Weergeven resultaten 1 tot 8 van 8

Onderwerp: UPPP operatie

Standaard UPPP operatie

Beste allemaal,

Ik zal mij kort voorstellen. Ik ben roos, 45 jaar oud, en over drie weken krijg ik een UPPP operatie. Dit houdt in dat mijn keelamandelen en stukje huig wordt verwijderd vanwege mijn slaapapneu. Wie heeft hier ervaringen mee?

Groetjes: Roos.

Standaard Re: UPPP operatie

Hallo Roos,

Mijn naam is Gerrit en ben 47 jaar ik heb vorige week de uppp laten doen echter zonder de amandelen, die had ik niet meer.
    onderschat deze operatie niet, ik heb echt heel veel pijn gehad en slikken was voor mij bijna onmogelijk.
    pas op dag 6 heb ik bijna jankend de kno arts gebeld en hem gevraagd om meer medicatie.
    hij vroeg mij echter wat ik nu gebruikte en vertelde hem dat ik 4 keer Diclofenac Na zetpil 50mg gerbuikte en 4 keer Paracetamol zetpil 1000mg.
    waarop de kno arts vertelde dat dit te weinig was zeker dag 7,8 en 9 die zijn het ergste hij schreef mij ook nog 2 maal daags Tramadol voor (Morfine) zetpil 100mg voor s`morgens rond 8 uur en s`avonds rond 20:00 uur en dit alles tesamen ineens innemen. de andere keren alleen Diclofenac en Paracetamol. nou dit werkt echt wel beter, mijn pijn is nu menselijk.
    gr Gerrit

Een goedemiddag Gerrit,

Bedankt voor je verhaal. Ik snap dus dat je te weinig medicijnen hebt gekregen. Ik ga daar zeker op letten. Heb jij nu helemaal geen pijn meer? Moest jij een nacht blijven slapen in het ziekenhuis? Of mocht je dezelfde dag nog naar huis?
    Ik zie zeker de operatie tegenop, maar ja, heb geen keus. Hoe gaat het nu met jou?
    Heeft de operatie voor jou geholpen?

Sorry even kijken of dit zo werkt,

Ja inderdaad Roos mijn medicatie was niet helemaal goed, zorg er voor dat je alles in set pillen krijgt.
    jawel met al die medicatie voel ik echt nog wel dat er iets is gedaan in mijn keel maaaaar het is uit te houden en
    water drinken gaat heel goed ik eet rond 21:00 uur als de Diclofenac met paracetamol en de morfine is ingewerkt deze neem ik ik om 20:00 in dat kan ik redelijk goed eten. Ja ik moest een nachtje blijven meestal opereren ze daar waar ik ben geweest op vrijdag bartoc kliniek Hilversum. dit vanwege eventuele bloedingen.
    de Operatie Roos stelt echt niets voor daar merk je echt niets van en als je bijkomt zit je vol verdoving hehehe.
    ik zit nu op dag 10 maar zonder medicatie kan ik nog niet eind van deze week zou dit goed moeten zijn en zou ik zonder medicatie verder kunnen. het snurken is er echter nog wel maar dat komt omdat mijn keel nog opgezet is en zal verdwijnen als de zwelling weg is (hopen we)
    Gr Gerrit

Citaat Origineel gepost door Tulp45 Bekijk Post
    Een goedemiddag Gerrit,

Bedankt voor je verhaal. Ik snap dus dat je te weinig medicijnen hebt gekregen. Ik ga daar zeker op letten. Heb jij nu helemaal geen pijn meer? Moest jij een nacht blijven slapen in het ziekenhuis? Of mocht je dezelfde dag nog naar huis?
    Ik zie zeker de operatie tegenop, maar ja, heb geen keus. Hoe gaat het nu met jou?
    Heeft de operatie voor jou geholpen?

Een goedenavond gerrit,

Ik hoop dat het nu wat beter mer jou gaat. Dag 10 zit je dus nu. Mijn kno arts heeft mij verteld dat je 14 dagen wel bezig bent met het herstellen van deze operatie.
    Ik onderga deze operatie in het sfg ziekenhuis in rotterdam. Aankomende maandag ben ik aan de beurt.
    Ik doe deze operatie omdat ik teveel snurk. Ik hoop dat jousnurken hiermee echt weggaat. Wat eet jij zoal na de operatie?
    Wel fijn dat ik met jou informatie kan uitwisselen zodat ik weet wat mij te wachten staat.

