Weergeven resultaten 1 tot 8 van 8

Onderwerp: Heel vreemd

Standaard Heel vreemd

Hallo,

Ik had een paar dagen geleden een heel vreemde ervaring, een paar jaar geleden is mij dit ook al eens overkomen.
    Het is beangstigend. Tijdens het wakker zijn, ik lag dus niet meer in bed, werd ik overvallen door droombeelden.
    Net een soort flash backs, ik ben mij wel nog bewust van hetgeen rondom mij gebeurt, maar in mijn hoofd word ik
    overvallen door droombeelden, heel akelig. Ik ben 57 jaar, ik neem totaal geen medicatie, geen alcohol en ook geen *****.
    Weet er soms iemand hoe dit komt, of wat dit juist is ? Zoiets blijft ongeveer een dag duren, de dag daarop was het gelukkig over.

Groetjes, Martine

Standaard Re: Heel vreemd

Herken je de inhoud van de beelden, of zijn het "fantasie"-beelden? Wat voor gevoel geeft het je? Angstig? Of alleen maar vreemd?

Citaat Origineel gepost door AnneY Bekijk Post
    Herken je de inhoud van de beelden, of zijn het "fantasie"-beelden? Wat voor gevoel geeft het je? Angstig? Of alleen maar vreemd?
    Het zijn net dromen zoals je die 's nachts kunt hebben, totaal geen fantasie beelden. Ik was naar de frituur geweest en op weg naar huis zat ik in
    een droom, maar ik zag wel nog de straat, het speelde zich allemaal af in mijn hoofd. Ik word dan bang en ik probeer er zo rap mogelijk uit te geraken.
    Het duurt meestal niet lang, misschien een minuut ofzo, als het al zolang is. Maar het is heel eng, een heel raar gevoel. Toen ik een eindje thuis was leek het alsof ik nooit naar de frituur geweest was. Het echte leven voelt dan ineens ook minder werkelijk.

Het lijkt wel een leven in een leven. Heb je er al met je huisarts over gepraat? Ik wil wel meer vragen, maar ik weet niet of jij dat prettig vindt. Het is tenslotte een openbaar forum

Het lijkt wel een leven in een leven. Heb je er al met je huisarts over gepraat? Ik wil wel meer vragen, maar ik weet niet of jij dat prettig vindt. Het is tenslotte een openbaar forum
    De huisarts zegt daar niet veel op, ik denk niet dat hij daar een uitleg voor heeft. Mocht dit dikwijls gebeuren dan zou ik een afspraak maken met een
    spe******t, een neuroloog misschien ? In gans mijn leven heb ik het nog maar twee keer gehad, ik hoop dat het daarbij blijft. Het is akelig want ik krijg dan schrik om de realiteit kwijt te geraken.

Ja. Het gevoel van vervreemding is angstig, lijkt me. Hoe is verder jouw lichamelijke en geestelijke conditie?

Ja. Het gevoel van vervreemding is angstig, lijkt me. Hoe is verder jouw lichamelijke en geestelijke conditie?
    Het laatste jaar heel veel stress gehad, zou kunnen dat dit misschien wel de oorzaak is, vermoed ik. Het vervelende aan stress is dat het zolang blijft hangen hé , dat geraak je niet zomaar kwijt

Ik probeer me een beeld te vormen van wat je schrijft. Stress kan een uitlokkende factor zijn. Maar het is niet prettig om dingen te zien/voelen die er niet zijn. Het is wel mooi dat je zelf doorhebt dat dat zo is. Jij bent in staat de werkelijkheid te onderscheiden van "droom". Toch zou ik naar de arts gaan. Je woont in het zuiden van Nederland of in België ?

Soortgelijke onderwerpen

1. Ondergewicht / Vreemd eetpatroon
    By Giel Reservewiel in forum Ondergewicht
    Reacties: 4
    Laatste Post: 13-11-13, 16:50
  2. ****o op het internet bekijken is ook vreemd gaan...
    By John_Swain in forum Peilingen
    Reacties: 100
    Laatste Post: 16-08-11, 16:40
  3. Schedel (vreemd geluid)
    By Paraatje in forum Zenuwen en beendergestel
    Reacties: 0
    Laatste Post: 23-06-10, 10:24
  4. Héél onregelmatige maandstonden
    By Blabla0 in forum Menstruatie
    Reacties: 2
    Laatste Post: 02-12-08, 22:04
  5. Vreemd gevoel in been