Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 1 tot 50 van 73

Onderwerp: Ik ben te dun!

Question Ik ben te dun!

hallo,
    ik ben een jonge van 16 jaar
    ik ben 173 cm en weeg 52 kilo
    ik ben echt te dun
    ik probeer alles
    ik eet super veel
    echt heel veeel..
    maar ik word niet dikker
    en ik ben het echt zat nu om het te horen
    soms word ik er gewoon depressief van
    zijn er geen andere manieren om dikker te worden
    pillen ofzo heb ik helemaal geen problemen mee
    help me alsjeblieft

Standaard Re: help!!! ik ben te dun

Je kunt misschien beter je schildklier eens laten controleren door bloed te laten trekken. Als je schildklier te snel werkt, ga je niet verdikken. Als dit het geval is kan je dokter je hiervoor medicatie voorschrijven. Sommige mensen zijn ook mager door de stress, dus dit kan ook het geval zijn bij jou.

Standaard Re: help!!! ik ben te dun

ik ben niet gestrest volgens mij
    en ik heb me al op mijn schildklier bloed laten prikken

Standaard Re: Help!!! ik ben te dun

Sorry ik weet niet goed wat je eraan kan doen. Er is op deze site een link naar een site waar je meer kan vinden over ondergewicht. Wat ik wel gehoord heb is dat het goed is dat je vaker eet met regelmaat. Normaal is het dat je 3 keer per dag eet en 2 tussendoortjes. Voor jou zal het goed zijn om je avondeten in tweeen te splitsen. Want als je in 1 keer veel eet hoeft je lichaam maar 1 keer te werken en blijkbaar werkt je lichaam hard. Als je dan 2 keer eet, moet je lichaam dus ook 2 keer werken waar het eigenlijk geen tijd voor krijgt.

Standaard Re: Ik ben te dun!

heej ,
    ik ben een meisje van 14 jaar.
    en ik ben iets langer dan 1.64 m ik weeg 46kilo
    ja ik weet dat ik dun ben.en het ik weet ook hoe het voelt.
    misschien moet je is naar de ggd? op je school?want bij mij op de middelbare school hebben ze al z'n onderzoek gedaan:hoe je gewicht is en of je rug recht loopt enz.
    ik ben niet extreem ondergewicht.maar ik heb wel ondergewicht.Verder moet je proberen niet te veel te stressen.Je innerlijk is toch het meest wat telt?en andere hebben ook wel iets hoore ene is bijvoorbeeld dik,maar ik probeer ook gewoon te eten,ik ben al jaren dun,omdat ik eerst niet goed at,maar ik eet nu gewoon goed,en ik kom er wel een beetje van aan.verder zou ik met de ggd of dokter praten,.die kan toch goed adviseren.zelf zeggen ze ook steeds tegen mij van kind wat ben je toch dun?boeien,laat ze lekker kletse,probeer er wat aan te doen,maar trek je ook niet te veel aan heej!
    groetjes monica

hallo ik ben 3 maand zwanger en weeg 48 ben overal afgevallen, hoe neem ik nu gezond weer bij?

Premium ++ Account Petra717's Avatar
    Dagboek berichten
    18

Hoi Dassa,

Ik weet niet hoe oud je bent. Maar wat sowieso help om goed aan te komen.. is veel pasta eten, wel gevarieerd met de prutjes erbij en soorten (niet elke dag pasta eten hoor), voldoende groente er door en goede vezels bij het ontbijt. Gezonde tussendoortjes, zoals yoghurt met beetje crusli en fruit, Heel lekker en gezond!

Succes!

petra
    Just remember everyone reacts in a different way...
    Just respect that, even when it's hard...

Veel avocado, walnoten, pecannoten pompoenpitten macadamia's, cashewnoten eten daar zitten veel goede vetten en dus veel calorieen in.

