Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergeven resultaten 51 tot 73 van 73

Onderwerp: Ik ben te dun!

Standaard Re: Ik ben te dun!

Mijn BMI is 21,6. Dat lijkt mij prima, toch?

Premium ++ Account christel1's Avatar

Die BMI is dik in orde, mijn BMI draait daar ook rond en die van mijn zoon en dochter ook, heb het nooit anders geweten, bij de kinderen van mijn zus, de jongens die zouden alle twee wel een kilo of 10 mogen verdikken maar momenteel zitten ze alle 2 in een groeispurt, de oudste gaat naar 1,90 m en weegt 65 kilo dus wel te weinig maar die eet enorm veel hoor, ook een boterham of 5 al 's morgens om te beginnen en dan 's middags warm op school en dan 's avonds ook nog eens warm op internaat en de 2de oudste is ook al 1,85 meter en weegt misschien 62 kilo, ook zo'n spriet dus maar mijn zoon was ook zo op die leeftijd maar hij was gezond en dat is het belangrijkste en nu sport hij nog heel veel, 2 keer een paar uur muurklimmen per week en dan nog eens gaan zwemmen dus ja echt abnormaal kan je het niet noemen, ja nu begint hij spieren te kweken en begint zijn borstkast serieus uit te zetten maar hij wordt volgende maand dan ook 25 en in onze familie zitten er eigenlijk geen dikke mensen, ze zijn allemaal slank of normaal te noemen, 't zal in de genen zitten zeker ??? En zelfs na het krijgen van 2 kinderen en nu in mijn menopauze ben ik nog altijd even zwaar of even licht dan 23 jaar geleden... stoef stoef en ik eet ook wat ik wil, moet wel zeggen, veel snoepen doe ik niet tussen de maaltijden of ik neem een stuk fruit...
    Leef vandaag, morgen komt wel

Hardstikke goed Christel: ik heb een hekel aan fruit eten, maar het ligt hier wel weg te rotten op de fruitschaal ( de bananen) ik koop en gooi het later weg....maar allez je brengt mij nu op een idee...ik zal een appel schillen een Fuji...dat moet gewoon... bedankt..doegieeeeeeeeeeeeee
    fijn dat je al zolang hetzelfde weegt Christel....
    bij mij gaat dat wat moeilijker met de schildklier...maar ik doe mijn best om er op te letten...
    Liefde overwint alles, het geeft ons "de kracht" om verder te gaan!

Red face Re: Ik ben te dun!

Citaat Origineel gepost door 1996meid Bekijk Post
    Hallo,
    ik ben 14 jaar en ben 1.69.
    Ik weeg amper iets in de 40 kg.
    De kilo's dat ik heb zijn vaarwel door mijn lengte.
    Mijn benen zijn zo lelijk als iets,ik wil heel dringend bijkomen.
    Ontbijten doe ik niet graag maar ik eet s ' avonds zoveel ik kan.
    Ik snoep ook veel. Mijn probleem is dat ik niet bijkom.
    Aub help hoe ik snel kan bijkomen zonder risico's. Ik haat men eigen zo.
    Hoi 1996meid,
    ik herken je verhaal, ik ben ook 14 en weeg nog geen 39 kilo.
    ik kan het ook niet helpen, ik ontbijt altijd goed, maar lust niet alles als het op avondeten aan komt.
    Ik snoep en eet ook gewoon alles maar kom niks aan. erg baluh, vooral als ze idd altijd zegge, wat ben je dun, eet je wel genoeg of ze schelden je uit als anorexiapatient. als je dik bent zegge ze vaak niks maar denken ze het en als je dun bent menen ze dat ze er wat van kunne zegg.
    Mensen, dun zijn is net zo erg als dik zijn. denk na voordat je er wat van zegt, want dat vinden wij net zo erg!!

