Weergeven resultaten 1 tot 4 van 4

Onderwerp: SOA test - alleen chlamydia?

  1. #1

    Standaard SOA test - alleen chlamydia?

    Hallo,

    Het afgelopen jaar heb ik met drie verschillende mannen onveilige seks gehad. Een maand geleden heb ik daarom besloten een SOA-test te doen. Hiervan heb ik afgelopen vrijdag de uitslag gehad, die OK was.

    Nou viel het me op dat ze me alleen getest hebben op chlamydia. Ook al zeggen ze dat alles oké is, ik heb nog wel het gevoel dat ik (ook al is het onwaarschijnlijk) een andere SOA zou kunnen hebben.

    Is deze angst terecht?

  2. #2

    Standaard Re: SOA test - alleen chlamydia?

    Hoi Vera,

    Het is inderdaad zo dat de GGD tegenwoordig alleen gericht test. Dit is een paar jaar geleden ingevoerd om de kosten van de dure HIV tests terug te dringen.

    Als het goed is heeft degene die bij jou de test heeft afgenomen je goed bekeken en gerichte vragen gesteld. Als het nodig zou zijn om je te testen op meerdere ziekten dan had hij of zij dat wel gedaan. Je mag er vanuit gaan dat je daar met een expert heb gezeten die dus goed weet of je meer testjes nodig hebt of niet.

    Als je dus eerlijk bent geweest in het beantwoorden van de vragen, dan is er in principe niks om je zorgen om te maken.

  3. #3

    Standaard Re: SOA test - alleen chlamydia?

    Bedankt voor het snelle antwoord!

    Het klopt inderdaad wat u zegt, ze heeft inderdaad veel vragen gesteld.
    Maargoed, als één van die drie nou net wél toevallig een enorm wild en SOA-rijk seksleven had, dan kan ik toch net zo goed HIV hebben als chlamydia?

    Ach, zo te lezen is HIV heeeel schaars in mijn situatie, ik geloof het wel :P

  4. #4

    Standaard Re: SOA test - alleen chlamydia?

    De kans dat je HIV hebt is inderdaad erg klein. De angst kan ik me echter wel voorstellen, je hebt tenslotte onveilige seks gehad.
    Mocht je klachten krijgen dan kan je natuurlijk altijd langs de huisarts voor verder onderzoek. Voor nu zou ik zeggen; maak je er niet te druk om en in 2014, doe het altijd veilig.

Soortgelijke onderwerpen

  1. Chlamydia - Artikel
    By Sylvia93 in forum Soa's
    Reacties: 2
    Laatste Post: 19-04-15, 17:05
  2. Test Point Thuistest Chlamydia
    By Drogisterij.net in forum Aanbiedingen Drogisterij.net
    Reacties: 0
    Laatste Post: 10-03-10, 22:40
  3. Meer chlamydia-besmettingen in Nederland - Ziekenhuis.nl
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 13-04-09, 15:51
  4. Chlamydia rukt weer op - Nieuws.nl
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 09-04-09, 05:02
  5. Veel jongeren hebben chlamydia - Gezondheidsnet
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 28-11-08, 19:30