Premium Account LookAtMe123's Avatar
    Dagboek berichten
    1

Ik ben een meisje van 15 ik word in december 16, en ik weeg 50,5 ongeveer.
    Ik heb echt een ondergewicht, en ik wil er heel graag iets aan doen.
    Maar ik weet niet wat. Ik eet toch meer als normale mensen.
    Ik heb geprobeerd om meer koeken en zo te eten om zo bij te komen,
    maar het lukt echt niet. Ik ben ten einde raad.
    Je ribben hebben zo toch 2 "knobbels" onder het borstbeen.
    Die knobbels zijn bij mij heel erg zichtbaar.
    Ik heb geen anorexia ofzo want ik eet wanneer ik honger heb.
    Maar ik ga heel graag zwemmen, maar door mijn botten die onder mijn borsten uitsteken,
    schaam ik mij verschrikkelijk
    Heeft er iemand enig idee wat ik er aan kan doen?
    Laatst aangepast door Agnes574 : 01-07-08 om 13:01

Dagboek berichten
    18

Cool Re: Ik ben te dun!

kijk eens zij het artikel Wat kun je doen aan ondergewicht-Artikel voor tips

groetjes,
    petra

Dagboek berichten
    1

Bedankt, maar ik ben nu al een paar maanden regelmatig aan het eten en toch werkt het niet. Ik vind het heel eng en heel raar da mijn botten er zo uitsteken...

Dagboek berichten
    18

Hoi Lookatme,

Regelmatig eten is idd heel erg belangrijk om aan te komen. Het klinkt misschien vreemd in je oren, maar sommige worden niet dik van koeken en snoep goed, al zou dat werken, dan kom je niet op een gezonde (en op de verkeerde plaatsen) aan. Dat wil je nou ook weer niet
    Maar wat sowieso help om goed aan te komen.. is veel pasta eten, wel gevarieerd met de prutjes erbij en soorten (niet elke dag pasta eten hoor), voldoende groente er door en goede vezels bij het ontbijt. Gezonde tussendoortjes, zoals yoghurt met beetje crusli en fruit, Heel lekker en gezond!

Je botten zo uitsteken is niet vreemd, op jou leeftijd had ik daar ook last van (alleen woog ik nog minder).
    Tegen mijn 18e, kwam er ineens verandering in, in een paar maanden kreeg ik er 7 kilo aan en weg waren de uitstekende botten. Het mooiste was dat ik er niets extra voor deedt. Misschien is het dus een kwestie van geduld.
    Wil je toch niet wachten, kun je altijd even langs de huisarts gaan. Er bestaan namelijk wel medicijnen (op recept verkrijgbaar) om aan te komen. Deze heb ik ook jaren lang mogen slikken, omdat ik te licht was voor me zware medicatie. Je huisarts zal deze niet snel voorschrijven en eerst met jou zoeken naar andere manieren om aan te komen. Op de sportschool kunnen ze je ook begeleiden om op meer gewicht te komen, door meer spiermassa op te bouwen.

succes!
    petra

Dagboek berichten
    1

Bedankt petra,
    ik ga het proberen, maar ik eet eigenlijk niet graag pasta's maar toch ga'k het proberen want ik ben het beu om te horen te krijgen: je bent wel erg dun, eet je wel genoeg?
    op een schoolonderzoek, hadden ze me gevraagd of ik anorexia of boulemi had, ik viel achterover, waarom dachten ze dat nu? maar jah, ik heb veel geprobeerd ent nu ga ik de pastas en de crusli en fruit proberen. Hopelijk lukt het me. Echt waar, bedankt!

Groetjes
    Laatst aangepast door LookAtMe123 : 04-07-08 om 15:52

Dagboek berichten
    18

Er is een heel lekker Knorr alá petra gerecht... wat ik een dezer dagen wel even op de site ga zetten... is heeeeel erg makkelijk en lkkr!!!!!!!!!!!

knuffel,
    petra

Misschien heb je lintworm:O

Forum Admin
    Premium ++ Account
    Agnes574's Avatar

Hou er rekening mee dat je nog in de groei zit meisje en dat er, als je voldoende eet; 3 hoofdmaaltijden en 4 tussendoortjes er waarschijnlijk niets aan de hand is!!
    Laat anders voor de zekerheid je bloed eens trekken en je ontlasting controleren...dan heb je meteen zekerheid of je iets scheelt of dat je gewoon moet wachten op het 'volwassenen-vet'..hihi..dat komt snel genoeg meisje..ik was zelf ook altijd heel mager in mijn jonge jaren..maar nu ik 34 ben verlang ik soms wel eens terug naar die tijd

Doordat je veel en vaak zwemt kan je lichaam niet écht veel aan vetopbouw doen...kun je niet een tijdje om de week gaan zwemmen? Of doe je het in sport/competitieverband zodat dat niet mogelijk is?