hallo,
    ik ben ca 1m66, 46kg, 44jaar. Reeds vanaf mn peuterjaren had ik problemen met ondergewicht. Dat is er nooit beter op geworden. Ongeveer vijf jaar geleden woog ik 52kg. Van november tot en met januari ben ik toen 5kg afgevallen. Ik had dat jaar nog niet eens een verkoudheid gehad. Nu zoveel jaren later is het nog steeds hetzelfde. Ik eet veel, snoep veel, drink veel frisdranken. Eerlijkheid hoort erbij, ik ben wel een nerveus type, ik sport niet maar heb wel geen auto en moet alles te voet doen, dus zware boodschappen dragen ed hoort erbij, ik ben een verstokte roker, ik ga zelden naar de dokter dus over een mogelijke oorzaak heb ik geen enkel idee. Het enige wat ik ooit gevraagd heb was een "normale" manier om gewicht bij te krijgen. Hij zei doodsimpel alles eten wat slecht is : gebak, mayo, pasta's... Wel dat deed ik zo ook al. Dan een simpel medicament periscidine dat diende voor hooikoorts maar niet werkte op hooikoorts. Ik zou er meer van gaan eten. Ok, Getest. Meer eten deed ik niet, ik viel wel onmiddellijk na mn eten in een diepe slaap. Velen die dit ook genomen hebben kwamen met gemak kilo's bij. Pech voor mij dus, geen resulaat. Een stomme verkoudheid en ik voel me doodvermoeid. Logisch, niet genoeg reserve. Ik ben wel een koppig type. Ik ga door en door en door en weiger aan mezelf toe te geven dat ik beter eens op mn rem zou gaan staan en rust nemen. Iedereen zegt steeds dat ik het "perfecte" model heb. Wel ik denk daar geheel anders over. Het is zelfs zo erg dat ik vaak jeansbroeken in de kinderkleding moet nemen. Op tv worden we overstelpt met modellen die graatmager zijn. Dat is aanzetten tot anorexia. Er is geheel niets moois aan. Intussen heb ik de strijd al lang opgeven om gewicht te winnen want talloze doktersbezoeken is niets voor mij. Dus probeer ik er maar mee om te gaan.

Bij mij hielp

5 x perdag kleine beetjes eten
    S morgens pap. Brinta of havermout met honing
    11 uur geen koffie maar chocolademelk met slagroom
    Lunch witbrood met kaas en n plak peperkoek
    Rookvlees op je brood roomboter melk erbij
    Fruit om 4 uur bv banaan met sinaasapp sap geprakt
    S avonds warm eten
    Soep groenten vlees of kip of vis
    Vla met room

S avonds n beschuit of crackertje met smeerkaas. Of bakje blanke vla
    En nog n glas melk

Veel hoor maar t hielp wel bij mij

Sterkte en succes met t dieet

Ps. De bladen stonden vol met afslankdieten maar nooit hoe je aan moest komen

Dit dieet had ik van de interniste. Dus veel peperkoek blankevla en slagroom roomboter vooral

Citaat Origineel gepost door anMa Bekijk Post
    Bij mij hielp

5 x perdag kleine beetjes eten
    S morgens pap. Brinta of havermout met honing
    11 uur geen koffie maar chocolademelk met slagroom
    Lunch witbrood met kaas en n plak peperkoek
    Rookvlees op je brood roomboter melk erbij
    Fruit om 4 uur bv banaan met sinaasapp sap geprakt
    S avonds warm eten
    Soep groenten vlees of kip of vis
    Vla met room

S avonds n beschuit of crackertje met smeerkaas. Of bakje blanke vla
    En nog n glas melk

Veel hoor maar t hielp wel bij mij

Sterkte en succes met t dieet

Ps. De bladen stonden vol met afslankdieten maar nooit hoe je aan moest komen

Dit dieet had ik van de interniste. Dus veel peperkoek blankevla en slagroom roomboter vooral
    anMa,
    Dat is het proberen waard. De hoeveelheid is geen probleem. Ik heb een flinke eetlust. Inderdaad, eindelijk eens tijd dat er aandacht wordt besteed om gewicht te winnen. Bedankt voor de tip.

Schanulleke:

AnMa heeft het goed beschreven....

ik zou 1 ding anders doen...het witbrood vervangen door bruinbrood/tarwe/fijn volkoren....
    maar misschien had zij daar een reden voor...niet elke darm verdraagt veel tarwe....
    's avonds wat kaasblokjes rustig opeten, het bevat ook nog eens kalk....
    succes met deze andere eetgewoonte...maar het kan "absoluut" helpen!
    sterkte....laat je een keertje weten of het lukt?
    Groetjes van Elisabeth

hoi elisabeth9,
    Elke raad is welkom. Ik ben langzaam aan het overschakelen naar de ander eetgewoonte. Elke raad is welkom. Je mag er zeker van zijn dat ik iets laat weten

Ook ik ben enorm mager voor leeftijd en lengte: 1m68 en weeg 46 Kg nu met te gaan naar de diëtiste. Ik eet ook redelijk wat,maar 10 boterhammen zijn net iets teveel voor mij :P.

