Weergeven resultaten 1 tot 4 van 4

Onderwerp: Recht op nazorg na een medische ingreep

  1. #1
    lspkbm1
    Guest

    Standaard Recht op nazorg na een medische ingreep

    Mijn vrouw is onlangs geopereerd en heeft een nieuwe heup gekregen. Dat is allemaal geweldig verlopen en ook de service in het Rode Kruis (Haga) Ziekenhuis is niets op aan te merken. Bij de indicatie beoordeling voor Thuiszorg, daar kwamen wij niet in aanmerking, omdat wij nog niet "boven de 60 jaar oud zijn" en ik, als echtgenoot, wegens pensionering de hele dag thuis zit (dat wordt dus zo maar aangenomen).
    De enige opmerking die ik dan ook wil maken is dat men onvoldoende informatie en praktijkervaring meegeeft aan de verzorger om
    nabehandeling van de operatie wond en verdere verzorging mogelijk te maken.
    Daar zou ook in het ziekehuis meer aandacht aan gegeven kunnen worden.

  2. #2

    Standaard Re: Recht op nazorg na een medische ingreep.

    Als er te weinig informatie gegeven wordt dan is dat natuurlijk heel erg laks van de zorgverleners. Maar het is natuurlijk ook zo dat je ook zelf in het ziekenhuis kunt aangeven dat je graag wilt leren hoe je de wond ed moet verzorgen.
    De zorgverleners hebben nu eenmaal vaak te maken met onderbezetting en vergeten daardoor misschien ook wel eens wat.

  3. #3

    Standaard Re: Recht op nazorg na een medische ingreep.

    Heb je een klacht ingediend over het ziekenhuis?

  4. #4
    lspkbm1
    Guest

    Standaard Re: Recht op nazorg na een medische ingreep.

    Snipper: Ze hebben me het vluchtig laten zien hoe het zou moeten, maar in je eigen omgeving is alles toch anders alsdat ervaren vinmgers het je voor doen.

    Nora: Ja ik heb mij daarover beklaagd en heb excuses gekregen, maar het heel wat spanning en zenuwen bespaard wanneer er de tijd voor genomen had kunnen worden en wanneer ze je zelf zouden hebben aanmodderen, Dan wist je hoe het zou moeten. Wellicht ben ik te bescheiden geweest.

Soortgelijke onderwerpen

  1. Reacties: 2
    Laatste Post: 20-05-09, 16:32
  2. Patiënt krijgt meer recht op informatie - NRC Handelsblad
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 24-05-08, 19:40
  3. Bejaarde vrouwen eisen recht op borstonderzoek - Nos
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 20-09-07, 13:40
  4. Gezondheidsraad: nazorg bij kanker moet beter - Trouw
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Kanker Forum
    Reacties: 0
    Laatste Post: 28-03-07, 10:50
  5. 'Nazorg prematuren onder de maat' - Zibb.nl
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 04-12-06, 12:00