Liefs Ag Xx
    De mooiste dingen in het leven kun je niet zien of aanraken,die moet je in je hart kunnen voelen...

Het beste medicijn is een hond ... heeft géén enkele bijwerking

soulsister
    Guest

Als je zo dun bent en wel heel veel eet,
    dan noemen ze dat TOFI, thin outside fat inside.
    Dat betekent dat je misschien heel dun lijkt, maar dat je ondertussen van binnen wel een dik lichaam hebt. Je krijgt dan ook dat je aders dichtslippen en al die dingen.
    Ik ben zelf bijna 15 en ben 1.71 en weeg 47 kilo. Dat is ook te dun en ik moet ook bij de schooldokter terugkomen omdat ze dacht dat ik anorexia had. Nou, als iemand bij ons in de klas een vreetzak is dan ben ik het wel. Maar ik las toen dat artikel in de Grazia en wist gelijk dat ik dat ook had. Dus ik ga ook niet meer proberen om aan te komen door extreem ongezond te eten, want dat helpt toch niet en is alleen maar gevaarlijk voor je gezondheid! Dus hoe erg je het ook vindt, accepteer het maar gewoon!

Hallo,
    ik ben 14 jaar en ben 1.69.
    Ik weeg amper iets in de 40 kg.
    De kilo's dat ik heb zijn vaarwel door mijn lengte.
    Mijn benen zijn zo lelijk als iets,ik wil heel dringend bijkomen.
    Ontbijten doe ik niet graag maar ik eet s ' avonds zoveel ik kan.
    Ik snoep ook veel. Mijn probleem is dat ik niet bijkom.
    Aub help hoe ik snel kan bijkomen zonder risico's. Ik haat men eigen zo.

Premium + Account Ronald68's Avatar
    Dagboek berichten
    1

Misschien is sporten een optie, dan krijg je meer spieren en dus ook meer gewicht. Spieren zijn ook nog eens zwaarder dan vet. Overigens was ik vroeger ook aan de lichte kant bijna 2 meter en 70kg, maar dat is vanzelf over gegaan. Ben nu bijna 2 meter en 110kg.

CaseRichten
    Guest

Zorg eerst dat je voeding in orde is. Eet je 5 tot 6 maaltijden op een dag? dit houd je stofwisseling aan de gang. Zorg ook dat je voeding meer uit koolhydraten bestaat:
    brood
    pasta
    aardappelen
    banaan
    Om echt aan te kunnen komen zul je ook kunnen combineren met een krachttraining kijk ook eens op http://www.spierenkweken.com

Citaat Origineel gepost door LookAtMe123 Bekijk Post
    Ik ben een meisje van 15 ik word in december 16, en ik weeg 50,5 ongeveer.
    Ik heb echt een ondergewicht, en ik wil er heel graag iets aan doen.
    Maar ik weet niet wat. Ik eet toch meer als normale mensen.
    Ik heb geprobeerd om meer koeken en zo te eten om zo bij te komen,
    maar het lukt echt niet. Ik ben ten einde raad.
    Je ribben hebben zo toch 2 "knobbels" onder het borstbeen.
    Die knobbels zijn bij mij heel erg zichtbaar.
    Ik heb geen anorexia ofzo want ik eet wanneer ik honger heb.
    Maar ik ga heel graag zwemmen, maar door mijn botten die onder mijn borsten uitsteken,
    schaam ik mij verschrikkelijk
    Heeft er iemand enig idee wat ik er aan kan doen?

OMG ik heb net hetzelfde probleem! het enigste verschil is dat ik een jongen van 15 ben, maar ook mijn botten steken zo uit, ik vind het echt IRITANT EN LELIJK!! Ik heb een oudere broer van 17 en die had het nooit! Dat haat ik :s

ik ben Bijna 15 want verjaar in september en ben 1m85 ofz. en ik eet echt redelijk veel! Eet altijd mijn boterhammen op, ik koop zelfs nog een broodje na het school, of een zak chips, of een donut, dan kom ik thuis, eet ik nog is warm eten! en neem ik 2 poties ofzo.. en nog weeg ik maar 60kilo wtff!!!
    Mijn borstkas staat niet normaal vind ik, maarja ben op 2 jaar tijd enorm veel gegroeid, kan het daar mee te maken hebben? Dat ik nog in mijn groei zit?
    ik zou graag zo iets van een 65 wegen zeker! als ik 15 ben ..