Het moeilijkste heb ik het met het opkrijgen van mijn warme maaltijd. Ik heb ook geen tijd om het in 2x te doen aangezien ik stage loop bij personen met een beperking. Als ik kijk naar foto's van vroeger had ik echt een mooi rond gezicht terwijl het nu enorm scherp geworden is en ik er eigenlijk wat afgeleefd uitzie. Ik eet nu ook anders (moest wel frisdrank behouden maar eiwitrijk gaan eten). De tussendoortjes mag ik zeker niet vergeten en in alles wat ik eet proberen extra calorieën toe te voegen. Bijvoorbeeld bij een tas soep extra room ingieten. Ik heb 47 kg gewogen vorige week maar als ik iets bijkom verlies ik dat gewoon binnen de week. Ik heb lang 43 kg gewogen. Vroeger woog ik er 50. Ik hoop echt nog bij te komen want ik haat mijn uiterlijk gewoonweg. Ik heb geen schildklierstoornissen en ook niks in mn bloed. Ik ben wel een enorm nerveus iemand,daar kan het dus ook voor een stuk aan liggen. ik ben 24 jaar jong :-)

Lucius Hallo daar....Ik vindt het goed dat je onder behandeling staat van een dieetiste....het lijkt mij ellendig als je zo mager bent...toch doe je goed je best zo te lezen....eet je 's avonds warm? misschien kun je dat verdelen over de avond? de 2e hap/portie opwarmen in de magnetron bv, je moet toch iets? nerveus zijn is ook geen pretje dat kan zeker meespelen...op de schildklier moet meerderen keren geprikt worden in een bepaalde tijd, het kan schommelen...je kunt "nooit" van 1 x prikken uitgaan van een goede diagnose....zou sporten iets voor je kunnen betekenen?...fitnes bijvoorbeeld, maar dan wel onder begeleiding....geef de hoop niet op, ik heb het meer bij jongeren gezien van nabij en daar gaat het beter mee...succes en sterkte met alles...ook met je stage bij mensen met een beperking...interessant en leerzaam.... je mag toch wel brood meenemen naar je werk? in etappes eten is eigenlijk veel gezonder dan in 1x een maag volproppen met alles..
    nogmaals Sterkte....
    Groeten van Elisabeth..

Citaat Origineel gepost door Elisabeth9 Bekijk Post
    Lucius Hallo daar....Ik vindt het goed dat je onder behandeling staat van een dieetiste....het lijkt mij ellendig als je zo mager bent...toch doe je goed je best zo te lezen....eet je 's avonds warm? misschien kun je dat verdelen over de avond? de 2e hap/portie opwarmen in de magnetron bv, je moet toch iets? nerveus zijn is ook geen pretje dat kan zeker meespelen...op de schildklier moet meerderen keren geprikt worden in een bepaalde tijd, het kan schommelen...je kunt "nooit" van 1 x prikken uitgaan van een goede diagnose....zou sporten iets voor je kunnen betekenen?...fitnes bijvoorbeeld, maar dan wel onder begeleiding....geef de hoop niet op, ik heb het meer bij jongeren gezien van nabij en daar gaat het beter mee...succes en sterkte met alles...ook met je stage bij mensen met een beperking...interessant en leerzaam.... je mag toch wel brood meenemen naar je werk? in etappes eten is eigenlijk veel gezonder dan in 1x een maag volproppen met alles..
    nogmaals Sterkte....
    Groeten van Elisabeth..
    Ja ik eet inderdaad 's avonds warm,maar ik heb heel gauw genoeg. Ook kan ik echt bij sommige geuren walgneigingen krijgen omdat ik heel gevoelig ben qua zintuigen. Ik probeer mijn bord echt leeg te krijgen. ' savonds eet ik dan nog rond 20-21uur een pudding of een koek. Ik hou van sporten,wandelen doe ik bv erg graag maar nu heb ik er enkel tijd voor in de weekends. Ik eet zeker in de middag brood daar,maar liefst 3boterhammen (voor mij is dit toch veel) daar doe ik dan meestal slaatjes op bv kipcurry. Helaas kan ik tijdens mijn stage niet in etappes eten,ik eet wel met de gasten iets rond 11 uur (soep) en dan rond 3 uur drink ik mijn milkshake op die ik maak.
    Laatst aangepast door Alex : 07-12-15 om 16:49 Reden: Aanpassen hyperlink