Hoi Roos,

eten en drinken in het begin is en blijft pijnlijk maar ik moet zeggen dat een omelet gewoon met zout heerlijk weg te krijgen is
    zelf ben ik ongeveer 5 kilo afgevallen. ik heb vla geprobeerd maar dit kleeft in de keel en brand daarna appelmoes heerlijk koud maar ook dit geeft
    een branderig gevoel. suiker spekkies heerlijk maar pas rond dag 6 en met een slokje water na.

zodra je alle 3 de medicaties ingenomen hebt de diclo, para en morfine wacht dan 1 uur je voelt dan bijna niets en ook dan kun je redelijk veel weg drinken en schransen gewoon een beetje expirimenteren Roos. mijn pijngrens is zo wie zo lager dan van een vrouw hahahha vrouwen
    hebben een hogere pijngrens dus je kan het .......

Hoi gerrit,

Fijn dat het wat beter gaat. Ik ga zeker expirimeteren met eten, komt van zelf goed hopenlijk. Ik heb van mijn werk twee weken vrij genomen, en ik ga zeker op mijn medicatie letten.
    Groetjes: roos.

Citaat Origineel gepost door bullgooi Bekijk Post
    Hoi Roos,

eten en drinken in het begin is en blijft pijnlijk maar ik moet zeggen dat een omelet gewoon met zout heerlijk weg te krijgen is
    zelf ben ik ongeveer 5 kilo afgevallen. ik heb vla geprobeerd maar dit kleeft in de keel en brand daarna appelmoes heerlijk koud maar ook dit geeft
    een branderig gevoel. suiker spekkies heerlijk maar pas rond dag 6 en met een slokje water na.

zodra je alle 3 de medicaties ingenomen hebt de diclo, para en morfine wacht dan 1 uur je voelt dan bijna niets en ook dan kun je redelijk veel weg drinken en schransen gewoon een beetje expirimenteren Roos. mijn pijngrens is zo wie zo lager dan van een vrouw hahahha vrouwen
    hebben een hogere pijngrens dus je kan het .......

Unhappy Re: UPPP operatie

Mijn naam is Andy en ben 46 jaar. Op 15 september laatst heb ik de UPPP-operatie ondergaan, net geen 4 weken geleden dus. De wonden zijn ondertussen heel goed genezen en anderhalve week later kon ik al vrij vlot vast voedsel eten (zij het met wat hulp van Diclofenac). Na al die vla en yoghurt was dit ongelooflijk lekker. Enkele dagen later kreeg ik echter een ruw gevoel in de keel telkens ik slikte, alsof ik zand in de keel had. Wat ik ook eet, het smaakt me niet meer. Ook een kop koffie, waar ik voor de operatie zo van kon genieten, vind ik niet lekker meer door het schurende gevoel ik mijn keel. Thee lukt dan weer wel. Een pilsje heeft nu een heel vieze smaak. Dit duurt nu al 2 weken onafgebroken. De arts die mij opereerde vermoedde dat een schimmelinfectie de oorzaak was. Niet abnormaal na een dergelijke operatie. Hij schreef mij een desinfecterend spoelmiddel voor dat ik 8 dagen moest gebruiken. Dit heeft echter niet geholpen.

Heeft iemand de zelfde ervaring gehad? Ik hoop dat dit van voorbijgaande aard is. Ik mag er niet aan denken dat ik niet meer van een lekkere maaltijd of een kopje koffie kan genieten. Ik snurk dan wel niet meer, dit vind ik wel een hoge prijs.

Soortgelijke onderwerpen

1. Operatie penisprothese
    By v2nes in forum Mannen
    Reacties: 3
    Laatste Post: 25-11-13, 23:40
  2. Rug operatie.
    By Jasto in forum Algemene medische vragen
    Reacties: 0
    Laatste Post: 19-02-13, 15:07
  3. Operatie
    By eyssen in forum Hoofd
    Reacties: 2