Premium ++ Account christel1's Avatar

@Dieter,
    Toen mijn zoon zo oud was als jij deed hij judo en zat hij altijd bij de "lichtgewichten", woog ook nog geen 60 kilo voor 1m82, nu is hij 23 en weegt 71, dus dat komt wel goed hoor maak je niet ongerust en het zit blijkbaar in de familie want zijn 2 neefjes zijn ook groot maar wegen nog minder dan jou
    Greetz
    Christel1

hey ik ben een jongen van 15- bijna 16 en ik weeg maar 65 kilo en ik wil graag 5 kilo aankomen, ik wil graag advies

@Milaads,
    Hoe groot ben je eigenlijk ? En 't is niet omdat je "te dun" bent dat je daarom ongezond bent.... mijn zoon woog nog minder op zijn 15de, nu is hij 182 cm en weegt 71 kilo
    Greetz
    Christel1

ik ben 1.78 cm lang

Wel dan ben je even groot dan een neef van mijn zoon, die weegt nog minder, doet keiveel sport, en die is ook 15 zoals jij. Ik zou mijn geen zorgen maken, je groeit een jaar in de lengte en een jaar in de breedte zoals ze zeggen. Jij zit nu in een groeispurt en die kilo's zullen er wel aankomen. Ik zou me geen zorgen gaan maken en zeker geen dikmakende producten gaan kopen en nemen. Je hebt zeker geen abnormaal gewicht voor die leeftijd. Je komt makkelijker aan dan dat je daarna moet gewicht gaan verliezen. Je hebt een bmi van 20 (normaal is tussen de 18 en 25), dus maak je maar geen zorgen, komt wel in orde
    Greetz
    Christel1

Hallo
    Bij mij heeft geholpen. 5 x per dag eten. Niet teveel tegelijk maar wel eiwitrijk dieet
    Blanke vla ontbijtkoek tussendoor
    Ik ben de laatste 5 jaar van 48 naar 58 kilo gegaan
    Ik was jarenlang te dun lingte is 1.68
    O en rookvlees dat moest ik ook eten en slagroom
    Veel succes met het dieet
    Groetjes anMa

LookatMe123: / Ondergewicht16.... Te dun zijn is niet fijn, maar je moet eerst de oorzaak weten...bij sommigen is het aangeboren....bloedonderzoek is goed wat men al adviseerde...trouwens wat de schildklier betreft...ik heb in een half jaar tijd verschillende keren laten prikken, èn toen kwam er pas uit dat het niet goed was, dus 1x prikken zegt niet alles....Uitsteken van Botten...ik heb dat op latere leeftijd meegemaakt toen ik erg was afgevallen...niet door lijnen maar door de pijn, de botten staken overal door en ik kon er met moeite op slapen....later is dat allemaal weer goed gekomen...houd moed....

proberen te eten door middel van chips te eten en koeken is absoluut ongezond...je slipt dicht ( je aderen) en het zijn de verkeerde voedingsmiddelen....( wel lekker) 5 maaltijden per dag eten zoals een diabeet patient dat moet doen is een gedachte die in mij opkomt....je niet volproppen maar de goede dingen eten..( pasta eten geeft energie en is calorierijk ) heeft men al genoemd hier op de site....niet gelijk opgeven en verdrietig zijn....sommige jongeren komen later pas op gewicht....anderen hebben hulp nodig....als je er echt niet meer in gelooft dan is er nog maar èèn ding te doen....Arts bezoeken...eventueel bloed laten prikken....en ikzelf geloof in een goede dieetiste die precies kan zeggen wat je moet eten èn hoeveel!!! ikzelf heb met een vrouw gewerkt en zij was enorm dun....ze kon er zelf om lachen en ze kon gewoon amper dikker worden....het zat in haar genen, tja dan houd alles op....hou van jezelf ondanks dat je dun niet mooi vindt...zoek uit wat goed voor " JOU/JULLIE" is!!! Veel sterkte ermee voor allen die hier mee piekeren....zet hem op!!! Lieve groeten van Elisa.... ps: die botten veranderen nog wel, jullie zijn nog jong dus dat gaat goedkomen!!! heb vertrouwen.....toi toi toi...dag kanjers...
    Laatst aangepast door Elisabeth9 : 03-12-10 om 16:15
    Liefde overwint alles, het geeft ons "de kracht" om verder te gaan!

