Weergeven resultaten 1 tot 7 van 7

Onderwerp: is fietsen genoeg?

Standaard is fietsen genoeg?

hallo ik ben 15 jaar en sport niet.
    ik fiets naar school elke dag 30 minuten heen en 30 minuten terug
    mijn moeder zegt dat het niet genoeg is maar de schooldokter wel
    ik hou niet van sporten, moet ik het wel doen?

Standaard Re: is fietsen genoeg?

Het ligt eraan met welke inspanning je fietst.

Als je gedurende die 2x30 minuten hard genoeg fietst om je ademhaling merkbaar sneller en dieper te laten worden, doe je genoeg aan beweging.

Als je er niet van houdt, maar niet teveel eet, of te ongezond is dat fietsen wel genoeg ja.

flipper de flap.
    Toi toi toi!!!

Je fietst dus vijf keer per week 60 minuten? Dit lijkt me meer dan genoeg. Als je veel snoept en ongezond eet kan het wellicht te weinig zijn, ik neem namelijk aan dat je geen al te hoge hartslag hebt wanneer je school fietst i.v.m zweet enzo.

Je kunt ook op de terugweg intervallen doen, dan verbrand je nog meer en is het nog intenser> daarna lekker thuis douche

Citaat Origineel gepost door Paul89 Bekijk Post
    Je fietst dus vijf keer per week 60 minuten? Dit lijkt me meer dan genoeg. Als je veel snoept en ongezond eet kan het wellicht te weinig zijn, ik neem namelijk aan dat je geen al te hoge hartslag hebt wanneer je school fietst i.v.m zweet enzo.

Je kunt ook op de terugweg intervallen doen, dan verbrand je nog meer en is het nog intenser> daarna lekker thuis douche
    Hoi ik las gisteren een artikel bij www.blikopnieuws.nl dat fietsers zo wie zo een half jaar langer leven, dit volgens een recent onderzoek aan de universiteit van Utrecht! Ik denk dat dagelijks bewegen sowieso goed voor je is! Maar of het genoeg is?

Ich fahre gerne Fahrrad und kann sagen, dass es alles ist, was Sie brauchen, um gesund und stark zu sein! Ich kann viele Stunden mit meinem Fahrrad fahren. Es macht mir viel Freude, es zu tun! Ich plane immer meinen Weg https://gpshandyorten.de/google-handy-orten um unvorhergesehene Situationen zu vermeiden! Und ich empfehle dir, dasselbe zu tun!

Soortgelijke onderwerpen

1. Fietsen tegen darmkanker
    By Leontien in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 1
    Laatste Post: 11-05-13, 09:25
  2. Meer dan 60% van de 50-plussers wil elektrisch fietsen
    By Leontien in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 1
    Laatste Post: 09-11-12, 14:29
  3. 7 uur slaap is genoeg voor tieners
    By Mark in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 4
    Laatste Post: 21-02-12, 18:54
  4. 'Survivors' fietsen voor kanjerketting - Brabants Dagblad
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 13-08-07, 16:50
  5. Fietsen voor spierziekte Duchenne - Gezondheidsnet
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 12-03-07, 14:30