Weergeven resultaten 1 tot 8 van 8

Onderwerp: overstappen van lorazepam naar diazepam

Standaard overstappen van lorazepam naar diazepam

Hallo

Ben sinds 3 dagen bezig met overgaan van de lora naar de dia.
    Neem deels lora, deels dia omdat ineens niet ging vanwege zeer ziek wezen.
    Maar ben nog steeds erg beroerd.
    Herkent iemand dit?

Heb van 1 persoon gehoord dat dit kan maar dat is op een andere topic waar het over iets anders gaat.

Standaard Re: overstappen van lorazepam naar diazepam

ik wil ook van de lorazepam gebruik nu 4 mg per dag overstappen naar de diazepam maar lukt mij niet

Hoi 01,
    Hoe lang neem je al lorazepam?
    En ben je aan het afbouwen of lukt dat nog steeds niet?
    Ik denk dat ik nog even wacht, heb 2 pogingen gedaan met 10% van 125 mg af te halen en werd erg ziek.
    Slik al 6 jaar 3x een halve van 2,5 mg.
    Ik denk dat ik het via een kliniek moet gaan doen.

Grtjs Geram

@peijnenborgh01,
    Hoe gaat het met je?
    Ben je al gestart met afbouwen?
    Ik ga eerst over op Diazepam. Heb een schema van benzo.org/uk gehaald. Iets aangepast op mijn verbruik.
    Het is nu de 6e dag, het is niet echt fijn, want als ik de lora minder en dan de benodigde dia erbij neem ben ik stoned/erg duf en kan bijna niets. Maar die dufheid verdwijnt na ongeveer 5 uur.
    Ben erg nerveus maar dat schijnt erbij te horen.
    Ik hou vol en doe ontspanningsoefeningen. Eet op tijd anders word ik misselijk. En probeer afleiding te zoeken.

Ben benieuwd hoe het jou nu vergaat.
    Grtjs Geram

Hoi allemaal. Ik ben op dit moment aan het overstappen van Lorazepam naar Diazepam. Eerst het volgende. 1 mg lorazepam staat gelijk aan 5 mg diazepam. Ik heb in overleg met de huisarts en de apotheker een schema om door middel van diazepam te stoppen met al die pammetjes.
    Ik ben 2 weken geleden met 15 mg diazepam (= 3 mg lorazepam). Dus in het begin heb je absoluut geen rare verschijnselen. Er gaat iedere week 25% van de Diazepam. Ik zit nu in mijn 3e week, en zit op 2x75% van die Diazepam af.

Met deze snelheid ben ik eind November van alle pammetjes af. Heb nog steeds geen afkickverschijnselen. Ik slap alleen wat korter.

En nog iets. Als je Lorazepam gebruikt, mag je geen autorijden. Je bent niet verzekerd, als je een special bloedtest krijgt. Ik heb ook een vraag. Mijn huisarts en apotheker hebben me verzekerd, dat bij het overstappen naar Diazepam ik na 5 dagen mag autorijden omdat die benzo's al in mijn lichaam zitten. Zo staat het ook op de bijsluiter van Diazepam. Maar volgens het CBR mag ik geen autorijden. Nu heb ik gehoord, dat de wet de bijsluiter van Diazepam respecteert.

Wie heeft gelijk? Diazepam of het CBR?

Met vriendelijke groet,
    Peter

PS: als je een kopie van mijn afbouwschema wilt hebben, reageer dan maar.

Beste master,

Ik heb 4 weken 2.5 mg lorazepam gebruikt om te slapen. Nu 1.5 geleden cold turkey gestopt (zie post van vandaag) Slaap zeer slecht en ben een wrak overdag. Hoe lang gebruikte jij het? En hoe gaat het nu?

Natuurlijke antidepressiva - http://shytоbuy.nl Ik heb de bestеlling zoals beloofd op tijd ontvangen en de pillen wеrken fantastisch.

Natuurlijke antidepressiva - https://shytоbuy.nl Ik heb de bestеlling zoals beloofd op tijd ontvangen en de pillen wеrken fantastisch.
    Natuurlijke antidepressiva

Soortgelijke onderwerpen

1. Overstappen naar andere anti-depressiva
    By chicka1958 in forum Antidepressiva
    Reacties: 38
    Laatste Post: 23-02-19, 08:25
  2. Overstappen van efexor naar paroxetine
    By ChristineK in forum Antidepressiva
    Reacties: 12
    Laatste Post: 23-02-19, 08:06
  3. Van paroxetine overstappen naar...
    By Wilma-Vinja in forum Antidepressiva