Ik herken het probleem wel, ik ben zelf 17 jaar en 1.70 meter lang. Ik blijf steken op 40 kilo, wat ik doe, er komt gewoon niets bij. Heel irritant.

Hallo,
    Ik ben rond de 1.68m en ben maar 48,5 kilo.
    Ik vind mezelf echt veelste dun.
    Vooral bij mijn armen, bekken en onderbenen (scheenbeen)
    Aub kan iemand mij hiermee helpen?
    Dit is een link van mijn arm, waar ik met mijn vinger wijs vind ik echt heel lelijk.
    file:///Users/admin/Desktop/Foto%201.jpg
    Laatst aangepast door MichaelJ : 13-02-11 om 01:25 Reden: Vergeten iets te melden

Premium + Account Neetje's Avatar

Ik ben sinds kerst 10 kg afgevallen door stress, krijg al maanden geen hap door me keel

HOi ik ben 14 jaar
    1.65 cm
    ik weeg 42 kilo.
    ik eet veel maar ik kom niet aan. HELP A.U.B. ik ben vaak oververmoeid en ik hoop dat
    ik geen ziekte heb.

Wink Re: Ik ben te dun!

Ooit woog ik 45 kilo en 1.68 lengte dus ook veel te mager
    Ik was zelfs in het ziekenhuis opgenomen en mocht pas weg toen ik48 woog
    Het dieet was eiwitrijk dieet
    5 x eten per dag en elke dag een eitje bij t ontbijt
    Roomboter rookvlees vla ontbijtkoek slagroom
    3x per dag volle melk enz. Bananen yoghurt en nog meer van die dingen
    Nu weeg ik 58 kilo en moet elke dag nog veel eten om op gewicht te blijven
    Misschien heb je wat aan deze info
    Ook kun je naar n diëtiste gaan als dit niet helpt
    Veel sterkte
    Groetjes anMa
    Ps stress kan ook een factor zijn als je niet dikker wordt.

Hallo forumbezoekers!

Ik ben van het nieuwe kinderprogramma van RTV Utrecht: 'Noon'. Vanaf eind deze maand wordt dat uitgezonden. Voor het programma ben ik op zoek naar iemand in de provincie Utrecht die last heeft van ondergewicht. Iemand die genoeg eet maar toch maar niet aan komt. We gaan ook met een spe******t praten over hoe je makkelijk zwaarder kan worden.

Ben jij iemand/ of ken jij iemand die 10 tot 15 jaar is, in de provincie Utrecht woont en in ons programma wil vertellen over ondergewicht?

Mail dan naar [email protected]

Volg 'Noon' ook op Twitter: https://twitter.com/noonlinetv

Groetjes Liza

Het programma 'Noon' is ontwikkeld door ouderejaars van de School voor Journalistiek te Utrecht.

Succes Liza, ik hoop dat er zich personen hebben aangemeld waar je iets aan hebt voor je progamma! inzake ondergewicht....
    is dit een plaatselijke zender? ben benieuwd....maar ik ben te laat met lezen dus je zal al wel weg zijn....dag....

Groeten Elisa

Als je deze oproep een paar decennia eerder had gedaan, had ik zo kunnen meedoen aan je programma... Ik moest continu vreten wat ik vreten kon om op gewicht te blijven. Desondanks was en bleef mijn BMI te laag. Volgens de WHO was ik ondervoed...

Nog steeds schuif ik dagelijks grote hoeveelheden voedsel naar binnen. In de afgelopen 30 jaar ben ik gelukkig wel zo'n 7 kilo aangekomen, zodat mijn BMI nu normaal is.