Citaat Origineel gepost door Lucius Bekijk Post
    Ook ik ben enorm mager voor leeftijd en lengte: 1m68 en weeg 46 Kg nu met te gaan naar de diëtiste. Ik eet ook redelijk wat,maar 10 boterhammen zijn net iets teveel voor mij :P.

Het moeilijkste heb ik het met het opkrijgen van mijn warme maaltijd. Ik heb ook geen tijd om het in 2x te doen aangezien ik stage loop bij personen met een beperking. Als ik kijk naar foto's van vroeger had ik echt een mooi rond gezicht terwijl het nu enorm scherp geworden is en ik er eigenlijk wat afgeleefd uitzie. Ik eet nu ook anders (moest wel frisdrank behouden maar eiwitrijk gaan eten). De tussendoortjes mag ik zeker niet vergeten en in alles wat ik eet proberen extra calorieën toe te voegen. Bijvoorbeeld bij een tas soep extra room ingieten. Ik heb 47 kg gewogen vorige week maar als ik iets bijkom verlies ik dat gewoon binnen de week. Ik heb lang 43 kg gewogen. Vroeger woog ik er 50. Ik hoop echt nog bij te komen want ik haat mijn uiterlijk gewoonweg. Ik heb geen schildklierstoornissen en ook niks in mn bloed. Ik ben wel een enorm nerveus iemand,daar kan het dus ook voor een stuk aan liggen. ik ben 24 jaar jong :-)
    Hallo lucius

Gewoon proberen minder suiker te eten vooral geen snoep omdat je denkt dat je daar dan dikker van wordt
    Maar wel eiwitten om je lichaam op te bouwen
    Groetjes anMa
    Dat eiwitrijk dieet heeft mij enorm geholpen.

Kan je enkele voorbeeldjes geven voor me? Het probleem is dat ik lactoseintollerant ben en dus veel niet kan eten wat wel calorierijk is.

@ anMa
    @Elisabeth9
    Tot nu toe nog geen resultaat geboekt. Maar ik blijf volhouden.

ik heb hetzelfde als jou, alleen ben ik een vrouw van 29 en ik weeg zelfs minder als jou en 1m 74 groot, ben nog nooit boven de 50 geraakt! Ik merkte wel eens boven 25 jaar dat ik begon bij te komen, een 4 tal kilo, maar daarvoor kwam ik nooit iets bij! ik at niet, ik vrat! niks hielp, ben ook bij een dietist geweest maar viel af van de stress om dikker te worden.
    Bij mij is het nu wel een familie trekje, ik weet niet hoe dat bij jou zit?

De enige tips die ik je kan geven zijn: zolang je gezond bent, maak je er niet druk over! je moet jezelf gewoon accepteren!
    Probeer op vaste tijdstippen te eten. ik word wakker van de honger, om half 4 begint mijn maag te grommen om een vieruurtje! nooit last van gehad tot ik op vaste tijdstippen ging eten.
    Veel succes en als je nog wat wil vragen, laat maar horen.

@lunea,
    In mijn familie aard ik naar mijn tante. Die had op de koop toe 3 kids gehad en was zo mager als een graat en bleef zo. Een stresstype ben ik inderdaad hierin en ook van mezelf uit als persoontje. Alleen al voor het vinden van passende kleren zonder in de kinderafdeling te moeten gaan, en steeds het idee dat ik dringend dikker moet worden. Gezond ben ik gelukkig. Ik zal je raad maar beter proberen op te volgen en leren te accepteren.
    Bedankt lunea!

Lucius:

Och wat akelig klinkt dat Lactoseintollerant.....ik dacht al aan wat kaasblokjes 's avonds voor jou, en echte slagroom op de vla etc....sterkte ermee hoor en dank voor je antwoord...succes met je werk verder....desnoods maar wat boeken raadplegen en de raad van AnMa klonk ook hoopvol? daggggggggg als je wel dikker wordt en wat voller van "voedsel" laat het dan een keertje weten, dat is fijn....sterkte....

