Hallo allemaal,
Ik ben een meisje van bijna 16 jaar oud. Ik heb nu ongeveer sinds een jaar en 9 maanden last van m'n maag. Het is van het een op het andere moment ontstaan, ik was een beetje onrustig vanwege stress en misselijk toen opeens m'n maag heel dik aanvoelde. Sinds dien is het nooit meer helemaal weg gegaan (de misselijkheid wel). In de ochtend is m'n maag nog best plat, maat in de loop van de dag wordt ie steeds dikker. Ik ben anderhalf jaar geleden vaak naar de huisarts geweest, die zei toen dat het door stress kwam en dat het maximaal een jaar kon duren. 2 maanden terug was het nog steeds hetzelfde dus ben ik weer naar de HA gegaan, toen zei ze dat het PDS kon zijn, het prikkelbare darm syndroom. Het gekke is dat ik totaal geen last heb van m'n darmen, echt alleen m'n maag. Ik heb nu pillen gekregen die de klachten van PDS kunnen verminderen. Ik slik ze nu ongeveer 2 maanden en merk geen verschil. Wel heb ik gemerkt dat als ik meer stress heb mn maag nog dikker is. Soms lijk ik net 5 maanden zwanger. ik ben er nu echt klaar mee en wil graag zonder die irritante maagklachten op vakantie met vriendinnen deze zomer. Heeft iemand dit ook, kan iemand mij helpen? En als het werkelijk PDS is, heeft iemand ervaring met goede pillen?
xx D.