Elke dag veel peperkoek eten helpt ook dat was ik ook nog vergeten op te schrijven
    Meerdere keren per dag eten en eiwitrijk voedsel
    Succes met het dieet
    Anma

Thumbs up Re: Ik ben te dun!

Citaat Origineel gepost door anMa Bekijk Post
    Elke dag veel peperkoek eten helpt ook dat was ik ook nog vergeten op te schrijven
    Meerdere keren per dag eten en eiwitrijk voedsel
    Succes met het dieet
    Anma
    Ha Anma,
    Volgens mij krijg je dan een ander probleem, een abonnement op de wc, ha-ha.

Hahahahaha Dat is een goeie meiden..mag het een pondje minder zijn?

Zeg Flogiston: het is niet de bedoeling dat jij je volpropt....ga anders eens naar een dieetiste en bespreek eens wat je het beste kunt eten...dat is beter dan zomaar van alles naar binnen werken...misschien doe je dat niet maar zo kom je "we" l over.. .behandel je lichaam als een.... " TEMPEL " als je ondervoed bent mag je wel aan het astronautenvoer gaan....via een infuus....Sterkte ermee als je er nog steeds last van hebt....

Bedankt voor je bezorgdheid, da's echt heel lief!

Vroeger moest ik echt altijd eten, puur om op gewicht te blijven. Het maakte niet uit of ik gezonde maaltijden nam of junkfood - hoofdzaak was dat er veel naar binnen ging.

Op vakantie viel ik steevast een paar kilo af. Domweg doordat ik dan regelmatig niet in de gelegenheid was om te eten. En om dan na thuiskomst die verloren kilo's er weer bij te krijgen, dat was een hele strijd.

Nu hoef ik me niet meer zo enorm vol te proppen. Ik kan zelfs best een maaltijd overslaan zonder direct af te vallen. Maar ik eet nog altijd veel - en ook nu maakt het niet uit of ik gezonde of ongezonde hap eet.

Bedankt voor je bezorgdheid, da's echt heel lief!

Vroeger moest ik echt altijd eten, puur om op gewicht te blijven. Het maakte niet uit of ik gezonde maaltijden nam of junkfood - hoofdzaak was dat er veel naar binnen ging.

Op vakantie viel ik steevast een paar kilo af. Domweg doordat ik dan regelmatig niet in de gelegenheid was om te eten. En om dan na thuiskomst die verloren kilo's er weer bij te krijgen, dat was een hele strijd.

Nu hoef ik me niet meer zo enorm vol te proppen. Ik kan zelfs best een maaltijd overslaan zonder direct af te vallen. Maar ik eet nog altijd veel - en ook nu maakt het niet uit of ik gezonde of ongezonde hap eet.

Citaat Origineel gepost door anMa Bekijk Post
    Ooit woog ik 45 kilo en 1.68 lengte dus ook veel te mager
    Ik was zelfs in het ziekenhuis opgenomen en mocht pas weg toen ik48 woog
    Het dieet was eiwitrijk dieet
    5 x eten per dag en elke dag een eitje bij t ontbijt
    Roomboter rookvlees vla ontbijtkoek slagroom
    3x per dag volle melk enz. Bananen yoghurt en nog meer van die dingen
    Nu weeg ik 58 kilo en moet elke dag nog veel eten om op gewicht te blijven
    Misschien heb je wat aan deze info
    Ook kun je naar n diëtiste gaan als dit niet helpt
    Veel sterkte
    Groetjes anMa
    Ps stress kan ook een factor zijn als je niet dikker wordt.
    Tja natuurlijk niet meerdere malen per dag peperkoek. Haha
    Ik begrijp t wc problefem
    Alhoewel als t makkelijk gaat is dat fijn meegenomen voor degene die constipatie heeft
    Maar 5 x per dag n kleine eiwitrijke maaltijd dat bedoel ik dus
    Dat heeft mij goed geholpen
    Egenwoordig weeg ik 58 kilo en voel mij goed
    Groetjes anMa
    En succes met t dieet

