Weergeven resultaten 1 tot 3 van 3

Onderwerp: begin en eind januari ongesteld?

  1. #1

    Standaard begin en eind januari ongesteld?

    Hallo allemaal,

    Om maar meteen met de deur in huis te vallen en proberen een lang verhaal zo kort mogelijk te houden:
    Ik ben meer dan 3 jaar geleden van de trap gevallen met behoorlijk pittige gevolgen , mijn menstruatie was voorheen altijd hetzelfde en slikte de pil.
    Na de val van de trap werd ik ineens niet meer ongesteld, huisarts dacht dat dit kwam doordat het lichaam "ontregeld" was en moest maar stoppen met de pil om te kijken of het dan weer op gang kwam.
    Ongeveer halverwege vorig jaar begon het met bruine "afscheiding" wat volgens huisarts alweer de menstruatie was, het is zo een tijdje door gegaan, tot ik weer bloed zag, wat was ik blij

    Er begon weer een soort van cyclus te komen iedere keer rond het begin van de maand, maar nu komt dus mijn vraag:

    Ik ben ongesteld geworden rond 5 januari en ineens werd ik het rond 29 januari dus eigenlijk 2 keer in een maand, ik kan de huisarts wel hiervoor bellen, maar wilde het eerst hier eens vragen...
    Heeft iemand hier ervaring mee?

    Groetjes mystery

  2. #2

    Standaard Re: begin en eind januari ongesteld?

    Dat kan heftig zijn, zo'n val. Heb je er therapie voor gehad? Ik denk dan aan bijvoorbeeld osteopathie. Zelf ben ik bij een fysiotherapeut die ook osteopathie doet. Hij kijkt goed naar de stand van het bekken, dat is toch je basis. Een osteopaat kijkt dan ook verder naar de werking van organen enzo. Hij of zij kan in je hele lichaam evenwicht brengen, wellicht kan het schelen voor de hormonen.
    Als je de pil hebt gebruikt raken de hormonen uit evenwicht. Het bevordert oestrogeendominantie, een situatie waarbij het oestrogeen ten opzichte van het progesteron te hoog is. Bruin bloed kan te maken hebben met een tekort aan progesteron. Dat kan je bijsturen met goede voeding, zoals de geraffineerde suiker laten staan. Gebruik zelf progesteroncrème. Had ook last van dat bruine bloed maar nu weinig meer. Google maar eens op oestrogeendominantie.
    Ook kan er een zinktekort ontstaan door het gebruik van de pil en een tekort aan vitamine B.

  3. #3

    Standaard Re: begin en eind januari ongesteld?



    Oestrogeendominantie bestaat alleen in theorie. In de praktijk zijn er nooit aanwijzingen gevonden dat zoiets zou bestaan.

    Vanwege dat laatste aspect wordt er alleen in de alternatieve hoek nog geloofd in het bestaan van oestrogeendominantie.

    Flogiston


Soortgelijke onderwerpen

  1. Lente temperaturen in januari
    By Niels in forum Peilingen
    Reacties: 2
    Laatste Post: 27-04-14, 16:52
  2. Acne model gezocht voor 29/30 januari!
    By Aysegul19 in forum Huid - gezicht
    Reacties: 0
    Laatste Post: 08-12-13, 22:37
  3. Begin
    By jolanda27 in forum Gedichten
    Reacties: 1
    Laatste Post: 08-01-13, 18:19
  4. Reacties: 0
    Laatste Post: 30-08-12, 20:32
  5. Kabinet eind van ochtend bijeen voor spoedberaad - BNR Nieuwsradio
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 13-12-06, 13:41