Weergeven resultaten 1 tot 2 van 2

Onderwerp: kan niet bijkomen ??

Standaard kan niet bijkomen ??

hallo!
    ben een jongen van 16 van 183 cm en weeg 56 kg.
    Ik ben onzeker over mijn lichaam en probeer er al een hele tijd iets aan te veranderen. Ik eet heel veel gezond eten (soms zelf tegen mijn zin) om gewoon wat bij te komen en er gezonder uit te zien. Ik voel me ook vaak vermoeid, dus dacht ik dat ik nog meer vitaminen moest hebben. Ik pak pillen met vitaminen en eet heel veel fruit, maar krijg er niet zoveel meer energie van en word er ook niet dikker van.
    Weet iemand wat de oorzaak kan zijn en wat ik er aan kan doen?
    Alvast bedankt!

Standaard Re: kan niet bijkomen ??

Hallo jdc,

Heb je al eens laten onderzoeken of er een oorzaak is waardoor je te mager blijft? Daar kunnen namelijk veel oorzaken voor zijn. Om er een paar te noemen: een te actieve schildklier, darmproblemen, beginnende diabetes, een stofwisselingsziekte, en nog veel meer. Ik denk dat je eerst moet kijken of er niet iets aan de hand is. Blijkt er iets aan de hand te zijn, dan kun je de oorzaak aanpakken, in plaats van zoals je nu doet proberen de gevolgen te bestrijden.

Het slikken van vitaminepillen lijkt me niet zo zinvol. Extra vitaminen zijn alleen nodig als je een tekort hebt. Laat dat dus meteen ook controleren, als je toch een arts bezoekt. Ga zeker niet zomaar vitaminen slikken. Dat is weliswaar populair, maar dat komt vooral doordat de vitaminefabrikanten en sommige alternatieve behandelaars daar zoveel reclame voor maken - pure commercie dus. Als je vitaminen slikt terwijl je geen tekort hebt is dat op z'n best zinloos, op z'n slechtst gevaarlijk. Als je begin deze maand het nieuws hebt gevolgd, heb je vast meegekregen dat er mensen een vergiftiging met vitamine B hebben opgelopen doordat ze zomaar vitaminepillen slikten. Mijn vriendin heeft ook eens zoiets gehad, die kreeg klachten toen ze vitaminepillen slikten. Dat kwam doordat in die pillen meer ijzer zat dan ze nodig had.

Samenvattend:
    - Zoek eerst naar de oorzaak van je magerte. De huisarts is hierbij onmisbaar.
    - Laat die vitamines voorlopig staan. Die zijn nutteloos en mogelijk zelfs schadelijk.
    - Slik alleen die vitamines waaraan je een bewezen tekort hebt.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Flogiston

Soortgelijke onderwerpen

1. Stelling September 2013: Als ziekenhuis operatienorm niet haalt, niet meer opereren
    By Leontien in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 2
    Laatste Post: 10-09-13, 12:26
  2. Niet ongesteld en zeker weten niet zwanger!
    By Riianne94 in forum Menstruatie
    Reacties: 1
    Laatste Post: 15-08-12, 18:46
  3. Reacties: 0
    Laatste Post: 11-08-11, 21:00