Weergeven resultaten 1 tot 6 van 6

Lightbulb Waarom is afvallen zo moeilijk?

Een groeiend aantal mensen heeft (extreem) overgewicht en wil graag weten hoe ze gewicht kunnen verliezen. Ze gaan meestal op zoek naar een ‘populair’ dieet en ‘ populaire’ sportactiviteiten omdat ze denken dat deze diëten en sportactiviteiten hun waarde hebben bewezen. De echte reden waarom bepaalde diëten en sportactiviteiten populair zijn, is omdat ze je blijvende, snelle en spectaculaire resultaten beloven. Diëten en sportactiviteiten zijn naar mijn mening tools (instrumenten) die je kunt gebruiken om af te vallen.
    Ze vallen snel en goed af. Ze houden hun ‘streefgewicht’ een tijd lang op peil, maar uiteindelijk beginnen ze toch weer geleidelijk aan te komen.
    Klinkt dit verhaal je bekend in de oren?
    In de praktijk blijkt dat een groot aantal mensen er niet in slaagt om hun streefgewicht te behouden na het beëindigen van het dieet. Dit gebeurt zo vaak, dat het meer regel is dan uitzondering.
    Je komt na het afvallen aan omdat je dieet- en beweegregime wegvallen. Je moet ineens zelf alles bepalen ( wat je wilt eten, wanneer je eet, hoe vaak je eet, wanneer je traint, hoe vaak je traint en hoe lang je traint). Je hebt geen tools meer die je kunt gebruiken om op de goede weg te blijven.
    Hier gaat het meestal mis.
    Voedsel is namelijk overal zichtbaar en beschikbaar en je moet sterk in je schoenen staan om blijvend bepaalde eetverleidingen te weerstaan.
    Het beantwoorden van de ‘ hoe’ vraag van het afvallen is dus geen garantie voor blijvend gewichtsverlies. Ik ben erachter gekomen dat je alleen blijvend succes zal hebben als je gemotiveerd bent. De ‘waarom’ vraag is een motivatie vraag, dit is de allerbelangrijkste vraag die je aan jezelf moet stellen voordat je begint.

Bron: Het Stap voor Stap Plan om gewicht te verliezen- Jeanine Garmers, 2015.

Thumbs up Re: Waarom is afvallen zo moeilijk?

Geweldig !
    Je slaat de spijker op de kop..

Greetz,
    Nicki

Standaard Re: Waarom is afvallen zo moeilijk?

Aan den lijve ondervonden Nicki ?

Groeten,
    Health Coach J

Thumbs up Re: Waarom is afvallen zo moeilijk?

Jazeker!

Ik leed aan een soort " dieet verslaving". Had van alles geprobeerd, had wel resultaat maar helaas geen blijvend resultaat.
    Ik weet dus uit ervaring dat succesvol afvallen begint bij motivatie en een positieve instelling.

Greetz,
    Nicki

Standaard Re: Waarom is afvallen zo moeilijk?

Xenical kopen zonder voorschrift als je hun online consult te doen
    http://medicineronline.net/buy-xenical-nl.html

Lightbulb Re: Waarom is afvallen zo moeilijk?

Ik zou dit niet adviseren.
    Dit is een korte termijn oplossing en het gebruik van een afslankmiddel kan negatieve gevolgen hebben (op lichaam en geest ( motivatie)).
    Health Coach J.

Soortgelijke onderwerpen

1. Moeilijk ademen
    By kimmie101996 in forum Ademhaling en longen
    Reacties: 9
    Laatste Post: 27-01-14, 00:39
  2. Waarom moeilijker afvallen na je veertigste
    By FRANCOIS580 in forum Artikelen van Francois
    Reacties: 0
    Laatste Post: 17-01-12, 16:44
  3. Moeilijk poepen met diarree
    By Nellybruisman in forum Maag, darm en spijsvertering
    Reacties: 4
    Laatste Post: 16-09-10, 22:59
  4. Partnergeweld moeilijk te herkennen - Zorgkrant
    By Nationaal Gezondheids Forum in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 0
    Laatste Post: 10-11-06, 12:50