Knuffel.....

Heey ik weeg 41.6 en ben 13 jaar zit op de hoge school die mij allemaal raar aankijken of uitschelden.
    Ik durf niet in een rok of jurk naar school te gaan heb het een keer gedaan en iedereen keek me raar aan ik weet niet wat ik aan moet doen en wat mij staat geef me plees tips groetjess

pesters zijn eigenlijk zielige mensen die zelf wat te verbergen hebben. Ze hebben bang om zelf gepest te worden dus doen zij eigenlijk gewoons als eerste vervelend uit schrik dat iemand vervelend tegen hun doet.
    Doe gewoon aan waar je je goed in voelt, niks van vervelende mensen aantrekken, zolang jij je maar goed voelt is alles ok. Uiteindelijk stoppen ze wel!

Ben momenteel ook weer aan het proberen dikker te worden. Tis een uitdaging van een vriend en het werkt!
    Ben in december 4kg afgevallen na een operatie en toen was het nog maar 44kg en met mijn 1m76 valt dat natuurlijk ineens op!
    Nu ben ik op 2 weken tijd 2 kg aangekomen, ik eet gewoon zoals altijd ( smorgens, smiddags= aardappelen en vlees en groenten, vieruurtje, savonds weer eens aardappelen vlees en groenten en savonds nog wat soms ongezonde dessertjes) Maar nu drink ik door de dag een halve liter choco milkshake erbij en het helpt
    Tis speciale om dikker te worden en is best lekker en het is ook nog eens gezond, weer een halve liter melk binnen. Misschien ook een ideetje voor jullie?
    http://www.nutrimax.be/performance-turbo-mass-gainer

Standaard Re: help!!! ik ben te dun

Heey ik ben een meisje van 13 en weeg 41 ben 163 cm en ben dus te dun.
    Ben opgenomen in het ziekenhuis en ben 2 keer onder de narcose geweest voor onderzoeken.
    Heb helemaal niks.
    Weet alleen niet echt hoe ik moet aankomen hebben jullie er tips voor?
    Alfast bedankt 😉

Thumbs up Re: Ik ben te dun!

Hallo Gabi, wat afschuwelijk dat je al 2 x naar het ziekenhuis moest voor onderzoeken...ze hebben niets ontdekt....gelukkig niets ernstigs aan de hand zou je zeggen, maar jij wilt graag wat dikker worden en dat begrijp ik....heeft niemand je geadviseerd om een voedingsdeskundige te raadplegen?...dat zou ik doen...je kunt wel goede tips van anderen aannemen maar je hebt meer begeleiding nodig, een stok achter de deur..ik weet niet of dat bezwaarlijk is of te duur....je bent 13 jaar, dus in de "kracht" van je Leven en dan is het belangrijk om minstens 3x daags goed en voldoende te eten....voor mensen die te weinig wegen kunnen dan nog wat extra's eten...een persoonlijk gesprek met iemand die er verstand van heeft is belangrijk...die persoon weet precies wat "jou" lichaam nodig heeft...elke lichaam is anders...wat voor de 1 goed is, hoeft niet automatisch goed te zijn voor de ander!!!! denk goed over dingen na en neem dan een beslissing....teveel vet is niet goed, te veel suikers ook niet, tenzij het fruit is maar dat kun je ook niet onbeperkt eten...sommige vrouwen blijven altijd dun, daar kun je niets aan doen, maar als je gezond eet dan doe het al Super goed...ook 'verdriet" in een mensenleven kan er voor zorgen dat je niet veel kan eten...houd moed...veel Sterkte....
    Dikke knuffel....

ps: Pesters durven alleen dat te doen als ze in groepsverband zijn...Zielepieten zijn dat en rotzakken die dat veroorzaken...mij is dat ook wel eens overkomen toen ik jonger was...negeren die lui als je kunt...probeer niet bang te zijn...hou je haaks kanjer...ze pesten je omdat je wellicht "anders" bent dan hun en misschien zijn ze wel jaloers....je weet het maar nooit...
    Laatst aangepast door Elisabeth9 : 24-02-13 om 11:47

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12