Weergeven resultaten 1 tot 3 van 3

Standaard Gezond tussendoortje met weinig koolhydraten

Hi,

Even een vraagje. Ik ben op zoek naar een gezond tussendoortje met weinig tot geen koolhydraten. Maar het probleem is, ik moet het makkelijk mee kunnen nemen naar mijn werk. Ik zit vandaag (t/m avondeten, alles is al gepland) ver boven mijn koolhydratendoel dus dat wil ik een beetje compenseren met een koolhydraatarm tussendoortje op mijn werk.

Ik ben benieuwd! :-)

Standaard Re: Gezond tussendoortje met weinig koolhydraten

Ik neem aan dat je echt een klein tussendoortje bedoelt en geen middagmaaltijd. In dat geval zijn tomaatjes, komkommer, (punt)paprika, fruit (bijv. banaan, mandarijn, appel) en ongezouten nootjes zeker aan te raden.
    Let je er wel op dat je niet te weinig koolhydraten binnen krijgt? Je hebt ze ook nodig! Bovendien zitten er in sommige koolhydraatrijke producten ook andere stoffen die je nodig hebt, dus let daar ook op. Vet, suiker, koolhydraten, noem maar op: het is gezond, tenzij je er te veel van eet!
    Succes!

Standaard Re: Gezond tussendoortje met weinig koolhydraten

Ik raad mensen voornamelijk wat groente of fruit aan, maar kan ook gedroogd fruit, een ei, handje noten (en dus geen halve zak!) etc. Ik kan me wel vinden in deze gezonde tussendoortjes.

Soortgelijke onderwerpen

1. Nieuws: Is broodje gezond wel zo gezond?
    By Leontien in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 2
    Laatste Post: 23-08-13, 11:44
  2. Column: Lage glycemie koolhydraten dieet vermindert de kans op longembolie
    By gerard1977 in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 6
    Laatste Post: 07-07-12, 10:13
  3. Koolhydraten
    By Runner in forum Voeding, vitamines en mineralen
    Reacties: 3
    Laatste Post: 13-03-10, 14:17
  4. Goed tussendoortje?
    By Rowan.x in forum Voeding, vitamines en mineralen
    Reacties: 6
    Laatste Post: 20-08-07, 15:50
  5. Calorierijk tussendoortje voor ondervoede patiŽnt - Algemeen Dagblad
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 19-02-07, 22:00