Weergeven resultaten 1 tot 8 van 8

Onderwerp: Depressie of niet?

Standaard Depressie of niet?

Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje bezig met research aangezien ik niet lekker in mijn vel zit. Vandaar dit bericht.

Ik heb al een tijdje last van ongelukkigheid, leegheid, huilbuien, woedeaanvallen, en ben ook veel teruggetrokken. Ik ben ook nauwelijks bezig met school en heb vrijwel ook geen vrienden (1 a 2, maar die zitten allebei op een andere school dus die spreek ik niet veel). Dat komt doordat ik in vele vriendengroepjes geweest ben en er bij allemaal zo ongeveer uitgewerkt ben (weggepest, buitengesloten). Bij vriendengroepjes is het meestal zo dat je je deels moet aanpassen aan hun en ik ben daar heel slecht in en wil het ook niet. Ik ben namelijk erg eigen en ik ben niet iemand die volgt of net doet alsof hij/zin iets leuk vind alleen maar om er bij te horen. Ik heb ook al wat langer last van deze klachten maar ze zijn nu veel aan het verergeren. Op de basisschool ben ik ook gepest en toen ben ik naar een andere basisichool gegaan (waar het iets beter ging) Ook heb ik al gedacht aan zelfmoord aangezien ik toch niet het gevoel heb dat het meer zin heeft. Maar ik denk niet dat ik dat kan.

Ik heb hier al heel voorzichtig over met mijn moeder gepraat. Ze was er niet heel serieus over (Ik was niet heel uitgebreid geweest, heb er een beetje naar gehint). Later heb ik gezegd dat het misschien iets serieuzers was dus nu gaan we kijken na de vakantie wat we kunnen doen.

Toch lijkt het me fijn te horen wat jullie suggesties/ervaringen zijn en of jullie hieruit iets kunnen herkennen. Ik heb al meerdere verhalen gelezen, ook van andere fora en ikzelf kon daar veel in herkennen.

Ik ben trouwens 14 en zit in klas 3 van de middelbare school.

Liefs, H

Standaard Re: Depressie of niet?

Of je het nou depressie noemt of anders, het maakt niet uit. Je voelt je niet lekker in je vel zitten, bent somber en je voelt je leeg. Ikzef ben lang geleden depressief geweest. ik herken wel wat symptomen. Dat je er over schrijft en praat is al heel goed. Het lijkt erop dat je je moeder een en ander toevertrouwt. Heel goed!
    Je komt volwassener (dan 14 jaar) op me over.
    Is het voor jou te doen om eens naar de huisarts te gaan. Al of niet samen met je moeder? Heb je een goede band met je huisarts?
    Als ik hier wat meer voor je kan betekenen, dan doe ik dat graag!

Hallo AnneY.

Dankjewel voor je antwoord. Ik hoor wel vaker dat ik ouder klink dan ik ben. Dat komt misschien door mijn familie (die veel moeilijke woorden gebruikt en waar ik dan weer van leer).
    De klachten verergeren steeds meer (ik denk veel na over zelfmoord en ik ben ook bezig met afscheidsbrieven schrijven voor het geval dat).
    Ik heb ook bijna elke dag een hevige huilbui waarbij dat bij de raarste tekens gebeurt)
    Een voorbeeld hiervan is dat ik laatst naar een boom keek (buiten mijn raam) en ik zag er een kruis in en ik kreeg meteen het gevoel dat ik hier niet hoor en dat er iets mis met mij is. En ook dat ik beter dood kan zijn. Ik moest daardoor zo erg huilen...

Het gaat voor mijn gevoel steeds slechter met me en ik heb het gevoel dat ik elk moment op het randje van zelfmoord zit. Ik heb deze dingen uiteraard niet mijn moeder verteld want ik heb niet het gevoel dat ze het zou geloven of begrijpen.

Ik ga binnenkort naar de huisarts (mijn moeder gaat eerst een afspraak maken) en dan kijk ik wat zij ervan vind. Misschien dat ik deze berichten ook wel laat zien.

Liefs, H

Hoi H!

Goed dat je naar de huisarts gaat. Die zal je steunen. Probeer toch iets met je moeder te delen. Ze lijkt me wel wijs. Houd je me op de hoogte?

Anne

Zal ik doen en heel erg bedankt voor je reacties en hulp!
    Liefs, Hella

Hoi AnneY.

Mijn moeder heeft een afspraak gemaakt met de huisarts, maar die is pas over 2 weken. Dus tot die tijd zal ik zelf even moeten kijken wat ik kan doen.

Liefs, H

Misschien heb je zin alles eens op te schrijven? Voor jezelf en evt voor de huisarts. Praat met je moeder. Neem de tijd; je bent het waard

Ignoriere niemals Depressionen. Sie muss kämpfen, sonst wird Sie Sie von innen Essen. Alle Krankheiten beginnen mit Depressionen. Erwarten Sie nie, dass Sie Glück haben. Verwenden Sie CBD öl, um Depressionen zu vermeiden. Lesen Sie hier über das Was ist CBD-Hanföl?

Soortgelijke onderwerpen

1. depressie
    By dirkje67 in forum Even voorstellen...
    Reacties: 0
    Laatste Post: 08-02-14, 18:30
  2. depressie wel of niet
    By Rob1974 in forum Algemene medische vragen
    Reacties: 1
    Laatste Post: 25-01-14, 15:39
  3. Weg met de depressie
    By evitalien in forum Nieuwtjes over gezondheid en welzijn
    Reacties: 2
    Laatste Post: 27-12-13, 21:00
  4. Is dit een depressie?
    By Mim in forum Geestelijke gezondheid