Flogiston: Misschien had je vroeger al een snelle stofwisseling, leuk is het echter niet als je zoveel moet eten...het kan natuurlijk anders en de dingen moeten geleidelijk aan veranderd worden maar dat zul je inmiddels wel weten neem ik aan? toch is er veel verschil in gezond en ongezond...een zak chips vindt ik zalig maar het is over het algemeen beter als je "bij" moet eten dat je dan kiest voor bijvoorbeeld een bruine boterham met kaas of iets anders " gezonds " een maaltijd overslaan kan , maar in jou geval is dat al helemaal niet wenselijk....

toch sterkte voor nu en later......
    ik ga er van uit dat je dokter je al eens onderzocht heeft op schildklierproblemen of anders....fijne avond...groeten van Elisa

Best mogelijk dat ik een snelle stofwisseling had en heb. Het is voor mij heel normaal dat ik drie of vier keer per dag naar het toilet moet voor de "grote boodschap".

De schildklier is nooit onderzocht. Ik was weliswaar te dun, maar mijn gewicht was wel stabiel, en ik heb verder nooit klachten gehad - dus geen reden voor een onderzoek.

En ja, ik ken het verschil tussen gezond en ongezond. Voor mijn gewicht maakt het allemaal geen fluit uit, ik kan meerdere taartpunten en gevulde koeken per dag eten en dat een maand lang, en aan het einde van de maand weeg ik precies evenveel als aan het begin van de maand. Maar ik weet dat het niet gezond zou zijn, dus ik eet in het algemeen gezond en gevarieerd.

Flogiston: Goed zo...fijn om te horen...niet dat ik het allemaal goed doe, integendeel, maar ik probeer mijn best te doen...als ik moe ben of geen zin, of anders, dan is het handig een kant en klare maaltijd te eten of een heerlijke pizza.... jammie, maar ik kook ook regelmatig gezond....heb ik wel laatst een kilo paaseitjes gekregen....pfffffffffffff zalig maar niet echt goed voor mij al die suikers, maar enfin, elke dag maar een paar....

zolang jij je gezond voelt is dat goed, en wordt het anders dan zou ik toch echt een onderzoek laten uitvoeren...bloed aftappen en dat soort dingen.... alle goeds en een prettig weekend Flogiston....

Groeten van Elisa

Probeer eens voor een langere periode bij te houden wat je eet en zoek op naar hoeveel calorieen dit vertaald kan worden: ik denk dat het voor de meesten toch tegen gaat vallen.

Op een normale werkdag:
    • Tien bruine boterhammen met een variatie van hagelslag, pindakaas, kaas en vleeswaren als beleg.
    • Eén warme maaltijd, twee flinke borden vol.
    • Eén of twee bananen.
    • Twee of drie andere stuks fruit.
    • Drie of vier snacks: gevulde koek, chocoladereep (Nuts, Mars, Raider, Bounty), stroopwafel, dat soort spul.
    • Een enkele keer 's middags een beker zoete warme chocolademelk.
    • Soms, als ik 's avonds nog trek heb: een reep kaas (belegen of oud) van 10x2x1 cm.
    • Verder koffie, thee en veel water.

Geen idee hoeveel calorieën hier ongeveer in zouden zitten - daar heb ik me echt nog nooit mee beziggehouden.

Is toch wel belangrijk te weten om hoeveel calorieen het gaat wat je inneemt en wat je eigenlijk zou moetenn hebben. Jezelf voor de gek houden gaat natuurlijk erg makkelijk 's avonds 2 volle borden warme maaltijd, mag dan wel zijn: of je nu aardappelen eet, soep, rijst of wat dan ook, daar zitten echt wel verschillen in.

Meestal rijst of pasta. Met saus en wat groenten erdoorheen.

Nog vergeten te melden: bij de warme maaltijd meestal een bakje "groenvoer", dus een groenten- of vruchtensalade. En meestal een kom soep vooraf - linzensoep, erwtensoep, bloemkoolsoep, kippensoep, wat dan ook.

Flogiston: HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA ik lees in de haast even een stukje wat je allemaal eet....

mijn hemel dat is nog al wat...ben je een " HULK " de rest moet ik nog lezen maar de hond moet uit gelaten worden etc....fijn weekend alvast...teveel calorieen wat ik zoal lees...veel suikersssssssssssssssssssssss
    fijn weekend mannen...over en out voor dit moment...Groetennnnnnnnnnnn

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste