01-09, 15:00